PDA

Bekijk Volledige Versie : Dierenactivisten voeren schapen 'onrein' varkensvlees



Zagora
19-11-03, 09:54
Dierenactivisten voeren schapen 'onrein' varkensvlees 19-11-2003


Australische dierenactivisten zeggen in de nacht van dinsdag op woensdag in de haven van Portland een lading voor het Midden-Oosten bestemde schapen varkensvlees te hebben gevoerd, waardoor de dieren ongeschikt zijn geworden voor transport naar moslimlanden. De actie was bedoeld als protest tegen het transport van levende dieren.

De actievoerders zeggen de schapen te hebben gevoerd in de kooien waar ze in afwachting van hun vertrek worden vastgehouden. De politie heeft een onderzoek ingesteld. Bewakers van de kooien zeggen geen spoor van de actievoerders te hebben gezien. Het is de bedoeling dat de schapen, 70.000 in getal, donderdag worden verscheept. Het zou 21 dagen duren voor het vlees uit het spijsverteringskanaal van de schapen is verdwenen. Moslims beschouwen varkens als onreine dieren.

Australische schepen vervoeren tienduizenden levende schapen naar moslimlanden. De dieren worden daar overeenkomstig de islamitische voorschriften voor de samenstelling en bereiding van voedsel verwerkt.

Onlangs dobberde een schip met meer dan 50.000 Australische schapen elf weken rond op zee, nadat Saudi-Arabië had geweigerd het toe te laten, omdat de schapen een ziekte onder de leden zouden hebben. Uiteindelijk, toen inmiddels 3.770 schapen waren bezweken, nam Eritrea de dieren op.


[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

freya
19-11-03, 10:41
:loog:

Is het geen dierenmishandeling om graseters vlees door hun strot te douwen???

Mark
19-11-03, 10:43
Geplaatst door freya
:loog:

Is het geen dierenmishandeling om graseters vlees door hun strot te douwen???

inderdaad, mag niet, gewoon slachten :) anders worden ze verdrietig.

TonH
19-11-03, 10:48
Geplaatst door freya
:loog:

Is het geen dierenmishandeling om graseters vlees door hun strot te douwen???

Och, BSE ontstond toch ook door het mengen van slachtafval door koeienvoer. Dus wanneer die Ausieschapen wat zijn bijgevoerd, waren ze toch al niet meer koosjer.

Simon
19-11-03, 10:52
Wel een smerige handige truc van die actievoerders. Waarschijnlijk zijn ze niet eens op dat schip geweest maar ze hebben wel hun doel bereikt.

Canaris
19-11-03, 11:54
dacapo
geweldige aktie.

Levend diertransporten zijn één van de grooste Misdaden van de Mens tegenover onze Medeschepsels. En dat alleen omdat 1 of ander oetlul heeft uitgedacht , dat onze slachtmethodes niet conform religuese dogmas zouden zijn (wat een lulverhaal is)

Alles wat er voor stopt dat deze barbarei ophoudt heeft mijn zegen

Tuier
19-11-03, 13:51
Bio industrie is één grote recyclefabriek!!

Alles wat niet te gebruiken is, de prut op de vloer, bloed, en wat al niet meer word gewoon teruggevoerd..

Bio-recycling :nijn: :motorzaag

nl-x
19-11-03, 14:11
Alleen klopt er geen bal van die actie. Moslims mogen geen varkensvlees eten, en geen vleeseters eten.

Dat een schaap een varken gevoerd wordt, maakt hem dat geen varken.

En als je een schaap vlees voedt maakt dat hem geen vleeseter of alleseter (carnivoor/omnivoor). Want die schapen zullen nog steeds niet uit vrije wil vlees gaan eten daarna.

Het is een beetje hetzelfde als die dommerds die een tijd terug riepen, "we gaan varkens uitlaten op de plek waar die Rotterdamse moskee gaat komen". Slim bedacht... vinden ze zelf. Maar slaat nergens op en dient geen doel.


nlx

Canaris
19-11-03, 15:19
ja , dat kan allemaal wel maar zijn ,maar zie jij ook maar 1 islamitisch land , welke schapen gaat kopen , cq, slachten die varkensvelees hebben gegeten?

de hele Halal slachtmethode staat al op volledig achterhaalde beelden. Dan kan er 1 nog wel bij

ZbaqZbaq
19-11-03, 15:32
Ik zou wel een shoarmatje van zo'n schaapie lusten hoor.

et_2000nl
19-11-03, 15:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik zou wel een shoarmatje van zo'n schaapie lusten hoor.

De meeste shoarma maakt geen omweg via een schaap. Dat IS gewoon varkensvlees....

nl-x
19-11-03, 16:13
Geplaatst door et_2000nl
De meeste shoarma maakt geen omweg via een schaap. Dat IS gewoon varkensvlees....
Jaja, nog ff en je gaat me zeggen dat Nederlanders de Shoarma hebben uitgevonden :)

Blade20
19-11-03, 18:15
Hmm, arme dieren. En dat doen dierenactivisten. Volgens mij zijn het eerder gewoon racisten. Maargoed, wij ben ik..... (he nee, beantwoord dat nou niet, hij is niet-retorisch..)

En ik, ach, het is winter en ik heb wel zin in wat balkenbrij.

Waterval
19-11-03, 18:41
Hoe kwamen die activisten aan al dat varkensvlees? Hebben die zichzelf opgeofferd?

nl-x
19-11-03, 18:48
Geplaatst door Blade20
Hmm, arme dieren. En dat doen dierenactivisten. Volgens mij zijn het eerder gewoon racisten. Maargoed, wij ben ik..... (he nee, beantwoord dat nou niet, hij is niet-retorisch..)

En ik, ach, het is winter en ik heb wel zin in wat balkenbrij.
Het lijkt er op dat je m zelf al beantwoord hebt. En je doet jezelf te veel eer aan vind ik :)

et_2000nl
19-11-03, 18:55
Geplaatst door nl-x
Jaja, nog ff en je gaat me zeggen dat Nederlanders de Shoarma hebben uitgevonden :)

Nederlanders hebben de shoarma uitgevonden?

Joesoef
19-11-03, 19:03
Hadden die gasten die beesten niet beter gewoon wat pilsjes kunnen geven? hebben ze ook is wat lol. :roker:

Zwarte Schaap
19-11-03, 19:14
Geplaatst door Joesoef
Hadden die gasten die beesten niet beter gewoon wat pilsjes kunnen geven? hebben ze ook is wat lol. :roker:

Dat valt ook onder dierenmishandeling.

Royce
19-11-03, 19:15
:haha:

Herinner me net wat, paar jaar geleden. Half pilletje in `n hondekoekie gepropt. Hond speesde `m zwaaaaaaaaar!

Joesoef
19-11-03, 20:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat valt ook onder dierenmishandeling.

Het zwarte schaap tussen de schapen. Dat is pas dierenmishandeling :zegniets: .