PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Nederlander vergrijpt zich aan kleindochter omdat vrouw geen sex meer wil''



Zwarte Schaap
19-11-03, 09:56
19 NOVEMBER 2003 - LELYSTAD -

Toen de moeder haar 6-jarige dochtertje vlak voor een logeerpartijtje waarschuwde voor betasten, volgde een opmerkelijke reactie. ‘Maar opa Lelystad doet dat al‘, merkte het meisje op. Hij zat daarom gisteren voor de rechter.

Lelystedeling S.H. (56) erkende bij de rechtbank in Lelystad dat hij zich tenminste zes keer had vergrepen aan zijn kleindochtertje. Dat gebeurde tussen januari 2001 en juli 2002 uit seksuele opwinding, want het seksleven met zijn echtgenote was tot stilstand gekomen. H. paste in die periode regelmatig op zijn kleinkind.

Bijna dagelijks kwam de kleuter bij haar grootouders over de vloer. Bij het in bad doen en het naar bed brengen ging het mis. ‘Opa Lelystad‘ had na de eerste keer ontucht al door dat hij hartstikke fout zat, maar H. kon niet aan de rechters uitleggen waarom hij niet was gestopt.

GELEGENHEIDSPEDOFIEL

Volgens de gedragskundigen is de Lelystedeling ‘vermijdend en ontkennend‘ en werd hij door het gebrek aan seks met zijn eigen vrouw een ‘gelegenheidspedofiel‘. De kans op herhaling is volgens psycholoog en psychiater aanwezig en daarom is behandeling pure noodzaak.

Hoewel H. al ruim een jaar in therapie zit, leek het alsof hij nog niet doorheeft hoe hij soortgelijke situaties in de toekomst moet voorkomen.
‘Zorgwekkend, want hij is al bijna aan het einde van zijn behandeling‘, aldus officier van justitie M.A. Bult.

Zij eiste een werkstraf van tweehonderd uur en vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf plus reclasseringstoezicht. Dat houdt volgens de openbaar aanklaagster ook een eventuele vervolgbehandeling in. ‘Ik heb er niet veel vertrouwen in en word er ook niet vrolijk van,‘ liet de bezorgde Bult weten.

De rechtbank wijst op 2 december vonnis.

Bron: De Stentor 19/11/03

Mark
19-11-03, 09:59
bah, ik walg van mijn eigen vooroordeel. Ik dacht dat Schaap bedoelde dat het de schuld van die vrouw was omdat haar man haar akker niet mocht bevloeien.

Ik ga me nu even schamen.

Hay Jouhara
19-11-03, 09:59
wat een zieke gast

taouanza
19-11-03, 10:18
Geplaatst door Dave20
In de islam zal dit niet voorkomen, niet om deze reden althans. Dat het niet mogen weigeren van sex aan je echtgenoot weer tot hele andere problemen leidt zullen we maar buiten beschouwing laten. ;)

hey puh puh puh puh puh.Niet met het vingertje wijzen.
Geef nou maar toe en verontwaardigen he
Diep diep verontwaardigen
Anders zie ik je niet als een serieuze gesprekspartner:ego:
(niet dat ik dat ooit deed maar ik zeg het tenminste eerlijk)

Wizdom
19-11-03, 10:23
Geplaatst door Dave20
Vingertje wijzen? Ik prijs de moslims juist dat zich zoiets bij hun nooit zal voordoen en geef daarmee automatisch mijn afkeuring en verontwaardiging aan!

Yeh.. Yeh.... Bij ons heb je dan als mens meteen goed afgedaan....

