PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse mannen onmogelijk bij gemengd huwelijk



Joesoef
19-11-03, 11:07
Gemengde huwelijken vaak kapot


DEN HAAG - Gemengde huwelijken lopen vaker op een echtscheiding uit dan huwelijken tussen autochtone Nederlanders. Dat blijkt uit het gisteren verschenen rapport Allochtonen in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het minst gelukkige huwelijk is dat tussen een Nederlandse vrouw en een Turkse of Marokkaanse man van de eerste generatie. Dergelijke stellen lopen bijna vier keer meer kans op echtscheiding dan alle andere.

Als een autochtone vrouw trouwt met een Marokkaanse of Turkse man, is de kans dat ze binnen tien jaar weer van hem gescheiden is, maar liefst zeventig procent. Trouwt de autochtone vrouw met een autochtone man dan is de kans dat ze binnen tien jaar scheidt iets minder dan twintig procent.

Voor gemengde stellen is het vierde huwelijksjaar een crime. In dat jaar is een zogenoemde scheidingspiek zichtbaar. Twintig tot dertig procent van deze huwelijken wordt in het vierde jaar ontbonden. Dat duidt mogelijk op schijnhuwelijken, ook al is dat sinds de invoering in 1994 van de Wet voorkoming en bestrijding van schijnhuwelijken een stuk ingewikkelder geworden.

Ook huwelijken tussen een eerste generatie Turk of Marokkaan met iemand uit de tweede generatie van diezelfde bevolkingsgroep zijn vanwege een gapende generatiekloof risicovolle ondernemingen. Huwelijken tussen twee Turkse of Marokkaanse partners van de eerste generatie zijn aanzienlijk duurzamer. Na tien jaar is tachtig procent nog bij elkaar.

De echtscheidingscijfers voor Surinamers laten een heel ander beeld zien. Bij deze bevolkingsgroep heeft het huwelijk tussen twee eerste generatie Surinamers de slechtste kaarten. Ruim veertig procent van deze huwelijken is binnen tien jaar beëindigd. De echtscheidingspercentages voor gemengde huwelijken met Surinamers ligt na tien jaar rond de dertig. Voor Antillianen en Arubanen in Nederland liggen de percentages ongeveer gelijk.

Van de circa 3,5 miljoen gehuwde paren in Nederland zijn er 170.000 gemengd. (GPD)



© Het Parool, 19-11-2003

ZbaqZbaq
19-11-03, 11:11
Ze proberen die blondines gewoon af te schrikken met dit soort berichten. :p

Is allemaal onzin.

ben zelf al 10 jaar getrouwd met een echte Hollandse ...... het levende bewijs dus dat dit bericht niet deugt..... en in mijn omgeving ken ik er zo nog 4.

Pixelshade
19-11-03, 11:29
Geplaatst door ZbaqZbaq

ben zelf al 10 jaar getrouwd met een echte Hollandse ...... het levende bewijs dus dat dit bericht niet deugt..... en in mijn omgeving ken ik er zo nog 4.

een echte blonde blanke autochtone nederlandse?? :schok:

ZbaqZbaq
19-11-03, 11:30
Geplaatst door Pixelshade
een echte blonde blanke autochtone nederlandse?? :schok:

Yep :cool:

Mark
19-11-03, 11:38
Damn! moet ik me nu al zorgen maken? Ik heb ook al zo'n gedoemde relatie :(

Mark
19-11-03, 11:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
ben zelf al 10 jaar getrouwd met een echte Hollandse ...... het levende bewijs dus dat dit bericht niet deugt..... en in mijn omgeving ken ik er zo nog 4.

:eek:

Ik ben te geshockeerd om hierop te reageren!

shema23
19-11-03, 12:00
ik ben ook zo'n blonde vrouw die getrouwd is met een marokkaanse man! en ik moet zeggen voor de meeste vrouwen is een gemengd huwelijk ook best wel moeilijk vooral met een moslim ,vooral voor een westerse vrouw, omdat de islam toch wel ver voor hun weg is omdat ze zo'n vrye opvoeding gehad hebben net zoals ikzelf ,alleen ik ben me er wel in gaan verdiepen en dat heeft er toe geleid dat ik me bekeerd heb! En dat heeft een heleboel geholpen in onze relatie ,ik ging hem en zijn (nu de onze) geloof meer begrijpen en ook heel belangrijk respecteren! maar voor sommige vrouwen is dat te moeilijk om zich te bekeren tot het geloof dat is misschien ook niet nodig(al vind ik natuurlijk van wel) als je je er maar in verdiept en het ware woord leest dan kom je al een hele stap vooruit! Dus nederlandse vrouwen die willen trouwen met een moslim weet waar je aan begint en verdiep je eerst in zijn geloof en cultuur voordat je met hem die grote stap neemt,dat kan jullie een hoop elende besparen! en ik kan het zeggen maar elhamdoelileh ik ben nu 6 jaar getrouwd en moeder van een prachtige zoon die Inshallah in junie ook een broertje of zusje erbij krijgt! dus niet alle gemengde huwelijken zijn genoodzaakt te verdommen! met groeten een blondje!!!!! :wohaa:

