PDA

Bekijk Volledige Versie : Toestanden en Issues

RinC
16-11-03, 22:19
Salaam,

Iemand heeft me gevraagd om dit stukje te plaatsen hier op MarocNL. Hij is benieuwd naar de wat serieuze reacties (eventuele aan,- of opmerkingen zijn welkom). Ik heb 'em zelf gelezen en het is lezenswaard moet ik zeggen :)

Eigenlijk had ik er niks mee te maken maar min of meer werd ik in het probleem meegesleurd door mensen die er nog minder dan mij mee te maken hadden, ondanks de wanhopige roep van de lijdende voorwerpen, die door de samenleving als paria worden beschouwd. De wanhopige roep om de oude tijden, de goede tijden, de tijden waarin men geen waarde hechtte aan waar je vandaan kwam maar aan waar je op dat moment was. De tijden dat Pim Fortuyn nog een ordinaire relnicht was in de Rotterdamse discotheken en af en toe de IT in Amsterdam, met tussendoor bijbaantjes zoals directeur van de OV Jaarkaart BV en zijn column in Elsevier Magazine, waar tegenwoordig ene Tjoure Dijkstra de scepter zwaait over een groep omhooggevallen wanna-be intellectuelen met een losse pols en een vlugge pen maar die nog geen boodschappenlijstje voor de Lidl zouden kunnen bedenken. De tijden waarin Marokkanen nog door de straten van hun woonplaatsen konden rijden met hun auto's, al dan niet duur of goedkoop, zonder aangehouden te worden door agenten die bang zijn hun boete-quote niet te halen en domme vragen (men zegt dat domme vragen niet bestaan maar het politie-apparaat in Nederland heeft de term "domme vraag" een nieuwe dimensie gegeven) stelden zoals "Waar heb jij deze auto vandaan?" of "Heb je die tankpas niet gestolen?" (in het geval dat het ging om iemand met een auto van de zaak). De tijden dat Rob Oudkerk nog een doodgewone huisarts was met toevallig veel Marokkaanse patiënten, omdat de beleidsbepalers in de jaren '80 een slim plan bedachten door alle bevolkingsgroepen bij elkaar te smijten, in elk een aparte wijk en zodoende concentratiekampen stichtten (hoe hypocriet kun je zijn, denkende aan de uitspraken over de kampen die Adolf ****** had ingericht voor onze aartsbroeders en -zusters, de joden). De tijden dat je nog makkelijk kon frauderen met je studiebeurs, omdat je het als student toch al niet zo breed had. Daar werd later zo dramatisch over gedaan en het zogenaamde probleem werd aangepakt, door alle studiefinancieringsbedragen te verlagen en de mogelijkheden van de OV jaarkaart in te perken. Gevolg was dat iedere bank in Nederland hierop slim reageerde door allerlei studentenrekeningen aan te bieden met kredietbedragen van maximaal FL. 2.000,= (1000 euro nu, om het mooi rond te houden .... hoezo niet 1 op 1 spelen ??). Gevolg daar weer van is dat Nederland momenteel kampt met een groep mensen van tussen de 20 en 30 jaar, met schulden en structurele problemen in hun persoonlijk beleid op het gebied van financiën. En dan vraagt Minister Zalm zich af hoe dit kan. Het is maar een idee, maar begin bij de basis, slimmerik.

Ik mis de tijden dat ik nog grappen kon maken met Nederlandse vrienden die ik kende van mijn vroegere schooltijd. Als ik die snobs nu tegenkom, kijken ze eerst op me neer met een blik van "Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit bevriend was met een Marokkaan" alvorens 180 graden om te keren als ze, door alsnog door te vragen (zo slim zijn ze dan nog wel) erachter komen dat ik een baan heb op beleidsniveau bij een vooraanstaande trouble-shooter die zowat elk overheidscontract weet binnen te slepen dat er maar beschikbaar is. Dan kijken ze eerst 5 minuten lang alsof ze water zien branden en je kunt dan zien dat "De Vraag" op hun lippen brand. De Vraag der Vragen, die iedere Nederlander tegenwoordig zichzelf stelt, zodra hij/zij iemand ziet met oftewel zwart haar en een Noord-Afrikaans uiterlijk, of een hoofddoek. Dat zwarte haar neigt naar een link met het internationale terrorisme (voorzover je nog kunt spreken van terrorisme, aangezien ik Bush en Blair en al die eikels in de Europese Commissie voor de EU dezelfde acties zien uithalen). Zwart haar is slecht, zwart haar is een gevaar voor de Nederlandse samenleving, en als je dan nog uit Marokko of Turkije komt dan ben je helemaal public enemy nr. 1. Het was het ongesproken gedachtengoed, wat nu het uitvoerbaar beleid begint te worden in ieders hoofd. Zelfs Marokkanen en Turken beginnen te spreken over een kern van waarheid.

Een paar weken geleden was ik in een klein dorp op de Veluwe, waar de plaatselijke jeugd zich vermaakt met scooters en hasj, geimporteerd uit Amsterdam of verbouwd in de kas van een oom. Overdag lijkt het allemaal onschuldig, een vertrouwd beeld. Maar 's avonds wist ik, dankzij mijn niet-Marokkaans uiterlijk binnen te komen in een gigantische schuur, waar diezelfde pubers die ik net omschrijf zich te goed deden aan mega hoeveelheden bier en kilo's hasj of wiet. Op een zelfgemaakt podium een vage punk-zanger met teksten als "Oranje Boven" en "Een goede buitenlander is een dode buitenlander", met op de achtergrond een gigantische vlag met een hakenkruis en een foto van Adolf ****** ... alsof de infrastructuur van Nederland aan verbetering toe is, want laten we eerlijk zijn, het enige goede dat Adolf ****** gedaan heeft voor Duitsland was een infrastructuur aanleggen waar het land tegenwoordig nog steeds op teert. Dan vraag je je al af waarom deze man nog steeds aanbeden wordt, want zoals ik net al zei, de infrastructuur hier is al goed. Waar is de toegevoegde waarde in het aanbidden van een massa-moordenaar ?

Ondertussen loopt iedereen zowat hier te roepen dat dat nooit meer mag gebeuren, nergens ter wereld niet. Maar hoe zit het dan met de Palestijnen ? En met de Liberianen ? En de mensen in Sierra Leone ? En alle mensen met een buitenlandse afkomst, wonende en levende in Nederland ? Hier en daar op een verlaten bushalte in de grote steden kom je nog wel eens reclame texten tegen met teksten zoals "Zijn Marokkanen nou werkelijk zo slecht?". Nou breekt mijn klomp ... en ik ben niet eens een boer, ook niet in Marokko. Die vraagstelling alleen al duidt op een vreemd gedachtengoed dat hier in Nederland de overhand is gaan nemen en iedereen vindt het maar normaal, zelfs Marokkanen (uitzonderingen daargelaten).

Moet ik nou echt naar een druiloor als Mohammed Chaara gaan luisteren, die met precies dezelfde kapsones en arrogantie op vakantie gaat in Marokko elke zomer, neerkijkend op de financieel minderbedeelden ? Deze grootste latent-homoseksuele demagoog sinds Karel Aalbers en Frits Bolkestein rijdt dan met zijn Volkswagen Sharan de boot uit, tekent voor zijn aanwezigheid in het land waar hij ooit op jacht had kunnen gaan naar droge dadels en uitgeputte waterbronnen en toert vervolgens naar hartelust langs de armere wijken in de steden van Marokko, in de ogen prikkend van mensen die al blij zouden zijn met het stuk brood dat hij weggooit als het overbleef na een maaltijd. Wat een klootzak, denk ik dan. En hier in Nederland de overontwikkelde Marokkaan met een Nederlands paspoort uithangen, alsof hij een unicum is. Ik heb ook een Nederlands paspoort en dankzij mijn nuances ten opzichte van het dagelijks leven in Nederland ben ik nog verder ontwikkeld dan deze meeloper van de hoogste orde. Hij zou een relatie met Hirshi Ali moeten beginnen, alhoewel dit geen stand zou houden door het gebrek aan inlevingsvermogen in het sexuele deel van een relatie van de kant van Ayaan Hirshi Ali. En een Marokkaanse man die zo oppervlakkig en materialistisch is ingesteld zoals Mootje Chaara, volgt toch altijd zijn pik.

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. Welke Marokkaan is zonder zonde ? Welk mens is zonder zonde ? Daar zijn we toch mensen voor ?
Fous (een lid van dit forum) vertelde mij ooit dat een satirist manisch moet zijn, en ik denk persoonlijk dat ze gelijk heeft omdat een satirist anders zijn satire niet kan onderbouwen, maar elke keer als ik Nova bekijk, en Jaap de Hoop Scheffer (die naam alleen al, zo ontoepasselijk) zijn diplomatiek voorhoofd zie fronzen als het hem moeilijk wordt gemaakt door een scherpe journalist en vraag me af hoe hij het in zijn hoofd haalt om zijn manie nog te proberen verbergen. Alsof het al niet duidelijk is dat hij een homoseksuele relatie heeft met meneer Balkenende, want als je aan Balkie komt, dan is Jaap op zijn pikkie getrapt. Zijn manie geillustreerd, ten top. Zag je de schertsvertoning bij binnenkomst in het kantoor van Bush ? Jaap met een denigrerende blik naar Balkenende, die boekdelen sprak. Ik voorspel het volgende drama op het Binnenhof een toneelstuk van het niveau van As The World Turns of Goede Tijden, Slechte Tijden, waarin Jaap de Hoop Scheffer (die naam alleen al ... ) een verhouding begint met eerst Colin Powell, om die zodoende zodanig te naaien om maar in de buurt te komen van Bush, dat zijn toekomstig stekkie binnen het Euro-parlement tot aan zijn pensioen is gewaarborgd. Misschien duikt ie daar voor wel zelfs met Bush in bed. Het zou me niks verbazen.

Waar is de goede oude tijd dat ik op mijn skate-board (zo on-Marokkaans he ?) naar huis gleed, zorgeloos, niet hoeven na denken over mijn toekomst in Nederland, puur en alleen omdat je er vanuit je kinderlijke onschuld naïef van uitgaat dat je wordt beschouwd als een mens, als een onderdeel van deze maatschappij en niet extra harde overtredingen moet incasseren op bijvoorbeeld een voetbalveld als ik nu in het weekend met mijn vrienden voor mijn lol een voetbalwedstrijd moet spelen, waarbij je met een tegenstander te maken hebt (Hollandse rednecks, compleet uitgerust met hooivork en klompen als voetbalschoenen, het normaal vindend om een relatie te hebben met hun eigen zus, omdat net als in Texas incest een algemeen geaccepteerd goed is) die zich niet realiseert dat je de maandag na de wedstrijd ook naar je werk moet om je belastingen te betalen en je premies af te dragen zodat de minderbedeelden in ons land nog aanspraak kunnen blijven maken op het sociale vangnet, die zich niet realiseert dat zijn werkgever misschien wel een link heeft met mijn werkgever en door mijn afwezigheid i.v.m. ziekte het werk niet vlekkeloos kan worden voortgezet omdat iemand anders geen verstand heeft van het proces dat in elke structuur van elk bedrijf in Nederland aanwezig is, namelijk de menselijkheid toepassen in je werk. En die term omvat zoveel dat het velen boven hun verstandelijk vermogen uitgaat en hun persoonlijk kunnen lelijk blootstelt aan het oog van de gemiddelde critici die over de schouders meekijken van degene die deze menselijkheid in zijn werk toepast, puur en alleen maar omdat diegene zijn bestaansrecht enige invulling wil geven door gewoon zijn werk te willen doen. Langdradig he ?

Het is de luiheid om dit in te zien die ons parten speelt maar tegelijkertijd willen we niet eens zien wat ons parten speelt omdat we ook weer te lui zijn om de oplossing voor het probleem in de praktijk toe te passen, want "dat zou dan weer tegen teveel schenen schoppen". Als ik daarmee iets kan verbeteren zou ik de schenen doormidden zagen.