Mark
19-11-03, 10:27
Wie was het ook al weer die het beter vond als de grootouders in huis kwamen wonen? extra gezelligheid en gratis oppas :duim:

Working Gir
19-11-03, 11:30
Geplaatst door Mark
Wie was het ook al weer die het beter vond als de grootouders in huis kwamen wonen? extra gezelligheid en gratis oppas :duim:

Maar toch denk ik dat dit minder zal voorkomen bij een moslim familie,
tuurlijk zal er af en toe wel een geile opa of oom rondlopen die zich vergrijpt aan een kleine kind.
Maar ik denk dat de duidelijke regels die er binnen de islam heersen toch een grote invloed hebben op opa's en oom's.

Door de vervaging van de normen en waarden binnen de westerse cultuur vervagen dit soort grenzen ook.

Mill
19-11-03, 11:38
Geplaatst door Working Gir
Door de vervaging van de normen en waarden binnen de westerse cultuur vervagen dit soort grenzen ook.

Je kleindochter verkrachten. Dat is inderdaad weer typisch zoiets waar de Nederlandse wet en maatschappij heel vaag over zijn. Mag het nou, of mag het nou niet? Moeilijk hoor, zulke grensgevallen.

Mark
19-11-03, 11:40
Geplaatst door Mill
Je kleindochter verkrachten. Dat is inderdaad weer typisch zoiets waar de Nederlandse wet en maatschappij heel vaag over zijn. Mag het nou, of mag het nou niet? Moeilijk hoor, zulke grensgevallen.

Ze moesten Mental Theo ophangen! :gek:

Working Gir
19-11-03, 11:44
Geplaatst door Mill
Je kleindochter verkrachten. Dat is inderdaad weer typisch zoiets waar de Nederlandse wet en maatschappij heel vaag over zijn. Mag het nou, of mag het nou niet? Moeilijk hoor, zulke grensgevallen.

je kan al je sarcasme en cynisme uit de kast hallen Mill....
Maar de openheid vor wat betreft sex binnen de Nederlandse cultuur is wel heel vaag....bepaalde zaken worden als heel normaal gezien.
Bij een moslim gezin zal je pa en ma en de kindjes niet naakt door het huis zien struinen....wat bij sommige nederlandse gezinnen wel heel NORMAAL is!
...en ga nu niet zeggen dat dit niet zo is.Ik heb genoeg nederlandse kennisen die dit heel normaal vinden, want het is tenslotte heel 'natuurlijk'.
Men moet niet verbaasd zijn dat er nu zoveel zieke geesten rond lopen....

Mill
19-11-03, 11:47
Geplaatst door Working Gir
Men moet niet verbaasd zijn dat er nu zoveel zieke geesten rond lopen....

Helemaal mee eens. Als je je als kind al niet meer schaamt voor je lichaam tegenover je eigen ouders, waar blijven we dan als maatschappij? Precies, nergens.

Mark
19-11-03, 11:49
Geplaatst door Mill
Helemaal mee eens. Als je je als kind al niet meer schaamt voor je lichaam tegenover je eigen ouders, waar blijven we dan als maatschappij? Precies, nergens.

De menselijke geest kan al die nare vrijheden ook helemaal niet aan Mill. En een intelligent regime zoals in SA speelt daar op in :duim:

Mill
19-11-03, 11:59
Geplaatst door Working Gir
Maar de openheid vor wat betreft sex binnen de Nederlandse cultuur is wel heel vaag....bepaalde zaken worden als heel normaal gezien.
Bij een moslim gezin zal je pa en ma en de kindjes niet naakt door het huis zien struinen....wat bij sommige nederlandse gezinnen wel heel NORMAAL is!

Kindjes die bloot ravotten in de zomer. Dat breng jij in verband met seks. Hoe gaat het dan met je?

Mark heeft gelijk. Kom maar op met die sharia. Liever vandaag dan morgen. Anders gaat het helemaal mis.

Working Gir
19-11-03, 12:08
Mark en Mill,
waarom erkennen jullie gewoon niet dat de sexuele vrijheden die er in nederland gelden tot dit soort zaken kunnen leiden.
En over welke sharia heb je het nu weer Mill....
Als die vent bepaalde normen waarden in acht had genomen dan was het niet gebeurd.
En de vrijheid in sex heeft wel als resultaat dat mensen creatief worden...je kan het met mij eens zijn of niet...hoeft ook helemaal niet...