Mark
19-11-03, 12:01
Geplaatst door shema23
ik ben ook zo'n blonde vrouw die getrouwd is met een marokkaanse man! en ik moet zeggen voor de meeste vrouwen is een gemengd huwelijk ook best wel moeilijk vooral met een moslim ,vooral voor een westerse vrouw, omdat de islam toch wel ver voor hun weg is omdat ze zo'n vrye opvoeding gehad hebben net zoals ikzelf ,alleen ik ben me er wel in gaan verdiepen en dat heeft er toe geleid dat ik me bekeerd heb! En dat heeft een heleboel geholpen in onze relatie ,ik ging hem en zijn (nu de onze) geloof meer begrijpen en ook heel belangrijk respecteren! maar voor sommige vrouwen is dat te moeilijk om zich te bekeren tot het geloof dat is misschien ook niet nodig(al vind ik natuurlijk van wel) als je je er maar in verdiept en het ware woord leest dan kom je al een hele stap vooruit! Dus nederlandse vrouwen die willen trouwen met een moslim weet waar je aan begint en verdiep je eerst in zijn geloof en cultuur voordat je met hem die grote stap neemt,dat kan jullie een hoop elende besparen! en ik kan het zeggen maar elhamdoelileh ik ben nu 6 jaar getrouwd en moeder van een prachtige zoon die Inshallah in junie ook een broertje of zusje erbij krijgt! dus niet alle gemengde huwelijken zijn genoodzaakt te verdommen! met groeten een blondje!!!!! :wohaa:

Ja dat kan natuurlijk ook, bij ons is het andersom en zijn we nu allebei ongelovigen :)

ZbaqZbaq
19-11-03, 12:02
Geplaatst door Mark
:eek:

Ik ben te geshockeerd om hierop te reageren!

:fpuh:

oog om oog..tand om tand

Mill
19-11-03, 12:02
Geplaatst door shema23
Dus nederlandse vrouwen die willen trouwen met een moslim weet waar je aan begint en verdiep je eerst in zijn geloof en cultuur

Andersom is zeker geen optie?

Mark
19-11-03, 12:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
:fpuh:

oog om oog..tand om tand

Pfff maakt mij niet uit hoor :watte?:

Als iemand vind dat ik "hun" vrouw gejat heb dan mogen zij toch de voor mij gereserveerde blondine hebben?

shema23
19-11-03, 12:03
ook een marokkaanse mark?

ZbaqZbaq
19-11-03, 12:04
Geplaatst door Mill
Andersom is zeker geen optie?

Andersom is het meestal zo dat de persoon hier geboren en getogen is...en de Nederlandse taal cultuur en religie reeds eerder eigen heeft gemaakt.

Mark
19-11-03, 12:04
Geplaatst door shema23
ook een marokkaanse mark?

Nee...... indo, die zijn wat minder streng enzo...

Mill
19-11-03, 12:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
Andersom is het meestal zo dat de persoon hier geboren en getogen is...en de Nederlandse taal cultuur en religie reeds eerder eigen heeft gemaakt.

Waarom moet de vrouw zich dan bekeren? Geen probleem natuurlijk als ze dat wil, maar hier klinkt het alsof dat de vanzelfsprekende route is, zonder dat de optie van het opgeven van het geloof door de man aan de orde komt.

ZbaqZbaq
19-11-03, 12:10
Geplaatst door Mill
Waarom moet de vrouw zich dan bekeren? Geen probleem natuurlijk als ze dat wil, maar hier klinkt het alsof dat de vanzelfsprekende route is, zonder dat de optie van het opgeven van het geloof door de man aan de orde komt.

so what ?

vrijheid blijheid....

er wordt niemand gedwongen

ZbaqZbaq
19-11-03, 12:13
Geplaatst door Mark
Pfff maakt mij niet uit hoor :watte?:

Als iemand vind dat ik "hun" vrouw gejat heb dan mogen zij toch de voor mij gereserveerde blondine hebben?

