PDA

Bekijk Volledige Versie : Gretta wint geding seksistisch stuk



Waterval
14-11-03, 21:21
Gretta wint geding seksistisch stuk


Columnist Luuk Koelman van dagblad Metro moet zijn column 'Het menselijk schild in Ramallah' verwijderen van zijn website met een dwangsom van 1000 euro per dag. Ook moet hij binnen drie dagen een rectificatie plaatsen.
Dat heeft de rechtbank in Breda vrijdag besloten nadat Duisenberg een kort geding had aangespannen tegen de schrijver. In de column zegt hij onder meer dat Arafat een Israëlische vergeldingsactie minder erg vindt dan seksueel contact met Gretta Duisenberg.
Duisenberg vindt dat zij in de column van 16 oktober op een denigrerende en seksistische wijze is geportretteerd.

at5 txt

Puk
14-11-03, 21:25
Geplaatst door Waterval
Gretta wint geding seksistisch stuk


Columnist Luuk Koelman van dagblad Metro moet zijn column 'Het menselijk schild in Ramallah' verwijderen van zijn website met een dwangsom van 1000 euro per dag. Ook moet hij binnen drie dagen een rectificatie plaatsen.
Dat heeft de rechtbank in Breda vrijdag besloten nadat Duisenberg een kort geding had aangespannen tegen de schrijver. In de column zegt hij onder meer dat Arafat een Israëlische vergeldingsactie minder erg vindt dan seksueel contact met Gretta Duisenberg.
Duisenberg vindt dat zij in de column van 16 oktober op een denigrerende en seksistische wijze is geportretteerd.

at5 txt

Gefeliciteerd Waterval! :duim: Voor een moderator geweldig nieuws natuurlijk!

Blade20
14-11-03, 21:29
ja, ik vindt het jammer dat ik het niet heb kunnen lezen, heeft iemand een mirrorsite van dit stukje?

Anyway, ze was al dom genoeg naar mijn mening. Persoonlijk hoop ik dat ze door een dozijn kogels wordt geraakt ofzo.
Gellukig is haar man (binnenkort) niet meer directeur van de Europeese bank. Dan heeft ze ook niet meer zo'n spotlights op zich gericht.

Waterval
14-11-03, 21:29
Geplaatst door Puk
Gefeliciteerd Waterval! :duim: Voor een moderator geweldig nieuws natuurlijk!


Zou Luuk ook strafpunten krijgen....?


:p


ps: Ik vond het een zeer amusant stuk..( de column ;) )

pps: Nog steeds boos?

Waterval
14-11-03, 21:33
Geplaatst door Blade20
ja, ik vindt het jammer dat ik het niet heb kunnen lezen, heeft iemand een mirrorsite van dit stukje?

Persoonlijk hoop ik dat ze door een dozijn kogels wordt geraakt ofzo.




Ik geloof niet in een god omdat er geen concreet bewijs is dat hij bestaat en geloof vaak een bron van geweld is.


Humanist zei je?

Puk
14-11-03, 21:34
Geplaatst door Waterval
Zou Luuk ook strafpunten krijgen....?


:p


ps: Ik vond het een zeer amusant stuk..( de column ;) )

pps: Nog steeds boos?

Natuurlijk ben ik nog steeds boos!

Die 4 strafpunten zijn echt schandalig!! En je weet het!

Waterval
14-11-03, 21:35
Geplaatst door Puk
Natuurlijk ben ik nog steeds boos!

Die 4 strafpunten zijn echt schandalig!! En je weet het!

Maak je geen zorgen, binnenkort ben je van die 4 punten af. ;)

ps: Je vroeg erom en je weet het!

Puk
14-11-03, 21:39
Geplaatst door Waterval
Maak je geen zorgen, binnenkort ben je van die 4 punten af. ;)

ps: Je vroeg erom en je weet het!

Wordt er een nieuw systeem ingevoerd ofzo?

En nee... ik was me van geen kwaad bewust.

Waterval
14-11-03, 21:42
Geplaatst door Puk
Wordt er een nieuw systeem ingevoerd ofzo?

En nee... ik was me van geen kwaad bewust.


