PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijk aanslag op Balkenende voorkomen



Zwarte Schaap
17-11-03, 19:27
Mogelijk aanslag op Balkenende voorkomen

ROTTERDAM (ANP) - Premier Balkenende is twee weken geleden mogelijk aan een aanslag ontsnapt. De politie in Capelle aan den IJssel heeft twee weken geleden in de buurt van de woning van Balkenende een man aangehouden die in het bezit was van een twintig centimeter lang mes.

Het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam heeft dit maandagavond bevestigd. Het nieuws over de mogelijke aanslag werd maandagavond onthuld door RTL Nieuws. Het OM in Rotterdam wil niet zeggen waar de man vandaan komt en of er huiszoeking is geweest. Het onderzoek loopt nog, aldus de woordvoerster.

RTL wist maandag te melden dat de man al in de straat van premier Balkenende was toen hij een vrouw naar het exacte adres van de premier vroeg. De vrouw belde daarop de politie, die de man even later aanhield en op zijn lichaam een twintig centimeter lang mes vond.

In zijn huis vond de politie later een pistool, aldus RTL Nieuws. Omdat de man niet heeft bekend en er verder weinig bewijs is, komt hij wellicht op korte termijn weer vrij, aldus de nieuwsrubriek.

De Rijksvoorlichtingsdienst doet desgevraagd geen mededelingen over de veiligheid van de minister-president, maar ontkent het nieuws ook niet.

Bron: ANP 17/11/03

sadeeQ
17-11-03, 19:28
verveeld
AIVD zeker weer :stomp:

Maslov
17-11-03, 19:29
Met een mes op de premier af.
t'Is hier Zweden niet :maf2:

Ben benieuwd naar de achtergronden en motieven van deze man.

barfly
17-11-03, 19:30
Pfff, stel je voor dat 't em gelukt was en Pim F revisited... Dat zijn van die dingen die je niet kunt gebruiken op het moment. Zoals genoemd in het NOS Journaal, vind ik ook dat er een ambtswoning moet zijn voor premiers.

sadeeQ
17-11-03, 19:30
Geplaatst door Maslov
Met een mes op de premier af.
t'Is hier Zweden niet :maf2:

Ben benieuwd naar de achtergronden en motieven van deze man.

Je bedoelt huidskleur en relegie :hihi: :hihi:

Aselhiej
17-11-03, 19:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mogelijk aanslag op Balkenende voorkomen

Het OM in Rotterdam wil niet zeggen waar de man vandaan komt



Bron: ANP 17/11/03

ze gaan er dus vanuit dat het een buitenlander is?

of toch uit de achterhoek

nl-x
17-11-03, 19:35
Ach joh, wat is nou het nut van het doden van Harry?

20 cm. Da's toch een broodmesje? :) Ging ie niet gewoon even met JP lunchen? Vroegûh was het gebruikelijk dat gasten eigen bestek meenamen als ze ergens bij iemand gingen eten.


nlx

barfly
17-11-03, 19:44
Geplaatst door nl-x
Ach joh, wat is nou het nut van het doden van Harry?

20 cm. Da's toch een broodmesje? :) Ging ie niet gewoon even met JP lunchen? Vroegûh was het gebruikelijk dat gasten eigen bestek meenamen als ze ergens bij iemand gingen eten.


nlx

:haha:
Ergens in de familie zit wat Joods bloed en als de betreffende oom op bezoek kwam dan had ie inderdaad eigen bestek etc mee.

Blade20
17-11-03, 19:51
Ik zie gelukkig dat erom kan worden gelachen. Natuurlijk zal JPB dit een stuk minder vinden.

Maar stel, het was gebeurd, dan zou de stemming in Nederland niet echt om te genieten zijn. Er zou auto en matisch naar rechts worden gegrepen om dit 'op te lossen' (al betwijfel ik of die het kunnen.

Waarom?

Omdat de media het lakse Nederlandse beleid de schuld zal geven.

Tja, en als het een buitenlander is, dan kunnen jullie de reactie van een redelijk groot gedeelte van de Nederlandse bevolking wel raden. (denk ik)

Ik weet niet, JPB zijn kabinet is niet goed, dat geef ik gerust toe. Maar het is tenminste een kabinet. (denk ik)

\Kantekening; ik denk de laatste tijd wel veel....hmmmm.........is dat nou goed of slecht, even de asperientjes in de gaten houden.