:stout: je veraadt je frustratie

shema23
19-11-03, 12:14
Geplaatst door Mill
Andersom is zeker geen optie? ja dat gebeurt ook wel eens maar als je je echt verdiept in de koran,en niet gaat lezen met zo'n gedachte van 'het zal allemaal wel' dus dat je er echt open voor staat , dan zul je merken dat het ook niet zo slecht is ,en misschien ook wel heel mooi! dat was het geval bij mij en ja steeds meer mensen verdiepen zich in de heilige koran .En ja net zoals ik net al zei als je er echt open voor staat ,weet je dat het het ware woord is ! snappie
p.s dus daarom bekeren zich juist meer mensen als gelovige dan andersom! :slapen: misschien vinden jullie dit heel slaapverwekkend van mij, maar ja dat doet de islam nu eenmaal met een mens zodra je er mee inraking bent geweest ,kun je er niet meer over op houden!!!!!

Mark
19-11-03, 12:19
Geplaatst door shema23
maar ja dat doet de islam nu eenmaal met een mens zodra je er mee inraking bent geweest ,kun je er niet meer over op houden!!!!!

Geeft niet hoor :)

Dat hebben alle pas bekeerden wel denk ik.

Mark
19-11-03, 12:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
:stout: je veraadt je frustratie

Ehm welke? Ik heb er zoveel :hardlach:

et_2000nl
19-11-03, 12:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ze proberen die blondines gewoon af te schrikken met dit soort berichten. :p

Is allemaal onzin.

ben zelf al 10 jaar getrouwd met een echte Hollandse ...... het levende bewijs dus dat dit bericht niet deugt..... en in mijn omgeving ken ik er zo nog 4.

Ahum, statistiek ZZ, er kunnen duizenden huwelijken standhouden, maar vevolgens weer tienduizenden falen. Jouw vrouw is gewoon een bofkont....

En ja, schijnhuwelijken bestaan ook.

shema23
19-11-03, 12:22
vind je 2 jaar pas bekeerd dan?

Mark
19-11-03, 12:23
Geplaatst door shema23
vind je 2 jaar pas bekeerd dan?


ehm....

het is ook niet niks om je hart vervuld te laten worden met de warmte van de islam!

ofzo

Mill
19-11-03, 12:23
Geplaatst door shema23
misschien vinden jullie dit heel slaapverwekkend van mij

Nee hoor, als jij er gelukkig van wordt, dan is het toch mooi?

Ik sta er inderdaad niet open voor, dus het heeft voor mij geen zin me in een religie te verdiepen vanuit meer dan slechts 'wetenschappelijke' belangstelling. Ik geloof die mythologieën van de verschillende religies namelijk gewoon niet. Niet uit onwil of racisme, maar ik geloof er simpelweg geen snars van.

Ieder z'n meug.

shema23
19-11-03, 12:27
Geplaatst door Mark
ehm....

het is ook niet niks om je hart vervuld te laten worden met de warmte van de islam!

ofzo Nee dat is zo! en verder vind ik dat heel aardig van je om te zeggen vooral als niet gelovige! :zwaai:

Mark
19-11-03, 12:29
Geplaatst door shema23
Nee dat is zo! en verder vind ik dat heel aardig van je om te zeggen vooral als niet gelovige! :zwaai:

Na een paar duizend berichten hier heb ik redelijk door wat de gemiddelde moslim graag hoort :)

Maar goed, ik ben het eens met Mill, het is mooi dat het zo goed voor jou werkt, ik ben zelf een fundamentalistische atheist dus voor mij is het niks.

Working Gir
19-11-03, 12:41
Dus als ik de cijfers moet geloven is er geen hoop voor mij en mijn man?

:ego:

Mark
19-11-03, 13:10
Geplaatst door Working Gir
Dus als ik de cijfers moet geloven is er geen hoop voor mij en mijn man?

:ego:

Jezus... echt niemand hier is binnen zijn eigen groep getrouwd...

Mill
19-11-03, 13:12
Geplaatst door Mark
Jezus... echt niemand hier is binnen zijn eigen groep getrouwd...

Laat Marsipulami het maar niet horen.

Working Gir
19-11-03, 13:18
Geplaatst door Mill
Laat Marsipulami het maar niet horen.

Wat gaat die doen dan??

