PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen in Teheran krijgen eigen parken



Maslov
19-11-03, 00:03
Vrouwen in Teheran krijgen eigen parken

Tegen maart 2005 moeten er in de Iraanse hoofdstad Teheran vier parken worden geopend, speciaal voor vrouwen. Zo heeft de Iraanse pers maandag gemeld. Het initiatief moet de dames letterlijk en figuurlijk de nodige ademruimte geven.

Iraanse vrouwen moeten normaal in het openbare leven en in aanwezigheid van mannen een hoofddoek te dragen. In de parken zullen ze de mogelijkheid hebben om die af te laten. Bedoeling is dat elk van de parken zich uitstrekt over een oppervlakte van 10.000 vierkante meter."Het merendeel van de vrouwen leeft in principe op een zeer beperkte ruimte", zegt de directeur van de Organisatie voor Parken en Groene Ruimtes in Teheran."Terwijl zij zoals iedereen recht hebben op buitenactiviteiten. Hen het recht ontzeggen op sport en fysieke activiteiten, zou onherstelbare gevolgen hebben op fysiologisch en psychologisch vlak." (DWM)
http://www.hln.be/hln/art/pag/hln_index.jsp?page=Nieuws&cat=Buitenland&scherm=1&artId=9094&lijst=1#artikel

et_2000nl
19-11-03, 00:08
Die direkteur is vast een man, die heeft echt verstand van vrouwen zeg.... En als waardering een eigen park voor vrouwen, dat is sexistisch!

Simon
19-11-03, 00:22
Ach ja vergelijk het met plekken bij ons waar je je hond mag loslaten.

Puk
19-11-03, 00:32
Geplaatst door Simon
Ach ja vergelijk het met plekken bij ons waar je je hond mag loslaten.

:nerveus:

Goodnight
19-11-03, 00:32
Geplaatst door Simon
Ach ja vergelijk het met plekken bij ons waar je je hond mag loslaten.

misselijke vergelijking Simon.... :auw:

Puk
19-11-03, 00:34
Geplaatst door Goodnight
misselijke vergelijking Simon.... :auw:

Ik was er al bang voor. Daar krijgt Simon commentaar op... :p

Maar heb je wat tegen honden Goodnight??

Geen kwaad woord over onze trouwe viervoeter hoor!! :fpotver:

Simon
19-11-03, 00:36
Geplaatst door Goodnight
misselijke vergelijking Simon.... :auw:

Ach sla de Bijbel en de Koran er maar op na: vrouwen, vee en goederen worden allemaal op één hoop gegooid. Het zijn bezittingen. Dat blijkt ook wel uit deze hedendaagse maatregel die ik een belediging voor vrouwen vind.

Simon

Zwarte Schaap
19-11-03, 00:37
Geplaatst door Simon
Ach ja vergelijk het met plekken bij ons waar je je hond mag loslaten.

Meneer laat zich op genuanceerde wijze uit om het discussieniveau te verbeteren/verhogen zodat er minder te klagen valt bij het MDI.

Toch?

Eigenlijk zou je de hondenopmerking van simon naast de klacht die simon doorgegeven heeft aan het MDI moeten leggen. Dan zie duidelijk zijn hypocriete schijnheilige houding.

Goodnight
19-11-03, 00:38
Geplaatst door Puk
Ik was er al bang voor. Daar krijgt Simon commentaar op... :p

Maar heb je wat tegen honden Goodnight??

Geen kwaad woord over onze trouwe viervoeter hoor!! :fpotver:

PUK, kruip terug in je hol wil je...
Ik heb absoluut niets tegen honden ( ook niet tegen varkens overigens)
Zijn allemaal levende wezens die Allah heeft geschapen en die je dient te respecteren.

Maar een mens is niet te vergelijken met een dier( alhoewel sommigen dat wel graag willen geloven)
Dus daarom vind ik de vergelijking misselijk....
Hetzelfde als dat ik zou zeggen: ik vind je een worm :hihi:

Goodnight
19-11-03, 00:41
Geplaatst door Simon
Ach sla de Bijbel en de Koran er maar op na: vrouwen, vee en goederen worden allemaal op één hoop gegooid. Het zijn bezittingen. Dat blijkt ook wel uit deze hedendaagse maatregel die ik een belediging voor vrouwen vind.

Simon

dat is jouw interpretatie Simon.Dan zou ik maar een cursus begrijpend lezen nemen...sorry wil je niet beledigen...maar ik vind zulke uitlatingen die verder niet worden beargumenteert meer dan beledigend.Je bent typisch iemand die altijd klaagt dat het glas half leeg is ipv half vol.

Simon
19-11-03, 00:42
Geplaatst door Goodnight
Maar een mens is niet te vergelijken met een dier( alhoewel sommigen dat wel graag willen geloven)


Nu ja, als je goed leest vind ik die opvatting juist aanwezig bij diegenen die dat onzalige plan bedacht hebben.

Puk
19-11-03, 00:44
Geplaatst door Goodnight
PUK, kruip terug in je hol wil je...
Ik heb absoluut niets tegen honden ( ook niet tegen varkens overigens)
Zijn allemaal levende wezens die Allah heeft geschapen en die je dient te respecteren.

Maar een mens is niet te vergelijken met een dier( alhoewel sommigen dat wel graag willen geloven)
Dus daarom vind ik de vergelijking misselijk....
Hetzelfde als dat ik zou zeggen: ik vind je een worm :hihi:

Noem me maar Stokstaartje. Dat vind ik zulke leuke beestjes!

MokroMike
19-11-03, 00:45
Kunnen ze Iran niet beter opdelen in een mannen en een vrouwen provincie ?

:zozo:

:D

Simon
19-11-03, 00:49
Geplaatst door Goodnight
...maar ik vind zulke uitlatingen die verder niet worden beargumenteert meer dan beledigend. Je bent typisch iemand die altijd klaagt dat het glas half leeg is ipv half vol.

Ja dat kan je zelf toch ook lezen in die bronnen? Ik wordt gek van die gasten die hier altijd met lange citaten uit die bronnen komen. Maar goed, er zijn talloze gegevens die aantonen dat men volledig denkt vanuit de man in die boeken. Mohammed heeft bijvoorbeeld één van zijn vrouwen als cadeau opgestuurd gekregen. Nou dan ben je toch niet meer dan vee als je die vrouw bent? En in de Bijbel staat bijvoorbeeld dat je van het vee van je buren moet afblijven maar ook van zijn vrouw. Dan zie je al op welk niveau de vrouw behandeld wordt: het is een bezit waar je af dient te blijven zoals van het land en het vee van de buurman.

En nu gaan ze in Teheran weer weilanden maken waar de vrouw de hoofddoek mag afdoen. ???

Simon

Goodnight
19-11-03, 01:08
Geplaatst door Simon
Ja dat kan je zelf toch ook lezen in die bronnen? Ik wordt gek van die gasten die hier altijd met lange citaten uit die bronnen komen. Maar goed, er zijn talloze gegevens die aantonen dat men volledig denkt vanuit de man in die boeken. Mohammed heeft bijvoorbeeld één van zijn vrouwen als cadeau opgestuurd gekregen. Nou dan ben je toch niet meer dan vee als je die vrouw bent? En in de Bijbel staat bijvoorbeeld dat je van het vee van je buren moet afblijven maar ook van zijn vrouw. Dan zie je al op welk niveau de vrouw behandeld wordt: het is een bezit waar je af dient te blijven zoals van het land en het vee van de buurman.

En nu gaan ze in Teheran weer weilanden maken waar de vrouw de hoofddoek mag afdoen. ???

Simon

Simon, wederom: dit is echt jouw eigen interpretatie.
Er wordt nergens in de Koran gerept over dat vrouwen minder zijn dan dieren.....
Welke vrouw kreeg de profeet ( vrede zij met hem) dan cadeau.Ben toevallig een boek van Ibn Ishaak op dit moment aan door ploeteren over het leven van de profeet, maar ben dat nergens tegengekomen.
Ik denk dat jij bepaalde teksten te letterlijk neemt mijn beste Simon.
Als er een boek is wat eeuwenlang bestudeerd wordt en waarvan ze het grootste gedeelte nog steeds niet snappen dan is het de Koran wel.
Die kan je niet even lezen alsof je een kookboek aan het lezen bent.

Over het woord Bismillah ( in naam van God) kan je bij wijze van spreken dagen lang praten en dan besef je de betekenis nog niet eens....
Dus alstjeblieft laten we niet gaan doen alsof we snappen wat er in de Koran staat.

Joesoef
19-11-03, 07:10
Geplaatst door Goodnight
Simon, wederom: dit is echt jouw eigen interpretatie.
Er wordt nergens in de Koran gerept over dat vrouwen minder zijn dan dieren.....


De Koran is een, Moslim mannen is twee....... Zelfs in Iran zijn er mannen die vrouwen minder vinden dan een dier.

papol
19-11-03, 08:04
Geplaatst door Maslov
Vrouwen in Teheran krijgen eigen parken

Tegen maart 2005 moeten er in de Iraanse hoofdstad Teheran vier parken worden geopend, speciaal voor vrouwen. Zo heeft de Iraanse pers maandag gemeld. Het initiatief moet de dames letterlijk en figuurlijk de nodige ademruimte geven.

Iraanse vrouwen moeten normaal in het openbare leven en in aanwezigheid van mannen een hoofddoek te dragen. In de parken zullen ze de mogelijkheid hebben om die af te laten. Bedoeling is dat elk van de parken zich uitstrekt over een oppervlakte van 10.000 vierkante meter."Het merendeel van de vrouwen leeft in principe op een zeer beperkte ruimte", zegt de directeur van de Organisatie voor Parken en Groene Ruimtes in Teheran."Terwijl zij zoals iedereen recht hebben op buitenactiviteiten. Hen het recht ontzeggen op sport en fysieke activiteiten, zou onherstelbare gevolgen hebben op fysiologisch en psychologisch vlak." (DWM)


Waarom word er dan zo gezeurd over die hoofddoekjes??? Door de verplichtting deze op verschillende lokaties af te doen, helpen wij juist die vrouwen om onherstelbare schade op fysiologisch en psychologisch vlak te voorkomen!!

:jumping: :fplet: :jumping: :fplet:

Gr.P

Simon
19-11-03, 08:34
Geplaatst door Goodnight
Simon, wederom: dit is echt jouw eigen interpretatie.
Er wordt nergens in de Koran gerept over dat vrouwen minder zijn dan dieren.....
Welke vrouw kreeg de profeet ( vrede zij met hem) dan cadeau.

Minder dan dieren zeg ik nergens.

Wat betreft je vraag:
Marjam - een koptische christin - waarvan hij later de zoon Ibrahim gekregen heeft. Die vrouw is hem cadeau gedaan door de moekaukis van Egypte. Volgens sommige moslims is hij later met haar getrouwd.

Simon

Working Gir
19-11-03, 09:16
Geplaatst door Simon
Minder dan dieren zeg ik nergens.

Wat betreft je vraag:
Marjam - een koptische christin - waarvan hij later de zoon Ibrahim gekregen heeft. Die vrouw is hem cadeau gedaan door de moekaukis van Egypte. Volgens sommige moslims is hij later met haar getrouwd.

Simon

Laat ik je er wel even op wijzen dat iedere vrouw waar hij mee getrouwd is dit uit vrije wil heeft gedaan, en ook uitvrije wil moslima werden.
De zin: de vrouw is hem cadeau gedaan door moekaukis van Egypte wil ik zelf eerst onderzoeken alvorens hier op in te gaan.
Alhoewel je hiermee de indruk wil wekken dat een vrouw gehacht wordt zelf geen keuze hierin te hebben,klopt dat echter niet.

Ik kan je wel om de oren gaan slaan met allerlei citaten die dit bevestigen, maar dat zal ik je maar besparen.
Een vrouw kan volgens de Islam nooit en te nimmer gedwongen worden te trouwen tegen haar wil.Dat dit in de meeste moslim culturen gebeurde wil niet zeggen dat dat volgens de Koran ging.

Working Gir
19-11-03, 09:19
Geplaatst door Simon
Minder dan dieren zeg ik nergens.

Wat betreft je vraag:
Marjam - een koptische christin - waarvan hij later de zoon Ibrahim gekregen heeft. Die vrouw is hem cadeau gedaan door de moekaukis van Egypte. Volgens sommige moslims is hij later met haar getrouwd.

Simon

Dit zeg je niet letterlijk nee, maar je insinueert het wel, dat is nog erger dan dingen letterlijk beweren...

Mark
19-11-03, 09:21
Geplaatst door Goodnight
Dus alstjeblieft laten we niet gaan doen alsof we snappen wat er in de Koran staat.

Deze zin wil ik graag inlijsten en ophangen aan de muur!

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:


Wat een mooi begin van de dag :p

Simon
19-11-03, 09:29
Geplaatst door Working Gir
De zin: de vrouw is hem cadeau gedaan door moekaukis van Egypte wil ik zelf eerst onderzoeken alvorens hier op in te gaan.
Alhoewel je hiermee de indruk wil wekken dat een vrouw gehacht wordt zelf geen keuze hierin te hebben,klopt dat echter niet.


Wat een vreemde bewering. Deze vrouw had hier zeker geen keuze in want ze was slavin. En je denkt toch niet dat een vrouw zich vrijwillig cadeau laat doen aan iemand die ze niet kent? Enfin, misschien denk je dat wel.

Simon

Simon
19-11-03, 09:30
Geplaatst door Working Gir
Dit zeg je niet letterlijk nee, maar je insinueert het wel, dat is nog erger dan dingen letterlijk beweren...

Als ik constateer dat vrouwen ooit als vee behandeld werden dan kan je mij toch niks verwijten? Men verwart wel vaker de boodschapper met de boodschap.

Simon

Working Gir
19-11-03, 09:31
Geplaatst door Mark
Deze zin wil ik graag inlijsten en ophangen aan de muur!

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:


Wat een mooi begin van de dag :p

ben blij dat er tenminste iemand vrolijk is vandaag :mad:

Working Gir
19-11-03, 09:32
Geplaatst door Simon
Wat een vreemde bewering. Deze vrouw had hier zeker geen keuze in want ze was slavin. En je denkt toch niet dat een vrouw zich vrijwillig cadeau laat doen aan iemand die ze niet kent? Enfin, misschien denk je dat wel.

Simon
Zoals ik al zei: ik kan hier geen uitspraken over doen als ik onvoldoende weet over deze Marjam...kom ik later op wel terug.

Mark
19-11-03, 09:33
Geplaatst door Working Gir
ben blij dat er tenminste iemand vrolijk is vandaag :mad:

Ik ben bijna altijd vrolijk :)

Probeer het eens zou ik zeggen :duim:

Simon
19-11-03, 09:38
Geplaatst door Working Gir
Zoals ik al zei: ik kan hier geen uitspraken over doen als ik onvoldoende weet over deze Marjam...kom ik later op wel terug.

Nee maar je weet wel dat als ze getrouwd is met Mohammed dat dit vrijwillig was. Hoe kan dat nou?

Nu ja, ik heb nog nooit een behoorlijke bronverwijzing gezien dat ze getrouwd is met Mohammed. Maar dat wordt wel beweerd door moslims.

Enfin, het was maar ter illustratie. Het idee dat iemand Mohammed cadeau zou doen is immers niet echt denkbaar.

Simon

Mark
19-11-03, 09:40
Om het nog maar niet te hebben over ongelovige vrouwen van tegenstanders uit een oorlog die je als slavin sexueel mag misbruiken...

Working Gir
19-11-03, 09:40
Geplaatst door Simon
Als ik constateer dat vrouwen ooit als vee behandeld werden dan kan je mij toch niks verwijten? Men verwart wel vaker de boodschapper met de boodschap.

Simon

Ik verwijt je ook niets, maar ik vind je mening gebaseerd op jouw eigen hersenspinselen.Je bent bij voorbaat al bevooroordeeld ten opzichte van de Koran en de islam ( denk ten opzichte van welk geloof dan ook) dat je iedere citaat of verhaal zo zal verdraaien en kneden tot het in het hokje past waar jij het wil hebben.....

Je zou je ook eens moeten verdiepen in de tijd waarin de profeet ( vrede zij met hem) leefde, dan zal je weldra ontdekken dat met zijn profeetschap de situatie van de vrouwen aanzienlijk verbeterde....
En dat de Islam de vrouw zeer zeker respecteert en hoog waardeert...alleen niet op de manier die jij blijkbaar in gedachten hebt...

Simon
19-11-03, 09:47
Geplaatst door Working Gir
Je zou je ook eens moeten verdiepen in de tijd waarin de profeet ( vrede zij met hem) leefde, dan zal je weldra ontdekken dat met zijn profeetschap de situatie van de vrouwen aanzienlijk verbeterde....
En dat de Islam de vrouw zeer zeker respecteert en hoog waardeert...alleen niet op de manier die jij blijkbaar in gedachten hebt...

Nou misschien heb ik er wel meer over gelezen dan jij? Ik heb mij daar wel in verdiept en geloof ook wel dat de situatie van de vrouw enigszins verbeterde. Zoals ook de situatie van slaven verbeterde. Maar ik geloof niet dat er iets wezenlijk veranderde.

Simon

Working Gir
19-11-03, 09:53
Geplaatst door Simon
Nee maar je weet wel dat als ze getrouwd is met Mohammed dat dit vrijwillig was. Hoe kan dat nou?

Nu ja, ik heb nog nooit een behoorlijke bronverwijzing gezien dat ze getrouwd is met Mohammed. Maar dat wordt wel beweerd door moslims.

Enfin, het was maar ter illustratie. Het idee dat iemand Mohammed cadeau zou doen is immers niet echt denkbaar.

Simon

Dit wordt weer zo'n oevreloze discussie...
Simon, ik weet dat de profeet geen vrouw zou dwingen met hem te trouwen.Toen hij een joodse stam versloeg en de vrouwen mee werden genomen....vroeg hij aan een joods vrouw met hem te trouwen en moslim te worden.Ze weigerde en hij respecteerde dat. tot ze zelf aangaf dat ze dat wilde....
Dus je kan mij niet wijsmaken door dat voorbeeld dat hij vrouwen dwong met hem te trouwen...
Maar ik kom hier later op terug...want zit nu op mijn werk en kan dus niet echt duidelijk mijn woorden beargumenteren.

papol
19-11-03, 10:05
Geplaatst door Working Gir
Dit wordt weer zo'n oevreloze discussie...
Simon, ik weet dat de profeet geen vrouw zou dwingen met hem te trouwen.Toen hij een joodse stam versloeg en de vrouwen mee werden genomen....vroeg hij aan een joods vrouw met hem te trouwen en moslim te worden.Ze weigerde en hij respecteerde dat. tot ze zelf aangaf dat ze dat wilde....
Dus je kan mij niet wijsmaken door dat voorbeeld dat hij vrouwen dwong met hem te trouwen...
Maar ik kom hier later op terug...want zit nu op mijn werk en kan dus niet echt duidelijk mijn woorden beargumenteren.

Vrijwillig wil zeggen geheel uit vrije wil en keuze, zonder belemmerende factoren.

Niemand verplicht je een bekeuring te betalen. Indien je niet betaald word er beslag gelegd of je gaat naar de gevangenis. Maar nogmaals, niemand verplicht !!
Je lijkt overigens mijn baas wel. Wij mogen ons confermeren aan het nieuwe beleid, we zijn niks verplicht. De keuze heeft echter niets met beleid te maken doch het beleid slikken of een andere baan zoeken. En inderdaad, zij verplichtten mij niet aldaar te werken.


Gr.P

jaja
19-11-03, 10:14
Geplaatst door Working Gir
Dit wordt weer zo'n oevreloze discussie...
Simon, ik weet dat de profeet geen vrouw zou dwingen met hem te trouwen.Toen hij een joodse stam versloeg en de vrouwen mee werden genomen....vroeg hij aan een joods vrouw met hem te trouwen en moslim te worden.Ze weigerde en hij respecteerde dat. tot ze zelf aangaf dat ze dat wilde....
Dus je kan mij niet wijsmaken door dat voorbeeld dat hij vrouwen dwong met hem te trouwen...
Maar ik kom hier later op terug...want zit nu op mijn werk en kan dus niet echt duidelijk mijn woorden beargumenteren. vrijwillig en vrijwillig zijn twee ... ze zei nee, maar mocht niet weg of zo iets ... bleef gewoon slavin totdat ze maar toe gaf. Wat moet je anders als net al de mannen van je familie zijn uitgemoord en de rest van je familie in slavernij is afgevoerd. Nee, ze had echt duidelijk vrijheid van kiezen ... zoals alle andere slavinnen die met hun meester zijn getrouwd in de geschiedenis van de slavernij .. allemaal "grote liefde" ....

Simon
19-11-03, 10:26
Geplaatst door Working Gir
Dus je kan mij niet wijsmaken door dat voorbeeld dat hij vrouwen dwong met hem te trouwen...

Nu ja je leest wel slecht. Ik ben er niet eens zeker van dat hij met haar getrouwd is zeg ik immers net. Wél dat hij een kind bij haar verwekt heeft en dat ze zijn bezit was en als cadeau was opgestuurd. Als ze er vervolgens voor gekozen heeft met hem te trouwen dan is dat voor mij per definitie niet vrijwillig omdat het vanuit een ongelijke positie is (zij slavin, hij leider van de ummah). Voor je voorbeeld geldt dit nog sterker. Als ik eerst jouw familie uitroei en je vervolgens ten huwelijk vraag denk ik dat het antwoord niet zo relevant is. Als je dat ontkent heb je weinig inlevingsvermogen.

Simon

Maslov
19-11-03, 10:30
Je zou je ook eens moeten verdiepen in de tijd waarin de profeet ( vrede zij met hem) leefde, dan zal je weldra ontdekken dat met zijn profeetschap de situatie van de vrouwen aanzienlijk verbeterde....

Goodnight, daarna is de islam geïnstitutionaliseerd en werden dogma's waarheid.

Als je wijst op die tijd, zeg je dan dat wat die tijd gebeurde nu ook nog geldt?

Working Gir
19-11-03, 11:38
Geplaatst door Dave20
De volgende stap in Iran zal een veemarkt voor vrouwen zijn!

In navolging van de vlees markten voor vrouwen hier in nederland bedoel je dave20?

Working Gir
19-11-03, 11:39
Geplaatst door papol
Vrijwillig wil zeggen geheel uit vrije wil en keuze, zonder belemmerende factoren.

Niemand verplicht je een bekeuring te betalen. Indien je niet betaald word er beslag gelegd of je gaat naar de gevangenis. Maar nogmaals, niemand verplicht !!
Je lijkt overigens mijn baas wel. Wij mogen ons confermeren aan het nieuwe beleid, we zijn niks verplicht. De keuze heeft echter niets met beleid te maken doch het beleid slikken of een andere baan zoeken. En inderdaad, zij verplichtten mij niet aldaar te werken.


Gr.P

Stomme vergelijking Papol, ik wil wel het salaris van je baas als dat een beetje billijk is.

Maar nee, er waren geen consequentie's aan verbonden als je dat dus bedoelt.

papol
19-11-03, 13:26
Geplaatst door Working Gir

Maar nee, er waren geen consequentie's aan verbonden als je dat dus bedoelt.

En hoe verklaar je dan dat juist die consequenties de reden zijn om NIET te weigeren??

Voor de goede orde, er zijn ook vrouwen die dit NIET als een probleem zagen, hun ouders kozen het beste voor hen, en uiteindelijk gelukkig getrouwd. Zelfs in mijn kennissenkring, haar 'verplichtte' man heeft zich nooit aan haar vergrepen oid. Pas na jaren, toen ze elkaar beter kenden, de zakelijke kanten naar ieders wens verliepen, sprong de vonk over.

Gr.P

Working Gir
19-11-03, 13:38
Geplaatst door papol
En hoe verklaar je dan dat juist die consequenties de reden zijn om NIET te weigeren??

Voor de goede orde, er zijn ook vrouwen die dit NIET als een probleem zagen, hun ouders kozen het beste voor hen, en uiteindelijk gelukkig getrouwd. Zelfs in mijn kennissenkring, haar 'verplichtte' man heeft zich nooit aan haar vergrepen oid. Pas na jaren, toen ze elkaar beter kenden, de zakelijke kanten naar ieders wens verliepen, sprong de vonk over.

Gr.P

Papol, de indruk die men probeert te wekken is dat de profeet een brute vrouwen mishnadelaar was ( om het maar zo uit te drukken).
Uithuwelijking hoeft niet per definitie slecht te zijn, niet dat ik dat zou willen,maar er zijn inderdaad vrouwen die ervoor kiezen.

Vrijheid in keuze kan soms ook tot de ondergang van een mens leiden.
Ik ken genoeg niet moslim vrouwen in mijn omgeving die onafhankelijk waren,eigen keuzes maakten maar die in de ene verotte relatie na de andere kwamen met mishandelingen en al.
En doodongelukkig waren of nog zijn....het enige wat hen onderscheid van sommige vrouwen die uitgehuwelijkt zijn is dat het hun vrije keuze was...

nefertiti
19-11-03, 14:49
Wordt het geen tijd om ook in Nederland aparte parken voor Marokkanen in te richten?
Kunnen ze zelf binnenin de stukjes nog opsplitsen.

Maar dan kunnen de Nederlanders tenminste rustig in het niet-marokkanen park gaan wandelen én van het openluchtzwembad genieten.

Mill
19-11-03, 14:53
Geplaatst door Working Gir
het enige wat hen onderscheid van sommige vrouwen die uitgehuwelijkt zijn is dat het hun vrije keuze was...

Precies. Het moet gruwelijk zijn om je te realiseren dat je rotleven is bepaald door anderen ipv dat het onder je eigen verantwoordelijkheid is gebeurd. Dan ben je dubbel genaaid.

Omarmontana
19-11-03, 14:58
Dit is wat ik erfan vind de enige vrouwen die als honden behadeld willen worde zijn de kaasteven
vraag het maar aan sint ze likken zelfs zijn kaastenen
en als jullie de profeet beginnen te dissen
verwacht dan dat ikop je kom pissen

Mark
19-11-03, 15:08
Geplaatst door Omarmontana
Dit is wat ik erfan vind de enige vrouwen die als honden behadeld willen worde zijn de kaasteven
vraag het maar aan sint ze likken zelfs zijn kaastenen
en als jullie de profeet beginnen te dissen
verwacht dan dat ikop je kom pissen

Hmmmm leuk, maar niet zo sterk als "Stationshoeren"

Mill
19-11-03, 15:09
Geplaatst door Omarmontana
Dit is wat ik erfan vind de enige vrouwen die als honden behadeld willen worde zijn de kaasteven
vraag het maar aan sint ze likken zelfs zijn kaastenen
en als jullie de profeet beginnen te dissen
verwacht dan dat ikop je kom pissen

Nog wacker dan Def P.

Working Gir
19-11-03, 15:42
Geplaatst door nefertiti
Wordt het geen tijd om ook in Nederland aparte parken voor Marokkanen in te richten?
Kunnen ze zelf binnenin de stukjes nog opsplitsen.

Maar dan kunnen de Nederlanders tenminste rustig in het niet-marokkanen park gaan wandelen én van het openluchtzwembad genieten.

kan je lang dromen...nee voorlopig zijn we niet af van die stinkadem van je nefertiti...

Daviddavid
19-11-03, 16:56
Geplaatst door Omarmontana
Dit is wat ik erfan vind de enige vrouwen die als honden behadeld willen worde zijn de kaasteven
vraag het maar aan sint ze likken zelfs zijn kaastenen
en als jullie de profeet beginnen te dissen
verwacht dan dat ikop je kom pissen


Prachtige, klassieke en tijdloze poëzie! Petje af! En zo waar ook, zo zuiver en zo puur. Nobelprijs voor de literatuur zal nog slechts een kwestie van tijd zijn.

Maslov
19-11-03, 17:18
Dit is wat ik erfan vind de enige vrouwen die als honden behadeld willen worde zijn de kaasteven
vraag het maar aan sint ze likken zelfs zijn kaastenen
en als jullie de profeet beginnen te dissen
verwacht dan dat ikop je kom pissen

Mullah Omar zou het niet beter doen :handbang:

Ansari
19-11-03, 18:17
Geplaatst door Simon
Nu ja je leest wel slecht. Ik ben er niet eens zeker van dat hij met haar getrouwd is zeg ik immers net. Wél dat hij een kind bij haar verwekt heeft en dat ze zijn bezit was en als cadeau was opgestuurd. Als ze er vervolgens voor gekozen heeft met hem te trouwen dan is dat voor mij per definitie niet vrijwillig omdat het vanuit een ongelijke positie is (zij slavin, hij leider van de ummah). Voor je voorbeeld geldt dit nog sterker. Als ik eerst jouw familie uitroei en je vervolgens ten huwelijk vraag denk ik dat het antwoord niet zo relevant is. Als je dat ontkent heb je weinig inlevingsvermogen.

Simon

ik denk dat het beter voor jou is dat je je smoel dicht houdt aangezien je geen enkele kennis hebt met betrekking tot islamitische zaken.

De vrouw van de profeet Mariyah al-Qibtiyyah (RA) was geen bezit van de profeet. In verschillende islamitische bronnen staat er dat de profeet (vrede zij met hem) getrouwd is geweest met haar en dat ze een kind samen kregen. Ze kreeg ook de titel "moeder der gelovigen" die andere vrouwen van de profeet (vrede zij met hem) ook kregen en werd met volle respect behandeld. En dat ze toegestuurd is gekregen: Dat werd als ik het goed heb gedaan door een niet-moslim. Een christen geloof ik. Na de komst van haar zijn ze getrouwd en werd ze geeerd en gerespecteerd door de profeet en de metgezellen.

dus hou aub je verzinsels voor je.

En wat betreft de vrouwen in de islam die als vee worden behandeld. Kom met bronnen alvorens je met achterlijke ideeen komt aangapen, want bronnen van een pro-vrouwvriendelijke houding van de islam zijn er WEL en zijn makkelijk op te zoeken.


ps. wat was je snel toch om maroc.nl als anti-semitisch te bestempelen, nu je je denigrerend en op een racistische manier uit laat over vrouwen in iran doe je toch echt precies hetzelfde. Wat een hypocrisie

Maslov
19-11-03, 18:55
Muhammad 'Abduh feels that guardianship has four elements: protection, surveillance, custody, and maintenance. 'Abd al-'Ati considers that over and above these four elements is the element of obedience. According to 'Abd al-'Ati obedience consists of the following aspects:


1. A wife must neither receive male strangers nor accept gifts from them without her husband's approval.

2. A husband has the legal right to restrict his wife's freedom of movement. He may prevent her from leaving her home without his permission unless there is a necessity or legitimate reason for her to do otherwise. However, it is his religious obligation to be compassionate and not to unreasonably restrict her freedom of movement. If there arises a conflict between this right of the husband and the rights of the wife's parents to visit her and be visited by her, the husband's right prevails in the wider interest of the family. Yet the Shari'ah recommends that he be considerate enough to waive his rights to avoid shame within the family.

3. A refractory wife has no legal right to object to her husband exercising his disciplinary authority. Islamic law, in common with most other systems of law, recognizes the husband's right to discipline his wife for disobedience.

4. The wife may not legally object to the husband's right to take another wife or to exercise his right of divorce. The marital contract establishes her implicit consent to these rights. However, if she wishes to restrict his freedom in this regard or to have similar rights, she is legally allowed to do so. She may stipulate in the marital agreement that she too will have the right to divorce or that she will keep the marriage bond only so long as she remains the only wife. Should he take a second wife, she will have the right to seek a divorce in accordance with the marriage agreement.


http://www.usc.edu/dept/MSA/humanrelations/womeninislam/womeninsociety.html#family

Simon
19-11-03, 20:41
Geplaatst door Ansari
ik denk dat het beter voor jou is dat je je smoel dicht houdt aangezien je geen enkele kennis hebt met betrekking tot islamitische zaken.


Je hoeft niet zo'n grote bek op te zetten 'hoeder van de Islam'. Op veel Islamitische sites wordt ze in biografieën van de profeet niet eens genoemd als vrouw van Mohammed. Ja, op moderne sites waar nog meer van die gedachtenpolitie rondloopt zoals jij. Maar een officiële betrouwbare Islamitische bron waar iets over hun huwelijk zou staan is mij ook nog nooit getoond ondanks mijn verzoeken daartoe. Dus ik ga er maar vanuit dat deze niet bestaan. Maar al zouden ze wel getrouwd zijn (ik heb steeds gezegd dat ik dat niet zeker weet) dan verandert het niks aan mijn verhaal dat zij als cadeautje is opgestuurd. En blijkbaar in dank aanvaard al gaf het wel de nodige onrust binnen de harem. En natuurlijk was zij bezit van de profeet want zij was zijn slavin. En je verhaal dat ze na haar komst getrouwd zijn dat verzin je. Dat is flauwekul. Misschien in een later stadium maar dat mag je dan eerst nog eens aantonen.
En uiteraard zijn er genoeg bronnen die de vrouwonvriendelijkheid van de Islam aantonen: zeker als je de Hadiths daarbij betrekt. Als je ze wil doorlezen ga je maar naar een webpagina als http://www.monotheist.nl/hadithovervrouwen.html . Daar hebben ze het keurig geordend. Dat hoef ik niet te herkauwen. Verder houd je je domme scheldpartijen maar voor je alsof ik iets onbehoorlijks zeg. Het is toch geen nieuwe mening dat de Bijbel en de Koran vrouwonvriendelijk zijn. En ik mag die mening uiten.

Zwarte Schaap
19-11-03, 21:03
Geplaatst door Simon
Je hoeft niet zo'n grote bek op te zetten 'hoeder van de Islam'. Op veel Islamitische sites wordt ze in biografieën van de profeet niet eens genoemd als vrouw van Mohammed. Ja, op moderne sites waar nog meer van die gedachtenpolitie rondloopt zoals jij. Maar een officiële betrouwbare Islamitische bron waar iets over hun huwelijk zou staan is mij ook nog nooit getoond ondanks mijn verzoeken daartoe. Dus ik ga er maar vanuit dat deze niet bestaan. Maar al zouden ze wel getrouwd zijn (ik heb steeds gezegd dat ik dat niet zeker weet) dan verandert het niks aan mijn verhaal dat zij als cadeautje is opgestuurd. En blijkbaar in dank aanvaard al gaf het wel de nodige onrust binnen de harem. En natuurlijk was zij bezit van de profeet want zij was zijn slavin. En je verhaal dat ze na haar komst getrouwd zijn dat verzin je. Dat is flauwekul. Misschien in een later stadium maar dat mag je dan eerst nog eens aantonen.
En uiteraard zijn er genoeg bronnen die de vrouwonvriendelijkheid van de Islam aantonen: zeker als je de Hadiths daarbij betrekt. Als je ze wil doorlezen ga je maar naar een site als http://www.monotheist.nl/ . Daar hebben ze het keurig geordend. Dat hoef ik niet te herkauwen. Verder houd je je domme scheldpartijen maar voor je alsof ik iets onbehoorlijks zeg. Het is toch geen nieuwe mening dat de Bijbel en de Koran vrouwonvriendelijk zijn. En ik mag die mening uiten.

Niet schijnheilig doen simon. Kritiek uiten is en kan heel goed maar dan moet het kritiek zijn en geen beledigingen. Het eerste waar jij de discussie mee begon is het volgende:


Geplaatst door Simon
Ach ja vergelijk het met plekken bij ons waar je je hond mag loslaten.

00:22 woensdag 19/11/03


Verder heb jij het over dat de profeet een vrouw als kadoo heeft gekregen. Laat ik beginnen met dat ik niet zoveel weet van de geschiedenis/totstandkoming van de Islam.

Jij gaat er klakkeloos vanuit dat doordat de profeet een vrouw als cadeau heeft gekregen, de Islam dus maar de vrouw als een goed en/of huisdier ziet. Daar heb ik het volgende over te zeggen:

1)Wilde de profeet het kado wel. iets krijgen is iets anders als een vrouw als kadoo weggeven/opsturen.
2)Kon hij wel weigeren?
3)Kon hij het kadoo wel terugsturen zonder een rel te doen ontstaan?

Verder is het begin van de Islam niet hetzelfde als de Islam aan het einde van de profeet zijn dood. Het geloof was er niet direct in zijn huidige vorm. Het kan dus heel goed zijn dat de profeet nog onwetend was van de boodschap van GOD. Ik kan het me heel goed voorstellen dat in het beginstadium van de islam nog zaken plaatsvonden die nog niet als zodanig gereguleerd zijn.

Ik had van jou meer niveau verwacht zeker na je klacht bij het MDI. En dan kom je hier Islamitische vrouwen vergelijken met honden.

Ik weet het niet hoor !

Blade20
19-11-03, 21:13
Wellicht heeft de man dit plan met goede intenties gemaakt.
Ik zet echter kanttekeningen bij zijn plan.

a) Willen de vrouwen wel dit doen, ze zijn natuurlijk er vrij in, maar zze moeten het ook wel willen.

b) Hiermee maak je een soort barriere. Wellicht krijgen mensen de indruk dat vrouwen alleen maar hun hoofddoekje mogen afdoen in het park.

c) Geloofsopvatting, er zal wel een geloofsreden zijn om dat hoofdoekje te dragen.

Ik bergrijp dat er geprobeerd wordt om er een vrij en democratisch land van te maken, er zullen echter ook bepaalde geloofsregels met meer oog worden nagleefd. Natuurlijk bedoel ik niet zo streng als het Taliban regieme had, maar er zal gewoon meer oog voor zijn. Vergelijk het maar met de zuinigheid van de Nederlanders. (ik noem maar een voorbeeld, ik weet dat niet alle Nederlanders zuinig zijn)

\Edit ik steun dus wel de gedachte achter het gebaar, maar niet het gebaar zelf.

Zwarte Schaap
19-11-03, 21:21
Geplaatst door Blade20
Wellicht heeft de man dit plan met goede intenties gemaakt.
Ik zet echter kanttekeningen bij zijn plan.

a) Willen de vrouwen wel dit doen, ze zijn natuurlijk er vrij in, maar ze moeten het ook wel willen.

b) Hiermee maak je een soort barriere. Wellicht krijgen mensen de indruk dat vrouwen alleen maar hun hoofddoekje mogen afdoen in het park.

c) Geloofsopvatting, er zal wel een geloofsreden zijn om dat hoofdoekje te dragen.

Ik bergrijp dat er geprobeerd wordt om er een vrij en democratisch land van te maken, er zullen echter ook bepaalde geloofsregels met meer oog worden nagleefd. Natuurlijk bedoel ik niet zo streng als het Taliban regieme had, maar er zal gewoon meer oog voor zijn. Vergelijk het maar met de zuinigheid van de Nederlanders. (ik noem maar een voorbeeld, ik weet dat niet alle Nederlanders zuinig zijn)

\Edit ik steun dus wel de gedachte achter het gebaar, maar niet het gebaar zelf.

Ik vind dat deze man zijn best doet om nieuwe veranderingen in het leven/maatschappij op een positieve wijze probeert te reguleren. Hij doet dit vanuit zijn Islamitische normen en waardenstelsel.

Bijvoorbeeld in het park zitten is iets van de moderne tijd. Vroeger hadden mensen niet zoveel vrije tijd zoals men nu in een grote stad heeft.

Simon
19-11-03, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Jij gaat er klakkeloos vanuit dat doordat de profeet een vrouw als cadeau heeft gekregen, de Islam dus maar de vrouw als een goed en/of huisdier ziet. Daar heb ik het volgende over te zeggen:

Ja een discussie met woorden verdraaierij ben je altijd goed in geweest. Ik heb gezegd dat de Koran en de Bijbel niet vrouwvriendelijk zijn.

Als de profeet het cadeau niet wilde moest hij er ook geen kind bij verwekken dus je betoog slaat nergens op.

En dat de profeet onwetend was van de boodschap van God zou best kunnen maar dat is niet in tegenspraak met wat ik beweer: het tegendeel is eerder waar. Maar de Hadiths die van later datum zijn kan je echt niet als vrouwvriendelijker beschouwen lijkt mij.

Verder vergelijk ik Islamitische vrouwen niet met honden maar dat doet de regering in Teheran die aparte parken voor ze aanlegt.

Simon

Goodnight
19-11-03, 22:10
Ik vind het een goed plan van de regering van Iran,hiermee geven ze aan dat ze de vrouwen niet als lagere wezens zien.
Dat ze niet gelijk een wet in stellen waarbij de Iraanse dames door de stad flaneren zonder hoofdoekje en in de laatste mode gekleed, hoeft niet te betekenen dat ze de vrouw onderdrukken.
Ze zetten eerste stappen.
En Simon het is wat ik al eerder zei, je kan beter denken het glas is half vol dan het glas is half leeg.....
Veranderingen gaan niet over 1 nacht ijs...en als ze zover zijn dat ze in navolging van de niet islamitische wereld alle 'onzinnige geloofsregeltjes' over boord zetten, hoop ik oprecht dat dat ze gelukkiger zal maken.
Ik geloof het namelijk niet.....ik denk niet dat geluk daarvan afhangt ook al willen velen ons dat doen geloven.
Inderdaad heb je ht recht als mens ergens voor te kiezen...maar zelfs als je als moslim vrouw ervoor kiest om gesluierd te gaan gelooft men je niet.Dat kan namelijk nooit de keus van een vrouw zijn...

men gelooft bij voorbaat al als men een gesluierde vrouw ziet dat ze ongelukkig is en onderdrukt.dat bevestigd dat men net zo vooroordelen koestert als die ' wrede moslims' die hun vrouwen graag onderdrukken en de westerse vrouw onbeschaamd vinden......

Maslov
19-11-03, 22:43
Ik vind het een goed plan van de regering van Iran,hiermee geven ze aan dat ze de vrouwen niet als lagere wezens zien.

Goodnight, geloof je dit nou echt zelf? :blowen:

Van mij mag je natuurlijk, maar ik vind jou nu erg ongeloofwaardig.

Maslov
19-11-03, 23:01
..

freya
19-11-03, 23:38
Geplaatst door Goodnight
Ik vind het een goed plan van de regering van Iran,hiermee geven ze aan dat ze de vrouwen niet als lagere wezens zien.
Dat ze niet gelijk een wet in stellen waarbij de Iraanse dames door de stad flaneren zonder hoofdoekje en in de laatste mode gekleed, hoeft niet te betekenen dat ze de vrouw onderdrukken.


Jij vindt het niet onderdrukkend om bij wet te bepalen wat vrouwen buitenshuis moeten dragen?

Zullen we dat hier dan ook maar invoeren?

Vanaf 1 januari minirok verplicht :moe:

Beetje koud in de winter, maar komaan, zo'n chador is ook niet altijd een pretje.

Zwarte Schaap
19-11-03, 23:44
Geplaatst door Simon
Ja een discussie met woorden verdraaierij ben je altijd goed in geweest. Ik heb gezegd dat de Koran en de Bijbel niet vrouwvriendelijk zijn. Ik verdraai niets simon. Ik zal je postings maar citeren dan mag jezelf nogmaals je eigen woorden beoordelen:


Ach sla de Bijbel en de Koran er maar op na: vrouwen, vee en goederen worden allemaal op één hoop gegooid. Het zijn bezittingen. Dat blijkt ook wel uit deze hedendaagse maatregel die ik een belediging voor vrouwen vind.
Mohammed heeft bijvoorbeeld één van zijn vrouwen als cadeau opgestuurd gekregen. Nou dan ben je toch niet meer dan vee als je die vrouw bent?
En nu gaan ze in Teheran weer weilanden maken waar de vrouw de hoofddoek mag afdoen. ???
Eten islamitische vrouwen gras? Zo verziek je de discussie en zet je kwaad bloed op door allerlei beledigingen te plaatsen.


Als de profeet het cadeau niet wilde moest hij er ook geen kind bij verwekken dus je betoog slaat nergens op. Ik stelde je al eerder de vraag of de profeet de vrouw wel kon terug sturen zonder dat de gever dat als een belediging te zien?? Als hij dat bijvoorbeeld wel deed stond haar mischien in Egypte wel iets naars te wachten omdat ze dan de schuld kreeg dat ze terug gestuurd werd. Dat de heerser die haar stuurde haar als geschenk zag maakt de profeet geen veehandelaar, hij vroeg er niet om. De profeet heeft haar niet als vee behandelt. Hij heeft naar zijn beste eer en geweten gehandelt wat er op dat moment mogelijk was, waarbij alle partijen in hun waarde werden gelaten.


En dat de profeet onwetend was van de boodschap van God zou best kunnen maar dat is niet in tegenspraak met wat ik beweer: het tegendeel is eerder waar. Maar de Hadiths die van later datum zijn kan je echt niet als vrouwvriendelijker beschouwen lijkt mij.
Het is gewoon een kwaadaadige verdraaing om te beweren dat de Islam vrouwen als vee ziet.


Verder vergelijk ik Islamitische vrouwen niet met honden maar dat doet de regering in Teheran die aparte parken voor ze aanlegt. Ik snap niet hoe je er bij komt dat het achterliggende motief van de Iraniers is dat ze hun vrouwen als honden zien. Er is hier maar één persoon die dat doet.

Simon
19-11-03, 23:46
Geplaatst door Goodnight
Inderdaad heb je ht recht als mens ergens voor te kiezen...maar zelfs als je als moslim vrouw ervoor kiest om gesluierd te gaan gelooft men je niet.Dat kan namelijk nooit de keus van een vrouw zijn...

men gelooft bij voorbaat al als men een gesluierde vrouw ziet dat ze ongelukkig is en onderdrukt.dat bevestigd dat men net zo vooroordelen koestert als die ' wrede moslims' die hun vrouwen graag onderdrukken en de westerse vrouw onbeschaamd vinden......

Nu ja ik begrijp wel wat je bedoelt. Ieder cultuur heeft zijn keerzijde. De vrouw in het westen is niet zo vrij want sommigen zwoegen jaren om aan een ideaalbeeld te voldoen en gaan daarmee voorbij aan zichzelf.
Maar ik vind het geen vrijheid als vrouwen niet zelf mogen bepalen hoe ze zich gedragen. En nu is het toch zo dat jongens en meisjes in Iran in het weekend de bergen in trekken om zichzelf te kunnen zijn. Die parken zullen daar niks aan veranderen.

Simon

Maslov
19-11-03, 23:49
Nu ja ik begrijp wel wat je bedoelt. Ieder cultuur heeft zijn keerzijde. De vrouw in het westen is niet zo vrij want sommigen zwoegen jaren om aan een ideaalbeeld te voldoen en gaan daarmee voorbij aan zichzelf.

Simon, wie is nu eigenlijk echt vrij?
Zo lust ik er ook nog wel een paar, in dit geval is dit geen vrijheid, en ik denk dat vele vrouwen in Teheran dat met me eens zullen zijn!

Simon
19-11-03, 23:54
Geplaatst door Maslov
Simon, wie is nu eigenlijk echt vrij?
Zo lust ik er ook nog wel een paar, in dit geval is dit geen vrijheid, en ik denk dat vele vrouwen in Teheran dat met me eens zullen zijn!

Ja maar dat heb ik al eerder beweerd. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat iedere cultuur zijn dwang kent al hoeft die niet door de regering opgelegd te zijn. Er zijn heel wat meisjes met anorexia bijvoorbeeld omdat ze aan een bepaald ideaalbeeld willen voldoen.

Puk
20-11-03, 02:30
Geplaatst door Daviddavid
Prachtige, klassieke en tijdloze poëzie! Petje af! En zo waar ook, zo zuiver en zo puur. Nobelprijs voor de literatuur zal nog slechts een kwestie van tijd zijn.

Het rijmt maar voor de helft!!

Bah! Ik hou niet van gedichten die niet rijmen!
Die zijn nooit waar.

Mark
20-11-03, 07:53
Geplaatst door Simon
Ja maar dat heb ik al eerder beweerd. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat iedere cultuur zijn dwang kent al hoeft die niet door de regering opgelegd te zijn. Er zijn heel wat meisjes met anorexia bijvoorbeeld omdat ze aan een bepaald ideaalbeeld willen voldoen.

Hoe je het ook wend of keert, hier heb je de keuze om gesluierd OF ongesluierd over straat te gaan. In sommige landen zal je verplicht gesluierd gaan. Wat is nu de vrijheid dan?

En dat argument over anorexia en de afgrijselijke tv beelden van mooie vrouw.... al die arme vrouwenhersentjes die dat niet aankunnen :huil:

Waarom moet iedereen in een apart park worden opgesloten omdat misschien iemand geen zin heeft om te eten omdat ze zich te dik voelt. Als we de leefomgeving op een extreme kleine psychopatische minderheid moeten afstemmen kun je alles wel verbieden.

Oh wacht dat gebeurt natuurlijk soms....

Working Gir
20-11-03, 09:01
Geplaatst door Maslov
Goodnight, geloof je dit nou echt zelf? :blowen:

Van mij mag je natuurlijk, maar ik vind jou nu erg ongeloofwaardig.

vind je dit nu pas?Kreeg toch echt het idee dat je dat al langer vond.
Maar waarom niet Maslov?

Simon
20-11-03, 10:15
Geplaatst door Mark
Hoe je het ook wend of keert, hier heb je de keuze om gesluierd OF ongesluierd over straat te gaan. In sommige landen zal je verplicht gesluierd gaan. Wat is nu de vrijheid dan?

En dat argument over anorexia en de afgrijselijke tv beelden van mooie vrouw.... al die arme vrouwenhersentjes die dat niet aankunnen :huil:

Ik vind dat we hier meer vrijheid hebben. Maar dat heb ik wat willen relativeren. Maar nuance wordt niet altijd begrepen.

Simon

Mark
20-11-03, 10:18
Geplaatst door Simon
Ik vind dat we hier meer vrijheid hebben. Maar dat heb ik wat willen relativeren. Maar nuance wordt niet altijd begrepen.

Simon

Ik begrijp je nuances wel, maar om de discussies levendig te houden doe ik er niet vaak aan mee :p