PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Hond'' is speciale wachtwoord om een allochtone taxichauffeur uit te sluiten.



Zwarte Schaap
14-11-03, 10:52
Denemarken / Met een hond krijg je een witte taxichauffeur

door Petra Sjouwerman

KOPENHAGEN - ,,Ik wil graag een taxi bestellen...en...uh, mevrouw, ik neem een hond mee.'' Niks aan de hand zou je denken. Maar in Kopenhagen blijkt de zin 'Ik neem een hond mee' te fungeren als een wachtwoord.

Het betekent dat je géén allochtone taxichauffeur wilt.

Dat onthulde het gratis dagblad Urban eerder deze week. De krant belde rond naar negen taxibedrijven, vijf bedrijven garandeerden dat ze een witte chauffeur zouden sturen.

,,Als iemand in deze branche durft te beweren dat hij deze uitdrukking nooit heeft gehoord dan staat ie keihard te liegen'', aldus een anonieme chauffeur tegen Urban. ,,Als je heel zeker wilt zijn dat je geen donkere chauffeur krijgt, zeg je dat je een varken meeneemt.''

De Deense minister van integratie, Bertel Haarder (Liberalen) zei het een verwerpelijke praktijk te vinden, maar wil niet ingrijpen: ,,Laten we die allochtonen die graag willen werken en belasting betalen een kans geven''. Hij voegde eraan toe dat 'de meeste buitenlandse chauffeurs' tegenwoordig Deens spreken en ook moeilijke adressen kunnen vinden. ,,Ik heb maar één keer meegemaakt dat een taxichauffeur een adres niet kon vinden, en dat was een Zweed'', aldus de minister.


Bron: Trouw 14/11/03

Mark
14-11-03, 11:01
In Nederland gebruiken we het codewoord "Schaap".

RinC
14-11-03, 11:03
Geplaatst door Mark
In Nederland gebruiken we het codewoord "Schaap".

:hihi:

Maar dat klinkt beetje overdreven vind je niet?
Een Marokkaan die en schaap meeneemt oke, maar een Nederlander? :zozo: :vreemd:

-Y-

Working Gir
14-11-03, 11:04
ben benieuwd of ze dit ook doen in Nederland.
Ik ga morgen gelijk taxi's bestellen!!!

observer
14-11-03, 11:07
Geplaatst door Mark
In Nederland gebruiken we het codewoord "Schaap". zal die chauffeur dan raar opkijken komt hij bij de slachterij staat daar half rotterdam met hun zelfgeslachte schapen :jeweetog:

Mark
14-11-03, 11:16
Geplaatst door RinCoonie
:hihi:

Maar dat klinkt beetje overdreven vind je niet?
Een Marokkaan die en schaap meeneemt oke, maar een Nederlander? :zozo: :vreemd:

-Y-

Wist je niet dat wij autochtonen af en toe een schaap misbruiken tussen de vriendinnen door?

ps. wat een vuile racisten in denemarken.

et_2000nl
14-11-03, 11:22
Geplaatst door Mark
Wist je niet dat wij autochtonen af en toe een schaap misbruiken tussen de vriendinnen door?

ps. wat een vuile racisten in denemarken.

Waarom nog vriendinnen als je aan een schaap hebt mogen ruiken?

Go for the best Mark!!!!

nefertiti
14-11-03, 12:12
Dat brengt ons natuurlijk tot de volgende cruciale vraag:

"Mag een moslim taxichauffeur een klant weigeren die een hond bij zich heeft?"

Indien het antwoord JA is, dan is het normaal dat men de volgende keer vermeldt dat men een hond bijheeft.

Indien het antwoord NEE is, dan kan men ook nog steeds vermelden dat men een hond bijheeft. Toch?