Mark
19-11-03, 13:19
Geplaatst door Working Gir
Wat gaat die doen dan??

Ons vervelen met eindeloze ambtenarentaal over behoud van de mooie culturen in Afrika :argwaan:

Working Gir
19-11-03, 13:20
Geplaatst door Mark
Ons vervelen met eindeloze ambtenarentaal over behoud van de mooie culturen in Afrika :argwaan:

Welke culturen??De afrikaanse cultuur bestaat uit meerder culturen.
Marokkaanse cultuur bestaat uit wel 20 verschillende!

Mark
19-11-03, 13:22
Geplaatst door Working Gir
Welke culturen??De afrikaanse cultuur bestaat uit meerder culturen.
Marokkaanse cultuur bestaat uit wel 20 verschillende!

Hey, hij is er niet... we hoeven er niet op in te gaan.

We hadden het erover dat iedereen maar buiten zijn groep trouwt hier...

Working Gir
19-11-03, 13:23
ben je ook buiten de groep getrouwd Mark?
Zijn we toch allemaal aan het integreren ( dat woord komt me de keel uit)

Mark
19-11-03, 13:28
Geplaatst door Working Gir
ben je ook buiten de groep getrouwd Mark?
Zijn we toch allemaal aan het integreren ( dat woord komt me de keel uit)

Dat heb ik toch net verteld? Ik word vandaag zwaar geignoord :(

Jaja ik integreer me rot, ik heb laatst zelfs rijst gegeten kan je nagaan.

Working Gir
19-11-03, 15:00
Geplaatst door Mark
Dat heb ik toch net verteld? Ik word vandaag zwaar geignoord :(

Jaja ik integreer me rot, ik heb laatst zelfs rijst gegeten kan je nagaan.

hahahaha...na een lepel verlangde je zeker al naar je aardappelen en boerenkool met worst.

je bent pas geintegreerd als je KousKOus heb gegeten :handbang:

Mark
19-11-03, 15:04
Geplaatst door Working Gir
hahahaha...na een lepel verlangde je zeker al naar je aardappelen en boerenkool met worst.

je bent pas geintegreerd als je KousKOus heb gegeten :handbang:

Dat is toch die miniatuur-rijst? dat heb ik ook gegeten, zelfs in Afrika :rolleyes:

Daviddavid
19-11-03, 15:27
Couscous is gemaakt van tarwe, erg lekker! En fijn! met lekker vlees en roente uit zo'n aardewerken pot , ben de naam vergeten.

Heb trouwens in verleden nog anderhalf jaar iets moois gehad met Marokkaanse man. Is uiteindelijk op niets uitgelopen, omdat van hem alles stiekem moest en daar kon ik niet goed tegen. Maar verder was hij een schat! En hij maakte lekkere couscous. En de liefde an de man gaat tóch door de maag, nietwaar.

Goodnight
19-11-03, 18:18
Geplaatst door Daviddavid
Couscous is gemaakt van tarwe, erg lekker! En fijn! met lekker vlees en roente uit zo'n aardewerken pot , ben de naam vergeten.

Heb trouwens in verleden nog anderhalf jaar iets moois gehad met Marokkaanse man. Is uiteindelijk op niets uitgelopen, omdat van hem alles stiekem moest en daar kon ik niet goed tegen. Maar verder was hij een schat! En hij maakte lekkere couscous. En de liefde an de man gaat tóch door de maag, nietwaar.

waarom moest hij stiekem doen daviddavid??

Volgens mij bedoel je met aardewerken pot tagine??
Maar dat is weer een andere gerecht dan couscous...

Goodnight
19-11-03, 18:23
Geplaatst door Mark
Dat is toch die miniatuur-rijst? dat heb ik ook gegeten, zelfs in Afrika :rolleyes:

verveeld zucht....weer zo.n autochtoon die denkt dat kouskous mini rijst is....

Ok Mark nog een keer dan speciaal voor jou:

couscous wordt gemaakt van gemalen tarwe....dat wordt op een speciale manier bewerkt en gerold tot het van die kleine korrels vormt...daar heb je weer verschillende grootes in...

Rijst, is de hele korrel, onbewerkt ( hoogstens van het vliesje ontdaan)...

Verder smaakt het TOTAAL anders! :boos:

Mark
19-11-03, 18:39
Geplaatst door Goodnight
verveeld zucht....weer zo.n autochtoon die denkt dat kouskous mini rijst is....