Wij Marokkanen worden niet als denkers maar als doeners beschouwd. Terwijl ik vecht tegen dat maatschappelijk beeld door gewoon een denker proberen te zijn die na het denken pas doet, voelen de mensen in mijn directe omgeving zich ongekend bedreigd door het succes wat ik zou kunnen hebben in mijn doen waar ik over heb nagedacht, terwijl mijn doen juist aanleiding zou moeten geven voor nog meer denkwerk .... of het nou positief of negatief is.

Maar in Nederland zijn de mensen te dom, daar waar ik de slimste ben.

RinC
16-11-03, 22:31
Het lijkt erop alsof de jaren '40, '50 en '60 in de Verenigde Staten helemaal opnieuw gebeuren, maar dan hier in Nederland en de Marokkanen in Nederland zijn gekozen als de te pesten kaffers en negers. Alleen hier gebeurt het andersom, eerst een jarenlange stilte en niks zeggen over wat je daadwerkelijk denkt en vervolgens je gedachtegoed in beleid brengen. Het politiek correcte is ineens incorrect. Dit allemaal teweeg gebracht door eerst Frits Bolkestein, die meteen werd weg gedirigeerd naar een Europese topfunctie (en het lijkt wel alsof men hem daar koste wat kost wil houden, ook al zou er voor Nederland een andere, betere zwaargewicht op die functie kunnen plaatsnemen) en daarna was het Pim Fortuyn, die eerst als ordinaire pisnicht werd afgeschilderd "met ideeën die niet waren uit te voeren en onmenselijk waren omdat het in strijd was met onze grondwet". En na zijn moord werd er plots een standbeeld voor hem opgericht en was het Pimmetje voor en Pimmetje na, een volksheld is heengegaan. Wat een schandalig hypocriet schijtvolk ook, ik neem het mijn overgrootouders (ik ben 4e generatie) tot op de dag van vandaag kwalijk dat ze destijds voor Nederland hadden gekozen. Dan hoor ik nu de eerste boer al denken "Ja dan ga je toch lekker weg hier?". Hoe simpel kun je worden. Neven van mijn opa hebben nota bene in de 2e Wereldoorlog hun bloed laten vloeien tegen de bezetting door Duitsers, dat voor de ouders en grootouders van het walgelijk nagebroed (zeg maar nageboorten) dat dezer dagen in Nederland de lijnen uitzet. En dan heb ik het voornamelijk over die types die vroeger op school werden gepest (door misschien toevallig kinderen van buitenlandse afkomst ??) en er nu hun levensmissie van hebben gemaakt om op posities te komen waar ze enig beleid in handen kunnen krijgen. Om die "macht" vervolgens te gebruiken voor acties die hun gevoel van wrok en haat jegens bepaalde personen uit hun kindertijd misschien wel enigszins bekoeld, maar niet wetende wat voor effect dit heeft op hun eigen kinderen. Het wordt de kinderen nu met de paplepel ingegoten, als het zwart haar heeft, mag je erop spugen. Dat wat zij het meest vreesden als kind, adoreren zij nu als volwassene.

En wat doen de Marokkanen ondertussen ? Die nemen dat beeld als algemeen geaccepteerd iets maar aan "omdat het toch al gezegd en gedacht wordt dus waarom zouden Marokkanen zich er druk om maken?". Die gaan er naar leven, elkaar denigreren als eentje toevallig op weg is om een succes van zichzelf te maken (ach ja, succes zit eigenlijk ook alleen maar tussen je oren), enerzijds puur uit ongeloof voor het feit dat die persoon zijn doelstelling misschien nog wel zou kunnen halen ook, anderzijds uit pure jaloezie voor het geloof van die persoon in zich/haarzelf, en zijn/haar kunnen. En dan roept Hafid Bouazza ineens United We stand, toevallig omdat ie een Amerikaanse reclame voorbij ziet komen. Tja, we moeten de trends uit Amerika volgen dus deze rassenhaat jegens Marokkanen in Nederland moet ook maar uitgezeten worden, net zoals de negers in Amerika (oeps, mag ik neger zeggen?) hun portie van rassenhaat hebben geslikt, en pas werden geaccepteerd als onderdeel van de Amerikaanse bevolking toen deze op 11 september 2001 werd aangevallen door een onbekende buitenlandse macht. Ja, toen hadden ze de negers ineens nodig, om een collectief idee naar de buitenwacht uit te dragen wat duidde op eensgezindheid. Wat een marketingtruc. En Nederland zou het land van koeien en schapen niet zijn als het niet mee zou gaan met de trends uit Amerika. Dus nu er in Nederland een rassenhaat aan de gang is, zal er hier over 50 jaar, daar waar Amerika dan geen 1 blanke meer zal hebben, een eensgezindheid zijn die zijn weerga niet kent. Misschien is 50 jaar wel teveel, misschien gebeurt het wel eerder. Nu de economie in een malaise is beland krijgen de buitenlanders natuurlijk als eerste de schuld, want mensen zouden geen mensen zijn als ze dit kortzichtig beeld niet door hun hoofd krijgen. Vervolgens zal er een grootscheepse uitzetting zijn van alles wat niet van Nederlandse afkomst is (lees: Marokkanen, Turken en Antillianen …. de Surinamers en Indonesiërs mogen blijven want “we” hebben toch wat goed te maken) en dan zal het ineens heel stil in Nederland zijn. Wat een rust, zou je denken. Maar als je rust moet je toch ook eten ? Moet ik nu echt daadwerkelijk nog dat proces gaan uitleggen ?

Zoals El Hadj Malik El Shabaz naar zijn hoofd gegooid kreeg: go the f*ck back to Africa en net toen hij zijn volk daadwerkelijk daartoe wilde aansporen, werd door Edgar Hoover in een goedkoop achterkamertje van een bordeel in Colorado Spings, samen met een 50 $ hoe.r, besloten dat de negers toch wel nodig zijn in Amerika maar Malcolm in zijn eentje konden ze dan nog wel missen. En als we dan toch bezig zijn, laten we een neger het maar laten doen. Als ze maar blijven voor de shitty jobs en de dagen dat we schandalen hebben die we niet kunnen plaatsen en geen zondebok kunnen vinden. Maar wel concentreren die handel !! De rest van dat verhaal is verder wel bekend.

Dus trendvolgend Nederland zal over ongeveer 150 jaar (we hadden het halverwege de analyse gereduceerd) geen enkele rasechte Nederlander meer hebben, omdat het trends volgt uit Amerika. Maar wat blijft er dan over in Nederland als iedereen is uitgezet ? Ja precies. Dat uitzetten zal natuurlijk nooit gebeuren omdat de Nederlander nu op dit moment daar een hele creatieve oplossing voor heeft. Voor elke Marokkaan met een eigen mening maar duidelijke trots op zijn afkomst, verblijvend in Nederland, plaatsen “wij” een domme Marokkaan met schaamte voor zijn afkomst op een voetstuk. En zo houden we het maatschappelijk beeld in evenwicht, "want anders breekt de pleuris uit" hoor je Gerrit tegen Jaap zeggen. Ten eerste is die Marokkaan dom gehouden, ten tweede is die schaamte ook maar een creatie van deze samenleving omdat een Marokkaan, als het aan een Nederlander zou liggen, niet in zichzelf mag geloven. Tenslotte zijn de eerste Marokkanen gehaald voor de shitty jobs, en niet om op Nova te verschijnen, om te pleiten voor een openheid in denkwijze en een voor deze tijd benodigde mentaliteitsswitch. En die switch in mentaliteit is nodig bij zowel de Marokkaan als de Nederlander. De Marokkaan om te beginnen, dat er meer is dan alleen obsessieve discussies voeren over mislukte integratie en wat je eerder niet dan wel mag binnen de Islam en de Nederlander om te beginnen, accepteren dat de Marokkaan niet zal vertrekken. Omdat het hem/haar zijn/haar Godgegeven recht is om hier te verblijven, en niet dankzij een papiertje van de Vreemdelingenpolitie of de Naturalisatiedienst. Wat dat betreft, houdt de wereld niet op bij Hengelo, Venlo of Breda en ook niet bij Hoek van Holland. De grenzen zijn maar een denkbeeldige lijn in de hoofden van mensen die het kader denken opgelegd hebben gekregen, en dat kader denken is nou net hetgeen dat ons heel erg beperkt in ons menselijk kunnen. Door het kader denken neem je ook afstand van je religie en wanneer je afstand van je religie dan zijn de rapen gaar. Omdat, zoals wij “mensen”, gaandeweg in de geschiedenis keer op keer bewijzen onze onderlinge verschillen niet op te lossen op een manier zoals iedere aan de mens geopenbaarde religie voorschrijft, maar juist op de tegengestelde wijze. Hoezo, je gelooft in God ?

In God we trust without a blush but when it comes to getting yours personally you can’t wait to rush

Als je geen religie hebt, waar leef je dan nog voor ? Geld, kleding, macht, sex ? Je komt naakt ter wereld maar je gaat nog naakter je graf in, omdat je tegen die tijd door je zonden en acties in je leven al je kinderlijke onschuld kwijt zult zijn. Niet dat ik nu perfectie propageer maar enige verbetering zou op zijn plaats zijn. Minimaal verbetering in de gedachte dat we hier niet voor altijd zijn, en dat we uiteindelijk maar simpele voorbijgangers in de tijd zijn. Dat idee van het eeuwige leven is zo achterhaald in mijn ogen maar het blijkt maar weer eens dat het onbewuste het bewuste te maken, een onmogelijke opgave lijkt te zijn. Misschien moeten we Marco Borsato bombarderen tot Neo, met zijn vrouw de rol van Trinity vertolkende, en Gordon als Morpheus laten optreden. Alhoewel ik me niet kan herinneren dat Morpheus homosexueel was. Het zou ook te onnatuurlijk zijn.

Net zo onnatuurlijk als dat imam El Moumni homosexuelen een plaag voor de mensheid noemde. Althans, het was onnatuurlijk om dat te zeggen omdat het politiek incorrect was. “Sommige dingen zeg je gewoon niet”. Maar Marokkanen in 1 adem noemen met criminelen mag wel ? “Ja, maar een feit is nou eenmaal dat onder de Marokkaanse bevolkingsgroep, in verhouding, nou eenmaal meer criminelen zijn en dat is een structureel probleem”. Wat een lariekoek.

Diezelfde rednecks in het schuurfeest dat ik eerder noemde zorgen voor een toekomstig probleem waarbij je zou wensen dat de Marokkanen je enige probleem zijn in dit schijnheilige land. De ziekte AIDS bedreigt de mensheid terwijl het ontstaan is bij homosexuele mannen, maar je mag niet zeggen dat homosexualiteit de mensheid bedreigt. Ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten omschrijven, ’t lijkt me een simpele optelsom. Maar ja, ik mag het niet zeggen van de Raad van Schijnheilige Hypocrieten (lekker dubbel, maar kun je nagaan hoe erg het is).

Maar een Nederlander is te dom om dit in te zien, een Nederlander kan het niet hebben dat een “Nederlandse” Marokkaan slimmer is, terwijl de “Nederlandse” Marokkaan slimmer is geworden door toedoen van de Nederlander.

Hartelijk dank, meneer, maar ik ben en blijf een Marokkaan, en ben er heel erg trots op. Als je het niet leuk vindt mag je wat mij betreft schijt eten en sterven, I couldn't care less ...

mahalou
16-11-03, 22:34
Wat een ongelooflijk goed stuk.....Petje af.... ;)

mahalou
16-11-03, 22:44
Godverdomme wat een fantastisch stuk!!! :haha:

DesertRose
16-11-03, 22:46
En dit noem jij een stukJE ??....:argwaan:

sienia
17-11-03, 08:50
Even weer omhoog halen, heb de hele tekst nog niet gelezen.

Maar wat ik gelezen heb.... :)

Mark
17-11-03, 08:54
:moe:

mometje
17-11-03, 08:56
petje af, ik had het niet beter kunnen verwoorden

:fpetaf:

RinC
17-11-03, 09:24
Er is nog deel 3 :tik:

-Y-

Amiticia
17-11-03, 10:02
wat een geweldig stuk!! :duim:
Petje Af!!