Royce
14-11-03, 12:59
`kbegrijp niet waarom `n Moslim chauffeur `n Hond zou moeten weigeren?

gibraltar
14-11-03, 16:07
Geplaatst door nefertiti
Dat brengt ons natuurlijk tot de volgende cruciale vraag:

"Mag een moslim taxichauffeur een klant weigeren die een hond bij zich heeft?"

Indien het antwoord JA is, dan is het normaal dat men de volgende keer vermeldt dat men een hond bijheeft.

Indien het antwoord NEE is, dan kan men ook nog steeds vermelden dat men een hond bijheeft. Toch?

heb je ooit een hond op de achterbank gehad?

RinC
14-11-03, 16:12
Geplaatst door Royce
`kbegrijp niet waarom `n Moslim chauffeur `n Hond zou moeten weigeren?

Honden zeiken teveel :lekpuh:

nefertiti
14-11-03, 16:30
Geplaatst door Royce
`kbegrijp niet waarom `n Moslim chauffeur `n Hond zou moeten weigeren?

Is er niet zo'n hadith die zegt dat moslims geen honden in huis mogen laten of zoiets? Ik neem aan dat zoiets ook kan gelden voor een auto?
Dus ik begrijp best dat een moslimchauffeur een bezwaar maakt tegen het vervoeren van een hond.
Hence is het ook normaal dat een klant vermeldt of hij een hond bijheeft of niet!

Puk
14-11-03, 16:57
Get ready for take-off.[mod]

Suiker
14-11-03, 17:05
Ik had een keer een taxichauffeur die een hond bij had :verrassin

Puk
14-11-03, 17:20
Geplaatst door Suiker
Ik had een keer een taxichauffeur die een hond bij had :verrassin

De meeste taxichauffeurs zijn honden.

Royce
14-11-03, 17:22
Geplaatst door nefertiti
Is er niet zo'n hadith die zegt dat moslims geen honden in huis mogen laten of zoiets? Ik neem aan dat zoiets ook kan gelden voor een auto?
Dus ik begrijp best dat een moslimchauffeur een bezwaar maakt tegen het vervoeren van een hond.
Hence is het ook normaal dat een klant vermeldt of hij een hond bijheeft of niet!


Waarom zou zoiets moeten gelden voor `n auto? Het weigeren van honden is onnodig.

nl-x
14-11-03, 19:13
Ach, hier in Nederland hoeven we ons geen zorgen te maken hierover. De klant is hier immers geen koning. De criminele taxichauffeurs hier hebben alle macht. Als ze dat willen blokkeren ze hele luchthavens en geen autoriteit die wat durft te zeggen (anders dan "ja, we likken jullie konten wel).

Ik hoop eens dat de regering de taxi's goed op de schop neemt. En mochten ze mokken, gewoon de ME er op afsturen!

nlx

Mark
14-11-03, 19:14
Geplaatst door nl-x
Ach, hier in Nederland hoeven we ons geen zorgen te maken hierover. De klant is hier immers geen koning. De criminele taxichauffeurs hier hebben alle macht. Als ze dat willen blokkeren ze hele luchthavens en geen autoriteit die wat durft te zeggen (anders dan "ja, we likken jullie konten wel).

Ik hoop eens dat de regering de taxi's goed op de schop neemt. En mochten ze mokken, gewoon de ME er op afsturen!

nlx

taxichauffeurs: :auw:

et_2000nl
14-11-03, 19:17
Al dat hypocriete gedoe.... Laat ze gewoon zeggen waar het op staat. Ik wil een taxi, als de bestuurder maar geen Jood/Marokkaan/Turk/Somalier/Whatever is....

En wat blijkt, geen taxi te vinden, moet die rascist lekker lopen....

Waterval
14-11-03, 20:34
:zozo:


Ik wil een taxi bestellen en moet daarmee naar de Kuip....

Royce
14-11-03, 20:36
Geplaatst door Waterval
:zozo:


Ik wil een taxi bestellen en moet daarmee naar de Kuip....


http://smile.smilies.nl/376.gif