Ok Mark nog een keer dan speciaal voor jou:

couscous wordt gemaakt van gemalen tarwe....dat wordt op een speciale manier bewerkt en gerold tot het van die kleine korrels vormt...daar heb je weer verschillende grootes in...

Rijst, is de hele korrel, onbewerkt ( hoogstens van het vliesje ontdaan)...

Verder smaakt het TOTAAL anders! :boos:

Ja, het smaakt een beetje als pasta maar dan iets zuurder.

:argwaan: of zeg ik het weer fout

Goodnight
19-11-03, 21:17
Geplaatst door Mark
Ja, het smaakt een beetje als pasta maar dan iets zuurder.

:argwaan: of zeg ik het weer fout

:maf3:

1 vraag: Waar heb jij in godsnaam kouskous gegeten??
Volgens mij heb je iets anders gegeten....
Pasta?????
Hou maar op ik heb genoeg gehoord :melig:

Mark
19-11-03, 22:03
Geplaatst door Goodnight
:maf3:

1 vraag: Waar heb jij in godsnaam kouskous gegeten??
Volgens mij heb je iets anders gegeten....
Pasta?????
Hou maar op ik heb genoeg gehoord :melig:

Ehhhh het was in Guinee, West-Afrika.... Marokkaans restaurant.

Daviddavid
20-11-03, 08:49
Geplaatst door Goodnight
waarom moest hij stiekem doen daviddavid??

Volgens mij bedoel je met aardewerken pot tagine??
Maar dat is weer een andere gerecht dan couscous...


Tja, waarom stiekem? Heb ik hem destijds ook heel vaak gevraagd - het is overigens alweer lang geleden, zo'n tien jaar. Had hij nooit een duidelijk antwoord op - ik mocht geen vrienden en familie van 'm ontmoeten etc. Uitgaan wilde hi ook niet, zag 'm voornamelijk bij mij thuis. En wat die tagine betreft: je hebt uiteraard gelijk. ik haalde dingen door elaar en maak er een culinair zooitje van. Excuu.

Tuier
20-11-03, 10:36
Geplaatst door Mark
Ja, het smaakt een beetje als pasta maar dan iets zuurder.

:argwaan: of zeg ik het weer fout

:haha:

"weer zo'n domme westerling, geef 'm maar die twee weken oude cous-cous kliekjes...ahh, een beetje zuur?...proeft e toch niet!"

Daviddavid
20-11-03, 10:50
Geplaatst door Tuier
:haha:

"weer zo'n domme westerling, geef 'm maar die twee weken oude cous-cous kliekjes...ahh, een beetje zuur?...proeft e toch niet!"


Beetje dom inderdaad. Tegelijkertijd weten veel mensen hier de onovertroffen smaak van (goed bereidde) spruitjes niet te waarderen. zo heb je altijd wat en verandert deze discussie langzaam maar zeker in een receptenrubriek. Ook lekker!

naamloos
20-11-03, 11:10
Hoe zit 't met Marokkaanse vrouwen? Zijn die ook onmogelijk bij gemengd huwelijk??


Oorzaak hoge echtscheidingen gemengde huwelijken? Holle bolle gijs geeft het antwoord: PAPIER HIER, PAPIER HIER.......

Spiritus
06-03-18, 00:14
15 jaar geleden geplaatst maar je sloeg wel de spijker op zijn kop!!!
Gemengde huwelijken vaak kapot DEN HAAG - Gemengde huwelijken lopen vaker op een echtscheiding uit dan huwelijken tussen autochtone Nederlanders. Dat blijkt uit het gisteren verschenen rapport Allochtonen in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het minst gelukkige huwelijk is dat tussen een Nederlandse vrouw en een Turkse of Marokkaanse man van de eerste generatie. Dergelijke stellen lopen bijna vier keer meer kans op echtscheiding dan alle andere. Als een autochtone vrouw trouwt met een Marokkaanse of Turkse man, is de kans dat ze binnen tien jaar weer van hem gescheiden is, maar liefst zeventig procent. Trouwt de autochtone vrouw met een autochtone man dan is de kans dat ze binnen tien jaar scheidt iets minder dan twintig procent.Voor gemengde stellen is het vierde huwelijksjaar een crime. In dat jaar is een zogenoemde scheidingspiek zichtbaar. Twintig tot dertig procent van deze huwelijken wordt in het vierde jaar ontbonden. Dat duidt mogelijk op schijnhuwelijken, ook al is dat sinds de invoering in 1994 van de Wet voorkoming en bestrijding van schijnhuwelijken een stuk ingewikkelder geworden. Ook huwelijken tussen een eerste generatie Turk of Marokkaan met iemand uit de tweede generatie van diezelfde bevolkingsgroep zijn vanwege een gapende generatiekloof risicovolle ondernemingen. Huwelijken tussen twee Turkse of Marokkaanse partners van de eerste generatie zijn aanzienlijk duurzamer. Na tien jaar is tachtig procent nog bij elkaar. De echtscheidingscijfers voor Surinamers laten een heel ander beeld zien. Bij deze bevolkingsgroep heeft het huwelijk tussen twee eerste generatie Surinamers de slechtste kaarten. Ruim veertig procent van deze huwelijken is binnen tien jaar beëindigd. De echtscheidingspercentages voor gemengde huwelijken met Surinamers ligt na tien jaar rond de dertig. Voor Antillianen en Arubanen in Nederland liggen de percentages ongeveer gelijk.Van de circa 3,5 miljoen gehuwde paren in Nederland zijn er 170.000 gemengd. (GPD) © Het Parool, 19-11-2003

