PDA

Bekijk Volledige Versie : Kaas pleegt eerwraakmoord met bijl.eis 4 jaar



sadeeQ
13-11-03, 17:14
Eis vier jaar voor moord op echtgenote



GRONINGEN - De officier van justitie eiste donderdag voor de rechtbank in Groningen vier jaar celstraf tegen een 37-jarige man uit Wagenborgen (provincie Groningen). De man doodde in juni van dit jaar zijn 35-jarige echtgenote met een serie bijlslagen.


Justitie had de verdachte moord ten laste gelegd. Het motief voor de daad was een buitenechtelijke relatie die de vrouw via 'chatten' op internet had opgedaan. In zijn woede sloeg hij, nadat hij de vrouw 's nachts in de slaapkamer in haar slaap had gedood, de bijl in de monitor van de computer waarmee de vrouw internette.

De zaak veroorzaakte hevige ontzetting in de regio. De verdachte, een hovenier voor de gemeente Slochteren die nooit eerder met justitie in aanraking was geweest, sloeg door nadat zijn vrouw hem had verteld dat zij met hun kind bij de nieuwe partner wilde gaan wonen. Hij bekende de daad direct na zijn aanhouding.

De verdachte en zijn vrouw waren twintig jaar samen. Via internet vond de vrouw haar nieuwe partner. Het slachtoffer zat geregeld lang te chatten. Haar man zag daar aanvankelijk geen kwaad in, maar dat werd anders toen hij ontdekte dat sommige sessies seksueel getint waren.

De vrouw vertelde haar man kort voor het drama dat zij met hun zoontje (6) weg wilde. De man concludeerde dat hij de vrouw om zijn zoontje te houden moest doden, aldus de officier van justitie donderdag.

De verdediging stelde donderdag dat de man tot zijn daad kwam door de ingrijpende gebeurtenissen en dat hij daarom niet toerekeningsvatbaar was. De advocaat vroeg om vrijspraak of een beperkte straf zoals elektronisch toezicht. De officier van justitie oordeelde anders. "Hij heeft zich meermalen kunnen beraden."

De verdachte is normaliter niet impulsief, bleek uit rapportages. Volgens een psychiater is hij sterk verminderd toerekeningsvatbaar en is de kans op herhaling gering. Tbs zou daarom niet nodig zijn.

Uitspraak op 27 november.
------------------------------------------------------------------------------------

:fucyc: wouw,4jaar.dat worden dus 3 jaar of zo,met goedgedrag staat ie over een jaartje weer buiten :argwaan:
Die blanke geitjes zijn ook niets waard zeg,als het nou een turk was die zijn vrouw met een bijl had gewerkt ,had ie minstens 20 jaar gekregen :engel:

Maslov
13-11-03, 17:28
Dat jij hier eerwraak opplakt, wil gelukkig niet zeggen dat de rechter dat ook doet.
Wij noemen dit 'crime passionelle'.
De straf vind ik ook laag. Zulke terminologieën moeten wat mij betreft uit het wetboek van strafrecht.
Moord is moord, en daar hoort een zware straf op te staan.

Waterval
13-11-03, 17:30
Geplaatst door Maslov
Dat jij hier eerwraak opplakt, wil gelukkig niet zeggen dat de rechter dat ook doet.
Wij noemen dit 'crime passionelle'.
De straf vind ik ook laag. Zulke terminologieën moeten wat mij betreft uit het wetboek van strafrecht.
Moord is moord, en daar hoort een zware straf op te staan.


MPS ??

sadeeQ
13-11-03, 17:40
Geplaatst door Maslov
Dat jij hier eerwraak opplakt, wil gelukkig niet zeggen dat de rechter dat ook doet.
Wij noemen dit 'crime passionelle'.
De straf vind ik ook laag. Zulke terminologieën moeten wat mij betreft uit het wetboek van strafrecht.
Moord is moord, en daar hoort een zware straf op te staan.

verveeld ik zie het als eerwraak moord,wat jij of jou debiele rechtertje van bakt zal mij een worst wezen :slapen:

Maslov
13-11-03, 17:43
ik zie het als eerwraak moord,wat jij of jou debiele rechtertje van bakt zal mij een worst wezen

Dat jij de Nederlandse samenleving wenst te verachten was me al eerder duidelijk. :duivel:

sadeeQ
13-11-03, 17:52
Geplaatst door Maslov
Dat jij de Nederlandse samenleving wenst te verachten was me al eerder duidelijk. :duivel:

:zweep: Als je dat maar goed in je oren knoopt,

verachtelijke extremistische rechtse hufter :boos:

Blade20
13-11-03, 17:56
Geplaatst door sadeeQ
verveeld ik zie het als eerwraak moord,wat jij of jou debiele rechtertje van bakt zal mij een worst wezen :slapen:

Het zal de rechter, en 99% van de samenleving waarschijnlijk ook een worst wezen wat jij ervan bakt.

sadeeQ
13-11-03, 18:04
Geplaatst door Blade20
Het zal de rechter, en 99% van de samenleving waarschijnlijk ook een worst wezen wat jij ervan bakt.