Voor elke Marokkaan met een eigen mening maar duidelijke trots op zijn afkomst, verblijvend in Nederland, plaatsen “wij” een domme Marokkaan met schaamte voor zijn afkomst op een voetstuk. En zo houden we het maatschappelijk beeld in evenwicht.

Soo True!

Allure

Fillastiene
17-11-03, 11:36
Ow wauw!

Jeetje, mag ik zijn telefoonnummer? :D

Royce
17-11-03, 12:11
Goed stuk. Krijg opeens `n hekel aan mijn collega`s.

:D

Mark
17-11-03, 12:13
Geplaatst door Royce

Ik haat mezelf opeens :giechel:

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 12:28
Geplaatst door Royce

Geplaatst door Mark
Ik haat mezelf opeens :giechel:

volgens mij is dat niet de bedoeling van dit stuk .... :hihi:

mahalou
17-11-03, 12:31
Geplaatst door Royce

Ik heb net mijn buurvrouw Netty een stoot op dr oog verkocht :)
Moet je doen Is,, Lucht op.. ;)

Royce
17-11-03, 12:32
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Ik ben geen hater...*kuch* :hihi:

Maaruh goed stuk.

:duim:

RinC
17-11-03, 12:35

Yo Hated, zou je voor een groot publiek willen schrijven?

-Y-
P.s. Je ontvangt daarover nader bericht
P.p.s waar blijft deel 3 :D

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 12:45
Geplaatst door Royce
Ik ben geen hater...*kuch* :hihi:

Maaruh goed stuk.

:duim:

shokran ... (of moet ik het in het Nederlands doen, omdat je hier meer Nederlandse klanten hebt ? )

:hihi:

Geplaatst door RinCoonie
Yo Hated, zou je voor een groot publiek willen schrijven?

-Y-
P.s waar blijft deel 3 :D

Is there a catch ? :D

p.s. deel 3 is ligt ter herziening .... :hihi:

RinC
17-11-03, 12:48
shokran ... (of moet ik het in het Nederlands doen, omdat je hier meer Nederlandse klanten hebt ? )

Is there a catch ? :D

p.s. deel 3 is ligt ter herziening .... :hihi:

Cash oella catch? :lekpuh:
Zoals ik al zei je ontvangt daarover nader bericht :blij:

-Y-
P.s K kan niet wachten ...Ze lezen wel makkelijk

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 12:55
Geplaatst door RinCoonie

-Y-

cash, catch, je moet dingen subtiel weten te brengen ;)

Ik zie het wel verschijnen dan, toch ? :)

p.s. vóór El Maghreb heb je 'm in je pm-box insha Allah.

verder iedereen, bedankt voor jullie complimenten, is toch weer een bevestiging dat ik blijkbaar niet alleen in mijn mening sta.

Ma3a Salama

mahalou
17-11-03, 12:55
Geplaatst door RinCoonie

-Y-

Makkelijk? Ze lezen zoals alles gelezen zou moeten worden! ik heb constant in een onherstelbare scheur gelegen... :haha:

(Jaaa U-nes....Dan heb ik wel erg veel scheuren..I know..;) )

RinC
17-11-03, 13:07
Geplaatst door mahalou
Makkelijk? Ze lezen zoals alles gelezen zou moeten worden! ik heb constant in een onherstelbare scheur gelegen... :haha:

(Jaaa U-nes....Dan heb ik wel erg veel scheuren..I know..;) )

Was mijn reactie dan zo voorspelbaar? :giechel:

-Y-
Hated, insha Allah ;)

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 17:17
Geplaatst door mahalou
Godverdomme wat een fantastisch stuk!!! :haha:

:eek:

geen Godslaster ... :vreemd:

RinC
17-11-03, 21:03
Mijn collega’s zeggen: "Die Allah van jou, als die nou zo goed is, waarom laat Hij dan zoveel mensen dood gaan ? Waarom laat Hij zoveel mensen met honger achter en waarom, als wij zo slecht zijn en jullie zo goed, hebben “wij” het in de Westerse wereld zo goed en “jullie” Arabieren het zo slecht ?". Ik zou bijna willen roepen dat de Westerse Wereld eeuwenlang alleen maar parasieten heeft voortgebracht maar tja, het blijft een goeie vraag. Ten eerste, op het schiereiland zelf is er voor zover ik weet totaal geen armoede maar dat is dan weer te danken aan de plas olie waar het op drijft. Alle andere “Arabisch-getinte” landen hebben wel een geschiedenis van bezetting door een buitenlandse macht die eeuwenlang de dienst heeft uitgemaakt en vervolgens, nadat het bezette land helemaal uitgerooid en leeggeplunderd was het maar achter liet voor wat het was. Met alle bekende gevolgen van dien. Achterstand in opbouw van structuren, achterstand in opbouw van de eigen cultuur en, nog veel belangrijker, de ontwikkeling daarin. En dan zie je diezelfde collega’s na dit antwoord alweer afdruipen en ieder zijn eigen kant op gaan. Dan vraag ik me af waarom ze de discussie aanhalen.

Maar de collega’s die mij dit vragen hebben maar te luisteren naar mij omdat ik hun manager ben en soms krijg ik het idee dat ze dat niet leuk vinden. Misschien draaf ik door en “misbruik” ik soms de macht binnen mijn functie wel en heb ik het zelf niet eens in de gaten of misschien vinden ze het niet leuk dat een Marokkaan elk half jaar beslist over het door hun geleverd werk en evalueert en daarom ook de bevoegdheid heeft om te bepalen of en hoeveel salarisverhoging er aan te pas komt. Een Marokkaan die daarover beslist, scary thought ain’t it ?

Maar eigenlijk, heeft het helemaal niks van doen met of “mijn” Allah goed is of niet. “Mijn” Allah is namelijk ook “jouw” God en zoals we weten heeft God gezegd dat het Hem niks kan schelen wat je op deze wereld bezit of hoe goed het je vergaat. Zolang je je maar aan je geloof houdt en alles wat God heeft geopenbaard aan de mens. En het is het onvoorwaardelijke geloof in Zijn woord dat mij dit met volle overtuiging doet vertellen. Maar er wordt wel lacherig over gedaan en dat snap ik dus niet, en nog het lef hebben te vragen waarom ik blijf geloven in de Islam, waarom ik mijn vrije dagen langzaam opoffer gaandeweg het jaar, omdat ik elke vrijdag een halve dag vrij neem om naar de moskee te kunnen. “Dan kun je toch niet meer op vakantie?” hoor je ze dan vragen. “Die Osama Bin Laden, hé ?” zie ik in hun ogen. Althans, dat was in de periode kort na 11 september 2001 wel zo, hedendaags zeggen ze het gewoon tegen je. Niet dat ik het erg vind om het aan te horen, maar zij vinden het dan weer wel erg om mijn reply / feedback / uitleg / verhaal daarover aan te horen. Dat naar mijn idee de Islam daar niet om draait. Nee, dat willen ze niet aanhoren omdat dat anders hun grote vriend Bush toch wel in twijfel trekt. Ik vraag me af waarom Nederland kort na de 2e Wereldoorlog niet voor Rusland koos als bondgenoot en zich in plaats van bij de NAVO aan te sluiten, waarom niet gewoon het Warschaupact ondertekenen ? “Ja, het communisme, je kent het wel, hé ?” Ja, ik ken het communisme wel, ja. Ik ben op Cuba geweest en heb gezien wat de voor- en nadelen zijn van het communisme. Maar in het geval van zo’n hypocriet volk als dat wat er in Nederland rondloopt zou het een gepast systeem zijn. Vraag me niet waarom, misschien zeg ik dit nu wel uit frustratie.

Ik heb ook issues met frigide ijspegels, zoals Hirshi Ali. Deze antinymfomaan deed kleine klusjes voor de PvdA, alvorens over te stappen naar de VVD. Geen verrassing eigenlijk, want ze was de huisnegerin van Gerrit Zalm. Als je ze samen zag, sprak zijn blik dan ook boekdelen. Excuse me miss, but did I leave my shoes under your bed ?
Om van te walgen. En maar proberen een stempel te drukken. Eerst een blaat-verhaal over hoofddoeken, dat ze verboden moeten worden. Toen was het ineens dat alle moslimvrouwen in Nederland onderdrukt zijn en dat we ze moeten bevrijden want “ze lijden echt”. Toen was het ineens het openen van Islamitische scholen verbieden want die zouden als opleidingsinstituten voor terroristen kunnen gelden. En zo ontpopte ze zich steeds meer tot de vrouwelijke Joop Klepzeiker-versie van Neo. Let’s free your mind !!!
En het ergste is nog, de Nederlander neemt dit zó ziekelijk klakkeloos over. In de Tweede Kamer schijnt het er hard aan toe te gaan achter de schermen en al deze idiote voorstellen halen misschien de stemming niet eens, maar in de media zie ik deze dingen zodanig afgeschilderd worden dat een simpele ziel die dit ziet het gewoon zo aanneemt zoals het verteld wordt.
Maar we mogen de media niet de schuld geven.

Al met al, aan DE einde van HET dag, kan het me toch wel weinig schelen. Want daar waar ik mensen zie ruziën, stel ik voor om de afstand die zij hebben genomen van hun religie (wat dat dan ook moge zijn) weer te overbruggen. Omdat je zonder je religie toch nergens staat. Zonder religie heeft al het succes in je leven totaal geen betekenis, omdat je zonder religie, zonder onvoorwaardelijk geloof in je religie, in tijden dat datzelfde succes uitblijft je je eigen persoon niet gaat overschatten en altijd blijft realiseren dat er echt dus wel hogere machten zijn die net dat kleine beetje geluk kunnen beïnvloeden waartoe je de behoefte toont.
Al met al, heb ik geen hekel aan Nederlanders (oh, toch niet ?). Al met al, heb ik geen hekel aan Nederland maar heb juist veel respect voor de infrastructuur zoals deze in de jaren ’50, ’60 en ’70 is aangelegd en waar we anno 2003 nog op teren. Omdat ik weet dat daar ook een stukje Marokkaans bloed, zweet en tranen in verweven zit. Ondanks dat die punkzanger “Oranje Boven” propageert. Ondanks dat Hirshi Ali gefrustreerd is omdat ze niet kan klaarkomen, omdat haar tante haar eigenhandig heeft geopereerd en nu deze frustraties, teweeg gebracht door het gebrek aan sexuele affectie en stuklopen van relaties omdat ze geen sexueel inlevingsvermogen kan opbrengen, op de Islam laat botvieren en dat die domme Nederlanders (je hebt er ook slimme tussen zitten, hoor) sommige van haar uitspraken helemaal ophemelen als ware het ’t woord van God. Ondanks het feit dat de meeste Marokkanen het verschil niet kennen tussen een zionist en een jood en daarom elke jood negatief benaderen, terwijl ons prachtig geloof, de Islam, ontstaan is vanuit de openbaring van het Jodendom (Allah ou a3lem). Ondanks het feit dat er mensen zijn die zich moslim noemen maar de Joden niet als hun aartsbroeders en –zusters beschouwen. De mensen zijn een jammer volk met een jammere toekomst in het verschiet. Vooral in Nederland.

Want in Nederland zijn de Marokkanen en Nederlanders te dom om deze concessies te doen terwijl ze wel als jakhalzen over het fenomeen integratie vallen en algemene acceptatie niet eens kunnen opbrengen.
Het is jammer om te zien dat Balkenende’s zoontje te makkelijk van zijn knikkers te beroven is en het is jammer om Michael van Praag op zijn saxofoon aan te moeten horen, daar waar deze Bill Clinton wanna-be er niks van bakt. Ook niet in zijn synagoge-activiteiten als ex-voorzitter van jodenclub Ajax.