Hmm, zonder dat je het doorhebt heb ik het al goedgemaakt met je... Er was nl weer een klacht over je binnengekomen... Heb ff een oogje dichtgeknepen.. En ach, vooruit dan maar.. Je mag me een keer uitschelden...

Puk
14-11-03, 21:50
Geplaatst door Waterval
Hmm, zonder dat je het doorhebt heb ik het al goedgemaakt met je... Er was nl weer een klacht over je binnengekomen... Heb ff een oogje dichtgeknepen.. En ach, vooruit dan maar.. Je mag me een keer uitschelden...

Alweer een klacht? Wat nou weer? Onbegrijpelijk... :D

Maar bedankt... en je bent een... je bent een... mag het echt?

Waterval
14-11-03, 21:52
Geplaatst door Waterval
Maak je geen zorgen, binnenkort ben je van die 4 punten af. ;)




En ach, vooruit dan maar.. Je mag me een keer uitschelden...

:engel:

Puk
14-11-03, 21:56
Geplaatst door Waterval
:engel:

:schok: Oei!! Daar kwam ik goed weg...

Maar ik vertrouwde de zaak al niet helemaal. :moe:

Blade20
14-11-03, 21:59
Geplaatst door Waterval
Humanist zei je?

Atheist, das een richting wat onder de gemeengoed van humanisme valt.

freya
14-11-03, 22:15
Geplaatst door Blade20
ja, ik vindt het jammer dat ik het niet heb kunnen lezen, heeft iemand een mirrorsite van dit stukje?

Anyway, ze was al dom genoeg naar mijn mening. Persoonlijk hoop ik dat ze door een dozijn kogels wordt geraakt ofzo.
Gellukig is haar man (binnenkort) niet meer directeur van de Europeese bank. Dan heeft ze ook niet meer zo'n spotlights op zich gericht.


:moe:

En wat is jouw probleem met Gretta?

Blade20
14-11-03, 23:04
Geplaatst door freya
:moe:

En wat is jouw probleem met Gretta?

Iemand die zo dicht bij een zo crutiale positie staat (tot voor kort dan), hoort zich afzijdig te houden van een dergelijk conflict. Ze schaad de naam van de Europeese bank en van Europa zelf. Ik denk niet dat Win blij zal zijn geweest met de escapades van zijn vrouw, maar je kunt niet zomaar iemand tegen houden in een democratie.

Ze heeft haar positie als vrouw van de directeur van de Europeese bank misbruikt om zo de zaak onder aandacht te brengen. Dat wil niet zeggen dat ze aan de foute zijde stond, maar gewoon dat ze machtsmisbruik heeft gepleegd. Dat is gewoon niet goed.

~Panthera~
14-11-03, 23:11
Geplaatst door Blade20
Iemand die zo dicht bij een zo crutiale positie staat (tot voor kort dan), hoort zich afzijdig te houden van een dergelijk conflict. Ze schaad de naam van de Europeese bank en van Europa zelf. Ik denk niet dat Win blij zal zijn geweest met de escapades van zijn vrouw, maar je kunt niet zomaar iemand tegen houden in een democratie.

Ze heeft haar positie als vrouw van de directeur van de Europeese bank misbruikt om zo de zaak onder aandacht te brengen. Dat wil niet zeggen dat ze aan de foute zijde stond, maar gewoon dat ze machtsmisbruik heeft gepleegd. Dat is gewoon niet goed.
----------------------

Ach, er word wel meer machtsmisbruik gepleegd nietwaar ??
Neem Zalm : slikken of stikken. :slapen:

freya
14-11-03, 23:13
Geplaatst door Blade20
Iemand die zo dicht bij een zo crutiale positie staat (tot voor kort dan), hoort zich afzijdig te houden van een dergelijk conflict. Ze schaad de naam van de Europeese bank en van Europa zelf. Ik denk niet dat Win blij zal zijn geweest met de escapades van zijn vrouw, maar je kunt niet zomaar iemand tegen houden in een democratie.

Ze heeft haar positie als vrouw van de directeur van de Europeese bank misbruikt om zo de zaak onder aandacht te brengen. Dat wil niet zeggen dat ze aan de foute zijde stond, maar gewoon dat ze machtsmisbruik heeft gepleegd. Dat is gewoon niet goed.