Hoe verklaar je anders het hoge aantal pedofielen in nederland?

Working Gir
19-11-03, 12:10
Geplaatst door Mark
De menselijke geest kan al die nare vrijheden ook helemaal niet aan Mill. En een intelligent regime zoals in SA speelt daar op in :duim:

Het regime in SA zou een belangengroep als Martijn in ieder geval geen enkele kans geven...

Bovendien wat heeft SA met deze hele discussie te maken????

Mill
19-11-03, 12:13
Geplaatst door Working Gir
Hoe verklaar je anders het hoge aantal pedofielen in nederland?

Er zijn in Nederland niet meer pedofielen dan in andere landen. Je wordt hier (gelukkig) alleen niet vermoord of gemarteld als je zegt dat je het bent. Vandaar dat ze iets zichtbaarder zijn. Zie "Martijn".

Working Gir
19-11-03, 12:15
Geplaatst door Mill
Er zijn in Nederland niet meer pedofielen dan in andere landen. Je wordt hier (gelukkig) alleen niet vermoord of gemarteld als je zegt dat je het bent. Vandaar dat ze iets zichtbaarder zijn. Zie "Martijn".

waar worden ze dat wel?
dan kan ik eer betonen aan dat land...

Mark
19-11-03, 12:18
Geplaatst door Working Gir
Mark en Mill,
waarom erkennen jullie gewoon niet dat de sexuele vrijheden die er in nederland gelden tot dit soort zaken kunnen leiden.


Omdat het niet waar is.

Juist het onderdrukken van die vrijheid leidt tot misbruik zoals te zien is in de gereformeerde dorpen en de katholieke kerk.

Ongetwijfeld gebeurt dit ook in Islamitische landen maar dat komt niet naar buiten.

Mill
19-11-03, 12:19
Geplaatst door Working Gir
waar worden ze dat wel?
dan kan ik eer betonen aan dat land...

Ik doe het wel voor je:

Lang leve de landen waar je wordt vermoord als je zegt dat je pedofiele gevoelens hebt ook al heb je nog nooit een vinger naar een kind uitgestoken!!!

~Panthera~
19-11-03, 12:20
Geplaatst door Working Gir

waarom erkennen jullie gewoon niet dat de sexuele vrijheden die er in nederland gelden tot dit soort zaken kunnen leiden.

---------------------------

geleuter. :moe:
Kijk maar in de jaren 50 in Nederland: er werd niet eens over sex gepraat, laat staan dat er toen een "vrije moraal" was.
Maar verkrachtingen etc waren er NIET minder om.
Het ging alleen in stilte.
Wellicht zelfs nog erger dus.

Working Gir
19-11-03, 12:44
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

geleuter. :moe:
Kijk maar in de jaren 50 in Nederland: er werd niet eens over sex gepraat, laat staan dat er toen een "vrije moraal" was.
Maar verkrachtingen etc waren er NIET minder om.
Het ging alleen in stilte.
Wellicht zelfs nog erger dus.

Als je mijn eerder postings had gelezen,dan had je gezien dat ik duidelijk zei: ook in landen waar niet open over sex gesproken wordt,komen verkrachtingen voor.
Ik heb de cijfers van toen ( 50 jaar geleden) en nu nooit onder ogen gekregen...maar ben ervan overtuigd dat het nu meer is..net zoals de toename van moorden...

nl-x
19-11-03, 13:13
Geplaatst door Mill
Je kleindochter verkrachten. Dat is inderdaad weer typisch zoiets waar de Nederlandse wet en maatschappij heel vaag over zijn. Mag het nou, of mag het nou niet? Moeilijk hoor, zulke grensgevallen.