Het is jammer om te zien dat er Marokkanen zijn met een bovennatuurlijke intelligentie (ik doel niet op mijzelf, hoor) die dit land ten goede zouden kunnen komen, ware het niet dat zij door de omgeving waarin zij zich bevinden verbitterd opgroeien en die intelligentie niet eens meer willen delen, omdat geloof in of er daadwerkelijk iets gedaan mee zou worden totaal is afgebroken door minder intelligente mensen die een grote angst waarborgen tegen het feit dat zij misschien gepasseerd worden om het feit dat ze nou eenmaal wel hun best hebben gedaan maar geconfronteerd worden met het feit dat hun best nou eenmaal niet goed genoeg is. En dat is nog moeilijker te verkroppen omdat de trots waarmee we in Nederland worden opgevoed nog groter is dan de koppigheid van een Amerikaan. Trendvolgers worden trendsetters, obviously. Hopelijk worden minimaal de Marokkanen wakker.

But I force a smile, knowing that my ambition far exceeded my talent … in a world where people are blind for my talent and recon only where my roots are. © George Yeung !!

Grondwet Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. .... niet dat het jullie iets kan schelen.

© _h4T3d_sE7eN

Royce
17-11-03, 21:08
Want in Nederland zijn de Marokkanen en Nederlanders te dom om deze concessies te doen terwijl ze wel als jakhalzen over het fenomeen integratie vallen en algemene acceptatie niet eens kunnen
opbrengen.

Nice Piece..:)

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 21:27
Geplaatst door Royce
Nice Piece..:)

thanX :)

Yo RinCoonie

thanX voor het aanwenden van je connecties :hihi:

dat één na laatste stuk is trouwens een quote:

But I force a smile, knowing that my ambition far exceeded my talent … in a world where people are blind for my talent and recon only where my roots are. -----> © George Yeung !!

Peeps,

please feel free, I thrive on critics dus als er iets in staat waar je het niet mee eens bent, hou het aub niet voor je maar let me know.

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

kweenie
17-11-03, 21:34
hmm...

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 21:45
Geplaatst door kweenie
hmm...

speak your mind ...

RinC
17-11-03, 21:49
thanX :)

Yo RinCoonie

thanX voor het aanwenden van je connecties :hihi:

dat één na laatste stuk is trouwens een quote:

But I force a smile, knowing that my ambition far exceeded my talent … in a world where people are blind for my talent and recon only where my roots are. -----> © George Yeung !!

Peeps,

please feel free, I thrive on critics dus als er iets in staat waar je het niet mee eens bent, hou het aub niet voor je maar let me know.

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

Bang om net als Benzalour beschuldigd te worden? :hihi:

Graag gedaan ouwe! :D

-Y-

_h4T3D_sE7eN
17-11-03, 21:54
Geplaatst door RinCoonie
Bang om net als Benzalour beschuldigd te worden? :hihi:

Graag gedaan ouwe! :D

-Y-

honor to who honor deserves toch ? ;)

Mark
18-11-03, 10:44
Als ik weer eens tijd heb zal ik puntsgewijs aantonen waarom het allemaal onzin is ok?

:tik:

Misfit
18-11-03, 11:14
Okay, dan zal ik mijn hoofd maar even op het guillotine-blok leggen... onpopulaire dingen zeggen word hier meestal bestraft :hihi:

Dit hele stuk hangt aan elkaar van halve, hele en on-waarheden.

De handigheden die Adolf H., Pim F. en andere 'grootheden' van de omhooggevallen rechtsheid altijd succesvol hanteerden waren precies zoals de bovenstaande stukken in elkaar zijn gedraait.
Door een heleboel waarheden te larderen met sappige insinuatie's, halve waarheden en grappige satire's word de schijn hooggehouden dat hier een soort 'politiek correct' denken word beschreven... In het echt ligt dat anders... we hebben hier slechts te maken met een onvervals stukje populisme!

Even rechts als bovenstaande anti-helden maakt de schrijver zichzelf tot een aanwijsvinger van de (allochtone) onderbuik...
Appelerend aan valse en hele sentimenten verwordt een knap en onderhoudend geschreven manifest voor de simpelen-der-geest een leidraad, voor de iets minder simpelen met semi-foute denkbeelden en ideologie-en een stok om mee te slaan.
Aldus hierboven geschapen: Het voorwoord voor het "Marokkaanse Mein Kampf."

Bravo !! Schapen aller landen verenigt U !! :droef:

Met vriendelijke groet, wachtend op het vlijmscherpe hakmes dat spoedig naar beneden zal klieven.....

Paul :zwaai: Misfit

PS... ter illustratie:

De ziekte AIDS bedreigt de mensheid terwijl het ontstaan is bij homosexuele mannen, maar je mag niet zeggen dat homosexualiteit de mensheid bedreigt.
Aids is niet ontstaan bij homo's maar (hoogstwaarschijnlijk) bij dieren (apen?)... Het is zich harder gaan verspreiden onder homo's dan bij hetero's doordat er onder homo's doorgaans een lossere sexuele moraal bestaat. De laatste zoveel jaar is dit trouwens een achterhaald fenomeen.... de grootste groep nieuwe HIV-infectie's is onder hetero's, vooral in derde wereld landen, maar inmiddels al ook in de westerse landen.

Ten eerste is die Marokkaan dom gehouden, ten tweede is die schaamte ook maar een creatie van deze samenleving omdat een Marokkaan, als het aan een Nederlander zou liggen, niet in zichzelf mag geloven. Tenslotte zijn de eerste Marokkanen gehaald voor de shitty jobs, en niet om op Nova te verschijnen
Iedere latere generatie Marokkaan (dus hier geboren) kan en kon vrolijk Studiefinanciering ontvangen (vroeger een beurs), dus eenieder die geen opleiding heeft genoten moet niet gaan roepen dom gehouden te zijn (of zeggen dat anderen die dat niet genoten hebben dom gehouden zijn), maar eens bij zichzelf of zijn 'broeders' te raden gaan waarom ze in vredesnaam niet zelf hun eigen kansen gepakt hebben. Zelfs de eerste generatie had (naast hun werk) een opleiding kunnen volgen... dat ze dat niet gedaan hebben is (alhoewel het heus niet iedereen makkelijk is gemaakt hoor...) primair hun eigen verantwoordelijkheid.
Daarnaast zijn Marokkanen hier niet heen gehaald voor de shitty jobs... er lagen hier toen kansen... ze zijn zelf uit vrije wil gekomen... sterker nog... ze kwamen maar al te graag naar hier, hier was een welvarender leven mogelijk, met meer kansen en welvaart voor hun en hun nazaten... Dat ze niet zelf en hun kinderen voldoende van profiteerden (voorzover daar een maatstaf aan mag liggen... sinds wanneer is een vuilnisman een minderwaardig mens???) moeten ze geen anderen verwijten.

Ik kan meer voorbeelden geven... maar wie oprecht en nauwkeurig leest vind zelf ook wel de halve waarheden en populisme's...

Royce
18-11-03, 11:54

Of ut nou waar is of nie, tis wel leuk geschreven. Net Theo van Gogh.

Mark
18-11-03, 12:03
Wel vaag verhaal van een schuurfeest met hakenkruizen, naziliedjes enz. Lijkt me erg sterk.

En ja... vroeger was alles nu eenmaal beter.... :zozo:

_h4T3D_sE7eN
18-11-03, 13:55
Geplaatst door Mark
Wel vaag verhaal van een schuurfeest met hakenkruizen, naziliedjes enz. Lijkt me erg sterk.

Lees de Panorama of maak een uitstapje.

----------------------------------------------------

Oké Paul (mag ik Paul zeggen ? )

Alle randzaken in dit stuk natuurlijk als eerste belichten alvorens we overgaan op de kern van dit hele verhaal, illustrated the Dutch way !!

Nou vooruit ...

De handigheden die Adolf H., Pim F. en andere 'grootheden' van de omhooggevallen rechtsheid altijd succesvol hanteerden waren precies zoals de bovenstaande stukken in elkaar zijn gedraait.

Voor De Telegraaf werken en roepen dat Marokkanen voornamelijk crimineel zijn en dat bijna alle Marokkaanse jongeren probleem-jongeren zijn, is dezelfde tactiek die Adolf ******, Pim Fortuyn en andere omhooggevallen, rechtse "grootheden" gebruikten om hun eigen ideëen te promoten, namelijk ten koste van een bepaalde groep mensen.

Door een heleboel waarheden te larderen met sappige insinuatie's, halve waarheden en grappige satire's word de schijn hooggehouden dat hier een soort 'politiek correct' denken word beschreven... In het echt ligt dat anders... we hebben hier slechts te maken met een onvervals stukje populisme!

Door een heleboel waarheden te larderen met sappige insinuatie's doe ik niets anders dan wat de Nederlanders de hele dag door onderling doen, namelijk iemand belachelijk maken waarbij het belachelijk maken gebaseerd is op diens afkomst. Een goed voorbeeld was de grap die ik na de wedstrijd Schotland-Nederland hoorde, waarbij iemand zei dat Advocaat een Marokkaan had moeten opstellen zodat ie in elk geval iemand de schuld kon geven voor het geleden verlies, en iedereen maar schaterlachen. Mijn insinuaties zijn inderdaad geen haar beter, alleen ter illustratie dat het heen en weer gegooi van modder nu 2 kanten op zal gaan. Het zijn juist de populisten die mij op dit idee hebben gebracht.

Even rechts als bovenstaande anti-helden maakt de schrijver zichzelf tot een aanwijsvinger van de (allochtone) onderbuik...

Hey, somebody gotta do it ...

Appelerend aan valse en hele sentimenten verwordt een knap en onderhoudend geschreven manifest voor de simpelen-der-geest een leidraad, voor de iets minder simpelen met semi-foute denkbeelden en ideologie-en een stok om mee te slaan.

Waarin verschillen ik en De Telegraaf dan, afgezien van dat zij Marokkanen aanpakken en ik Nederlanders ?

.... Het voorwoord voor het "Marokkaanse Mein Kampf." Bravo !! Schapen aller landen verenigt U !!

"Mein Kampf" was een knap staaltje literair werk en een bestseller en om mijn stuk daarmee te vergelijken is niks anders dan een compliment, waarvoor hartelijk dank, alleen in je afkraak-actie van mijn stuk is het dan weer wel tegenstrijdig met wat je zegt, maar misschien is dat weer afhankelijk van wat voor waardering je geeft aan Duitse literatuur ... nog wel een Nederlander die dat moet doen.

Schapen ?? Wat maakt het de Nederlandse bevolking dan ? Als er een grap over een Marokkaan wordt gemaakt, lacht iedereen hardop mee, (zelfs sommige Marokkanen die al helemaal verdwaald zijn). Schapen die anderen voor schapen uitschelden ... que ?? :confused:

De ziekte AIDS bedreigt de mensheid terwijl het ontstaan is bij homosexuele mannen, maar je mag niet zeggen dat homosexualiteit de mensheid bedreigt.

Aids is niet ontstaan bij homo's maar (hoogstwaarschijnlijk) bij dieren (apen?)... Het is zich harder gaan verspreiden onder homo's dan bij hetero's doordat er onder homo's doorgaans een lossere sexuele moraal bestaat. De laatste zoveel jaar is dit trouwens een achterhaald fenomeen.... de grootste groep nieuwe HIV-infectie's is onder hetero's, vooral in derde wereld landen, maar inmiddels al ook in de westerse landen.

Hierin heb je helemaal gelijk en heb ik het verkeerd verwoord. Ik had niet moeten zeggen dat AIDS bij homosexuelen onstaan is, maar dat het grotendeels door homo/bi-sexuelen overgedragen wordt en dat deze groep een bedreiging voor de mensheid kan zijn, voor zover het dat al niet is.

Ten eerste is die Marokkaan dom gehouden, ten tweede is die schaamte ook maar een creatie van deze samenleving omdat een Marokkaan, als het aan een Nederlander zou liggen, niet in zichzelf mag geloven. Tenslotte zijn de eerste Marokkanen gehaald voor de shitty jobs, en niet om op Nova te verschijnen

Iedere latere generatie Marokkaan (dus hier geboren) kan en kon vrolijk Studiefinanciering ontvangen (vroeger een beurs)

Dit werdt niet als een probleem aangegeven dus maak dat er dan ook niet van.

dus eenieder die geen opleiding heeft genoten moet niet gaan roepen dom gehouden te zijn (of zeggen dat anderen die dat niet genoten hebben dom gehouden zijn), maar eens bij zichzelf of zijn 'broeders' te raden gaan waarom ze in vredesnaam niet zelf hun eigen kansen gepakt hebben.[QUOTE]

Niet alleen mensen zonder opleiding zijn dom.

