PDA

Bekijk Volledige Versie : MDI pakt internet discriminatie tegen Marokkanen aan



Mark
15-11-03, 13:00
Weblog GeenStijl in opspraak

- Bron: Fok! / (ND - GS)

Weblog GeenStijl moet met onmiddellijke ingang van het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) een stigmatiserende zin van haar website halen, anders wordt er aangifte gedaan bij de politie. Het gaat om een zin bij een item dat eind oktober bij het begin van de ramadan geplaatst werd, en dat satirisch was bedoeld. Na enkele malen ***********antjes stond geschreven: ''Nou niet zeiken dat we weer eens een hele bevolkingsgroep stigmatiseren, want zelfs de Partij van de Afbraak doet er aan mee. Bang voor represailles zijn we ook niet, want de ramadan is vandaag begonnen. Dus overdag zien die gasten sowieso scheel van de honger en 's avonds hebben ze ook geen tijd, want dan moet er worden gegeten. Om daarna natuurlijk weer scooters te stelen, laptops te verhandelen en weerloze vrouwtjes te beroven''.

Met name over de laatste zin is het MDI gevallen. Volgens het MDI wordt hier gesteld dat 'de Marokkanen' zich bezig houden met dit soort 'activiteiten'. Dit is volgens MDI-medewerker César Heukeshoven, stigmatiserend en strafbaar in Nederland.

Geenstijl heeft laten weten er niet over te peinzen de gewraakte zin te verwijderen: ''Aangezien er niks mis is met de aangehaalde opmerking. De door ons satirisch - om maar eens een actuele term te gebruiken - beschreven criminele activiteiten werden namelijk specifiek toegeschreven aan de zogenaamde ***********antjes''.

Brief naar Donner

Over GeenStijl is ook een brief gestuurd naar minister Donner van Justitie. De brief is afkomstig van de jurist Frans Cuijpers, die eerder Henk van Dorp wilde aanklagen voor een uitlating over de paus. Dat plan heeft Cuijpers inmiddels laten varen, omdat de uitlating van Van Dorp volgens hem wel kwetsend was, maar toch niet zodanig als hij in eerste instantie had gedacht.

Van Dorp zei bij een foto van een zichtbaar zwakke paus: ,,Als het een huisdier was, zou je 'm laten inslapen''. Cuijpers dacht dat Van Dorp had gezegd ''laten afmaken'', en laat daarom zijn plan voor een aanklacht vallen. Bovendien heeft volgens Cuijpers Jan Mulder zich onlangs nog veel schunniger over de paus uitgelaten. Mulder speculeerde er namelijk over hoe een celibatair levende man met seksuele gevoelens omging. Schandelijk, volgens Cuijpers.

De klacht over GeenStijl van Cuijpers heeft betrekking op een artikel dat de weblog plaatste naar aanleiding van de klachten van de jurist over Henk van Dorp. GeenStijl schreef toen dat Van Dorp zich nog mild had uitgelaten, '' wat ons betreft mag die Poolse gek zo snel mogelijk uit de weg worden geruimd en dan graag op een erg naargeestige manier''. Volgens GeenStijl is de paus, vanwege het feit dat het Vaticaan tegen condooms is en openlijk laat weten dat die niet deugen, mede verantwoordelijk voor vele aids-doden in Afrika.
Cuijpers is ook verontwaardigd over een reactie die door een lezer op de site van GeenStijl werd geplaatst. Daarin werden het adres en telefoonnummer van Cuijpers vermeld, met de mededeling 'hier effe flink wat muilperen in de pan te jassen'. Cuijpers zegt hiervan enorm geschrokken te zijn.

Volgens het Nederlands Dagblad, (dat weet te melden dat Cuijpers in Den Haag woont, een studie theologie volgt en vroeger werkzaam was als jurist op het ministerie van Verkeer en Waterstaat), wil Cuijpers van Donner weten of ''iedereen op televisie en op internet maar zijn strot mag opentrekken en van alles mag uitbraken''.

Tomas
15-11-03, 13:04
Geplaatst door Mark
...wil Cuijpers van Donner weten of ''iedereen op televisie en op internet maar zijn strot mag opentrekken en van alles mag uitbraken''.

Ophangen die gek! Hier stigmatiseerd deze volksmenner toch iedereen mee?!

Mark
15-11-03, 13:07
Wat? Mag ik niet eens meer ku.tmarokkaan zeggen hier?

pffff


oh shit, ik herinner me opeens dat ik mijn scooter niet op slot heb gezet :cheefbek:

Zwarte Schaap
15-11-03, 13:39
Geplaatst door Mark
Wat? Mag ik niet eens meer ku.tmarokkaan zeggen hier?

pffff

oh shit, ik herinner me opeens dat ik mijn scooter niet op slot heb gezet :cheefbek:


Dus overdag zien die gasten sowieso scheel van de honger en 's avonds hebben ze ook geen tijd, want dan moet er worden gegeten. Om daarna natuurlijk weer scooters te stelen, laptops te verhandelen en weerloze vrouwtjes te beroven''.

Je wilt me toch niet zeggen dat je meer geeft om je scooter dan om je vrouwtje? Is dit typische autochtoons?

Mark
15-11-03, 13:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je wilt me toch niet zeggen dat je meer geeft om je scooter dan om je vrouwtje? Is dit typische autochtoons?

Mijn vrouw is niet weerloos :)

Zwarte Schaap
15-11-03, 13:45
Geplaatst door Mark
Mijn vrouw is niet weerloos :)

Alles van waarde is weerloos. (lucebert)

Mark
15-11-03, 13:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alles van waarde is weerloos. (lucebert)

Ongetwijfeld, maar ik had Lucebert niet direct als referentiekader in mijn achterhoofd.

Even ontopic: hoe kan het nou zijn dat de duivel zelf, Ronal Eissens, nu opeens iets doet wat niet tegen Marokkanen gericht is? Ik ben erg in de war.

Waterval
15-11-03, 13:53
Mijn vrouw is niet weerloos





Alles van waarde is weerloos. (lucebert)


Alles wat weerbaar is waardeloos?

Waterval
15-11-03, 13:54
Geplaatst door Mark
Ongetwijfeld, maar ik had Lucebert niet direct als referentiekader in mijn achterhoofd.

Even ontopic: hoe kan het nou zijn dat de duivel zelf, Ronal Eissens, nu opeens iets doet wat niet tegen Marokkanen gericht is? Ik ben erg in de war.

Zoethoudertje.... Zie m'n andere topic met verwijzingen naar sites waar echt gediscrimineerd wordt. Ik denk dat daar ook een persoonlijk iets speelt...

Zwarte Schaap
15-11-03, 13:56
Geplaatst door Mark
Ongetwijfeld, maar ik had Lucebert niet direct als referentiekader in mijn achterhoofd.

Even ontopic: hoe kan het nou zijn dat de duivel zelf, Ronal Eissens, nu opeens iets doet wat niet tegen Marokkanen gericht is? Ik ben erg in de war.

Ik weet het niet als hij zich echt met discriminerende uitspraken op het internet jegens marokkanen zou bezighouden dan zou hij makkelijk aan de 10.000 klachten kunnen komen denk ik. Maar dan lijkt het anti-semitisme zo gering.