Waterval
17-11-03, 19:55
Jan Peter Balken Die Ende (of is het nou Das Ende?)

Blade20
17-11-03, 19:58
Geplaatst door Waterval
Jan Peter Balken Die Ende (of is het nou Das Ende?)

Volgens mij is het das ende.
Even kijken;

Dies ist das ende von Jan Peter Balkenende.

Volgens mij klopt ie zo.

Waterval
17-11-03, 20:03
Ik vind dat niemand doodgemaakt mag worden!

taouanza
17-11-03, 20:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mogelijk aanslag op Balkenende voorkomen

ROTTERDAM (ANP) - Premier Balkenende is twee weken geleden mogelijk aan een aanslag ontsnapt. De politie in Capelle aan den IJssel heeft twee weken geleden in de buurt van de woning van Balkenende een man aangehouden die in het bezit was van een twintig centimeter lang mes.

Het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam heeft dit maandagavond bevestigd. Het nieuws over de mogelijke aanslag werd maandagavond onthuld door RTL Nieuws. Het OM in Rotterdam wil niet zeggen waar de man vandaan komt en of er huiszoeking is geweest. Het onderzoek loopt nog, aldus de woordvoerster.

RTL wist maandag te melden dat de man al in de straat van premier Balkenende was toen hij een vrouw naar het exacte adres van de premier vroeg. De vrouw belde daarop de politie, die de man even later aanhield en op zijn lichaam een twintig centimeter lang mes vond.

In zijn huis vond de politie later een pistool, aldus RTL Nieuws. Omdat de man niet heeft bekend en er verder weinig bewijs is, komt hij wellicht op korte termijn weer vrij, aldus de nieuwsrubriek.

De Rijksvoorlichtingsdienst doet desgevraagd geen mededelingen over de veiligheid van de minister-president, maar ontkent het nieuws ook niet.

Bron: ANP 17/11/03


Teveel eer voor die lozer.:ego:

taouanza
17-11-03, 20:21
Tja, en als het een buitenlander is, dan kunnen jullie de reactie van een redelijk groot gedeelte van de Nederlandse bevolking wel raden. (denk ik)


En als het geen buitenlander is maakt het de daad minder erg?:moe:

Blade20
17-11-03, 20:26
Geplaatst door taouanza
En als het geen buitenlander is maakt het de daad minder erg?:moe:

Dat beweerde ik niet. Een moord(poging) is ALTIJD erg, het maakt niet uit wie het heeft gedaan.
Echter zou het in het huidige klimaat tot een behoorlijke turbulente serie van gebeurtenissen leiden.

Maslov
17-11-03, 20:47
..

Angeldust
17-11-03, 20:56
Geplaatst door Maslov
Met een mes op de premier af.
t'Is hier Zweden niet :maf2:

Ben benieuwd naar de achtergronden en motieven van deze man.

Rustig nou, niet zo snel van oordeel zijn. Wie weet was die man heel desperaat op zoek naar een baantje als privekok bij de familie Balkenende en was hij in alle overspoedige haast de rest van zijn keukengerei gewoon vergeten mee te nemen. :)

Angeldust
17-11-03, 20:58
Geplaatst door Waterval
Ik vind dat niemand doodgemaakt mag worden!

Ach, dat is ook maar een mening... :jeweetog:

lennart
17-11-03, 21:04
Een preventieve aanval :duim:

Als de VS het mag... dan mag iedereen het toch?

Blade20
17-11-03, 21:21
Geplaatst door lennart
Een preventieve aanval :duim:

Als de VS het mag... dan mag iedereen het toch?

LOL :haha:

maarre was preventief niet afgekeurd door de VN ofzoiets?!? Ik had daar laatst wat van gelezen meen ik.

Big Ahmed
18-11-03, 10:10
Dit is volgens mij allemaal weer propaganda, om weer de vinger naar een buitenlander te wijzen. Terwijl het gewoon een linkse groen links activist is.Die geen leven heeft en maar al zijn frustraties op een bekend iemand richt en daarmee aandacht mee probeert te krijgen. En nee ik ben geen rascist, ik zeg alleen maar de waarheid.


[mod.].

TonH
18-11-03, 10:28
Geplaatst door Big Ahmed
Dit is volgens mij allemaal weer propaganda, om weer de vinger naar een buitenlander te wijzen. Terwijl het gewoon een linkse groen links activist is.Die geen leven heeft en maar al zijn frustraties op een bekend iemand richt en daarmee aandacht mee probeert te krijgen.