Zij eiste een werkstraf van tweehonderd uur en vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf plus reclasseringstoezicht.

~Panthera~
19-11-03, 13:13
Geplaatst door Working Gir
Als je mijn eerder postings had gelezen,dan had je gezien dat ik duidelijk zei: ook in landen waar niet open over sex gesproken wordt,komen verkrachtingen voor.
Ik heb de cijfers van toen ( 50 jaar geleden) en nu nooit onder ogen gekregen...maar ben ervan overtuigd dat het nu meer is..net zoals de toename van moorden...
--------------------

Ik denk dat het niet MEER is, het wordt nu openlijk behandeld en in de kranten gezet etc.
50 jaar geleden hield nl iedereen zijn mond.
En er zijn inderdaad, denk ik, nu meer moorden, maar wellicht dat dat toegeschreven kan worden aan het feit dat er a.meer wapens in omloop zijn, en b.mensen gigantisch gestressed zijn en onder druk staan.
Ze zeggen niet voor niets: een kat in het nauw, maakt rare sprongen.

Mark
19-11-03, 13:15
Geplaatst door Working Gir
Als je mijn eerder postings had gelezen,dan had je gezien dat ik duidelijk zei: ook in landen waar niet open over sex gesproken wordt,komen verkrachtingen voor.
Ik heb de cijfers van toen ( 50 jaar geleden) en nu nooit onder ogen gekregen...maar ben ervan overtuigd dat het nu meer is..net zoals de toename van moorden...

Misdaad neemt al jaren af, je laat je voor de gek houden door de media.

nl-x
19-11-03, 13:15
Geplaatst door Mill
Ik doe het wel voor je:

Lang leve de landen waar je wordt vermoord als je zegt dat je pedofiele gevoelens hebt ook al heb je nog nooit een vinger naar een kind uitgestoken!!!
Ga nou niet zo lullen alsof Nederland een paradijs op aarde is voor Pedo's. Er is een handje vol pioniers die het durft te uiten. De andere 99% die houdt zn bek echt wel dicht. Want die weet dat ie anders geen bek meer heeft. (En geen vrienden, geen huurhuis, geen volle autobanden, etc. etc.)

Nederland is tov pedo's best wel kut. (En of dat verkeerd is, zeg ik niets over.)

Working Gir
19-11-03, 13:16
Geplaatst door Mark
Misdaad neemt al jaren af, je laat je voor de gek houden door de media.

Zie je wel dat ik geintegreerd ben! :wohaa:

Mill
19-11-03, 13:19
Geplaatst door nl-x
Zij eiste een werkstraf van tweehonderd uur en vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf plus reclasseringstoezicht.

My point exactly. De Nederlandse samenleving is veel en veel te vaag over zaken als kinderverkrachting. Mag het nou of mag het nou niet? Ik weet het niet meer hoor. Ik heb er meer respect voor als je gewoon expliciet opschrijft dat seks met 8-9-jarigen OK is. Is er tenminste duidelijkheid.

Working Gir
19-11-03, 13:21
Geplaatst door Mill
My point exactly. De Nederlandse samenleving is veel en veel te vaag over zaken als kinderverkrachting. Mag het nou of mag het nou niet? Ik weet het niet meer hoor. Ik heb er meer respect voor als je gewoon expliciet opschrijft dat seks met 8-9-jarigen OK is. Is er tenminste duidelijkheid.

Als ik naar de straf zou ik zeggen dat het dus mag :verward:

nl-x
19-11-03, 13:22
Geplaatst door Mill
My point exactly. De Nederlandse samenleving is veel en veel te vaag over zaken als kinderverkrachting. Mag het nou of mag het nou niet? Ik weet het niet meer hoor. Ik heb er meer respect voor als je gewoon expliciet opschrijft dat seks met 8-9-jarigen OK is. Is er tenminste duidelijkheid.
Gôh, nou druipt daar wel een stuk minder sarcasme van af, denk ik.