Zo oppervlakkig als dat we zijn in Nederland gaan we meestal eerst uit van iemands buitenkant alvorens waarde te hechten aan de bagage die de persoon in kwestie met zich meedraagt. Marokkanen zijn dom gehouden, omdat het beeld dat heel veel mensen van Marokkanen zo in stand is gehouden. Het heeft niks met opleiding te maken.

[QUOTE]Zelfs de eerste generatie had (naast hun werk) een opleiding kunnen volgen... dat ze dat niet gedaan hebben is (alhoewel het heus niet iedereen makkelijk is gemaakt hoor...) primair hun eigen verantwoordelijkheid

Lariekoek .... ze hadden het te druk met dubbele diensten draaien (en dan zeg ik dat nu op basis van wat mijn opa mij heeft verteld, en als het dan al niet klopt, zie je wat voor effect je kunt hebben op je na-zaten ? Ik ben bereid om mijn opa's woord tot in de eeuwigheid koppig vol te houden en mijn neus desnoods weg te draaien van de feiten, als die weerlegd zouden worden, illustrated the Dutch way :duim:

Daarnaast zijn Marokkanen hier niet heen gehaald voor de shitty jobs... er lagen hier toen kansen... ze zijn zelf uit vrije wil gekomen... sterker nog... ze kwamen maar al te graag naar hier, hier was een welvarender leven mogelijk, met meer kansen en welvaart voor hun en hun nazaten... Dat ze niet zelf en hun kinderen voldoende van profiteerden (voorzover daar een maatstaf aan mag liggen... sinds wanneer is een vuilnisman een minderwaardig mens???) moeten ze geen anderen verwijten.

De Marokkanen zijn wel degelijk hierheen gehaald voor de shitty jobs, om dit te ontkennen is helemaal uit den boze. Je doet het overkomen alsof Nederland op een gegeven moment besloten had al die mensen die later als gastarbeiders bestempeld zijn een pleziertje te doen. Nee dat klopt van geen kant, want Nederland had deze mensen nodig, voor de shitty jobs omdat Nederlanders zich te goed voelden om deze shitty jobs zelf uit te voeren/oefenen. Tevens zeg je dat ze hier maar al te graag overkwamen, wat een fantastische constatering, dat ze hier maar al te graag kwamen. Logisch, vindt je niet ?? De Nederlanders kort na de 2e Wereldoorlog gingen ook maar al te graag naar Canada en Australië, omdat Nederland toen in puin lag en de economie op zijn gat. Zo ook Marokko in de tijd dat Marokkanen hier naar toe werden gehaald. Net zoals Nederland, was Marokko ook bezet door invasie-machten, alleen duurde het in het geval van Marokko vele malen langer, en ja, ik geef die bezetting de schuld betreffende de achterstand in de ontwikkeling van Marokko, maar ik schat jou intelligent genoeg in om dat proces zelf te kunnen visualiseren.

Dat Marokkanen hun na-zaten een beter uitzicht konden geven werd in die tijd niet eens rekening mee gehouden, pas na het eerste Marokkaans kleutertje op de basisschool werd het een issue en gezien als 2 vliegen in 1 klap. En sinds wanneer een vuilnisman een minderwaardig mens is ? Ik weet het niet, why don't YOU tell me ? Ik wist namelijk niet dat vuilnismannen minderwaardige mensen zijn.

Ik kan meer voorbeelden geven... maar wie oprecht en nauwkeurig leest vind zelf ook wel de halve waarheden en populisme's...

Onwaarheden bevinden zich niet in dit stuk.

Populisme was een hele nuttige "tool" om dit stuk te schrijven.

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

Mark
18-11-03, 14:01
[B]Lees de Panorama of maak een uitstapje.

I get around..... ook bij schuurfeesten en zoiets als dit heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs op gabberfeesten in de jaren 90 gebeurden dit soort dingen niet. Of was je op bezoek in een kraakpand in Eindhoven?

_h4T3D_sE7eN
18-11-03, 14:02
Geplaatst door Mark
I get around..... ook bij schuurfeesten en zoiets als dit heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs op gabberfeesten in de jaren 90 gebeurden dit soort dingen niet. Of was je op bezoek in een kraakpand in Eindhoven?

Misschien moet je minder de reclames op TMF volgen. Then maybe you can get around. Die schuurfeesten bestaan echt, en precies zoals ik ze omschreef.

Mark
18-11-03, 14:12
Misschien moet je minder de reclames op TMF volgen. Then maybe you can get around. Die schuurfeesten bestaan echt, en precies zoals ik ze omschreef.

Feesten in schuren waar de autochtonen in het geheim Adolf H.itler aanbidden, ik moet toch eens op onderzoek uit blijkbaar want ze hebben mij nog niet op de hoogte gebracht van dit geheim :aanwal:

Misfit
18-11-03, 14:28
Oké Paul (mag ik Paul zeggen ? )
Natuurlijk mag dat, graag zelfs...

Door een heleboel waarheden te larderen met sappige insinuatie's doe ik niets anders dan wat de Nederlanders de hele dag door onderling doen, namelijk iemand belachelijk maken waarbij het belachelijk maken gebaseerd is op diens afkomst. Een goed voorbeeld was de grap die ik na de wedstrijd Schotland-Nederland hoorde, waarbij iemand zei dat Advocaat een Marokkaan had moeten opstellen zodat ie in elk geval iemand de schuld kon geven voor het geleden verlies, en iedereen maar schaterlachen. Mijn insinuaties zijn inderdaad geen haar beter, alleen ter illustratie dat het heen en weer gegooi van modder nu 2 kanten op zal gaan. Het zijn juist de populisten die mij op dit idee hebben gebracht.
Nooit zal ik het goedkeuren als mensen lol trappen ten koste van mensen... Satire moet kunnen, sommige grappen kunnen door een 'foute' context wel grappig zijn.
De schoen gaat pas wringen als iets oprecht gemeen bedoeld is, daar ligt de scheidslijn tussen humor en rascisme.
Zelf gaan overdrijven en gaan schoppen omdat 'zij' het ook doen is weer wat anders, dat kan niet.
Omdat er veel 'kaaskoppen' Marokkanen afbranden... hoef je nog niet zelf terug te gaan afbranden... extremisme bestrijd je niet met extremisme maar met de genuanceerde mantel der liefde.
Zolang er Marokkanen (ook al hebben ze gelijk) menen op een extremistische of onverdraagzame toon te moeten protesteren, wekken ze alleen wrevel op bij de domme meerderheid der Nederlanders, geen compassie of verdraagzaamheid

Hey, somebody gotta do it ...
Aanzetten tot autochtonen-haat omdat er nu eenmaal volksstammen idiote Nederlanders zijn is niet iets dat MOET gebeuren... het KAN... niet slim, maar goed, het kan wel...

Waarin verschillen ik en De Telegraaf dan, afgezien van dat zij Marokkanen aanpakken en ik Nederlanders ?
Ik walg ook van de Telegraaf, foute krant, tendentieuze berichtgeving... etc etc...

"Mein Kampf" was een knap staaltje literair werk en een bestseller en om mijn stuk daarmee te vergelijken is niks anders dan een compliment, waarvoor hartelijk dank, alleen in je afkraak-actie van mijn stuk is het dan weer wel tegenstrijdig met wat je zegt, maar misschien is dat weer afhankelijk van wat voor waardering je geeft aan Duitse literatuur ... nog wel een Nederlander die dat moet doen.
Ik vond het stuk ook goed en leuk geschreven... alleen de inhoud niet geheel slim en handig... net als Mein Kampf dus :stout:

Schapen ?? Wat maakt het de Nederlandse bevolking dan ? Als er een grap over een Marokkaan wordt gemaakt, lacht iedereen hardop mee, (zelfs sommige Marokkanen die al helemaal verdwaald zijn). Schapen die anderen voor schapen uitschelden ... que ?? :confused:
Nederlanders zijn door de bank genomen net zulke kuddedieren als ieder ander...

Hierin heb je helemaal gelijk en heb ik het verkeerd verwoord. Ik had niet moeten zeggen dat AIDS bij homosexuelen onstaan is, maar dat het grotendeels door homo/bi-sexuelen overgedragen wordt en dat deze groep een bedreiging voor de mensheid kan zijn, voor zover het dat al niet is.
Deze groep is geen bedreiging voor de samenleving... deze nog onvolwassen groep (die net als veel allochtonen nog maar net geaccepteerd zijn als volwaardig mens, soms zelfs nog niet... ), zal pas na verloop van tijd hun 'achterkamertjes-leven' kunnen verruilen voor een 'normaal' (monogaam/niet verborgen/niet stiekum) leven, dan pas zal er een einde komen aan het 'vaker dan bij hetero mensen' wissellen van partners... tegen die tijd dat dat gebeurt zal de overdracht van dit soort aandoeningen gelijke tret houden met andere groepen...

Dit werdt niet als een probleem aangegeven dus maak dat er dan ook niet van.
Ik maak geen probleem, ik signaleer er 1...

Lariekoek .... ze hadden het te druk met dubbele diensten draaien (en dan zeg ik dat nu op basis van wat mijn opa mij heeft verteld, en als het dan al niet klopt, zie je wat voor effect je kunt hebben op je na-zaten ? Ik ben bereid om mijn opa's woord tot in de eeuwigheid koppig vol te houden en mijn neus desnoods weg te draaien van de feiten, als die weerlegd zouden worden, illustrated the Dutch way :duim:

De Marokkanen zijn wel degelijk hierheen gehaald voor de shitty jobs, om dit te ontkennen is helemaal uit den boze. Je doet het overkomen alsof Nederland op een gegeven moment besloten had al die mensen die later als gastarbeiders bestempeld zijn een pleziertje te doen. Nee dat klopt van geen kant, want Nederland had deze mensen nodig, voor de shitty jobs omdat Nederlanders zich te goed voelden om deze shitty jobs zelf uit te voeren/oefenen. Tevens zeg je dat ze hier maar al te graag overkwamen, wat een fantastische constatering, dat ze hier maar al te graag kwamen. Logisch, vindt je niet ?? De Nederlanders kort na de 2e Wereldoorlog gingen ook maar al te graag naar Canada en Australië, omdat Nederland toen in puin lag en de economie op zijn gat. Zo ook Marokko in de tijd dat Marokkanen hier naar toe werden gehaald. Net zoals Nederland, was Marokko ook bezet door invasie-machten, alleen duurde het in het geval van Marokko vele malen langer, en ja, ik geef die bezetting de schuld betreffende de achterstand in de ontwikkeling van Marokko, maar ik schat jou intelligent genoeg in om dat proces zelf te kunnen visualiseren.

Dat Marokkanen hun na-zaten een beter uitzicht konden geven werd in die tijd niet eens rekening mee gehouden, pas na het eerste Marokkaans kleutertje op de basisschool werd het een issue en gezien als 2 vliegen in 1 klap.
Ik geef slechts aan dat mensen hierheen kwamen omdat het 'hier' beter was dan 'daar'... lijkt mij dat je zelf kiest om dubbelle shifts te draaien, dat hoeft niet... Het zorgen voor opleidingen en kansen voor jou en je kinderen kan en moet altijd, waar een wil is, is een weg.
Je vergelijking met Nederlanders in het buitenland gaat mank... het grootste gedeelte had een redelijke opleiding bij aankomst, hun nazaten zijn altijd even goed opgeleid dan de daar heersende niveau's... Ook leveren die ex-Nederlanders daar geen problemen op met lage sociale klassen en hogere percentage's criminaliteit.
Feit blijft dat men zich had kunnen ontwikkellen, een gedeelte dat ook deed en doet (er zijn zat Marokkanen met een goede opleiding en baan), maar percentagegewijs te weinig.