Aha, dus als je getrouwd bent met een bekende man, dan moet je je mond houden en alleen maar mooi zijn?

Is dat het?

En omdat zij een mening heeft waar ze voor uit komt, verdient ze 12 kogels?

Alleen volkomen onbekende types waar nog nooit iemand van gehoord heeft, mogen zich over Israel uitspreken?

:moe:

Mark
14-11-03, 23:31
Geplaatst door freya
Aha, dus als je getrouwd bent met een bekende man, dan moet je je mond houden en alleen maar mooi zijn?


Nee, dat zou voor elke vrouw moeten gelden :hihi:

Wizdom
15-11-03, 06:07
Geplaatst door Blade20
ja, ik vindt het jammer dat ik het niet heb kunnen lezen, heeft iemand een mirrorsite van dit stukje?

Anyway, ze was al dom genoeg naar mijn mening. Persoonlijk hoop ik dat ze door een dozijn kogels wordt geraakt ofzo.
Gellukig is haar man (binnenkort) niet meer directeur van de Europeese bank. Dan heeft ze ook niet meer zo'n spotlights op zich gericht.

Iemand als Wilders had nu als een klein kind stampend voor de beeldbuis gestaan en persoonlijke bescherming geeeist en het gehad over terrorisme... Nog maar goed dat Gretta geen Wilders is...

Hoerriya
15-11-03, 08:14
Aha, dus als je getrouwd bent met een bekende man, dan moet je je mond houden en alleen maar mooi zijn?

Is dat het?

En omdat zij een mening heeft waar ze voor uit komt, verdient ze 12 kogels?

Alleen volkomen onbekende types waar nog nooit iemand van gehoord heeft, mogen zich over Israel uitspreken?

Volgens de gedachtegang van veel mánnen kan de vrouw van een bekende man kennelijk alleen "aanhangsel van" zijn........Ik vraag me af of men zich er ook zo druk over zou maken als Gretta een Comité ter Bescherming van de Zeehondjes zou leiden. Maar ik denk dat ik het antwoord eigenlijk al weet. :moe:



Nee, dat zou voor elke vrouw moeten gelden

Nog iets dommer en puriteinser worden Mark, kun je zo bij de SGP! (Of als je van een warmer klimaat houdt: naar Saudi-Arabië!)



Iemand als Wilders had nu als een klein kind stampend voor de beeldbuis gestaan en persoonlijke bescherming geeeist en het gehad over terrorisme... Nog maar goed dat Gretta geen Wilders is...

Jammer dat er überhaupt types als Wilders op deze aardbol rondlopen.......... Oh God dat mag ik niet zeggen...... :D :D k ben een terrorist!!!!! :D :D :D

Beslemma,

Hoerriya.

P.S.

Voor Gretta:

:D :nijn: :fpetaf: :fparty: :wohaa: :tover: Al7amdolillah!!!!!!!!! :D :nijn: :fpetaf: :fparty: :wohaa: :tover:

Blade20
15-11-03, 09:40
Geplaatst door freya
Aha, dus als je getrouwd bent met een bekende man, dan moet je je mond houden en alleen maar mooi zijn?

Is dat het?

En omdat zij een mening heeft waar ze voor uit komt, verdient ze 12 kogels?

Alleen volkomen onbekende types waar nog nooit iemand van gehoord heeft, mogen zich over Israel uitspreken?

:moe:

Zucht, nee, je hebt als je een belangrijke positie hebt (zoals Gretta) een zekere verantwoording om het goede voorbeeld te geven. Partij kiezen in een zaak zoals het Israel\Palastina conflict is geen goed voorbeeld.

nl-x
15-11-03, 09:45
Geplaatst door Blade20
Iemand die zo dicht bij een zo crutiale positie staat (tot voor kort dan), hoort zich afzijdig te houden van een dergelijk conflict. Ze schaad de naam van de Europeese bank en van Europa zelf. Ik denk niet dat Win blij zal zijn geweest met de escapades van zijn vrouw, maar je kunt niet zomaar iemand tegen houden in een democratie.

Ze heeft haar positie als vrouw van de directeur van de Europeese bank misbruikt om zo de zaak onder aandacht te brengen. Dat wil niet zeggen dat ze aan de foute zijde stond, maar gewoon dat ze machtsmisbruik heeft gepleegd. Dat is gewoon niet goed.

In tegenstelling tot een heleboel joden op hoge posities en andere publieke figuren, staat Gretta in persoon dat niet. Die anderen mogen dan ook best eens hun snavel gaan houden. Want zij doen niets anders.

000NobelPrizes
15-11-03, 09:53
Ik kan me voorstellen dat de virulente jodenhaters op dit forum Gretta op handen dragen. Daar ga ik niet eens mee in discussie.

Voor de normaal denkenden: Gretta, oftewel Greetje zoals ze ooit is gedoopt, deugt natuurlijk niet. Die teksten van haar tijdens haar bezoek "dit zouden die joden in Nederland eens moeten zien" kunnen niet. De 6 miljoen opmerking, de giechel, de uitspraak over het begrip van de aanslag net toen zij in Israel was... Greetje weet niet wat ze doet, en Greetje is een beetje dwaas.
Wat wil je, met 3 kinderen die alledrie knetterverslaafd zijn aan drugs. Dan zoek je een partij om je over te ontfermen, en zo probeer je je bestaan op deze aarde nog een beetje te rechtvaardigen. Begrijpelijk in menselijke zin, maar deugen doet het natuurlijk niet op deze manier.

nl-x
15-11-03, 09:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik kan me voorstellen dat de virulente jodenhaters op dit forum Gretta op handen dragen. Daar ga ik niet eens mee in discussie.

Voor de normaal denkenden: Gretta, oftewel Greetje zoals ze ooit is gedoopt, deugt natuurlijk niet. Die teksten van haar tijdens haar bezoek "dit zouden die joden in Nederland eens moeten zien" kunnen niet. De 6 miljoen opmerking, de giechel, de uitspraak over het begrip van de aanslag net toen zij in Israel was... Greetje weet niet wat ze doet, en Greetje is een beetje dwaas.
Wat wil je, met 3 kinderen die alledrie knetterverslaafd zijn aan drugs. Dan zoek je een partij om je over te ontfermen, en zo probeer je je bestaan op deze aarde nog een beetje te rechtvaardigen. Begrijpelijk in menselijke zin, maar deugen doet het natuurlijk niet op deze manier.

Je ken er gewoon niet tegen he :vingers:

Die 6 miljoen had ze allang uitgelegd. Begrip voor de aanslag heb ik ook (, en jij ook). En dat je dr kinderen dr bij haalt zegt alleen wat over je frustraties.

nl-x
15-11-03, 09:59
Herinneren jullie je deze nog :)


E-mail van Luuk Koelman in reactie op de sommatie van Gretta's advocaat

Geachte heer Trojan,

Dank voor uw humoristisch schrijven. Eén passage uit uw brief haal ik gaarne aan:

"Daarbij wordt bovendien de echtgenoot van mevrouw Duisenberg, de heer W.F. Duisenberg, betrokken."

Hier meet uw cliënte naar mijn bescheiden mening met twee maten. Mevrouw Duisenberg haalt keer op keer de pers, uitsluitend vanwege het feit dat zij de echtgenote is van de heer Duisenberg. Immers, had zij Gretta van de Pas geheten (en aldus getrouwd met Ger van de Pas, de eigenaar van dansschool Van de Pas, hier bij mij om de hoek), dan had geen haan naar haar gekraaid.

Vriendelijke groet,

Luuk Koelman

000NobelPrizes
15-11-03, 10:04
Geplaatst door nl-x
Je ken er gewoon niet tegen he :vingers:

Die 6 miljoen had ze allang uitgelegd. Begrip voor de aanslag heb ik ook (, en jij ook). En dat je dr kinderen dr bij haalt zegt alleen wat over je frustraties.
Ik heb geen begrip voor aanslagen. Jij wel. Moet jij weten.

Misschien houd je begrip op als de Westelijke Saharanen aanslagen gaan plegen in Marokko, om die bezetting van hun grondgebied op te heffen.

