PDA

Bekijk Volledige Versie : Transseksueel krijgt ontharing niet langer vergoed



nl-x
14-11-03, 18:53
DEN HAAG - De ontharingsbehandeling van transseksuelen is geen noodzakelijke zorg, vindt minister Hoogervorst (Volksgezondheid). Daarom wil hij de vergoeding voor deze behandeling schrappen uit zijn subsidie-uitgaven.

Dat staat in de brief met een uitleg over de bezuinigingen op subsidies die de minister vrijdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Hoogervorst moet volgend voor jaar 59 miljoen, oplopend tot 127 miljoen in 2007, snijden in de rijksbijdragen aan maatschappelijke, volksgezondheids-, welzijns- en sportorganisaties en kennisinstellingen. Hierdoor verliezen honderden organisaties hun subsidie.

De Kamer toonde eerder al weinig begrip voor de keuzes die de minister heeft gemaakt. Zij betichtte hem onder meer van willekeur. Hoogervorst is het daar niet mee eens. Hij wil dat meer organisaties zelf hun broek ophouden en vindt dat bijvoorbeeld sportbonden, landelijke jeugdorganisaties en beroepsorganisaties hun ledencontributie maar moeten verhogen.

Onderzoeks- en kennisinstellingen moeten de boer op om meer private klanten te werven. Wie het niet met de bezuiniging eens is, kan een bezwaarschrift indienen en naar de rechter stappen.

Voorstel

Het voorstel van het CDA om het besluit een jaar uit te stellen en alle instellingen gedurende volgend jaar 10 procent korting op te leggen, wijst hij wederom van de hand. Wel blijkt uit de brief dat de Kamer volgend jaar 8 miljoen euro kan uitgeven aan nieuwe of oude, kortlopende projecten.

De Kamer wil het subsidiebeleid nog voor de begrotingsbehandeling met de minister bespreken.

nl-x
14-11-03, 18:55
OW MY GOD!

Ik had nooit geweten dat zij dit vergoed kregen. Een lelijkerd krijgt toch ook niet zomaar een plastisch chirurg betaald? Waarom krijgt een transsexueel wel een gratis ontharingsprocedure?

nefertiti
14-11-03, 19:07
Als het je enige troost mag wezen: in België krijgen de moslima's hun maagdenvlieshersteloperaties ook terugbetaald van het ziekenfonds.

Waarschijnlijk gebaseerd op "psychische schade" of "levensbedreigende situatie"....

Maslov
14-11-03, 19:10
Electronisch epileren zit wel in ziekenfonds, in ieder geval in de aanvullende pakketten.

Ik hoop dat deze mensen dit weer kunnen bijverzekeren.
Ze hebben het al moeilijk genoeg met hun ware identiteit.

nl-x
14-11-03, 19:16
Geplaatst door nefertiti
Als het je enige troost mag wezen: in België krijgen de moslima's hun maagdenvlieshersteloperaties ook terugbetaald van het ziekenfonds.

Waarschijnlijk gebaseerd op "psychische schade" of "levensbedreigende situatie"....

1) Ik wist wel dat dit als eerste aan de orde zou komen
2) We wonen niet in België
3) Een maagdevliesoperatie is geen COSMETISCHE ingreep!
[4) Ik keur het ook af]

nlx

nl-x
14-11-03, 19:31
Geplaatst door Maslov
Electronisch epileren zit wel in ziekenfonds, in ieder geval in de aanvullende pakketten.

Ik hoop dat deze mensen dit weer kunnen bijverzekeren.
Ze hebben het al moeilijk genoeg met hun ware identiteit.

Nou, ik hoop het niet.

Je vrouw voelen en vrouw worden heeft NIETS te maken met mooi zijn. Er zijn genoeg vrouwen die zo lelijk als de nacht zijn, en eenklein beetje behaard zijn.

Dat niet iedere transsexueel er als de gemiddelde Kelly uitkomt is echt niet mijn probleem, en ik zou dan niet snappen waarom het uit mijn ziekenfonds betaald zou moeten worden.

Als je je laat ombouwen tot vrouw moet je gewoon het risico lopen dat je bij de categorie 'lelijke vrouwen' komt... Hoe knap je wel niet als man was. (En als je als man al lelijk was, heb je al helemaal niets om over te zeiken.)

nl-x

Hay Jouhara
14-11-03, 20:41
Geplaatst door nefertiti
Als het je enige troost mag wezen: in België krijgen de moslima's hun maagdenvlieshersteloperaties ook terugbetaald van het ziekenfonds.