En sinds wanneer een vuilnisman een minderwaardig mens is ? Ik weet het niet, why don't YOU tell me ? Ik wist namelijk niet dat vuilnismannen minderwaardige mensen zijn.[quote]
Hard werken voor je brood op de plank is nooit minderwaardig... wie dat wil, daar blij mee is en daarvan droomt (en niet meer wenst) doet het goed.
[quote]Onwaarheden bevinden zich niet in dit stuk.

Populisme was een hele nuttige "tool" om dit stuk te schrijven.
Onwaarheden staan er zat in, ik zie vooral veel opinie's en gedachtes van je, dat wel.

Populisme an sich als schrijf-werktuig is niet fout... Het gebruiken om recht te praten wat krom was wel.

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !
:zwaai:

Paul Misfit

_h4T3D_sE7eN
18-11-03, 15:23
Geplaatst door Misfit
Natuurlijk mag dat, graag zelfs...

Oké Paul :D

Nooit zal ik het goedkeuren als mensen lol trappen ten koste van mensen... Satire moet kunnen, sommige grappen kunnen door een 'foute' context wel grappig zijn.
De schoen gaat pas wringen als iets oprecht gemeen bedoeld is, daar ligt de scheidslijn tussen humor en rascisme.
Zelf gaan overdrijven en gaan schoppen omdat 'zij' het ook doen is weer wat anders, dat kan niet.
Omdat er veel 'kaaskoppen' Marokkanen afbranden... hoef je nog niet zelf terug te gaan afbranden... extremisme bestrijd je niet met extremisme maar met de genuanceerde mantel der liefde.
Zolang er Marokkanen (ook al hebben ze gelijk) menen op een extremistische of onverdraagzame toon te moeten protesteren, wekken ze alleen wrevel op bij de domme meerderheid der Nederlanders, geen compassie of verdraagzaamheid

Ik lees hierin de filosofie van wijlen dr. Martin Luther King jr. "When a white man slaps you on the right cheek, give him the left cheek".

Nee sorry, maar ik ben erg gesteld op mijn wangen. Daarbij gebeurt het hier in Nederland grotendeels verbaal, wat ik nog best kan hebben tot op zekere hoogte. Ik doe niets anders dan wat mijn omgeving mij voor "lethal injection" geeft. En ik ben maar een simpel produkt van mijn omgeving, ik weet helaas niet beter .... (o.k. die laatste uitspraak moet je sarcastisch opvatten).

Aanzetten tot autochtonen-haat omdat er nu eenmaal volksstammen idiote Nederlanders zijn is niet iets dat MOET gebeuren... het KAN... niet slim, maar goed, het kan wel...

zoals Bolkestein zegt: dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Ik walg ook van de Telegraaf, foute krant, tendentieuze berichtgeving... etc etc...

inderdaad ...

Ik vond het stuk ook goed en leuk geschreven... alleen de inhoud niet geheel slim en handig... net als Mein Kampf dus :stout:

De inhoud is een weergave van de realiteit zoals ik die zie, en zoals ik opmaak uit reacties (niet alleen de hier geplaatste), zien heel veel andere mensen het ook zo. Hoeveel mensen zullen er wel niet zijn, die dit stuk nooit zullen lezen maar wel precies dit zo zien ? Makes ya wonder about a lotta shit ...

Nederlanders zijn door de bank genomen net zulke kuddedieren als ieder ander...

Mensen zijn mensen ... als het erop aan zou komen zou ik schijten op afkomst en alleen kijken naar het mens-zijn. Dat is wat ik uiteindelijk duidelijk wil maken.

Deze groep is geen bedreiging voor de samenleving... deze nog onvolwassen groep (die net als veel allochtonen nog maar net geaccepteerd zijn als volwaardig mens, soms zelfs nog niet... ), zal pas na verloop van tijd hun 'achterkamertjes-leven' kunnen verruilen voor een 'normaal' (monogaam/niet verborgen/niet stiekum) leven, dan pas zal er een einde komen aan het 'vaker dan bij hetero mensen' wissellen van partners... tegen die tijd dat dat gebeurt zal de overdracht van dit soort aandoeningen gelijke tret houden met andere groepen...

Tot die tijd beschouw ik ze als een gevaar voor de samenleving (in het geval van bi-sexuele mannen, zijn vrouwen dus ook niet veilig). I'm a bigget, so sew me.

Ik geef slechts aan dat mensen hierheen kwamen omdat het 'hier' beter was dan 'daar'... lijkt mij dat je zelf kiest om dubbelle shifts te draaien, dat hoeft niet...

In die tijd was het begrip "keuze" a big no-no voor de Marokkaan in Nederland. Om uiteenlopende redenen, maar de werkgevers waren niet echt behulpzaam in het scholen van hun (buitenlands) personeel.

Het zorgen voor opleidingen en kansen voor jou en je kinderen kan en moet altijd, waar een wil is, is een weg.

Tegenwoordig wel, maar opleiding is niet de issue hier.

Je vergelijking met Nederlanders in het buitenland gaat mank... het grootste gedeelte had een redelijke opleiding bij aankomst

In de tegenstrijdigheid van dat deel in het stuk gaat die vergelijking dus wel degelijk op.

... hun nazaten zijn altijd even goed opgeleid dan de daar heersende niveau's...

Het overgrote deel van de Marokkaanse bevolking in Nederland dat hier is opgegroeid en dat je kunt beschouwen als na-zaten van de gastarbeiders in vroegere tijden is ook goed geschoold, maar je dwaalt af, het gaat niet om scholing.

Ook leveren die ex-Nederlanders daar geen problemen op met lage sociale klassen en hogere percentage's criminaliteit.

En deze gedachte bevalt me dus niet. Hiermee insinueer je eigenlijk dus dat in tegenstelling tot deze groep, de Marokkanen (die zijn nu wel even lijdend voorwerp in deze discussie), wel deze problemen heeft ? Dit riekt naar beeldvorming.

Jij vondt De Telegraaf toch ook een riool-krant ?

Feit blijft dat men zich had kunnen ontwikkellen, een gedeelte dat ook deed en doet (er zijn zat Marokkanen met een goede opleiding en baan), maar percentagegewijs te weinig.

Nog steeds geloof ik daar niks van. Juist percentage-gewijs zijn het er heel veel, het aantal dat het verkeerde pad is op gegaan is te verwaarlozen, alleen wordt deze groep breed uitgemeten in de media (dit begint echt een cliché te worden).

Onwaarheden staan er zat in, ik zie vooral veel opinie's en gedachtes van je, dat wel.

Dat was de bedoeling ook, it's just my mind spread out on paper ... Maar dat wil niet zeggen dat mijn opinie's en gedachten onwaar zijn.

Populisme an sich als schrijf-werktuig is niet fout... Het gebruiken om recht te praten wat krom was wel.

Wat doen de journalisten dan de hele godganse dag in Nederland ??

Die schrijven alles wat recht is, juist krom. Dan kan ik wel gaan roepen dat ze liegen, maar als niemand dat wilt horen dan moet je vuur met vuur bestrijden.

Gek genoeg, nu ik dat doe, zijn de oren ineens gespitst, maar dat komt omdat dit stuk als aanzetting tot autochtonen-haat wordt gezien. Het feit dat jij de zoveelste bent die dat nu zegt, is voor mij bevestiging dat dit stuk in elk geval niet zijn werking mist. Ik laat namelijk bewust ruimte voor die insinuatie (and you fools are falling for it). Ik zet niet aan tot autochtonen-haat (alhoewel je me nu wel op ideëen brengt), maar wil puur laten zien dat er wel degelijk een algemene vorm is van denigrerend-denken over de Marokkaan in Nederland, dat terwijl de Nederlander geen haar beter is, in veel gevallen zelfs voor schut gaat. Maar als een Marokkaan dat aangeeft wordt de kern van zijn verhaal naar de achtergrond gedrukt en worden allerlei randzaken, achter de ellebogen langs en zonder dat de Marokkaan in kwestie het in de gaten heeft, tot hoofdzaak gebombardeerd. En wanneer dat lukt -----> dom-gehouden Marokkaan, achterbakse Nederlander.

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

Misfit
19-11-03, 00:56
En deze gedachte bevalt me dus niet. Hiermee insinueer je eigenlijk dus dat in tegenstelling tot deze groep, de Marokkanen (die zijn nu wel even lijdend voorwerp in deze discussie), wel deze problemen heeft ? Dit riekt naar beeldvorming.
Nog steeds geloof ik daar niks van. Juist percentage-gewijs zijn het er heel veel, het aantal dat het verkeerde pad is op gegaan is te verwaarlozen, alleen wordt deze groep breed uitgemeten in de media (dit begint echt een cliché te worden).
Hier zit 1 van de grote problemen... De nationalistische trotsheid die in de weg staat van de redelijkheid.
Laten we elkaar nu geen mietje noemen... het is nu eenmaal een feit dat een relatief bijzonder hoog aantal Marokkaanse jongeren uitblinken in laag opleidingsniveau en criminele activiteiten.
Zowel in vergelijking met andere bevolkingsgroepen als met het nationale gemiddelde springen Marokkanen hier met kop en schouders boven het maaiveld uit... dat dit tot koppensnel-praktijken aanzet bij 'men' is helaas even vervelend als begrijpelijk.
Marokkaanse meiden blinken in de cijfers uit, Marokkaanse jongens vervallen veels te vaak in een bedenkelijke ontwikkeling en levens-stijl... jammer, maar helaas de waarheid.
Dat dit niet leuk is om te horen, vooral niet voor degenen die het wel goed doen maar er toch een kwaad (gevoelsmatig?) daglicht aan overhouden. Niemand vind het leuk om (onterecht) op 1 hoop gegooid te worden met rad-draaiers.

Gek genoeg, nu ik dat doe, zijn de oren ineens gespitst, maar dat komt omdat dit stuk als aanzetting tot autochtonen-haat wordt gezien. Het feit dat jij de zoveelste bent die dat nu zegt, is voor mij bevestiging dat dit stuk in elk geval niet zijn werking mist.
Nu doe je jezelf iets te veel eer aan... je (goed verwoord) stuk is (helaas !!!) niets nieuws onder de zon... Ieder weldenkend mens zal jou overdenkingen hopelijk op waarde schatten en proberen (zoals ik, maar ook gelukkig vele anderen) verder te kijken dan hun neus lang is, met elkaar doorworstelend op de lange, te trage en moeizame weg naar acceptatie, correctie en blijvende verbetering.

Verder denk ik dat we (en anderen) elkaar wel begrijpen in deze discussie... zo oneens zijn we het niet als we de sentimenten en trotsheden durven laten varen.....

Paul Misfit

_h4T3D_sE7eN
19-11-03, 13:07
Geplaatst door Misfit
Hier zit 1 van de grote problemen... De nationalistische trotsheid die in de weg staat van de redelijkheid.
Laten we elkaar nu geen mietje noemen... het is nu eenmaal een feit dat een relatief bijzonder hoog aantal Marokkaanse jongeren uitblinken in laag opleidingsniveau en criminele activiteiten.
Zowel in vergelijking met andere bevolkingsgroepen als met het nationale gemiddelde springen Marokkanen hier met kop en schouders boven het maaiveld uit... dat dit tot koppensnel-praktijken aanzet bij 'men' is helaas even vervelend als begrijpelijk.
Marokkaanse meiden blinken in de cijfers uit, Marokkaanse jongens vervallen veels te vaak in een bedenkelijke ontwikkeling en levens-stijl... jammer, maar helaas de waarheid.
Dat dit niet leuk is om te horen, vooral niet voor degenen die het wel goed doen maar er toch een kwaad (gevoelsmatig?) daglicht aan overhouden. Niemand vind het leuk om (onterecht) op 1 hoop gegooid te worden met rad-draaiers

Dus je geeft toe dat er in Nederland een algemeen denigrerend-denken de boventoon voert, als het op de Marokkanen aankomt, op basis van een relatief hoog aantal Marokkaanse jongeren met een laag opleidingsniveau en criminele activiteiten. Lekker oppervlakkig, en vooral, lekker kortzichtig.

voor de leek: relatief wil zeggen, (als voorbeeld: ) van de 100 Marokkaanse jongens, in vergelijking tot 100 Nederlandse jongens, zijn er bij de Marokkaanse jongens 5 crimineel, daar waar er bij de Nederlandse jongens misschien 1 of 2 crimineel zijn en een laag opleidingsniveau hebben.

Maar wat er nooit bij verteld wordt, is dat het percentage onder de Marokkanen zelf, te verwaarlozen is. Er wordt gegrepen naar de term "relatief" en daar wordt een Marokkaan mee op de brandstapel gegooid. Er zijn mensen die niet eens weten wat het woord "relatief" betekent, en dan heb ik het over oer-Nederlanders, die zogenaamd propageren dat er in Nederland "hun moerstaal" gesproken moet worden, ook door buitenlanders, maar zelf de taal niet eens beheersen (lekker kort door de bocht, he ?)

Nu doe je jezelf iets te veel eer aan... je (goed verwoord) stuk is (helaas !!!) niets nieuws onder de zon... Ieder weldenkend mens zal jou overdenkingen hopelijk op waarde schatten en proberen (zoals ik, maar ook gelukkig vele anderen) verder te kijken dan hun neus lang is, met elkaar doorworstelend op de lange, te trage en moeizame weg naar acceptatie, correctie en blijvende verbetering.

Met dit stukje geef je aan het wel degelijk eens te zijn met dit het hele verhaal. Je had mij en jezelf veel type-werk kunnen besparen.

Verder denk ik dat we (en anderen) elkaar wel begrijpen in deze discussie... zo oneens zijn we het niet als we de sentimenten en trotsheden durven laten varen.....

Practice what you preach then ... en je zal zien dat ik niet overdrijf.

Paul Misfit

Don't smoke too much weed, Paul :zwaai:

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

Vissea
19-11-03, 14:50
Wat mij voornamelijk opvalt zijn de (mind my language) godsdienstwaanzinnige passages. Leven is niets zonder religie? wat moet je dan nog: geld, bezit, etc.?
Wat een onzin! Alsof iedereen een religie (en dan zeker het liefst die van jou? zo werkt dat over het algemeen toch met godsdiensten?) moet hebben. Doet mij denken aan de tijden dat Europeanen de oceanen over voeren en Zuid Amerika gingen bekeren, de missionarissen in Afrika en natuurlijk de Kruistochten. Ben blij dat wij (die domme, en welicht onontwikkelde, Nederlanders) die tijd ver voorbij zijn en de vrijheid van het individu, de keuzevrijheid en de mogelijkheid om zelf over levensvragen te denken zonder geloofsobstakels, hog in het vaandel hebben gehesen.

Fortuyn heeft de islam ooit eens achterlijke cultuur genoemd waarbij hij aan ale kanten is aangevallen want o, o, waag het eens aan de islam te komen. Maar als ik de mesten hier zo hoor over hun geloof en dit soort stukken lees die zogenaamd maatschappij-kritisch zijn maar blijkbaar niet tot stand kunnen komen zonder de nodige porties geloof, begin ik een idee te krijgen waar hij het over had.

De denigrerende opmerkingen over het o zo domme volk, kan ik me nog een beetje in vinden maar ja, dat geldt natuurlijk voor ieder volk. En ja, het volk dat wij als gastarbeiders hebben binnengehaald (omdat met baantjes hier een betere leven kon worden bereikt dan in het eigen land!) heeft wellicht minder kansen gekregen. Aan de andere kant is het natuurlijk een feit dat laagopgeleide ouders vaak niet de meest hoogopgeleide kinderen voortbrengen (jaja, generaliseren mag niet, er zijn uitzonderingen, ik stigmatiseer, etc., etc.).

Een aardig stukje, met name de lengte ervan maar qua inhoud verzoek ik allen die een lofzang hielden, het nog eens door te nemen en de feiten te checken. Rammelt aan alle kanten.
Geeft niet echt pas om te schelden op Nederland en Nederlanders, het verdomhoekje in te kruipen en vol zelfmedelijden onzin te verkondigen; het is immers altijd een vrije keuze geweest om hierheen te komen en van alle faciliteiten als werk, wonen, vrijheid en luxe mee te genieten.

Vissea
19-11-03, 15:00
Dus je geeft toe dat er in Nederland een algemeen denigrerend-denken de boventoon voert, als het op de Marokkanen aankomt, op basis van een relatief hoog aantal Marokkaanse jongeren met een laag opleidingsniveau en criminele activiteiten. Lekker oppervlakkig, en vooral, lekker kortzichtig.

voor de leek: relatief wil zeggen, (als voorbeeld: ) van de 100 Marokkaanse jongens, in vergelijking tot 100 Nederlandse jongens, zijn er bij de Marokkaanse jongens 5 crimineel, daar waar er bij de Nederlandse jongens misschien 1 of 2 crimineel zijn en een laag opleidingsniveau hebben.

Maar wat er nooit bij verteld wordt, is dat het percentage onder de Marokkanen zelf, te verwaarlozen is. Er wordt gegrepen naar de term "relatief" en daar wordt een Marokkaan mee op de brandstapel gegooid. Er zijn mensen die niet eens weten wat het woord "relatief" betekent, en dan heb ik het over oer-Nederlanders, die zogenaamd propageren dat er in Nederland "hun moerstaal" gesproken moet worden, ook door buitenlanders, maar zelf de taal niet eens beheersen (lekker kort door de bocht, he ?)

Met dit stukje geef je aan het wel degelijk eens te zijn met dit het hele verhaal. Je had mij en jezelf veel type-werk kunnen besparen.

Practice what you preach then ... en je zal zien dat ik niet overdrijf.

Don't smoke too much weed, Paul
Ma3a Salama
_h4T3d_sE7eN !

Mooi verhaal maar gaat het er nu om hoe erover gesproken wordt of over de praktijk? Als je cijfers kent over de vulling van Nederlandse gevangenissen, als je in een stad als Rotterdam woont en als je om je heen kijkt, krijg je heel snel een beeld over het bewuste gedeelte van de Marokkaanse jongeren. En daar mag toch best iets over gezegd worden? We hebben het toch ook over groepen als hooligans, rechts-extremisten en het (in mijn ogen) Nederlandse paupervolk dat zich in Benidorm misdraagt? Ik mis de zelfkritiek!

Dat (ik neem aan dat je autochtone)Nederlanders die de term relatief niet kennen, niet goed Nederlands spreken en wel commentaar hebben op buitenlanders die de taal niet beheersen, is toch volstrekt logisch? zij zullen geen ABN spreken maar een dialect of Nederlands vol taalfouten maar spreken wel de Nederlandse taal. Nieuwkomers in welk land dan ook zullen als eerste de taal moeten leren willen ze ook maar enige kans maken in die nieuwe maatschappij, ieder commentaar hierop van autochtone Nederlanders is m.i. gerechtvaardigd! Hand eens goed in eigen boezem steken, mensen.

_h4T3D_sE7eN
19-11-03, 15:44
Geplaatst door Vissea
Wat mij voornamelijk opvalt zijn de (mind my language) godsdienstwaanzinnige passages. Leven is niets zonder religie? wat moet je dan nog: geld, bezit, etc.?
Wat een onzin! Alsof iedereen een religie (en dan zeker het liefst die van jou? zo werkt dat over het algemeen toch met godsdiensten?) moet hebben. Doet mij denken aan de tijden dat Europeanen de oceanen over voeren en Zuid Amerika gingen bekeren, de missionarissen in Afrika en natuurlijk de Kruistochten. Ben blij dat wij (die domme, en welicht onontwikkelde, Nederlanders) die tijd ver voorbij zijn en de vrijheid van het individu, de keuzevrijheid en de mogelijkheid om zelf over levensvragen te denken zonder geloofsobstakels, hog in het vaandel hebben gehesen.

Wat is dan het probleem, precies ? Juist dankzij die vrijheid verkondig ik mijn mening over mijn geloofsovertuiging toch ook ? Zoals het er staat, is zoals ik het zie, u don't like it, eat shit.

Fortuyn heeft de islam ooit eens achterlijke cultuur genoemd waarbij hij aan ale kanten is aangevallen want o, o, waag het eens aan de islam te komen. Maar als ik de mesten hier zo hoor over hun geloof en dit soort stukken lees die zogenaamd maatschappij-kritisch zijn maar blijkbaar niet tot stand kunnen komen zonder de nodige porties geloof, begin ik een idee te krijgen waar hij het over had.

Dan moet je vooral de filosofie van Pim Fortuyn in je leven gaan toepassen, dat is je goed recht.

De denigrerende opmerkingen over het o zo domme volk, kan ik me nog een beetje in vinden maar ja, dat geldt natuurlijk voor ieder volk. En ja, het volk dat wij als gastarbeiders hebben binnengehaald (omdat met baantjes hier een betere leven kon worden bereikt dan in het eigen land!) heeft wellicht minder kansen gekregen. Aan de andere kant is het natuurlijk een feit dat laagopgeleide ouders vaak niet de meest hoogopgeleide kinderen voortbrengen (jaja, generaliseren mag niet, er zijn uitzonderingen, ik stigmatiseer, etc., etc.).

Als je weet dat je fout zit met deze uitspraak, waarom plaats je 'm dan alsnog ?

Een aardig stukje, met name de lengte ervan maar qua inhoud verzoek ik allen die een lofzang hielden, het nog eens door te nemen en de feiten te checken. Rammelt aan alle kanten.

Noem de feiten die niet kloppen.

Geeft niet echt pas om te schelden op Nederland en Nederlanders, het verdomhoekje in te kruipen en vol zelfmedelijden onzin te verkondigen; het is immers altijd een vrije keuze geweest om hierheen te komen en van alle faciliteiten als werk, wonen, vrijheid en luxe mee te genieten. [/B]

Je leest selectief.

Geplaatst door Vissea
Mooi verhaal maar gaat het er nu om hoe erover gesproken wordt of over de praktijk? Als je cijfers kent over de vulling van Nederlandse gevangenissen, als je in een stad als Rotterdam woont en als je om je heen kijkt, krijg je heel snel een beeld over het bewuste gedeelte van de Marokkaanse jongeren. En daar mag toch best iets over gezegd worden? We hebben het toch ook over groepen als hooligans, rechts-extremisten en het (in mijn ogen) Nederlandse paupervolk dat zich in Benidorm misdraagt? Ik mis de zelfkritiek!

Jij moet echt leren hoe je begrijpend moet lezen.

Dat (ik neem aan dat je autochtone)Nederlanders die de term relatief niet kennen, niet goed Nederlands spreken en wel commentaar hebben op buitenlanders die de taal niet beheersen, is toch volstrekt logisch? zij zullen geen ABN spreken maar een dialect of Nederlands vol taalfouten maar spreken wel de Nederlandse taal. Nieuwkomers in welk land dan ook zullen als eerste de taal moeten leren willen ze ook maar enige kans maken in die nieuwe maatschappij, ieder commentaar hierop van autochtone Nederlanders is m.i. gerechtvaardigd! Hand eens goed in eigen boezem steken, mensen.

Je zit duidelijk in een ontkenningsfase. Je haalt allerlei andere zaken naar voren maar de kern van mijn verhaal laat je duidelijk achterwege.

Kijk naar hoe Paul Misfit zijn kritiek beargumenteert en onderbouwt, daar kun jij wat van leren, hij laat nog tenminste zien dat er nog hoop is voor de Nederlanders en dat ze niet allemaal dom zijn. Het enige dat jij nu doet naar mijn mening is dezelfde parodie opvoeren als een krokettenbakker op de Albert Cuypmarkt, die er net achterkomt dat zijn dochter van 17 een Marokkaans vriendje heeft. Spuien in de leegte met woorden vanuit je maag.