Maar gezien de dubbele bodem in jullie opvatting over het 'moslimbroederschap', kan ik ervan uitgaan dat het de mocro's (die jubelen over aanslagen) geen zier zal interesseren als de Saharanen zich vergelijkbaar gewelddadig en bloeddorstig gaan roeren.

nl-x
15-11-03, 10:12
---
be·grip (het ~, ~pen)
1 het begrijpen => besef
2 eenheid van denken, van andere voorstellingen onderscheiden gedachte
3 bereidheid om zich in te leven in anderen
---

Je blijkt het woord begrip niet te begrijpen. Dus maar even een definitie opgezocht.

Ik heb begrip voor de Palestijnse aanslagen. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets doen. Als je ouders, broers en zussen worden afgeslacht en kolonisten je huis omver komen maaien zodat zij hun aarsen daar kunnen laten zitten; kan ik begrijpen dat je een dinamieten riem aantrekt, en je die mensen eens laat voelen wat ze aan het doen zijn.

Ik kan me zelfs voorstellen dat ALS IK DAAR WOONDE, EN MIJ HETZELFDE GEBEURDE, dat ik ook zoiets zou doen. En ik kan me net zogoed voorstellen dat jij dat ook zou doen.

Alhoewel jij nu zal zeggen dat je ervoor zou kiezen om machteloos toe te kijken.


Probeer nou aub niet om het woord begrip te verbinden aan antisemitisme. Want er is niets mis (en zelfs juist gezond) om begrip te hebben voor dergelijke gebeurtenissen.



nlx

taouanza
15-11-03, 10:16
Geplaatst door Blade20
Iemand die zo dicht bij een zo crutiale positie staat (tot voor kort dan), hoort zich afzijdig te houden van een dergelijk conflict. Ze schaad de naam van de Europeese bank en van Europa zelf. Ik denk niet dat Win blij zal zijn geweest met de escapades van zijn vrouw, maar je kunt niet zomaar iemand tegen houden in een democratie.

Ze heeft haar positie als vrouw van de directeur van de Europeese bank misbruikt om zo de zaak onder aandacht te brengen. Dat wil niet zeggen dat ze aan de foute zijde stond, maar gewoon dat ze machtsmisbruik heeft gepleegd. Dat is gewoon niet goed.


Je hebt gelijk, je mag wel machtmisbruiken maar dan moet je dat wel doen aan de kant van de 'goeie'. Het liefst de kudde achterna.

000NobelPrizes
15-11-03, 10:22
Geplaatst door nl-x
---
be·grip (het ~, ~pen)
1 het begrijpen => besef
2 eenheid van denken, van andere voorstellingen onderscheiden gedachte
3 bereidheid om zich in te leven in anderen
---

Je blijkt het woord begrip niet te begrijpen. Dus maar even een definitie opgezocht.

Ik heb begrip voor de Palestijnse aanslagen. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets doen. Als je ouders, broers en zussen worden afgeslacht en kolonisten je huis omver komen maaien zodat zij hun aarsen daar kunnen laten zitten; kan ik begrijpen dat je een dinamieten riem aantrekt, en je die mensen eens laat voelen wat ze aan het doen zijn.

Ik kan me zelfs voorstellen dat ALS IK DAAR WOONDE, EN MIJ HETZELFDE GEBEURDE, dat ik ook zoiets zou doen. En ik kan me net zogoed voorstellen dat jij dat ook zou doen.

Alhoewel jij nu zal zeggen dat je ervoor zou kiezen om machteloos toe te kijken.


Probeer nou aub niet om het woord begrip te verbinden aan antisemitisme. Want er is niets mis (en zelfs juist gezond) om begrip te hebben voor dergelijke gebeurtenissen.



nlx


Wij delen gewoon niet hetzelfde gevoel voor wat rechtvaardig is, en wat betrokkenheid daadwerkelijk betekent.
Jouw gevoel voor rechtvaardigheid & betrokkenheid is gestoeld op hele andere waarden en principes, daar valt niets aan te veranderen.
Het zij zo. Koester je begrip voor deze aanslag, ik ga effe wat anders doen.

nl-x
15-11-03, 10:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wij delen gewoon niet hetzelfde gevoel voor wat rechtvaardig is, en wat betrokkenheid daadwerkelijk betekent.
Jouw gevoel voor rechtvaardigheid & betrokkenheid is gestoeld op hele andere waarden en principes, daar valt niets aan te veranderen.
Het zij zo. Koester je begrip voor deze aanslag, ik ga effe wat anders doen.