Waarschijnlijk gebaseerd op "psychische schade" of "levensbedreigende situatie"....

hahahahahahah wat een grap het gaat toch om de eer en respect en niet de boel lekker laten knallen en dan het weer laten spannen bij sommige moslim familie is het inderdaad levensbedreigend om de slet rond te hangen
en over die halve homo's betreft laat ze hun eigen maar lekker scheren anders hadden ze maar man moeten blijven zijn
laat die geld maar naar belangrijke zaken gaan zoals onderzoek naar ziekte's of zo waar ieder een last van kan krijgen

nl-x
14-11-03, 21:07
Geplaatst door hay jouhara
hahahahahahah wat een grap het gaat toch om de eer en respect en niet de boel lekker laten knallen en dan het weer laten spannen bij sommige moslim familie is het inderdaad levensbedreigend om de slet rond te hangen
en over die halve homo's betreft laat ze hun eigen maar lekker scheren anders hadden ze maar man moeten blijven zijn
laat die geld maar naar belangrijke zaken gaan zoals onderzoek naar ziekte's of zo waar ieder een last van kan krijgen

Het is niet aan jou om te beslissen wat die mensen wel of niet willen doen. En ook niet aan jou om te zeggen waar jij het geld beter aan besteed ziet.

De ziekenfonds moet gebruikt worden bij ziektes. En daarbij is het niet van belang dat iedereen die ziektes moet kunnen krijgen.

Het geld moet niet gebruikt worden voor cosmetische ingrepen. En ook niet voor dingen die mensen zichzelf opzettelijk aandoen. Daaronder valt de maagdenvliesherstel, maar ik zie ook liever dat er geen geld opgaat aan iemand die zich de kanker rookt. Eigen schuld, dikke bult.

nlx

Hay Jouhara
14-11-03, 21:19
Geplaatst door nl-x
Het is niet aan jou om te beslissen wat die mensen wel of niet willen doen. En ook niet aan jou om te zeggen waar jij het geld beter aan besteed ziet.

De ziekenfonds moet gebruikt worden bij ziektes. En daarbij is het niet van belang dat iedereen die ziektes moet kunnen krijgen.

Het geld moet niet gebruikt worden voor cosmetische ingrepen. En ook niet voor dingen die mensen zichzelf opzettelijk aandoen. Daaronder valt de maagdenvliesherstel, maar ik zie ook liever dat er geen geld opgaat aan iemand die zich de kanker rookt. Eigen schuld, dikke bult.

nlx

je begrijpt me verkeerd ik vindt dat de overheid in tijden dat het minder gaat beter daar geld weg kan halen dan bijvoorbeeld bij de ouderen zorg of zo en wat jij zegt over die mensen die roken als het nou iemand zou zijn die je kent familie of een goede vriend zou zijn

Simon
14-11-03, 21:20
OW MY GOD!

Nu moet ik ze er allemaal met de hand gaan uittrekken !!!

Dutchguy
14-11-03, 21:25
Ben ik nou de enige die de humor hier niet van inzie?!

Simon
14-11-03, 21:28
Geplaatst door nl-x
OW MY GOD!

Ik had nooit geweten dat zij dit vergoed kregen. Een lelijkerd krijgt toch ook niet zomaar een plastisch chirurg betaald? Waarom krijgt een transsexueel wel een gratis ontharingsprocedure?

Er zijn ook gehandicapten die geld krijgen van het rijk om naar de hoeren te gaan. Terwijl als je een partner hebt waarop je bent uitgekeken je de hand maar aan jezelf moet slaan. Het is niet eerlijk verdeeld in de wereld.

Simon

nl-x
14-11-03, 21:32
Geplaatst door Dave20
Ontharingscrème, Simon!
Ja, maar dat wordt juist niet meer vergoed!

nl-x
14-11-03, 21:33
Geplaatst door hay jouhara
en wat jij zegt over die mensen die roken als het nou iemand zou zijn die je kent familie of een goede vriend zou zijn
Ow... Dan zou ik zeggen: "Eigen schuld dikke bult."

Zie je het subtiele verschil? (Ik niet.)

nl-x
14-11-03, 21:34
Geplaatst door Simon
Er zijn ook gehandicapten die geld krijgen van het rijk om naar de hoeren te gaan. Terwijl als je een partner hebt waarop je bent uitgekeken je de hand maar aan jezelf moet slaan. Het is niet eerlijk verdeeld in de wereld.

Simon

Pcies, slaat gewoon nergens op... Geluk zit m gewoon niet mee... Pech!
Moet ie maar net zoals de gemiddelde overlelijke man zn portemonnaie trekken. Ik zou ook niet snappen waarom IK dat zou moeten betalen.

nl-x
14-11-03, 21:39
Geplaatst door Dave20
Ontharingscrème kun je gewoon in de supermarkt kopen en werd volgens mij toch al niet vergoed. Ik denk dat ze het over de laserbehandelingen hebben.

Mij moet je niet altijd al te serieus nemen... (Maar ook weer niet altijd niet.)