Leer begrijpend lezen en kom dan pas terug, Billy Turf. :zwaai:

ik ga nu lekker van m'n soepie genieten. :D

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

Mohaa
20-11-03, 17:57
Waar is de goede oude tijd dat ik op mijn skate-board (zo on-Marokkaans he ?) naar huis gleed, zorgeloos, niet hoeven na denken over mijn toekomst in Nederland, puur en alleen omdat je er vanuit je kinderlijke onschuld naïef van uitgaat dat je wordt beschouwd als een mens, als een onderdeel van deze maatschappij en niet extra harde overtredingen moet incasseren op bijvoorbeeld een voetbalveld als ik nu in het weekend met mijn vrienden voor mijn lol een voetbalwedstrijd moet spelen, waarbij je met een tegenstander te maken hebt (Hollandse rednecks, compleet uitgerust met hooivork en klompen als voetbalschoenen, het normaal vindend om een relatie te hebben met hun eigen zus, omdat net als in Texas incest een algemeen geaccepteerd goed is) die zich niet realiseert dat je de maandag na de wedstrijd ook naar je werk moet om je belastingen te betalen en je premies af te dragen zodat de minderbedeelden in ons land nog aanspraak kunnen blijven maken op het sociale vangnet, die zich niet realiseert dat zijn werkgever misschien wel een link heeft met mijn werkgever en door mijn afwezigheid i.v.m. ziekte het werk niet vlekkeloos kan worden voortgezet omdat iemand anders geen verstand heeft van het proces dat in elke structuur van elk bedrijf in Nederland aanwezig is, namelijk de menselijkheid toepassen in je werk.

wajow, langste zin van mn leven gelezen.

Misfit
21-11-03, 13:40
Dus je geeft toe dat er in Nederland een algemeen denigrerend-denken de boventoon voert, als het op de Marokkanen aankomt, op basis van een [B]relatief hoog aantal Marokkaanse jongeren met een laag opleidingsniveau en criminele activiteiten. Lekker oppervlakkig, en vooral, lekker kortzichtig.

Maar wat er nooit bij verteld wordt, is dat het percentage onder de Marokkanen zelf, te verwaarlozen is.
Mmmm...
Zoals ik al eerder aangaf heb ik alle begrip bij (en zelfs een beetje kennis van) de problematiek bij deze "relatieve percentage's 'foute' jongeren die de anderen meeslepen naar een bedenkelijk niveau". Eerder probeerde ik al aan te geven dat ik in veel sentimenten volg wat je wilde zeggen, vind het ook bedenkelijk dat er zoveel 'Nederlanders' zo negatief zijn over allochtonen en Marokkanen in het bijzonder... maar ik vrees dat we niet onze ogen kunnen sluiten voor wat er aan de hand is. De opmerkingen van dhr. Oudkerk destijds over de '***********nen' betrof een opmerking over een 500 a 600 jongeren uit een Amsterdamse Marokkaanse bevolking van 27.000. Als je dan bedenkt dat daar ook oudere mannen en vrouwen, ouden van dagen en kleine kinderen bij zitten... dan blijkt dat 'relatief kleine groepje' toch niet zo klein en onbelangrijk... Feit is dat het een significant groepje is dat in herhaling grote onrust veroorzaakt bij mensen, vooral in de grote steden.
Zoals een ander (2 of 3 berichten hierboven) niet zo netjes en genuanceerd schreef... Enige 'zelf-kritiek' mag soms ook wel, dit is een probleem dat aangepakt moet worden, dat doen we niet door het te bagataliseren, te ontkennen of weg te stoppen.
Ik begrijp wel jou (en jullie) frustratie's omdat het vaak overtrokken word of te breed uitgemeten en op de man af gespeeld word, ook dat is een probleem dat bekeken moet worden... ik hoop dat 'men' op beidde problemen eens een oplossing vind... zelf denk ik dat het vooral een kwestie van tijd is... 2 of 3 generatie's (40 a 50 jaar?) verder is het allemaal vanzelf verdwenen... dan is stilletjes aan de integratie voltooid en zijn er hier weinig nog levende eerste generatie 'nieuwkomers'.

Don't smoke too much weed, Paul :zwaai:
Ik blow nooit, maar goed... jij ook de groetjes!

_h4T3D_sE7eN
22-11-03, 00:39
Geplaatst door Misfit
Mmmm...
Zoals ik al eerder aangaf heb ik alle begrip bij (en zelfs een beetje kennis van) de problematiek bij deze "relatieve percentage's 'foute' jongeren die de anderen meeslepen naar een bedenkelijk niveau". Eerder probeerde ik al aan te geven dat ik in veel sentimenten volg wat je wilde zeggen, vind het ook bedenkelijk dat er zoveel 'Nederlanders' zo negatief zijn over allochtonen en Marokkanen in het bijzonder... maar ik vrees dat we niet onze ogen kunnen sluiten voor wat er aan de hand is.[QUOTE]

Ben blij dat we het hier over eens zijn ...

[QUOTE]De opmerkingen van dhr. Oudkerk destijds over de '***********nen' betrof een opmerking over een 500 a 600 jongeren uit een Amsterdamse Marokkaanse bevolking van 27.000. Als je dan bedenkt dat daar ook oudere mannen en vrouwen, ouden van dagen en kleine kinderen bij zitten... dan blijkt dat 'relatief kleine groepje' toch niet zo klein en onbelangrijk...

500 a 600 op de 27.000 ... da's ongeveer 2 % .... goh hee!! well let's just crucify all those muthafukkaz then :dood:

effe landelijk bekeken:

16.192.572 mensen in Nederland, waarvan 13.153.814 autochtoon zijn, 3.038.758 allochtoon waarvan 295.332 weer Marokkanen zijn, waarvan er in de grote steden gemiddeld 500 crimineel zijn (4 grote steden = gemiddeld 2000, op een aantal van 295.332 ) ... en jij wil mij wijsmaken dat dit select groepje wat op het verkeerde spoor is beland zo belangrijk is voor de beeldvorming mbt de Marokkanen ??

sorry Paul, but I'm not buying your brand. :ego:

p.s. bron van deze cijfers: www.cbs.nl ---> zoekfunctie: criminaliteit of allochtonen

Enige 'zelf-kritiek' mag soms ook wel, dit is een probleem dat aangepakt moet worden, dat doen we niet door het te bagataliseren, te ontkennen of weg te stoppen.

op basis van bovenstaande cijfers hebben jij en Billy Turf geen recht van spreken als het om "bagataliseren" gaat. Daarbij heb je het over ontkennen en wegstoppen, ik ontken niet dat er een paar rotte appels tussen zitten, zoals binnen iedere gemeenschap in Nederland, maar ik ontken wel dat alle Marokkanen "slechte mensen" zijn, omdat dat gewoon niet zo is. Daarbij stoor ik me aan het idee van de tegenstelling daarvan die ik dagelijks tegenkom onder de autochtonen. En dan word ik raar aangekeken als ik niet meelach. :wat?!:

zelf denk ik dat het vooral een kwestie van tijd is... 2 of 3 generatie's (40 a 50 jaar?) verder is het allemaal vanzelf verdwenen...

Ik heb hier mijn bedenkingen bij ... ik vind het een onmenselijke benadering. Een beetje alles vanzelf eruit laten filteren ... je hebt hier met mensen te maken. Je kunt daarbij niet ontkennen dat de basis van deze gedachte er al is, dus wat zal er anders zijn over 50 jaar ? Marokkanen blijven Marokkanen (uitzonderingen daargelaten :hihi: )

dan is stilletjes aan de integratie voltooid en zijn er hier weinig nog levende eerste generatie 'nieuwkomers'.

Nu volg ik je niet meer. Wat is er mis met de 1e generatie nieuwkomers, afgezien van de taal-achterstand en gebrek aan motivatie die ze hebben gehad om zogenaamd te "integreren", op het moment dat het daadwerkelijk nodig was ? Zou jij het kunnen op die leeftijd ? Ik denk dat je je eerder druk wilt maken om je moestuintje en de voetbalwedstrijd van je kleinzoon op zaterdag, laatste waar je dan op wacht is een eikel die jou komt vertellen dat je je in het verleden niet hebt weten aan te passen.

Ik blow nooit, maar goed... jij ook de groetjes!

Ik doelde ook niet op blowen, Paul ... :hihi:

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

_h4T3D_sE7eN
23-11-03, 16:58
is Ut geen topper meer ? :(

Royce
23-11-03, 19:15
Jawel!

_h4T3D_sE7eN
23-11-03, 21:03
Geplaatst door Royce
Jawel!

jij wil die deel 2 ripp heel graag hebben of nie ? :hihi:

Misfit
23-11-03, 21:07
500 a 600 op de 27.000 ... da's ongeveer 2 % .... goh hee!! well let's just crucify all those muthafukkaz then
En dat vind ik dus wel een schrikbarend aantal... als je er de meiden/vrouwen aftrekt hebben we het al over 4%, als je dan de kinderen er ook nog aftrekt al 4 1/2%, en als je alle mensen ouder dan plus/minus 30 eraf trekt heb je het al over ongeveer 9% (iets meer zelfs)

Oftewel... In Amsterdam leveren plm. 9% van de Marokkaanse jongeren problemen op die in meer of mindere mate strafbaar/crimineel zijn.
Lijkt me absoluut geen aantal (relatief EN absoluut) om te bagataliseren !

Nogmaals... ik probeer zeker niet iedereen over 1 kam te scheren en al helemaal niet de Marokkaan die ik tegen zal komen bij voorbaat tot die 9% te rekenen... maar denk wel dat het een zo groot percentage is dat de 'achteloze' LPF-stemmende, RTL4-kijkende & Telegraaf lezende Nederlander er een wenkbrauwtje van omhoog zal trekken.

Lijkt mij zorg voor de andere Marokkanen om duidelijk te blijven maken dat generaliseren of per definitie met de nek aankijken niet aan de orde mag en kan zijn, dat er meer dan zat 'normale' rechtschapen Marokkaanse jongeren zijn die hun steentje aan de samenleving bij dragen.
Het fel en (begrijpelijk) overtrokken reageren zal alleen een averechts effect hebben... Bijen trek je aan met stroop, niet met azijn !!

Ik hoop nog steeds op een natuurlijke 'afvloeing van de raddraaiers... door afsterving en vergrijzing van de eerdere generatie's zal het probleem zich vanzelf oplossen, tot die tijd is het vooral zaak te focussen op de positievere dingen... zeker niet het benadrukken van de negatieve EN niet het extreem weerleggen van de (al dan niet terechte) uitingen over negatieve elementen in de multiculturele samenleving.

Met (herhaalde en voortdurende) vriendelijke groetjes,

_h4T3D_sE7eN
24-11-03, 21:38
Geplaatst door Misfit
En dat vind ik dus wel een schrikbarend aantal... als je er de meiden/vrouwen aftrekt hebben we het al over 4%, als je dan de kinderen er ook nog aftrekt al 4 1/2%, en als je alle mensen ouder dan plus/minus 30 eraf trekt heb je het al over ongeveer 9% (iets meer zelfs)

Oftewel... In Amsterdam leveren plm. 9% van de Marokkaanse jongeren problemen op die in meer of mindere mate strafbaar/crimineel zijn.
Lijkt me absoluut geen aantal (relatief EN absoluut) om te bagataliseren !

Dan zou je toch eerder vraagtekens moeten zetten bij het aantal autochtone criminele jongeren, als je de cijfers op bovenstaande manier gaat bekijken ?? Want je schrikt je rot als je gaat kijken naar de cijfers van criminaliteit onder autochtone (Nederlandse) jongeren. :hihi:

Of is het media-offensief tegen Marokkanen dan meer een verdoezel-actie om de aandacht voor Nederlandse criminele jongeren helemaal naar een minpunt te doen dalen ??

In dat geval snap ik de liefde voor de Bush-politiek bij heel veel Nederlanders en media daar omheen.

Ma3a Salama

_h4T3d_sE7eN !

illmatik
18-06-04, 17:43
Geplaatst door Mohaa
wajow, langste zin van mn leven gelezen.

Mooie ondertekening.