PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse school in Parijs platgebrand



lennart
15-11-03, 19:25
Fire gutted the Merkaz HaTorah Jewish secondary school in the Paris suburb of Gagny in the Seine-Saint-Denis region Saturday morning at 3am. There were no injuries.

Fire started simultaneously in two separate places on the first floor of the school where works were under way. A primary school and a kindergarten for 200 children were to be inaugurated there in January 2004. The arsonist or arsonists broke into the building through a ground floor window. (http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1068880713054)

Waterval
15-11-03, 19:35
:jammer:


ps: Wat is een arsonist?

lennart
15-11-03, 19:39
Een brandstichter.

Waterval
15-11-03, 19:41
Geplaatst door lennart
Een brandstichter.


Dat is toch een Firestarter? :p

nl-x
15-11-03, 20:14
Treurig... Ophangen die hap

ZbaqZbaq
15-11-03, 20:22
heb het idee dat de voormalige Mossad flink bezig is om de zionistische beschuldiging van anti-semitisme in Europa aan het bevestigen is.

even wat sympathie kweken na dat onderzoek waaruit blijkt dat meer dan de helft van de Euopeanen Israel ziet als het grootste gevaar voor de wereld vrede.

lennart
15-11-03, 20:26
Israel is in elk geval de laatste tijd bezig om Europa van anti-semitisme te beschuldigen en daarvoor grijpen ze elke gelegenheid aan, zelfs bij die aanslag in Turkije werd er door Israelische officials gerefereerd aan Europa's anti-semitisme.

ZbaqZbaq
15-11-03, 20:32
Geplaatst door lennart
zelfs bij die aanslag in Turkije werd er door Israelische officials gerefereerd aan Europa's anti-semitisme.

gelukkig...ik dacht dat ik de enige was die dit was opgevallen.

Dutchguy
15-11-03, 20:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
heb het idee dat de voormalige Mossad flink bezig is om de zionistische beschuldiging van anti-semitisme in Europa aan het bevestigen is.

even wat sympathie kweken na dat onderzoek waaruit blijkt dat meer dan de helft van de Euopeanen Israel ziet als het grootste gevaar voor de wereld vrede.

Rare redenatie. Dan kun je bij een aanslag op een moskee ook wel meteen gaan roepen dat El Qaida erachter zit.

Luchtfietserij.

Simon
15-11-03, 22:32
Nou het is wel smerig van de minister van buitenlandse zaken van Israel dat hij de aanslag in Istanbul gelijk in verband bracht met het "opkomend anti-semitisme in Europa". Dat is wel erg opportunistisch en goedkoop!!!

Goodnight
15-11-03, 23:32
Geplaatst door Simon
Nou het is wel smerig van de minister van buitenlandse zaken van Israel dat hij de aanslag in Istanbul gelijk in verband bracht met het "opkomend anti-semitisme in Europa". Dat is wel erg opportunistisch en goedkoop!!!

en zo wordt het balletje telkens naar elkaar toegespeeld..................
bah ik haat politiek en diegenen die dat bedrijven....

Euhm.....maar zo wordt Turkije misschien wel uitgesloten van deelname aan de EU.......

Goodnight
15-11-03, 23:36
owja, de Turkse regering heeft direct gereageerd door te verklaren dat volgens hen niet een Turkse islamitische groepering erachter zit maar de alom gevreesde bende van O.Bin Laden....Al Kaida....

Slimme manier om zich alvast voor te bereiden op de kritiek die vanuit Europa gaat komen???

Hmm..misschien als ik die gehate collega op mijn werk expres laat struikelen zodat ie zijn nek breekt,kan ik ook verklaren dat het Al Kaida was....sorry it wasn't me, it was Al Kaida!!

Simon
16-11-03, 00:05
Geplaatst door Goodnight
en zo wordt het balletje telkens naar elkaar toegespeeld..................
bah ik haat politiek en diegenen die dat bedrijven....

Euhm.....maar zo wordt Turkije misschien wel uitgesloten van deelname aan de EU.......

Wat heeft deze aanslag nu met uitsluiting te maken? Maar ze mogen wel eens wat aan de mensenrechten in hun land doen: dat zal eerder een reden voor uitsluiting zijn.

Babyface
16-11-03, 00:06
Triest dat er steeds maar weer mensen zijn die andermans bezittingen, geloofsovertuigingen en dergelijke niet respecteren om vervolgens op zo'n wijze hiermee om te gaan. Om ziek van te worden.

Vraag me af of de stichter van de brand zich hierdoor behaagd voelt...

Puk
16-11-03, 00:20
Bij deze wil ik de Nederlandse Gemeenschap van Echte Moslims gelukwensen met het platbranden van de Joodse school.

Gefeliciteerd!

Zagora
16-11-03, 00:28
Geplaatst door Puk
Bij deze wil ik de Nederlandse Gemeenschap van Echte Moslims gelukwensen met het platbranden van de Joodse school.

Gefeliciteerd!

Dank je







:handbang:

nl-x
16-11-03, 10:51
Geplaatst door Puk
Bij deze wil ik de Nederlandse Gemeenschap van Echte Moslims gelukwensen met het platbranden van de Joodse school.

Gefeliciteerd!
Dan feliciteer ik jou ook gelijk in persoon voor het doden van al die Irakezen en Afganen.

Waterval
16-11-03, 10:58
Geplaatst door Simon
Wat heeft deze aanslag nu met uitsluiting te maken? Maar ze mogen wel eens wat aan de mensenrechten in hun land doen: dat zal eerder een reden voor uitsluiting zijn.


Maar dat is dan ook weer niet reden genoeg om ze niet te vragen om Irak mede te bezetten...


