PDA

Bekijk Volledige Versie : Ikke en Mo(3)



jesse
16-11-03, 14:31
Papmannetjes en zeikwijven

Ik denk wel dat Mo een ingeburgerde Marokkaan is, hij zegt zelf dat hij van Nederland begon te houden toen hij besefte dat Nederlands een mooie taal is terwijl hij het als kind afgrijselijk vond. Alleen zijn mentaliteit wil nog wel eens verraden dat hij uit andere contreien komt, als hij kwaad wordt dan is het net een hond die je tijdens het eten aan zijn voederbakje komt. Sommige onderwerpen liggen moeilijk, zijn geloof bevoorbeeld. Ik kan niet zeggen dat Mo erg praktiserend is, hij heeft al jaren geen moskee van binnen gezien en de ramadan neemt hij met een korreltje zout als je begrijpt wat ik bedoel. (Hij zegt dat hij niet tegen het geroddel en het geklepzeik kan)

Ik zei laatst dat ik de Islam een angst-religie vindt en een puntensysteem voor het paradijs, dat de slaafsheid me tegenstaat en dat ik het eng vind als alle neuzen een kant opgaan egaal voor welk geloof of ideaal.
Toen werd hij weer eens link.

Wie denk je wel dat je bent, quasi-intellectueel!. Ga wat anders studeren man, je weet geen ene fuck van de Islam. Heb je niks anders te doen dan mijn geloof onder de loep te leggen, ongelofelijke arrogante strontkaaskop.
Ik murmel nog dat zijn neef toch ook hele studies maakt van de Bijbel en de Thora.
Mijn neef is van lotje getikt, jij moet wel beter weten!. Besef je dan niet dat het vernederend is als andere mensen tegen jou gaan zeggen hoe jouw geloof in elkaar zit.
Wij wisten al wat het getal nul was toen jullie nog niet eens tot tien konden tellen en hier in berevelletjes elkaar de hersens insloegen! Hou toch je kop man.

Nou wordt ik link.
Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, schreeuw ik. Ik druk mijn neus tegen zijn neus en noem hem een vuile vieze ho-mo. Nou kijkt hij me opeens weer aan op die manier, hij lacht en zegt heb je iets tegen homos of sjo.

Moet je goed luisteren daar waar ik vandaan kom daar wonen eenvoudige mensen alles ademt daar naar Allah. In iedere derde zin valt wel een keer zijn naam, meestal iets in de trant van dat Hij er wel voor zal zorgen, of begeleiden, of dat Hij die en die zal straffen omdat hij iets verkeerds heeft gedaan. Wat denk je dat die mensen de hele dag de koran zitten te lezen. Het zijn vaak analfabeten. Het hele leven is daar doordrenkt van het geloof. Als de geiten ergens anders moeten grazen dan zeggen we niet, dan doen we om drie uur maar na het middaggebed. Dat kan jij wel stom vinden, maar het is voor hun een steun en de bindende factor tussen mensen.

Ik besluit te stoppen met dit gesprek. Er staat een grote televisie in de kroeg. Schotland-Nederland, 1-0. Moet je die Seedorf zien, die man staat niet te voetballen voor Nederland, die man staat te voetballen voor de camara, Wat een eikel. Dat zijn geen papmannetjes het is nog veel erger.
Het zijn zeikwijven.

Mo lacht. Je moet me helpen met een brief, zegt hij. Ik wil een brief schrijven aan mijn ex. Ik weet dat je goed met met vrouwen kan omgaan.
Ik laat hem maar in die waan.

Zagora
16-11-03, 23:49
Prachtig. Ben ik een mierenneuker als ik zeg dat je spelling niet je dat is? Mo en ikke, moet het zijn. bijvoorbeeld.

jesse
17-11-03, 08:54
Dit is een marokkaans forum op islamitische grondslag. Ik moet af en toe een foutje maken. Er is er maar een die perfect is.