Spiritus
06-03-18, 00:17
Ehhhh het was in Guinee, West-Afrika.... Marokkaans restaurant.Eeuuuh .je hebt in dit topic meer reactie´s geplaatst dan afgelopen 2 jaar Mark. Waarom? Hahahaha.Daarom kots ik op oude NIET-MAROKKAANSE vrouwen die een Marokkaans forum misbruiken om te flirten met jou,Mark. *Smiley*.

Spiritus
06-03-18, 00:22
upppp

super ick
06-03-18, 16:30
Helemaal geen huwelijk. Vrijheid blijheid en geen gezeik.

No woman no cry.

Hawa
06-03-18, 17:03
Als Nederlandse moet je die cultuur wel snappen. Verder heb ik niks op Marokkaanse mannen te mekkeren omdat ik in kwestie die relatie ben aangegaan. Liefde op het eerste gezicht.

Maar dan komt die ellende.

Komen we in de disco kom ik mijn neef tegen die kust mij op mijn wang even later krijg ik die kalp in mijn gezicht van mijn Marokkaanse vriend.

Visite in mijn eigen huis. Mijn vrienden hoofdzakelijk dus mannen die mij altijd op de wang ging zoenen vond hij ook maar niks.
Iemand studeerde Arabisch en hij sprak met hem de hele avond en ik zat naast mijn andere vriend. Zoals Nederlandse vrouwen dus doen die hebben vrienden zoals vriendinnen.

Mijn Marokkaanse vriend die bij mij samenwoonde liet hun lachend uit. Totdat hij binnen ging komen. Ik zat nog na te genieten van deze avond en voor dat ik het wist sloeg hij mij pal in mijn gezicht. Boem> Auh! Wah! Waarom! Ik had geen enkel benul.

Nu snap ik het wel. Als meisje mag je dit niet doen. Je mag andere mannen niet kussen. Er ook niet naast gaan zitten. En vooral je niet afzonderen met die vriend.
Vreemde mannen en zelf je eigen vrienden mogen niet in je eigen huis over de vloer komen.

Alles wat je gewend ben in mijn vrije keuze wordt teniet gedaan.

Maar toch je wordt gedragen in die hand van je geliefde met zijn geloofsovertuiging in zijn gedrag vooral in gastvrijheid.
Het koken van allerlei gerechten van die Marokkaanse keuken. Het is een weelde om dit te kunnen gaan eten en vooral het leren ervan.

In die tegenstellingen is er genoeg over te praten. Maar je laten wegcijferen is nooit goed in een relatie. Op den duur heb ik mij zelf weggecijferd. Staat ook nog in de koran hoe je als vrouw moet gaan gedragen het wegcijferen van je eigen kunde en doen en laten.
Als vrouw sta je achter je man. Je gaat je man geen vragen stellen die je niet mag gaan stellen.
Op den duur raak je totaal de kluts kwijt.
Marokkaanse vrienden van hem mochten mij wel kussen en cadeautjes geven en complimenten. Marokkaanse mannen houden niet van een gebekte vrouw die wordt meestal als een heks bestempelt.
In de ramadan was hij ook totaal onbeheersbaar. Logisch! Hij ging dus vasten en ik snapte hier niks van. En toen we dus ruzie kregen gooide ik hem met een schoen naar zijn hoofd. En gooide ik hem ook nog de deur uit.
Ja toen heeft hij mij wel gebeukt. Ik snap dit allemaal donders goed. Maar in die tijd dus niet.
Het is grote schande iemand met een schoen gaan gooien.
Hij raakte in een crisis.