Mill
19-11-03, 13:29
Geplaatst door nl-x
Gôh, nou druipt daar wel een stuk minder sarcasme van af, denk ik.

Je spamt eerst woedend in koeienletters dat pedo's in Nederland niet of nauwelijks worden gestraft (lage straffen gelden overigens ook bij bijvoorbeeld mishandeling; betekent dat dat Nederland vaag is over de norm 'gij zult niet mishandelen'), met andere woorden, eigenlijk mag het hier gewoon.

Vervolgens hou je een heel verhaal over dat pedo's het hier heel slecht hebben omdat iedereen een hekel aan ze heeft.

Which is it?

Vindt de Nederlandse samenleving pedofilie nu slecht of zijn ze er slap over?

nl-x
19-11-03, 14:04
Geplaatst door Mill
Je spamt eerst woedend in koeienletters dat pedo's in Nederland niet of nauwelijks worden gestraft (lage straffen gelden overigens ook bij bijvoorbeeld mishandeling; betekent dat dat Nederland vaag is over de norm 'gij zult niet mishandelen'), met andere woorden, eigenlijk mag het hier gewoon.

Vervolgens hou je een heel verhaal over dat pedo's het hier heel slecht hebben omdat iedereen een hekel aan ze heeft.

Which is it?

Vindt de Nederlandse samenleving pedofilie nu slecht of zijn ze er slap over?

Je verwart nu de algemene (merendeels) ongegronde(?) haat jegens pedofilie met de sterkte van de maatschappij om er CORRECT tegen te handelen.

nl-x
19-11-03, 14:06
Geplaatst door nl-x
Je verwart nu de algemene (merendeels) ongegronde(?) haat jegens pedofilie met de sterkte van de maatschappij om er CORRECT tegen te handelen.

De vraagtegen achter ongegronde is omdat ik ziet weet hoe ik dat moest zetten. De meesten haten de pedo's gewoon omdat ze ze haten. Als ze goed zouden nadenken zouden ze snappen dat ipv haten, er betere dingen zijn om te doen om kinderen te kunnen beschermen. (Zoals in gesprek met ze gaan bijv.)

Daviddavid
19-11-03, 14:22
Geplaatst door Working Gir
Maar toch denk ik dat dit minder zal voorkomen bij een moslim familie,
tuurlijk zal er af en toe wel een geile opa of oom rondlopen die zich vergrijpt aan een kleine kind.
Maar ik denk dat de duidelijke regels die er binnen de islam heersen toch een grote invloed hebben op opa's en oom's.

Door de vervaging van de normen en waarden binnen de westerse cultuur vervagen dit soort grenzen ook.



Wat een gelul! Alsof het onder autochtone Nederlanders gemeengoed is dat opa's hun kleinkinderen verkrachten. Dat is nergens de bedoeling. Smeerlappen die zich aan kinderen vergrijpen heb je in elke cultuur - daar veranderd geen enkele godsdienst iets aan. En dat gezeur dat Nederlanders zulke vage normen hebben, en nauwelijks waarden, dat moet ook maar eens afgelopen zijn! Dat is namelijk niet zo, het gros van de autochtone Nederlanders is keurig, op het saaie af. Dus kappen met die stigmatisering, werkend meisje.

Working Gir
19-11-03, 14:37
Geplaatst door Daviddavid
Wat een gelul! Alsof het onder autochtone Nederlanders gemeengoed is dat opa's hun kleinkinderen verkrachten. Dat is nergens de bedoeling. Smeerlappen die zich aan kinderen vergrijpen heb je in elke cultuur - daar veranderd geen enkele godsdienst iets aan. En dat gezeur dat Nederlanders zulke vage normen hebben, en nauwelijks waarden, dat moet ook maar eens afgelopen zijn! Dat is namelijk niet zo, het gros van de autochtone Nederlanders is keurig, op het saaie af. Dus kappen met die stigmatisering, werkend meisje.

:rood:

Ik heb ook nooit beweerd dat het gemeengoed is dat er men onder de nederlandse bevolking mensen zich vergrijpen.
Ik heb duidelijk gezegd dat de opne sexuele houding die er heerst wel degelijk een invloed zal hebben....
Dat er in ieder cultuur mensen zich vergrijpen aan kinderen is mij bekend, dat zal ik zeker niet ontkennen.

Dat er in nederland een vervaging van de normen en waarden plaatsvind, kan je wel ontkennen maar het is de waarheid....

ja het merendeel is keurig en getrouwd en heeft kindjes dat weet ik ook wel.....
Alleen als je een kindje op je peuterspeelzaal krijgt dat dagelijks loopt te kosten en dat men na een lang onderzoek achter komt dat de lieve aardige saaie nederlandse buurman (waar de moeder van het kind haar kindje brengt,omdat hij ook zijn kind op die peuterspeelzal heeft) dat arme kindje dagelijks van zijn gereedschap liet snoepen waarddoor het kotsmisselijk wordt en moet oevrgeven...dan is dat bijna niet meer te geloven Daviddavid...
Ik ben zeker niet voor stigmatisering,ben de laatste dat zal doen.....maar bepaalde zaken zijn gewoon feiten...daar kan je gewoon niet omheen.
Bovendien werkt een vriend van mij met sexueel misbruikte kinderen en dat zijn voor het merendeel echt nederlandse kinderen.
Dus waar zal het aan liggen denk je?

Mill
19-11-03, 14:41
Geplaatst door Working Gir
Bovendien werkt een vriend van mij met sexueel misbruikte kinderen en dat zijn voor het merendeel echt nederlandse kinderen.
Dus waar zal het aan liggen denk je?

Ja, heel gek is dat. Ik heb een vriend die woont in Engeland en die verkoopt schoenen, en verdomd als het niet waar is, de klanten zijn voor het merendeel Engelse mensen.

Waar dat aan ligt? Niemand heeft nog een logische verklaring kunnen bedenken.

Daviddavid
19-11-03, 14:47
Misschien komen niet-Nederlandse kindjes minder snel bij de hulpverlening terecht? Stilhouden, famlie-eer etc? Of vergis ik me hierin? Ik weiger te geloven dat hier in Nederland, onder autochtone mesen, dat soort zaken vaker aan de orde zijn dan bij andere mensen. Het enige verschil is volgens mij dat hier in dit landje over alles veel meer wordt gepraat, minder verdoezelt. en waaraan zie jij dan toch dat alle waarden en normen zo vervagen? Balkenende heeft daar ook voortdurend over, maar zie het niet. Wat is het dan? Minder invloed van religie? Meer vrijheid? Wat?

Mark
19-11-03, 14:50
Geplaatst door Working Gir
[B
Dat er in nederland een vervaging van de normen en waarden plaatsvind, kan je wel ontkennen maar het is de waarheid....
[/B]

Nou daar valt geen speld tussen te krijgen :rolleyes:

Working Gir
19-11-03, 14:58
Geplaatst door Mark
Nou daar valt geen speld tussen te krijgen :rolleyes:

dat je het maar weet PUNT :melig:

Daviddavid
19-11-03, 15:01
:huil: :huil: :huil:

Intussen worden mijn vragen niet door je beantwoord, Working Gir. Kom eens met wat concrete, overtuigende voorbeelden die bewijzen dat nu juist in Nederland de normen en waarden aan het vervagen zijn.

Working Gir
19-11-03, 15:04
Geplaatst door Mill
Ja, heel gek is dat. Ik heb een vriend die woont in Engeland en die verkoopt schoenen, en verdomd als het niet waar is, de klanten zijn voor het merendeel Engelse mensen.

