PDA

Bekijk Volledige Versie : De VVD maakt werk van Nederland



Idrissi_1
14-11-03, 09:33
From: "De VVD maakt werk van Nederland"
>To: "Nieuwsbrief 7"
>Subject: VVD Nieuwsbrief 7
>Date: Thu, 13 Nov 2003 11:13:06 +0100
>
>http://vvd.maaktwerkvannederland.nl/vragen/nieuwsbrief7.htm
>
>
>Column Jozias van Aartsen
>
>Integratie: tijd van studies en praten is voorbij. Nu doen!
>
>"Geen twee meningen zijn dezelfde, net zo min als twee haren of cellen. De meest universele wetmatigheid op deze wereld is die van het verschil" (vrij naar Montaigne). Een klassiek liberaal uitgangspunt is het respect voor de verschillen tussen mensen en hun opvattingen. Al eeuwen lang vinden mensen uit andere culturen hun plek hier in Nederland. Ik heb respect voor de velen die het lukt hier te integreren. Maar velen lukt het niet.
>
>De grote steden kampen met onveilige en verloederde wijken. Veel migranten blijven sterk georiënteerd op de landen van herkomst en huldigen opvattingen in strijd met klassieke - liberale - verworvenheden in onze samenleving. Het draagvlak onder de meerderheid der autochtone Nederlanders is afgenomen en dreigt nog verder af te brokkelen.
>
>Het samenleven in scholen en wijken moet worden bevorderd anders wordt Nederland een eilandenrijk van minderheden die zich in hun eigen gemeenschap terugtrekken. Bovendien moeten wij alle vormen van discriminatie bestrijden; zowel bij de voordeur van de discotheek als de intolerantie tegen Joden in Amsterdam.
>
>Ook in ons onderwijs. Daarom heb ik de minister van Onderwijs Maria van der Hoeven opgeroepen om met ons mee te denken en niet meteen artikel 23 (vrijheid van onderwijs) uit de kast te halen als we discriminatoire verschijnselen op islamitische scholen willen bestrijden en tegengaan. Ik ondersteun de visie van de minister-president dat 'de zuil geen gevangenis van achterstand' moet worden.
>
>De VVD is van mening dat artikel 23 het mogelijk maakt om uitwassen binnen het islamitisch onderwijs te bestrijden. Er zijn gewoon ernstige problemen op islamitische scholen. Er vindt discriminatie plaats tussen meisjes en jongens en meisjes wordt niet geleerd wat wij in Nederland logisch vinden over seksuele opvoeding en seksuele moraal. Ook wordt er niet onderwezen over de holocaust. Dit soort misstanden mag niet voorkomen in ons land. Bovendien vermindert het de kans van slagen van niet-westerse immigranten op de arbeidsmarkt.
>
>De VVD hanteert sinds begin jaren negentig het volgende drieluik:
>- beperken van immigratie
>- bevorderen van integratie
>- bestrijden van discriminatie
>
>Dit drieluik geldt voor de VVD nog steeds. De VVD streeft naar een maatschappij waarin mensen in vrijheid samenleven. Een maatschappij waarin burgers actief participeren op basis van verdraagzaamheid, gelijkwaardigheid, sociale rechtvaardigheid en het nemen van verantwoordelijkheid. Vanuit die basis streeft de VVD naar zelfontplooiing en hopen wij mensen te stimuleren om zelfredzaam te zijn. Dat is wat de VVD voor iedereen voor ogen staat. Daar werk ik samen met de 27 andere VVD Kamerleden hard aan.
>
>Jozias van Aartsen
>
>
>Begroting Justitie
>
>VVD Woordvoerder Laetitia Griffith liet tijdens de begroting Justitie weten waardering te hebben voor het feit dat de minister van Justitie zijn ambities hoger legt dan het reageren op de waan van de dag. Ook de VVD vindt het van belang in de discussies over Justitie, stil te staan bij de functie van het recht, de kerntaak van Justitie en het functioneren van de rechtsstaat.
>
>Over het geheel genomen stelt de minister de juiste prioriteiten. Veiligheid is één van de speerpunten van dit kabinet. Niet eerder lag er een veiligheidsprogramma dat zo ambitieus is als het programma van deze regering. Nederland moet veiliger en Nederland zal veiliger worden. Volgend jaar wordt in totaal € 8 miljard uitgegeven.
>
>
>Bijdrage Ayaan Hirsi Ali bij het debat over de integratie van minderheden
>
>Wij hebben het in dit debat over de plaats en toekomst van etnische minderheden uit niet-westerse landen in Nederland. In de aanhoudende en heftige discussie hierover, zowel in de Kamer als in de maatschappij, vallen woorden zoals 'cultuur', 'assimilatie', 'acculturatie' en 'integratie' al dan niet met behoud van een eigen 'identiteit'. Dit zijn begrippen uit de sociale wetenschappen die een naam pogen te geven aan de verhouding tussen autochtonen en etnische groepen. Soms worden deze begrippen gehanteerd in beschrijvende zin en niet zelden om een normatieve visie aan te duiden. Moeten we streven naar een multi-etnische of in een multiculturele samenleving? Om deze vraag draait het al een aantal jaren in het debat.
>
>
>Begroting Vreemdelingenbeleid
>
>VVD Tweede-Kamerlid Arno Visser heeft onlangs de begroting Vreemdelingenbeleid behandeld. Hij is van mening dat het Vreemdelingenbeleid voor de komende jaren gericht moet zijn op beheersing van de reguliere immigratie en de consequenties daarvan.
>
>
>Het belang van onze kinderen
>
>Onderwijs is één van de speerpunten van dit kabinet, en terecht. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Jeugd en toekomst zijn de kernbegrippen waar het om draait. Voor de VVD betekent dit dat goed onderwijs aan onze kinderen de eerste en hoogste prioriteit is. Het belang van onze kinderen staat dus centraal. Alle andere spelers van het onderwijsveld (minister, staatssecretaris, Kamerleden, ambtenaren, schoolbesturen, leraren en ouders) zijn daarbij faciliterend.
>
>
>WAO debat
>
>In het regeerakkoord is afgesproken de WAO te wijzigen. De Tweede Kamer heeft op 7 november met de minister gesproken over de kaders waarbinnen de WAO vorm zal krijgen. Pas volgend voorjaar zal de minister van Sociale Zaken met een wetsvoorstel komen. VVD- woordvoerder, Bibi de Vries, bracht de volgende hoofdpunten naar voren bij het hoofdlijnendebat over de WAO.
>
>
>VVD-leden kiezen nieuwe partijvoorzitter en kandidaten voor het Europees Parlement!
>
>In de vorige nieuwsbrieven is reeds uiteengezet dat VVD-leden meer directe invloed hebben gekregen op de besluitvorming in de VVD. Zo bepalen de leden deze maand wie de nieuwe partijvoorzitter wordt én hoe de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen (10 juni 2004) eruit zal zien.
>
>De kandidaat partijvoorzitters en kandidaten voor het Europees Parlement voeren al weken enthousiast campagne. In het gehele land zijn bijeenkomsten georganiseerd waar de kandidaten met elkaar en met de leden in debat gaan, om hen te overtuigen dat zij de meest geschikte kandidaat zijn.
>
>De uitslag van de beide ledenraadplegingen wordt eind november tijdens de algemene vergadering bekendgemaakt. Op vrijdagavond 28 november weten we wie de huidige partijvoorzitter Bas Eenhoorn gaat opvolgen. Op zaterdagochtend wordt vervolgens de kandidatenlijst voor het Europees Parlement definitief vastgesteld.
>
>
>Maak kennis met de VVD
>
>Op vrijdag 28 en zaterdag 29 november vindt in de Koningshof, Locht 117 in Veldhoven het najaarscongres van de VVD plaats.
>
>Heeft u altijd al eens een kijkje willen nemen in de keuken van een politieke partij? Dan is dit uw kans! Op vrijdag 28 november leent het avondprogramma zich bij uitstek om eens nader kennis te maken met de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Vanaf 19.30 uur staan onder andere de speech van fractievoorzitter Jozias van Aartsen en de verkiezing van de nieuwe partijvoorzitter op het programma. De avond wordt afgesloten met een spetterend feest.
>
>U kunt zich aanmelden door uiterlijk woensdag 19 november een e-mail, voorzien van uw naam en adresgegevens te sturen naar Nanda Kelly, [email protected]
>