Het werd niks in onze relatie. Hij het huis uit. Maar we zijn altijd vrienden gebleven in hart en nieren.

Ik heb mij pas jaren later verdiept in het islam geloof, de geschiedenis en alles hieromtrent.

Mijn kinderen zijn van mannen van islam geloof.

Mijn laatste man mee getrouwd en overleden,vrede zij met mijn man.

En deze man uit West-Afrika die mij nog nooit heeft geslagen draag ik een warm hart toe. Hij was de vader van mijn kinderen. Hij deed alles om maar geld te kunnen verdienen, en verloochende niemand dus. Hij was puur. Hij was sterk. En hij was oeverloos zo mooi. En een ras muzikant.

Maar het eten van al die culturen kan ik maken hoor. Cous-cous kan ik maken. Tajin maak ik. Afrikaans eten kan ik ook.

En ik ben veranderd. Omdat ik het wel begrijp. Maar het opleggen van het geloof en je eigen niet geloof zoals ik moet gaan vergeten heb ik nog niet meegemaakt. Besnijdenissen dus ook niet. Ik heb mijn kinderen niet besneden.
Mogen ze zelf dus doen als ze het zelf dus willen.

Als je maar jezelf kan zijn daar gaat het om. Jezelf blijven en niet in die verplichting gaan gaan hangen omdat je man moslim aanhangt.

Wederzijds moet je elkaar gaan omvatten zonder dwang en bemoeienissen. Elkaar kunnen laten en mee gaan vieren in ramadan in de kerst in de paas in het offerfeest. En in die ontplooiing aan het individu. Elkaar steunen en visie te blijven geven aan vooral die toekomst waar je kinderen blij van gaan worden, dat we van de zelfde stam af komen. En dat wij met zijn alleen goede leven kunnen lijden zonder beperkingen in verdeel en heers.

En daarom dien je verrijkt te gaan worden in allerlei culturen en waarde stelsels maar ga je nooit wegcijferen dan ben of raak je jezelf dus kwijt. En dit is niet de manier waarop mensen met elkaar om moeten gaan.

fijne dag iedereen....

Hawa
06-03-18, 17:18
En mijn oudste zoon heeft zijn vader weer ontmoet in Marokko. En dat is goed en mooi en hartverscheurend.
Ik draag islam geloof een warm hart toe om het maar af te gaan zeiken.

Ik kan raar uit de hoek komen maar dit gaat om mijn vrijheid. Mijn toekomst. Mijn leven. En islam is ook vrijheid en niet zo wij Nederlanders altijd maar denken dat daar geen enkele vrijheid bestaat.

Onze vrijheid is die vrijheid zonder het aller ergste gedrocht in verdachtmakingen en anderen te gaan kooien in onheil en slechte artikelen die vooral over moslims dus gaan.

Niemand is onbevlekt met al die zonden,niemand niet en elkaar veroordelen is totaal niet op zijn plaats.

Het elkaar ontmoetten en elkaar leren ontdekken is wederzijds respect. Niets meer of minder. Vooral in deze tijden niet.

Inscha Allah!

SamirPlus
09-03-18, 00:08
Helemaal geen huwelijk. Vrijheid blijheid en geen gezeik.No woman no cry.Je verkracht een heel mooi lied, met je kop! No woman no cry is juist een ode aan de vrouw, gek! :p

SamirPlus
09-03-18, 00:19
Kijk Hawa haar posts boven, daar is dus No Woman, No Cry voor geschreven... Wij, mannen, zijn ook niet altijd lief geweest en dat haalt ons in, vandaar zo een Wereld Vrouwendag... Valentijnsdag, Moedersdag, etc.... Zoals Desi zei, als ik de pijn van alle vrouwen weg kon nemen, dan deed ik dat, maar men moet gewoon getest worden, zoals vuur edelstenen test en -metalen... Wie is de beste man? Wie is het sterkst in geloof? Wie draagt Islam het beste uit? Dit zijn de taken waaraan je een goede Moslim herkent. Bedekt hij jouw zonden en maakt hij jouw goede daden bekend, dat is pas een goede vent. Paren moeten elkaar versterken en verbeteren, elkaar klaarmaken voor de Grote Dag. Hehe ... Het leven is al erg genoeg en is al een test of een straf of hoe je het ook noemen Wilt, maar de beloning is daarom des te groter. :)

Feriel
09-03-18, 11:03
Helemaal geen huwelijk. Vrijheid blijheid en geen gezeik.No woman no cry.Zo gereserveerd? :jammer:

Spiritus
09-03-18, 11:04
Je verkracht een heel mooi lied, met je kop! No woman no cry is juist een ode aan de vrouw, gek! :pZo is het Samir en niet anders. No woman no cry is juist een ode aan de vrouw!

super ick
09-03-18, 15:27
Zo is het Samir en niet anders. No woman no cry is juist een ode aan de vrouw!