Waar dat aan ligt? Niemand heeft nog een logische verklaring kunnen bedenken.

als je een betere vergelijking heb mag je terug komen...dit slaat als een tang op een varken.

Mark
19-11-03, 15:06
Geplaatst door Working Gir
als je een betere vergelijking heb mag je terug komen...dit slaat als een tang op een varken.

Ik vond hem vrij sterk.

Maar vertel, hoe moeten wij arme Nederlanders onze normen en waarden weer opkrikken naar een niveau waarbij incest en kinderporno weer niet meer bestaan?

Mill
19-11-03, 15:07
Geplaatst door Working Gir
als je een betere vergelijking heb mag je terug komen...dit slaat als een tang op een varken.

Met de vergelijking is niets mis. In Nederland is het merendeel van de misbruikte kindjes Nederlands, net zoals in Engeland het merendeel van de schoenenkopers Engels is.

Jij mag terugkomen als je kan aantonen dat de proportie Nederlandse kindjes onder de misbruikte kindjes groter is dan de proportie Nederlandse kindjes onder het totale aantal kindjes in Nederland.

nl-x
19-11-03, 15:11
Geplaatst door Mark
Ik vond hem vrij sterk.

Maar vertel, hoe moeten wij arme Nederlanders onze normen en waarden weer opkrikken naar een niveau waarbij incest en kinderporno weer niet meer bestaan?

Je zou een begin kunnen maken door het heel hard te straffen ipv mietjesstraffen uitdelen van werkstraf en voorwaardelijke gevangenisstraf.

Working Gir
19-11-03, 15:15
Geplaatst door Daviddavid
:huil: :huil: :huil:

Intussen worden mijn vragen niet door je beantwoord, Working Gir. Kom eens met wat concrete, overtuigende voorbeelden die bewijzen dat nu juist in Nederland de normen en waarden aan het vervagen zijn.

daviddavid ik heb hele simpele voorbeelden:op het moment dat iemand in elkaar gerost wordt gaan mensen net niet met een drankje en hapje erbij staan om er naar te kijken.

Als je dank je wel zegt tegen iemand staat diegene je minuten lang aan te kijken van waar heeft die het over.

Vrijheid in sex is mooi voor diegenen die dat willen,maar niet iedereen wil dat voor haar of zijn kinderen.Toch wordt het dagelijks aan je opgedrongen.
respect voor andersmans overtuiging ( of het nou religie is of wat anders) is ver te zoeken.

Mensen schrikken niet meer als ze horen van een brute verkrachting of moord en al helemaal niet van de natuurlijke dood van iemand.
Voorbeeld: laatst bij een koffie overleg, kregen we te horen dat een collega gestorven is.
Ow zeiden de overige collega's om vervolgens verder door te kwebbelen en lachen over een of andere domme opmerking die iemand maakt.


Als je het mij vraagt raken mensen afgestompt.

Daviddavid, ook onder allochtonen zal er sexuele misbruik plaatsvinden en dat zal inderdaad niet zo snel naar buiten worden gebracht.Maar besef dat sexueel misbruik door slachtoffer per definitie ( wat je afkomst ook is) niet zo snel naar buiten wordt gebracht.


En normen en waarden zijn gebaseerd op religie.ga maar na voor je zelf wat dat inhoud

Mill
19-11-03, 15:15
Geplaatst door nl-x
Je zou een begin kunnen maken door het heel hard te straffen ipv mietjesstraffen uitdelen van werkstraf en voorwaardelijke gevangenisstraf.

Ik ben het met je eens dat hoge straffen vanuit een oogpunt van vergelding en bescherming van de samenleving gewenst kunnen zijn.

Dat hoge straffen kindermisbruik tegengaan bij mensen die nog op vrije voeten zijn is grote onzin. Alle onderzoeken, zelfs van de meest conservatieve wetenschappers, wijzen uit dat straffen niet helpt in preventieve zin.

