PDA

Bekijk Volledige Versie : Racisten opgelet !!!



sadeeQ
18-11-03, 21:08
Discriminatie wordt strenger bestraft



DEN HAAG - Mensen of organisaties die zich stelselmatig schuldig maken aan discriminatie of anderen daartoe aanzetten, riskeren straks een celstraf van maximaal twee jaar. De Eerste Kamer stemde dinsdag unaniem in met een verdubbeling van de huidige strafmaat.


Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid. Daarnaast gaat de straf omhoog voor het stelselmatig verspreiden van discriminerend materiaal en voor discriminerend optreden tijdens de uitoefening van ambt, beroep of bedrijf. Hierop stond maximaal zes maanden cel maar dat wordt een jaar.

De discriminatiebepalingen werden in 1971 in het Wetboek van Strafrecht opgenomen. Aanvankelijk bestond daarover scepsis, maar het kabinet vindt dat ze nuttig zijn om discriminatie te bestrijden. In de praktijk worden regelmatig mensen hiervoor veroordeeld. Het is niet bekend wanneer de wetswijziging precies ingaat.


:droef: :droef:

Zo meteen durf ik niets meer te zeggen over die kut blanke kaaskoppen en zionistische varkens :zweep:

Maslov
18-11-03, 21:29
Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid.

Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid.

Maslov
18-11-03, 21:29
Prachtig hè die Nederlandse wet :lachu:

Royce
18-11-03, 21:31
Waarom staat sekse er niet bij, thinkin` of SGP.

ZbaqZbaq
18-11-03, 21:45
Geplaatst door Maslov
Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid.


structureel ?.....zoals in de horeca en uitzendburo's bijvoorbeeld ?

Maslov
18-11-03, 22:02
Zoals jodenhaat op diverse sites :student:

Goodnight
18-11-03, 22:04
Daar gaan we weer...
het hele riedeltje van voor af aan :kalasniko

Hay Jouhara
18-11-03, 22:19
Geplaatst door Royce
Waarom staat sekse er niet bij, thinkin` of SGP.

als of die lui enig invloed hebben in de eerstekamer :slapen: :slapen: :slapen: :slapen: :slapen:

freya
19-11-03, 08:45
Geplaatst door Maslov
Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid.

Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid.

Is zionisme een levensovertuiging?

nl-x
19-11-03, 09:05
Goh, valt me op dat de politiek niet zo erg is gezwicht, dat het alléén anti-semitisme dubbel bestraft. Tis wel duidelijk uit welk hoek de druk voor dit initiatief kwam.

nlx

Wizdom
19-11-03, 09:27
Geplaatst door nl-x
Goh, valt me op dat de politiek niet zo erg is gezwicht, dat het alléén anti-semitisme dubbel bestraft. Tis wel duidelijk uit welk hoek de druk voor dit initiatief kwam.

nlx

Ik vind het discriminerend dat de regering alleen een type van discriminatie zwaar wil bestraffen... Hoe zit het dan met Anti-Marrokanisme, Anti-Antilliaanisme Anti-Islamisme, Anti-Allochtonisme, Anti-Autochtonisme, Anti-Amerikanisme etc... en discriminatie of criminalisering van gemeenschappen door pseudo-wetenschappelijke studies die alleen maar tot doel hebben om groepen te stigmatiseren.

Wizdom
19-11-03, 09:28
Geplaatst door nl-x
Goh, valt me op dat de politiek niet zo erg is gezwicht, dat het alléén anti-semitisme dubbel bestraft. Tis wel duidelijk uit welk hoek de druk voor dit initiatief kwam.

nlx

Money talks...?

Mark
19-11-03, 09:38
Geplaatst door Wizdom
Ik vind het discriminerend dat de regering alleen een type van discriminatie zwaar wil bestraffen... Hoe zit het dan met Anti-Marrokanisme, Anti-Antilliaanisme Anti-Islamisme, Anti-Allochtonisme, Anti-Autochtonisme, Anti-Amerikanisme etc... en discriminatie of criminalisering van gemeenschappen door pseudo-wetenschappelijke studies die alleen maar tot doel hebben om groepen te stigmatiseren.


Het gaat om structurele vormen van discriminatie van mensen wegens ras, godsdienst, levensovertuiging of seksuele gerichtheid.

Ik vermoed dat ze de anti-marokkanisme etc die jij bedoeld onder ras scharen.

Sama
19-11-03, 09:44
Geplaatst door kenneth
Erg he als je uit jaloezie en fustratie de Amerikanen en de joden de schuld moet geven van de arabische mislukking om over de wereld te heersen. Hij die durft zijn meerdere te erkennen is niet de mindere


Meerdere? Jij ziet Bush en Blair als je meerdere?
Goh...hoe triest... :moe:

TonH
19-11-03, 10:19
Geplaatst door nl-x

Goh, valt me op dat de politiek niet zo erg is gezwicht, dat het alléén anti-semitisme dubbel bestraft. Tis wel duidelijk uit welk hoek de druk voor dit initiatief kwam.

nlx

Zover ik zo snel kon nagaan is dit nog een pre-'zeggen-wat-je-denkt' wetsvoorstel. Je weet wel, die tijd waarin je eerst nadacht voordat er allerlei vuil gespuid werd. Dus ingediend op 11 juni 2001.
En uit welke hoek dit voorstel kwam? Misschien verduidelijkt een opmerking van de VVD-woordvoerder dit:


In de tweede plaats waren de leden van de VVD-fractie verontrust over de eenzijdigheid die spreekt uit de memorie van toelichting. Daarin wordt uitvoerig ingegaan op de dreigingen van de kant van extreem rechts.
Waarom gaat de minister, zeker in het verband van art. 137d (onder meer aanzetten tot haat, discriminatie of geweld), niet eveneens in op dreigingen van de kant van extreem links? Kan de minister toelichten of
het wetsvoorstel ook gericht is op structurele vormen van discriminatie
van de kant van extreem links?

Het was vooral bedoeld als zwaarder middel tegenover extreem rechtse partijen, maar sinds hun uitlatingen de norm zijn geworden zal het wel meer tegen links en ander 'tuig' dat zo nodig een anti-totalitaire mening wil verkondigen worden gebruikt.
En oh ja, ook uitingen op dit prikbord zullen daar wel onder vallen.