Welnee, een paar troostende woorden aan een vrouw die wat verdriet heeft is geen ode.

Hawa
09-03-18, 15:43
In dit verhaal kan je niet alleen maar die Marokkaanse mannen naar voren gaan schuiven dan moet je al die mannen aan de kaak gaan stellen toch?

Als je naar het me-too verhaal luistert zijn het altijd die mannen met die macht die vrouwen intimideren en dingen laten doen om maar hogerop te gaan komen.

Maar vrouwen werken hier zelf ook aan mee. Als ik al die feiten om mij heen dus ga lezen.

Denken jullie dat al die Nederlandse huwelijken zo puur zijn,helemaal niet. Zelf hoogopgeleiden doen de raarste dingen en mekkeren er maar op los. En beschuldigen elkaar onderling via anderen vooral je eigen vriendinnen clubjes en dan draag je dus niks bij om het verval een huwelijk feitelijk dus objectief te gaan maken.

Ik heb dus de raarste aantijgingen wel moeten aanhoren,mijn man is homoseksueel. En er waren totaal geen feiten aan de orde, het werd gewoonweg in de ether geplaatst.
En er werd niet eens met die betreffende partner over gepraat. Die partner kreeg een stempel dat hij dus homoseksueel dus was.

Vrouwen zijn de ergste aanstichtsters misschien die mannen dus ook wel,maar ik heb het over vrouwen gebrabbel.

Als een vrouw geen seks meer heeft met haar partner dan roept zij gewoon hij is homoseksueel. Maar die vrouw gaat nooit met haar partner hier over praten. Dit gaat via en via. Vooral onder die vrouwen wordt dit besproken. Die man heeft niet het laatste woord omdat hij niks af weet van deze aantijgingen.

Ik hou niet van gebrabbel totaal niet. Ik probeer altijd die wig te gaan sturen om die relatie maar te gaan redden.

Maar als je hier mee bezig bent krijg je altijd wel die kous op je eigen kop gedreund.

Als er problemen zijn in de relatie dan dienen die twee in overeenstemming te gaan komen wat hier uiteindelijk wringt.

Maar in de meeste relaties gebeurd dit niet. Met laat het afvloeien naar je eigen keus je vriendinnen die zitten te springen op het nieuws zoals op het oorlogsfront.

Ik ben hier klaar mee. Ik heb mijn eigen boontjes gedopt samen met mijn relaties en altijd ben ik er samen met mijn relatie ongeschonden van af gekomen en draag ieder een warm hart toe.

Ik hou niet van achteraf geklap. Ik hou er niet van iemand op de korrel te doen neerzetten. Als die waardeloze kerel of die waardeloze slet.

En dit heeft ook niks te maken met die Marokkanen helemaal dus niet. Het fenomeen ligt in die relatie en die relatie dient zichzelf te doen herstellen in een oplossing. Samen zijn we sterk ook in die oplossingen!

Maar van hoog tot laag zie je overal echtscheidingen of zeg maar vechtscheidingen en dit is in mijn eer te naar.

Ik heb veel vreugde gekend,verdriet,wanhoop,en dan die vrede die herstelt in het laten en elkaar vrij laten gaan in die andere wereld in keuze en mogelijkheden en je eigen leven te gaan herstellen en niet meer die wanhoop dat je zo wanhopig was maar die deur naar je eigen keuze in al die mogelijkheden voor die vrijheid die voor iedereen gewaarborgd moet zijn.

Maar je moet er iets voor doen, je trots laten varen, je liefde herstellen in die nieuwe liefde en het koesteren van elkaar dat je elkaar die ruimte gunt.

Ga even een spreuk opzoeken op die dag van vandaag de negende maart 2018.

Lieve mensen hier komt die spreuk.

De waarlijk verbluffende overtocht
zou voor jou zijn de vervaging van de wereldlijke ruimte
Zodat je het hiernamaals dichterbij voelt dan jezelf.

Faouzi Skali(20ste eeuw)

fijne dag iedereen....