PDA

Bekijk Volledige Versie : Verklaring AEL inzake dood overvaller.



Hoerriya
17-11-03, 17:12
Politie van Mechelen Vermoordt een Marokkaanse jongen van 17

De AEL organiseert samen met de familie van de jongeman een persconferentie om het ware verhaal van het gebeuren toe te lichten.

De AEL keurt elke vorm van diefstal af en veroordeelt daarom sterk de overval die werd gepleegd in de McDonalds in Mechelen. Doch stellen we ons serieuze vragen over waarom men de jonge man van 17 die betrokken was met de overval heeft dood geschoten.

Het is namelijk een feit dat de jongen van 17 geen wapen droeg en daarom geen bedreiging kon vormen voor de politie. De familie van de jonge man ziet daarom in dat de doodslag zonder enige reden werd uitgevoerd.

Dieven horen in de gevangenis, de politie heeft bij deze geen enkel recht om rechter te spelen en dieven ter plaatse te executeren. De AEL en de familie van de jonge man nodigen jullie uit voor de persconferentie waar de familie haar versie zal toelichten over wat juist is gebeurd aan de McDonalds in Mechelen.

De persconferentie vindt plaats op woensdag 19 november ’03 om 11u in de Provinciestraat 77 te Antwerpen. De Vader van de Vermoorde jongen zal de pers toespreken

bron: http://www.arabeuropean.org
link: http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html

Maslov
17-11-03, 17:31
Gelukkig kunnen ze het niet gooien op discriminatie :blij:

naoual99
17-11-03, 17:48
Salaam alaykom,
ik ben een jong meisje van Borgerhout ik kom vaak op deze site maar heb nog nooit gereageerd op iets maar dit heeft me heel diep geraakt daarom zou ik hier even iets over willen zeggen.
ik ken de famillie van deze jongen ik ken zijn zussen en ook nichtjes en hem kende ik ook van zien. ik weet niet als jullie al gehoord hebben van Mohamed Achrak (Alllah iragmoe) met hem is juist hetzelfde gebeurt, hij werd doodgeschoten op straat door zijn buurman voor geen enkele reden.
weet je als je die moeder en zuster ziet :tranen: het is echt heel erg beeld jullie in een broer of zoon te verliezen en dan nog op deze manier. allah ja'tilhoem saber.

ina lilahi wa ina ilajhi rajie'oen.
Allahoema gfer lahoem wa li jamie'ie lmoeslimien. Amien
Wasalamoe 'alajkom waragmatoe lahi ta'ala wabarakatoeh.

jaja
17-11-03, 18:21
Geplaatst door naoual99
Salaam alaykom,
ik ben een jong meisje van Borgerhout ik kom vaak op deze site maar heb nog nooit gereageerd op iets maar dit heeft me heel diep geraakt daarom zou ik hier even iets over willen zeggen.
ik ken de famillie van deze jongen ik ken zijn zussen en ook nichtjes en hem kende ik ook van zien. ik weet niet als jullie al gehoord hebben van Mohamed Achrak (Alllah iragmoe) met hem is juist hetzelfde gebeurt, hij werd doodgeschoten op straat door zijn buurman voor geen enkele reden.
weet je als je die moeder en zuster ziet :tranen: het is echt heel erg beeld jullie in een broer of zoon te verliezen en dan nog op deze manier. allah ja'tilhoem saber.

ina lilahi wa ina ilajhi rajie'oen.
Allahoema gfer lahoem wa li jamie'ie lmoeslimien. Amien
Wasalamoe 'alajkom waragmatoe lahi ta'ala wabarakatoeh. nou, de vergelijking houdt toch wel op bij het punt dat ze beiden zijn doodgeschoten. Mohamed Achrak is doodgeschoten door een gekke racist, doelbewust, op open straat zonder dat hij in een gevaarlijke situatie verwikkeld was..
Deze jongeman die nu dood is is betrapt bij een overval op een restaurant. De politie reageert op het bericht. Een overval op een restaurant lijkt me vrij moeilijk als men NIET bewapend is. Datzelfde hebben die agenten gedacht. Ze verwachten dus met gewapende lieden te maken te hebben. Dat lijkt me een heel andere situatie -- afwachten wat het onderzoek oplevert.
Maar hoe dan ook, het slachtoffer was niet een onschuldig lammetje. Ook de AEL is daar vrij duidelijk over. Die op één lijn zetten met Mohamed Achrak vind ik een belediging voor de laatste.

sadeeQ
17-11-03, 18:23
Geplaatst door Dave20
Ben je nou echt zo dom dat je het verschil niet ziet tussen een overvaller en Mohamed Achrak?

De een leeft nog en de andere is dood? :gechoquee

sadeeQ
17-11-03, 18:25
Geplaatst door Hoerriya
De persconferentie vindt plaats op woensdag 19 november ’03 om 11u in de Provinciestraat 77 te Antwerpen. De Vader van de Vermoorde jongen zal de pers toespreken



:verward: Ben benieuwd wat ie te zeggen heeft. in principe is een dief afschieten humaner dan zijn poten eraf hakken :argwaan:

nefertiti
17-11-03, 19:26
De AEL heeft wel zijn handen vol met zijn volgelingen zo te zien.

Raar dat al hun acties zowat vanuit dezelfde criminele hoek moeten komen hé!

Hebben ze dat nu zelf nog niet door?

taouanza
17-11-03, 20:46
Geplaatst door Dave20
Allebei dood, maar de één was een ordinaire overvaller, tijdens de ramadan notabene, en de ander was een onschuldige jongen die slachtoffer werd van een doorgedraaide, al dan niet racistische, man.
Kortom, het eindresultaat is hetzelfde maar de omstandigheden zijn totaal verschillend.