Slim. Maar niet slim genoeg. Ik heb het nergens over rechtvaardigheid of over betrokkenheid gehad. Enkel over begrip. Ik rechtvaardig geen enkele aanslag. Ik heb er wel begrip voor.

(En ontken jij nou dat jij in hun plaats ook hetzelfde zou hebben gedaan?)

Ik zie je reactie wel als je terug bent van dat andere dat je gaat doen.

Blade20
15-11-03, 10:45
Zinloos, klaarblijkelijk sluiten enige op deit forum hun ogen. Kom niet aan dat ik het ben, want met 27 monitors en 50 computers geleid door tig routers en servers heb je dus een lekker goed beeld op de situatie. (al dan niet met de hulp van tig aantal medewerkers)

Jammer, maar Gretta zal niet meer de headlines halen nu haar man geen positie van mediabelang heeft. Ze zal nu wel snel door Arafat worden weggewimpeld en alleen nog maar als geldkoetje dienen.

taouanza
15-11-03, 10:57
Geplaatst door Blade20
Zinloos, klaarblijkelijk sluiten enige op deit forum hun ogen. Kom niet aan dat ik het ben, want met 27 monitors en 50 computers geleid door tig routers en servers heb je dus een lekker goed beeld op de situatie. (al dan niet met de hulp van tig aantal medewerkers)

Jammer, maar Gretta zal niet meer de headlines halen nu haar man geen positie van mediabelang heeft. Ze zal nu wel snel door Arafat worden weggewimpeld en alleen nog maar als geldkoetje dienen.


Waaraan hebben wij de eer van zo veel wijsheid te danken? verveeld

Blade20
15-11-03, 11:31
Geplaatst door taouanza
Waaraan hebben wij de eer van zo veel wijsheid te danken? verveeld

:haha:

Je sarcasme is werkelijk om van te smullen! :)

Gewoon geluk, met de verdwijning van mijn voorganger kwam ik, en ik wil dus wel meer doen als internetverkeer in de gaten houden.

Flip
15-11-03, 13:14
Geplaatst door Dave20
Wat heeft Gretta het weer mooi voor elkaar. De column is verwijderd van de site van Koelman, maar door deze rechtszaak heeft die column heel wat meer aandacht gekregen dan wanneer ze er niet tegen in verweer was gekomen.

Och, als troost mag dienen dat Eucalipta in Kopspijkers nog veel genadelozer is neergezet. De impact daarvan blijft nog veel langer werkzaam.

nl-x
15-11-03, 14:07
Geplaatst door Dave20
Wat heeft Gretta het weer mooi voor elkaar. De column is verwijderd van de site van Koelman, maar door deze rechtszaak heeft die column heel wat meer aandacht gekregen dan wanneer ze er niet tegen in verweer was gekomen.
Hij staat er nog gewoon hoor.
Das nu al 1000 euro ...

Waterval
15-11-03, 14:11
Geplaatst door nl-x
Hij staat er nog gewoon hoor.
Das nu al 1000 euro ...



.... voor Stop de Bezetting... :lole:

Flip
15-11-03, 19:05
Surah 109. The Disbelievers, Atheists
Say : O ye that reject Faith!
I worship not that which ye worship,
Nor will ye worship that which I worship.
And I will not worship that which ye have been wont to worship,
Nor will ye worship that which I worship.
To you be your Way, and to me mine.

Die Bhagwannies hadden het ook altijd over wursjippen. Ook nooit meer iets van gehoord.

Waterval
15-11-03, 19:10
Geplaatst door Flip
Die Bhagwannies hadden het ook altijd over wursjippen. Ook nooit meer iets van gehoord.


Vreemd... Want over Moslims hoor je juist meer en meer....


Hamdoelillaah

:boogie:

nl-x
16-11-03, 10:41
€ 2000,00

Waterval
16-11-03, 10:44
Geplaatst door nl-x
€ 2000,00


Is zo een dwangsom belastingvrij?