Het zal mij aan me reet roesten wat jij en je kut samenleving er waarschijnlijk van bakken :wohaa:

Blade20
13-11-03, 18:33
Geplaatst door sadeeQ
Het zal mij aan me reet roesten wat jij en je kut samenleving er waarschijnlijk van bakken :wohaa:

Mij ook, jij maakt namelijk van diezelfde kut-samenleving deel uit. :D

Maslov
13-11-03, 18:36
Als je dat maar goed in je oren knoopt, verachtelijke extremistische rechtse hufter

Zo, ik een rechtse hufter, vanwaar deze kwalificatie? :maf2:

Qwertyno
13-11-03, 18:50
Kaas pleegt eerwraakmoord met bijl.eis 4 jaar

:haha: zoiets heet een mes hoor :haha:

sadeeQ
13-11-03, 18:53
Geplaatst door Qwertyno
:haha: zoiets heet een mes hoor :haha:

:gechoquee


GRONINGEN - De officier van justitie eiste donderdag voor de rechtbank in Groningen vier jaar celstraf tegen een 37-jarige man uit Wagenborgen (provincie Groningen). De man doodde in juni van dit jaar zijn 35-jarige echtgenote met een serie bijlslagen .

Qwertyno
13-11-03, 19:00
Geplaatst door sadeeQ
:gechoquee

:gechoquee .... ik meende het niet serieus toch?
Ik legde de nadruk meer op kaas, daar is een mes gebruikelijker.

Waterval
13-11-03, 19:40
Geplaatst door Qwertyno
:gechoquee .... ik meende het niet serieus toch?
Ik legde de nadruk meer op kaas, daar is een mes gebruikelijker.


Zeg dan schaaf...

Waterval
13-11-03, 19:59
Geplaatst door EdV
Het blijft een scheetje, die SadeeQ, die zijn verslaving aan de Nederlandse maatschappij maar moeilijk kan verkroppen.
Beheer moet trouwens ook veel plezier om hem hebben.

Ed



:melig:

Qwertyno
13-11-03, 20:10
Geplaatst door Waterval
Zeg dan schaaf...

Ja..het is al goed, het was een opmerking/grap van onzin.

Maar nu een beetje serieus...

Ed,
Is hier sprake van eerwraak?

MocroStyle
13-11-03, 20:16
4 jaar maar? dan moet ie zijn vrouw doodgedebateerd hebben, want een Hollander praat alles uit.

Qwertyno
13-11-03, 20:42
Geplaatst door EdV
Eerwraak? Helaas ben ik erg allergisch voor het woord "eer". Hatsjie! Die meneer met de bijl was gewoon in zijn trots en eigendunk gekrenkt en bang dat anderen hem misschien maar een sukkeltje zouden vinden.
Hele domme mensen praten dan over hun geschonden eer.


Ed

Jij vind het dus meer te maken hebben met trots en eigendunk.
Domme mensen noemen het eer.

oke jou mening is duidelijk.

Mijn mening,
Ik weet ook niet welk woord ik aan dit geval moet plakken.
Maar ik denk dat het duidelijk is dat de dader het niet kon hebben dat zijn vrouw met kind naar een andere man wou gaan.

Zijn eer aangestast?
Zijn trots aangetast?
Zijn eigendunk aangetast?
Doorgedraaid?

De emotie is te begrijpen, de daad stukken minder..

sadeeQ
13-11-03, 20:42
Geplaatst door EdV
Eerwraak? Helaas ben ik erg allergisch voor het woord "eer".
Ed

:zozo: baah , eerloze kut-hollander :duivels:

Mark
13-11-03, 21:09
Geplaatst door sadeeQ

Het motief voor de daad was een buitenechtelijke relatie die de vrouw via 'chatten' op internet had opgedaan. In zijn woede sloeg hij, nadat hij de vrouw 's nachts in de slaapkamer in haar slaap had gedood, de bijl in de monitor van de computer waarmee de vrouw internette.


Dus daarom komt Annie nooit meer op msn :(

taouanza
13-11-03, 23:10
Geplaatst door Mark
Dus daarom komt Annie nooit meer op msn :(




:melig:

et_2000nl
13-11-03, 23:59
Geplaatst door sadeeQ


Het motief voor de daad was een buitenechtelijke relatie die de vrouw via 'chatten' op internet had opgedaan. In zijn woede sloeg hij, nadat hij de vrouw 's nachts in de slaapkamer in haar slaap had gedood, de bijl in de monitor van de computer waarmee de vrouw internette.



Dat ik altijd tegen mijn vrouw en dochters zeg,: "Dat internet is niks voor jullie, da's levensgevaarlijk." Is hiermee toch weer eens bewezen.

Sorry als ik typefouten maak, ik geef de schuld aan de bijl in mijn monitor....