freya
14-11-03, 10:04
Er zijn gewoon ernstige problemen op islamitische scholen. Er vindt discriminatie plaats tussen meisjes en jongens en meisjes wordt niet geleerd wat wij in Nederland logisch vinden over seksuele opvoeding en seksuele moraal. Ook wordt er niet onderwezen over de holocaust. Dit soort misstanden mag niet voorkomen in ons land. Bovendien vermindert het de kans van slagen van niet-westerse immigranten op de arbeidsmarkt.

:wow:

Dat het allemaal zo erg is op islamitische scholen had ik echt nog niet begrepen.

werkelijk een groot probleem!

Maagdelijke meisjes, kunnen natuurlijk nooit een baan vinden :strik:

gibraltar
14-11-03, 17:38
quote:
Er zijn gewoon ernstige problemen op islamitische scholen. Er vindt discriminatie plaats tussen meisjes en jongens en meisjes wordt niet geleerd wat wij in Nederland logisch vinden over seksuele opvoeding en seksuele moraal. Ook wordt er niet onderwezen over de holocaust. Dit soort misstanden mag niet voorkomen in ons land. Bovendien vermindert het de kans van slagen van niet-westerse immigranten op de arbeidsmarkt.

wat hebben de joden er van geleerd? deholocaust?
de joden maken nu de palestijnen af.
:fuckit2:

Blade20
14-11-03, 18:49
Tja, wat een keuze als kiezer voor mij. VVD of extreem rechts? VVD of extreem rechts....hmm, moeilijk moeilijk.
Tja, VVD krijgt er niks door op dit moment, das jammer. Aan de andere kant is extreem rechts ook weer zo extreem.
Ik zal even de kat uit de boom kijken, maar als ze bij de volgende verkiezingen nog niet een goede (naar mijn mening) wet er doorheen hebben gedrukt krijgt de VVD in ieder geval niet mijn stem.

Gek trouwens, voor ik op Maroc.nl kwam was ik gematigd, sinds ik hier kom ben ik steeds rechtser geworden....hmmm, zeker een slechte virtuele leefomgeving.
Ach, ik ben niet diegene die lijdt onder mijn keuze.