Daviddavid
19-11-03, 15:16
[QUOTE]Geplaatst door nl-x
[B]Je zou een begin kunnen maken door het heel hard te straffen ipv mietjesstraffen uitdelen van werkstraf en voorwaardelijke gevangenisstraf.



Straffen zijn hier inderdaad nogal flauw, maar aan de andere kant: in amerika straffen ze veel heftiger, en daar is veel meer ellende en criminaliteit. Her-opvoedkampen misschien een idee? Schijnt bij kloteventjes ook goed te werken? En niet mietjes beledigen, da's gemeen!

Mark
19-11-03, 15:17
Geplaatst door Working Gir
En normen en waarden zijn gebaseerd op religie.ga maar na voor je zelf wat dat inhoud

Leugens....

Religie heeft bestaande normen en waarden geassimileerd in haar leer. Normen en waarden zijn menselijke psychologische overlevingsmiddelen om in groepsvorm te kunnen overleven.

Mark
19-11-03, 15:18
Geplaatst door Working Gir
Als je het mij vraagt raken mensen afgestompt.


Misschien moeten ze wat vaker naar uiteengereten lichamen op Al-jazeera kijken, dat zal helpen.

Working Gir
19-11-03, 15:18
Geplaatst door Mill
Met de vergelijking is niets mis. In Nederland is het merendeel van de misbruikte kindjes Nederlands, net zoals in Engeland het merendeel van de schoenenkopers Engels is.

Jij mag terugkomen als je kan aantonen dat de proportie Nederlandse kindjes onder de misbruikte kindjes groter is dan de proportie Nederlandse kindjes onder het totale aantal kindjes in Nederland.

makkelijke manier om het probleem te omzeilen.
Die vraag kan ik jou ook stellen met betrekking tot de berichten waarmee we dagelijks worden overspoeld over marokkanen.Maar dat is weer een andere discussie.

Erken gewoon dat dit een probleem is binnen ( voornamelijk) de nederlandse samenleving die structureel aangepakt moet worden.

Daviddavid
19-11-03, 15:22
Geplaatst door Working Gir
[
Erken gewoon dat dit een probleem is binnen ( voornamelijk) de nederlandse samenleving die structureel aangepakt moet worden. [/B]


Erken nou maar gewoon dat geweld, misbruik en nog een hoop andere narigheid een wereld-probleem is wat structureel aangepakt zou moeten worden, maar dat zal wel nooit gebeuren.

Mill
19-11-03, 15:24
Geplaatst door Working Gir
Erken gewoon dat dit een probleem is binnen ( voornamelijk) de nederlandse samenleving die structureel aangepakt moet worden.

Gebiedende wijs nog wel. Ik maak zelf wel uit wat ik erken.

nl-x
19-11-03, 19:02
Geplaatst door Mill
Ik ben het met je eens dat hoge straffen vanuit een oogpunt van vergelding en bescherming van de samenleving gewenst kunnen zijn.

Dat hoge straffen kindermisbruik tegengaan bij mensen die nog op vrije voeten zijn is grote onzin. Alle onderzoeken, zelfs van de meest conservatieve wetenschappers, wijzen uit dat straffen niet helpt in preventieve zin.

Je zal ergens wel een grens hebben dat de afschrikwekkende kracht van een straf ophoudt. Dat als je meer dan dat straft, het geen nut meer heeft. Maar ik weiger echt te geloven dat die grens ligt binnen een taakstraf!

[En ja, al zou het alleen maar voor de vergelding zijn... Verhoog die straf gvd! Mag je een misbruikt kind niet vergelden dan!?]

Goodnight
19-11-03, 21:25
Geplaatst door Mill
Gebiedende wijs nog wel. Ik maak zelf wel uit wat ik erken.

Ik hou van commanderen...zal wel door mijn dictatorale islamitische achtergrond komen :hihi: