PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD begint nu zelf maar een onderzoek naar islamitische scholen.



Zwarte Schaap
14-11-03, 09:57
VVD begint zelf onderzoek islamitische scholen

van onze verslaggevers

DEN HAAG, AMSTERDAM - De VVD-fractie in de Tweede Kamer gaat een eigen onderzoek beginnen naar de mogelijkheden extra voorwaarden te stellen aan islamitische scholen. Dit zegt VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali in deze krant.

Hirsi Ali toont zich zeer teleurgesteld in de PvdA, die haar voorstel niet meer wil steunen om het kabinet daarvoor plannen te laten uitwerken. Daardoor is er geen meerderheid meer voor haar motie. ,,De PvdA heeft woordbreuk gepleegd'', meent Hirsi Ali.

De VVD-fractie gaat nu zelf onderzoeken wat de wettelijke mogelijkheden zijn, zonder de Grondwet waarin de vrijheid van onderwijs is vastgelegd, geweld aan te doen. Daartoe zal de fractie een reeks deskundigen raadplegen.

Oud-VVD-leider Bolkestein, tegenwoordig eurocommissaris in Brussel, pleitte er gisteren voor de parlementaire onderzoekscommissie integratiebeleid eveneens voor de groei van het aantal islamitische scholen af te remmen. Begin jaren negentig was hij een van de eersten die aandacht vroeg voor de integratieproblemen.

Volgens hoogleraar onderwijsrecht B. Vermeulen van de Vrije Universiteit zouden scholen die de VVD-motie uitvoeren zich bezondigen aan rassendiscriminatie. ,,Hirsi Ali stelt dat scholen niet mono-etnisch mogen zijn. Dat betekent dat een school een maximum moet stellen aan bijvoorbeeld het aantal Turkse leerlingen. Als er dan een nieuwe Turkse leerling wordt aangemeld, moeten Nederlandse leerlingen voorgaan. Dat is in strijd met het internationale gelijkheidsbeginsel. Onbegrijpelijk dat men al weken praat over iets wat onuitvoerbaar is: het mag gewoon niet.'' Volgens Vermeulen, lid van de Onderwijsraad, kunnen leerlingen alleen worden gespreid op basis van taalachterstand, niet op basis van ras.


Bron: Trouw 14/11/03

taouanza
14-11-03, 10:11
Ik ben daar zo blij om als die islamitische scholen afgeschaft zijn heb meer kans op een gelukkig huwelijk. Of ik kan mijzelf in iedergeval voor de gek houden.Oke taouanza je bent dan bont en blauw en hij kan je overal vinden je bent nergens veilig maar maar maar er zijn geen islamitsche scholen.
Zoiets?
Ik weet het echt niet hoor
Volgens mij is de enige drijfveer van dat mens blinde haat.
Is ze zelf op een Islamitische school geweest?
Heeft ze iemand gesproken of is ze bang dat haar haat afzwakt en haar doen verliest?
En dan nog beweren dat er geen hetze is tegen die islam.

Ik hoorde me toch iets indrukwekkends in de metro.
Maar zoals jullie mischien weten zijn de zones verkleint in Rotterdam en vinden er overal controles plaats bij de ingangen van de metrostations.
Nou zat ik gister tegenover iemand die zo'n felbegeerde baan als controlebeambte heeft gekregen.Nou hij beschreef het of hij voor de AIVD werkt.(alhoewel ik daar ook niet een bepaalde hoge dunk van heb)
Hij beweerde dat het te maken met veiligheid alhoewel die controles alleen overdag plaats vinden en niet in de metro zelf.
Maar goed dat is niet echt het punt.
Het punt is dat hij zei dat we dat aan Osama Bin Laden te danken hebben en we nu zo veilig in de metro rijden.Want na de aanslagen van 11-9 is veiligheid zo belangrijk geworden.
Osama en zwartrijders wie heeft dat nou kunnen bedenken?
Pubertjes die mensen bedreigen en Osama bin Laden?
Zo kom je nog eens wat te weten in de metro.
De wereld is wel heel erg klein

MissyII
14-11-03, 13:57
Die Hirshi Ali heeft echt psycholoog nodig om haar trauma's te laten verwerken, zoalng zij dat niet heeft gedaan, is hetgeen wat zij vertelt onzin.

taouanza
14-11-03, 14:24
Geplaatst door Dave20
Het is in elk geval wel een doorzettertje! :rood:


Tja dat was mc Carthy ook.:moe:

lennart
14-11-03, 14:26
Uit onderzoeken kan je alles laten komen als je van te voren al weet wat je er aan wilt doen.

taouanza
14-11-03, 14:30
Geplaatst door lennart
Uit onderzoeken kan je alles laten komen als je van te voren al weet wat je er aan wilt doen.


dat zeg ik nou ook altijd.

gibraltar
14-11-03, 17:27
als ze het zelf maar betalen.de laatstekeer hebben wij al betaald
(de belastingbetaler) maar dat zal wel niet tering vvd :auw:

Qwertyno
14-11-03, 17:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
VVD begint zelf onderzoek islamitische scholen

van onze verslaggevers

DEN HAAG, AMSTERDAM - De VVD-fractie in de Tweede Kamer gaat een eigen onderzoek beginnen naar de mogelijkheden extra voorwaarden te stellen aan islamitische scholen. Dit zegt VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali in deze krant.

Hirsi Ali toont zich zeer teleurgesteld in de PvdA, die haar voorstel niet meer wil steunen om het kabinet daarvoor plannen te laten uitwerken. Daardoor is er geen meerderheid meer voor haar motie. ,,De PvdA heeft woordbreuk gepleegd'', meent Hirsi Ali.

De VVD-fractie gaat nu zelf onderzoeken wat de wettelijke mogelijkheden zijn, zonder de Grondwet waarin de vrijheid van onderwijs is vastgelegd, geweld aan te doen. Daartoe zal de fractie een reeks deskundigen raadplegen.

Oud-VVD-leider Bolkestein, tegenwoordig eurocommissaris in Brussel, pleitte er gisteren voor de parlementaire onderzoekscommissie integratiebeleid eveneens voor de groei van het aantal islamitische scholen af te remmen. Begin jaren negentig was hij een van de eersten die aandacht vroeg voor de integratieproblemen.

Volgens hoogleraar onderwijsrecht B. Vermeulen van de Vrije Universiteit zouden scholen die de VVD-motie uitvoeren zich bezondigen aan rassendiscriminatie. ,,Hirsi Ali stelt dat scholen niet mono-etnisch mogen zijn. Dat betekent dat een school een maximum moet stellen aan bijvoorbeeld het aantal Turkse leerlingen. Als er dan een nieuwe Turkse leerling wordt aangemeld, moeten Nederlandse leerlingen voorgaan. Dat is in strijd met het internationale gelijkheidsbeginsel. Onbegrijpelijk dat men al weken praat over iets wat onuitvoerbaar is: het mag gewoon niet.'' Volgens Vermeulen, lid van de Onderwijsraad, kunnen leerlingen alleen worden gespreid op basis van taalachterstand, niet op basis van ras.


Bron: Trouw 14/11/03

:kotsen2: Bolkstrontein loopt zielig te doen bij die demonstratie mehhh antisemitisme dit antisemitisme dat mehhh mehh.
En tegelijker tijd pleiten voor een groeirem voor Islamitische scholen..
walgelijk gewoon die vent