Dat zeg je nu, ik kan me herinneren dat toendertijd alleen ophef werd gemaakt over de rellen en AbouJahJah.
Nu pas als vergelijkingsmateriaal is de onschuld van die jongen opeens wel een issue.

naoual99
17-11-03, 22:21
Geplaatst door jaja
Maar hoe dan ook, het slachtoffer was niet een onschuldig lammetje. Ook de AEL is daar vrij duidelijk over. Die op één lijn zetten met Mohamed Achrak vind ik een belediging voor de laatste.

Salaam alaykom,
Onschuldig lammetje of niet, niemand heeft het recht om een ander zijn leven weg te nemen ik denk dat je niet beseft dat die jongen van 17 dood is, weet je wel wat dat betekent voor de ouders!!!! ik denk dat het veel te gemakkelijk is voor jou om hem te beoordelen van op jou plaats.
alaykom assalam.

Orakel
17-11-03, 22:54
Geplaatst door Dave20
Moeten we nu medelijden met die ouders hebben? Als zij hun kind goed hadden opgevoed was dit helemaal niet gebeurd. Maar pa zal wel weer hele dagen in de moskee doorbrengen en allerlei andere activiteiten op zich hebben genomen en de opvoeding aan zijn vrouw hebben overgelaten. Besef jij trouwens hoe het is om overvallen te worden?

Kun jij dom uit je nek zwetsen zeg. Ja, we moeten medelijden heben met die ouders. Hun 17-jarige zoon is dood.
En als ze hun kind goed hadden opgevoed? Heb jij ergens gehoord of gelezen dat zij hun zoon hebben opgevoed met als einddoel de McDonalds te overvallen?
Of moet ik je gaan uitleggen dat de invloed van de opvoeding van ouders in de puberteit tot het minumum gereduceerd wordt en de invloed van de buitenwereld navenant toeneemt?
Wat ben jij een walgelijk bevooroordeelde vent. Pa zal wel de hele dag in de moskee hebben rondgehangen..... :jammer:
En met zo'n houding ook nog es de euvele moed hebben om Moslims te vragen afstand te nemen van wandaden van anderen zoals OBL.

000NobelPrizes
17-11-03, 23:18
Kan er nou nooit meer een misdaad worden gepleegd zonder dat het jullie/nee-jullie verhaal erin wordt betrokken?
Crime = crime.
Alles wordt opgehangen aan de separatistische kapstok, tot en met de meest wansmakelijke vergelijkingen aan toe.

et_2000nl
17-11-03, 23:21
Een hele moeilijke discussie.... Laten we alle nuance er uit slaan of toch niet....

Mijn gedachtengang:

Welke boerenlul pleegt een overval?
De sukkel word gepakt.
We hebben een rechtsysteem.
Dit rechtsysteem is gebaseerd op het feit dat onschuldigen niet berecht mogen worden, met het risico dat schuldigen vrij kunnen komen.
Dit rechtsysteem is gebaseerd p feiten, niet emoties.
Een politie agent is geen robot.
Hij staat bloot aan de huidige hetze en emotie
Deze dief is fout.
Pistool
Schiet.
Dood....

Een advocaat is net zo goed een verdediger van criminelen dan een ieder ander die de rechten van een misdadiger wil beschermen. Dat zit in het westerse rechtsysteem ingebouwd. De AEL heeft dus ook alle recht om de motieven van de agent in twijfel te trekken.

Een ieder die de politie agent per definitie verdedigt, ondermijnt de gedachte van het rechtsysteem. Een ieder die denkt dat de agent een robot moet zijn gelooft in sprookjes. Of de daadwerkelijke motieven rascistissch zijn is bijna onmogelijk te bepalen. Of de agent verkeerd gehandeld heeft bijna net zo moeilijk....

Bottomline:

Niet roven als je wilt blijven leven.... Is dat ook een standpunt van het AEL?

observer
17-11-03, 23:43
Niet roven als je wilt blijven leven.... Is dat ook een standpunt van het AEL? de AEL gelooft in de sharia dus ja (okeoke zo'n gozer zal vast nog wel wat extra gedaan hebben de straf die een overvaller die zou hebben geschoten laatst kreeg was amputatie van een voet en een hand)

et_2000nl
17-11-03, 23:49
Geplaatst door observer
de AEL gelooft in de sharia dus ja (okeoke zo'n gozer zal vast nog wel wat extra gedaan hebben de straf die een overvaller die zou hebben geschoten laatst kreeg was amputatie van een voet en een hand)

Nou dan snap ik er helemaal niets van. Sharia en dan dit ter discussie stellen.... Ooooppppssss, nou triggeren we een hele discussie dat de sharia ook een eerlijke berechting kent.... Moeten we die sepia, zeepie, Sheppi, hoe heet die ook al weer vragen.... Maar die is toch weg bij de AEL?

Don't go there....

Om de discussie simpel te houden, er kan maar een motief zijn, die politie agent was gewoon een rascist.

Welterusten,

Ik ga slapen.

Puk
18-11-03, 00:46
Maar niemand heeft nog gedacht over het motief van die, arme, door racisme getroffen jongen.

Die jongen had gewoon enorm veel trek in een BigMac vanwege de Ramadan!! Dat ziet weer helemaal niemand. Ik vind het zielig voor die jongen....

De Ramadan... afschaffen dus.