PDA

Bekijk Volledige Versie : Ikke en Mo(2)



jesse
14-11-03, 12:39
Mo en zijn neef

Had ik al verteld dat Mo een bebop-fan is net als ik en dat we hetzelde gevoel voor humor hebben?.

Mo en ik hebben het vaak over familie. Ik vertelde hem laatst van mijn tante, een zus van mijn moeder, ze heeft een klein probleem. Mijn lieve Moeder (76) moet haar zus (67) minstens een keer per jaar ophalen bij het poltitiebureau omdat ze losse handjes heeft, ze is kleptomanisch. Kun je je het voorstellen, twee van die dames gekleed volgens de laatste oude dametjes mode in chanelpakjes en behangen met juwelen?. En het ene dametje dat het andere dametje de les leest en in de meest groffe bewoordingen zegt dat ze met haar poten van andermans spullen moet afblijven?

Mo ligt helemaal in de kreukels als ik dat vertel.

Mo’s favoriete onderwerp van gesprek is zijn neef. Die is paranoide-schizofreen.
(Hij rookt ook teveel van die Marokkaanse troep, ik probeer Mo van de hash af te krijgen en aan de drank te brengen, maar het wil maar niet lukken)
Sinds de maand Oktober van 2001 is zijn neef in het geloof geraakt. Hij spendeert zijn dagen met het bestuderen van alle heilige boeken en de hadieth. In een heldere bui kan hij zo complete soeras opdreunen. Hij meent dat hij in de gaten wordt gehouden door de CIA omdat hij door zijn studies een belangrijke ontdekking heeft gedaan en daardoor een apocaliptisch complot van Christelijke fundamentalisten (rozenkruizers) ontmaskert. Het heeft te maken met de Openbaringen van Johannes, enkele belangrijke verzen uit de Koran en het oude testament, De al-asqa moskee, de wederkomst van Jezus, de bekering van de Joden tot het Christendom en de vernietiging van de Islam.
Hij moet het me nog een paar keer vertellen voordat ik het aan jullie kan doorgeven. Het is in ieder geval griezelig en om je te bescheuren tegelijkertijd.

Mo zegt; Het grote probleem met Noordafrikanen in Nederland is niet dat ze willen niet integreren, maar dat er teveel zijn met hanensnot in plaats van hersens.

Dan lig ik weer naast mij kruk.