:verward:

sadeeQ
16-11-03, 11:01
Geplaatst door Waterval
Maar dat is dan ook weer niet reden genoeg om ze niet te vragen om Irak mede te bezetten...


:verward:

:zegniets: is juist een goede reden,aangezien in irak geen mensenrechten zijn en turkije daar genoeg ervaring in heeft :verrassin

beter was israel geweest uiteraard,maar dat vond bush niet zo een goed idee dunkt mij :verrassin

Maslov
16-11-03, 15:16
heb het idee dat de voormalige Mossad flink bezig is om de zionistische beschuldiging van anti-semitisme in Europa aan het bevestigen is.

Zbaqzbaq, je bent toch echt psychotisch hoor.

Echt verlies van realiteitszin.

Al Sawt
16-11-03, 19:09
Geplaatst door Simon
Nou het is wel smerig van de minister van buitenlandse zaken van Israel dat hij de aanslag in Istanbul gelijk in verband bracht met het "opkomend anti-semitisme in Europa". Dat is wel erg opportunistisch en goedkoop!!! Het is een uitgekiende strategie van Israel, die in naieve en makkelijk te chanteerbare Europa, als echte waarheid wordt aangenomen.

Om zo de waarheid te verbloemen en meer sympathie te kweken voor de misdadige Israelische zaak.

ronald
16-11-03, 19:18
Geplaatst door Al Sawt
Het is een uitgekiende strategie van Israel, die in naieve en makkelijk te chanteerbare Europa, als echte waarheid wordt aangenomen.

Om zo de waarheid te verbloemen en meer sympathie te kweken voor de misdadige Israelische zaak.


De ware motieven van de aanslag weten we pas als de daders zich daarover uit spreken.
Dat jij en door allerlei complottheorieën laat doldraaien zegt meer dan de uitspraken van de Israëlische minister.

Maar goed, als jij Europa naief en makkelijk te chanteren vindt dan is hier met je complottheorieën misschien nog een taak voor je weg gelegd.

lennart
16-11-03, 19:20
Geplaatst door ronald
De ware motieven van de aanslag weten we pas als de daders zich daarover uit spreken.


Dat weerhoudt de Franse minister en Israelische kranten er niet van om deze daad op anti-semitisme te gooien. Je zou denken dat het ook nog mogelijk is dat er gewoon een pyromaan achter zit.

ronald
16-11-03, 19:26
Geplaatst door lennart
Dat weerhoudt de Franse minister en Israelische kranten er niet van om deze daad op anti-semitisme te gooien. Je zou denken dat het ook nog mogelijk is dat er gewoon een pyromaan achter zit.

Het zou kunnen ja. In Frankrijk is men ook aardig hypocriet.

Aan de andere kant....je moet wel blind zijn om het verband niet te zien...

Al Sawt
16-11-03, 19:38
Ik vraag mij af, wat de nieuwswaarde is van een voorval wat niet eens in Nederland gebeurd is.

Dat een Joodse school in Parijs afgebrand is, dat is tragisch.
Maar is het waard om het te vermelden? Dat denk ik niet.

Ook is het niet eens zeker dat het een brandstichting is. Tenminste in de bericht worden er geen bewijzen aangevoerd dat het daadwerkelijk om brandstichting gaat.

Al Sawt
16-11-03, 19:47
Geplaatst door ronald
De ware motieven van de aanslag weten we pas als de daders zich daarover uit spreken.
Dat jij en door allerlei complottheorieën laat doldraaien zegt meer dan de uitspraken van de Israëlische minister.

Maar goed, als jij Europa naief en makkelijk te chanteren vindt dan is hier met je complottheorieën misschien nog een taak voor je weg gelegd. Ronald, het is zeer simpel om mijn redenering als een complottheorie te kwalificeren.


Als Israel kritiek krijgt van Europa, over haar racistische beleid jegens de Palestijnen, dan wijst zij Europa op de moordadige anti-semitisme in Europa.

En de uitlatingen van een havik als de Israelische minbuza, past geheel in de straatje sympathie desnoods opleggen.

ronald
16-11-03, 20:01
Geplaatst door Al Sawt
Ronald, het is zeer simpel om mijn redenering als een complottheorie te kwalificeren.


Als Israel kritiek krijgt van Europa, over haar racistische beleid jegens de Palestijnen, dan wijst zij Europa op de moordadige anti-semitisme in Europa.

En de uitlatingen van een havik als de Israelische minbuza, past geheel in de straatje sympathie desnoods opleggen.




Israël geeft geen kritiek omdat het kritiek heeft gekregen. Het reageert op een aanslag op joden in Turkije waarover wordt gedacht dat zij Israëlische "handlangers" zouden zijn. Israël is dus weldegelijk hier partij in gemaakt en heeft een plicht t.o.v. medegeloofsgenoten maar niet-Israëliërs te reageren.
Omdat Israel zo reageert ....volgens jou.....ja sorry hoor....het is tevens een politieke uitspraak maar van jou uit toch meer complotdenken. Zo duik je wel erg gemakkelijk in de val dat anti-zionisme anti-semitisme is.

ronald
16-11-03, 20:08
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag mij af, wat de nieuwswaarde is van een voorval wat niet eens in Nederland gebeurd is.

Dat een Joodse school in Parijs afgebrand is, dat is tragisch.
Maar is het waard om het te vermelden? Dat denk ik niet.

Ook is het niet eens zeker dat het een brandstichting is. Tenminste in de bericht worden er geen bewijzen aangevoerd dat het daadwerkelijk om brandstichting gaat.


...Ik snap ook niet waaarom ze de voetbaluitslagen van Turkije en Letland hier publiceren....kan mij een fuck schelen. Ok al zou er niet eens echt gevoetbald zijn, dat geklooi op het veld,....bewijs het maar.



Wake-up...dit is algemene nieuwsberichtgeving.