[mod.]. Zie hieronder reden.

Lekker joh! Nazi-kretelogie koppelen aan de Islam. En zelfs als niet-religieus voel ik mij diep gekrengt over die laatste kreet. Wis dat even snel, wil je.

TonH
18-11-03, 13:31
Dank [mod.]. Hoopte dat hij het zelf zou doen. Ik blijf geloven in het goede van de mens. :droef:

ZbaqZbaq
18-11-03, 16:59
OM heeft zo juist identiteit van de man bekend gemaakt....

M. Hein

ZbaqZbaq
18-11-03, 17:01
Geplaatst door Blade20

Tja, en als het een buitenlander is, dan kunnen jullie de reactie van een redelijk groot gedeelte van de Nederlandse bevolking wel raden. (denk ik)


Ja dat denk ik ook.....

dat zegt ook wel iest over het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking.

Ze zijn al lange tijd op zoek naar een goede aanleiding om wat oude draaiboeken uit de kast te halen.

lennart
18-11-03, 17:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
OM heeft zo juist identiteit van de man bekend gemaakt....

M. Hein

Zijn naam is klein, Zijn daden bennen groot

Blade20
18-11-03, 17:10
Geplaatst door lennart
Zijn naam is klein, Zijn daden bennen groot

Das P. Hein. :D

Angeldust
18-11-03, 17:17
Wt ik me nu afvraag is: was M Hein nu echt van plan om MJP Balkenende te fileren?..

ZO ja, wat is daar op tegen?..

gibraltar
18-11-03, 17:19
had beter zijn pistool mee genomen
die had hij thuis laten liggen.
hoef je niet zo dichtbij.gewoon door het raam schieten :verward:

Angeldust
18-11-03, 17:26
Geplaatst door gibraltar
had beter zijn pistool mee genomen
die had hij thuis laten liggen.
hoef je niet zo dichtbij.gewoon door het raam schieten :verward:

Ja dag zeg, dan had er weer in de kranten gestaan: De kogel kwam van links... :stout:

jaja
18-11-03, 18:13
Geplaatst door gibraltar
had beter zijn pistool mee genomen
die had hij thuis laten liggen.
hoef je niet zo dichtbij.gewoon door het raam schieten :verward: eh .. je weet wat met Farid28 is gebeurd ..??

Arvid
18-11-03, 18:18
Geplaatst door lennart
Een preventieve aanval :duim:

Als de VS het mag... dan mag iedereen het toch?

Noord-Korea is het enige land ter wereld die dat ook zei :duim:

lennart
18-11-03, 18:25
Geplaatst door Arvid
Noord-Korea is het enige land ter wereld die dat ook zei :duim:

NK is de laatste tijd behoorlijk aan het backtracken. Maargoed dat heeft te maken met de 250.000 chinese soldaten aan de noord-grens en de economische lokmiddelen van Bejing.

gibraltar
19-11-03, 16:42
Geplaatst door jaja
eh .. je weet wat met Farid28 is gebeurd ..??

ja en? :moe:

nl-x
19-12-03, 13:49
Geplaatst door barfly
:haha:
Ergens in de familie zit wat Joods bloed en als de betreffende oom op bezoek kwam dan had ie inderdaad eigen bestek etc mee.

Barfly... Dit was dus 1 van de berichten dat het OM kreeg om te procederen :)

Had JIJ je nou ooit voorgesteld als anti-Semiet?

barfly
19-12-03, 14:44
Geplaatst door nl-x
Barfly... Dit was dus 1 van de berichten dat het OM kreeg om te procederen :)

Had JIJ je nou ooit voorgesteld als anti-Semiet?

:lol:

Dat meen je niet? Wat een stelletje koeien daar, nou snap ik waarom er niet vervolgd wordt.. :haha:

freya
19-12-03, 15:52
Geplaatst door nl-x
Barfly... Dit was dus 1 van de berichten dat het OM kreeg om te procederen :)

Had JIJ je nou ooit voorgesteld als anti-Semiet?


:loog:

Dat meen je niet!

Wie kan dat MDI dan ooit nog serieus nemen?


Zat er ook wat van mij tussen?

Dan kan ik ze aanklagen wegens smaad :fpiraat: