PDA

Bekijk Volledige Versie : (Alweer) Nederlander gearresteerd voor moord op vrouw en dumpen tussen afvalhoop.



Zwarte Schaap
19-11-03, 09:05
Helderse echtgenoot van moord verdacht

van onze verslaggever

den helder-R. Kaper (24) is gisterochtend bij de rechter-commissaris moord ten laste gelegd. De Nieuwedieper is de enige verdachte van de dood van zijn echtgenote Patricia Kaper-Bouwens; de vrouw die zondagavond 9 november als vermist werd opgegeven en vrijdag 14 november in haar achtertuin in de Van Galenstraat dood werd aangetroffen.

Kaper wordt morgen voorgeleid aan de raadkamer, waar wordt beslist of hij langer in voorarrest blijft. Of Kaper heeft bekend, is niet duidelijk. Officier van justitie R. Lievaart wil verder niet op vragen ingaan. Advocate van de verdachte F. Cuperus wil eerst met haar mijn cliënt overleggen voordat zij commentaar geeft.

Bij moord wordt, in tegenstelling tot doodslag, met voorbedachten rade iemand van het leven beroofd.

Vermoorde vrouw lag onder afval

DEN HELDER-De eerder als spoorloos opgegeven Patricia Kaper-Bouwens (25) werd afgelopen vrijdag, naar nu bekend is geworden, in haar tuin gevonden verstopt onder afval achter vuilcontainers. Dit is één van de weinige details uit de schaarse informatie die dit weekeinde naar buiten kwam.

Op verzoek van justitie zwijgt de politie over de toedracht van de moord. Bekend is dat zij de zondag daarvoor in overspannen toestand de woning aan de Van Galenstraat in Den Helder zou hebben verlaten. Haar echtgenoot gaf haar later op als vermist. Ook dat er in de loop van de week een recherchebijstandsteam werd geformeerd. Niet bekend is, wanneer of waarom de verdenking zich later richtte naar de echtgenoot en hoe het lichaam van Nieuwedieper werd ontdekt.

De echtgenoot is vrijdagavond aangehouden op verdenking van doodslag. De drie jonge kinderen van het gezin zijn na het drama elders ondergebracht.

'De hele buurt is geschokt, dit is echt zó Amerikaans'

den helder-De Van Galenbuurt is geschokt en verbijsterd. Patricia Kaper-Bouwens, 25 jaar, is doodgemaakt. Vrijdagavond werd ze gevonden in haar eigen achtertuin. Haar 24-jarige echtgenoot werd diezelfde avond aangehouden, op verdenking van doodslag. Een vermissing, die een gruwelijke wending kreeg.

Zaterdagmiddag drie uur. Het bizarre nieuws is al helemaal doorgedrongen in de wijk, al is voor veel mensen niet duidelijk wat er nou precies is gebeurd. In de snackbar, op de hoek van de Van Galenstraat en de Krugerstraat, waar Patricia vlakbij woonde, wordt er veel over haar gepraat. ,,Dat heb je hè, in een volksbuurtje. Iedereen kent elkaar hier. En iedereen vindt het verschrikkelijk. Vooral voor haar kinderen. Ze had er drie, een van zes maanden, een van twee en een van een jaar of zes'', aldus een snackbarmedewerkster. Ze wil liever niet met haar naam in de krant.

,,Ik kende Patricia ook. Niet echt goed hoor, meer van vroeger. Toen woonden we bij elkaar in de straat. En haar man, Ruud? Niemand kan zich voorstellen dat hij het heeft gedaan, Ruud is de liefheid zelve.''

De medewerkster is verbijsterd. ,,Net als iedereen die ik heb gesproken. Niemand had dit verwacht. Ik denk, dat als hij het heeft gedaan, het een ongeluk moet zijn geweest. Ruud deed echt nooit een vlieg kwaad. Maar ja, dan verzwijg je het toch niet vijf dagen lang? Een heel raar idee. Dat die kindjes misschien wel in de tuin hebben gespeeld. Dit is zó Amerikaans. Je verwacht toch nooit dat dit in je eigen buurt, vlakbij je eigen huis gebeurt?''

Ontvoering
De 25-jarige Patricia Kaper-Bouwens werd vorige week door haar man als vermist opgegeven. Ze zou zondag in emotionele toestand haar rijtjeshuis in de Van Galenstraat hebben verlaten, na een ruzie met echtgenoot Ruud. De man had, naar verluidt, allemaal krassen in zijn gezicht. De politie deed de hele week onderzoek, haar opa en oma gingen te rade bij paragnosten. Die zeiden dat Patricia ergens in een flat was.

De snackmedewerkster: ,,Wij vermoedden wel meteen dat er iets gebeurd moest zijn. Een ontvoering, noem maar wat. Patricia was namelijk een hele goede moeder, iedereen verbaasde zich erover dat ze weggelopen was. Ze zou haar kinderen nooit alleen laten.''

Vrijdag werd ze gevonden, verborgen in de achtertuin. Een buurvrouw, die eveneens anoniem wil blijven: ,,Ze lag in een hoekje, achter de groene en grijze bak, onder wat afval, heb ik gehoord. Ik weet het niet, wij waren niet thuis.''

Rustig stel
Ook de buurvrouw vindt het onbegrijpelijk. ,,Het was een heel rustig stel. Nooit ruzie ofzo. Althans, wij hebben daar nooit iets van gemerkt. En iedereen heeft wel eens ruzie toch? Het meubilair ging daar echt niet door de kamer. Anderen zeggen van wel, hoorde ik vanochtend bij de slager. Dat ze áltijd bonje hadden, dat hij het gat bij wijze van spreken al gegraven had. Maar zo gaat dat soort verhalen altijd. Als een lopend vuurtje en ze worden alleen maar heel erg opgeblazen.''

De buurvrouw kende het gezin Kaper-Bouwens niet echt goed. ,,Ik weet dat hij in een supermarkt werkt. Hij was gek op de kinderen, net als Patricia. Daar waren ze altijd heel erg mee in de weer, allebei. Ze woonden nu tweeënhalf jaar in de Van Galenstraat. We groetten elkaar wel altijd, maar daar bleef het bij. Ik ben niet iemand die de hele tijd over de vloer komt bij de buren. Het was zoals dat in zo'n buurtje gaat: je loopt de deur niet bij elkaar plat, maar als er iets is, kun je bij elkaar terecht.''

Ze heeft Patricia vrijdag 7 november voor het laatst gezien. ,,De zondag dat ze 'vermist' raakte hadden we visite, die heeft haar nog zien zitten bij het raam.'' De drie kinderen uit het gezin zijn opgevangen. Volgens een familielid maken ze het goed. Hij wil, begrijpelijkerwijs, verder niet op de zaak in gaan.

De politie verstrekt op verzoek van het openbaar ministerie geen informatie over de zaak.

Bron: Noord Hollands Dagblad 19 & 17/11/03

Wizdom
19-11-03, 09:08
Islamisering van de Nederlandse Atheistische Man is diep nodig want dit is toch wel een verschrikkelijke heidense zaak...

Mark
19-11-03, 09:11
Geplaatst door Zwarte Schaap

'De hele buurt is geschokt, dit is echt zó Amerikaans'


:confused:

Ben benieuwd hoe de reactie was geweest als hier had gestaan "Dit is echt zo Marokkaans".

Maslov
19-11-03, 09:13
Islamisering van de Nederlandse Atheistische Man is diep nodig want dit is toch wel een verschrikkelijke heidense zaak...

Denk nog eens aan die werkgevers :gniffel:

Wizdom
19-11-03, 09:13
Geplaatst door Mark
:confused:

Ben benieuwd hoe de reactie was geweest als hier had gestaan "Dit is echt zo Marokkaans".

Mark... Ere die ere toekomt... dit is direct uit de VS geimporteerd....

Wizdom
19-11-03, 09:14
Geplaatst door Maslov
Denk nog eens aan die werkgevers :gniffel:

Die zullen het denk ik in het algemeen wel met mij eens zijn dat dit een HEIDENSE PRAKTIJK is...

Maslov
19-11-03, 09:16
Ik bedoel maar, stel dat het toch die boemerang is :knipoog:

jaja
19-11-03, 09:16
Geplaatst door Wizdom
Islamisering van de Nederlandse Atheistische Man is diep nodig want dit is toch wel een verschrikkelijke heidense zaak... klopt, want in een land als Iran komt zo iets niet voor ... toch .. ????:)

Mark
19-11-03, 09:20
Geplaatst door Wizdom
Mark... Ere die ere toekomt... dit is direct uit de VS geimporteerd....

Oeps ik dacht even hier Dave20 te lezen over tasjesdieven uit Marokko maar het is toch echt Wizdom.

taouanza
19-11-03, 09:31
Geplaatst door Maslov
Denk nog eens aan die werkgevers :gniffel:

lachwekkend is moord he als het niet door een moslim is gepleegd, want dan moet je verontwaardigen.
En over de werkgevers, discriminitie is ook zo te zien lachwekkend zolang het geen antisemitsme betreft.
Man, wat laten sommige zich kennen, en de arrogantie,de arrogantie.


Ik neem aan dat je niet op mijn afkeur zit te wachten in deze.

Maslov
19-11-03, 09:36
Taouanza,

Ik had het over die opmerking van Wizdom over de 'nodige' islamisering.

sadeeQ
19-11-03, 20:48
Geplaatst door jaja
klopt, want in een land als Iran komt zo iets niet voor ... toch .. ????:)

Wie heeft je nou weer wijs gemaakt dat iran =islam en islam= iran ?? :haha: :haha:

Goodnight
19-11-03, 21:22
Geplaatst door Mark
:confused:

Ben benieuwd hoe de reactie was geweest als hier had gestaan "Dit is echt zo Marokkaans".

RELLEN!!!!!!!!!!!!!! :melig2: