PDA

Bekijk Volledige Versie : Maatregelen tegen niet af te luisteren gsm`s!



dodi_vega
19-11-03, 13:32
Maatregelen tegen niet af te luisteren gsm`s



door onze redactie

AMSTERDAM - Het ministerie van Justitie kondigt maatregelen aan tegen de nieuwe gsm, die door de politie niet meer af te luisteren is. Deskundigen vrezen dat de criminelen nu vrij spel gaan krijgen.


"Een ontwikkeling die wij zeer nauwlettend in de gaten zullen houden" , meldt zegsman Ivo Hommes van het ministerie van Justitie in De Telegraaf. " Als er problemen met de opsporing ontstaan zullen we direct maatregelen nemen." Hij wilde er niet op vooruitlopen of het tot een verbod zal leiden. Crimineel Nederland lacht voorlopig in zijn vuistje met het apparaatje, dat gisteren op de markt is verschenen. Inmiddels vliegen de bestellingen over de toonbank.

"Ik heb dinsdagochtend direct een set besteld", zegt een in ons land bekende figuur uit de onderwereld. "Keurig in een koffertje voor 3500 euro. Er wordt natuurlijk al vaak in code gepraat door de telefoon. Maar dit is een uitkomst. Met de bijgeleverde software kun je via je computer een heel netwerk opzetten. Vergaderen met zijn tienen zonder tap."

Het apparaatje vervormt de stemmen. De techniek codeert het gesprek zodat niemand kan horen wat er gezegd wordt, dus ook de politie niet. Alleen de twee gebruikers van de set kunnen elkaar gewoon verstaan. "Voor zover wij weten zijn fabrikanten van gsm's verplicht zich aan de wet op de Telecommunicatie te houden en aan alle voorwaarden te voldoen", zegt woordvoerder Rene Keijdener van het korps Limburg-Zuid. "Zij mogen alleen maar apparatuur die aftapbaar is op de markt brengen. Als zij zich daar niet aan houden, dan wordt er uiteraard ingegrepen. Maar we zullen eerst gaan bekijken hoe het technisch werkt, want het is niet uitgesloten dat een fabrikant de wet tracht te omzeilen."





This is Greatttttttt :D

Simon
19-11-03, 14:18
Geplaatst door dodi_vega

This is Greatttttttt :D

???

nl-x
19-11-03, 14:18
Ach man, die hele GSM is een truukje van de overheid! Ze bestaan niet, en die ex-XS4All eigenaar werkt met de overheid onder een hoedje :).

Iedereen die zo een toestel koopt wordt vanaf dat moment in de gaten gehouden door de Justitie en AIVD.

De toestel is op de markt gebracht om de criminelen uit hun hol te lokken.

Verbaast me niets als die nieuwe GSMs voorzien zijn van aparte microfoontjes die continu uitzenden, en GPS navigatie zodat je altijd op te sporen bent :D

nlx

dodi_vega
19-11-03, 14:21
Geplaatst door Simon
???


Wat is jou Probleem?

Simon
19-11-03, 14:24
Geplaatst door nl-x
Ach man, die hele GSM is een truukje van de overheid! Ze bestaan niet, en die ex-XS4All eigenaar werkt met de overheid onder een hoedje :).


Dat zou best eens kunnen kloppen. Anders zou de verkoop immers verboden zijn begrijp ik. En dat lijkt mij nogal een risico voor een ondernemer als je zoveel in de ontwikkeling van een produkt investeert. Dat klantenbestand is wel interessant voor de politie.

Simon

Donna
19-11-03, 15:38
Geplaatst door Simon
Dat zou best eens kunnen kloppen. Anders zou de verkoop immers verboden zijn begrijp ik. En dat lijkt mij nogal een risico voor een ondernemer als je zoveel in de ontwikkeling van een produkt investeert. Dat klantenbestand is wel interessant voor de politie.

Simon


:lole:


NL-X en Simon, jullie maken mijn dag goed. Dit is echt een top-theorie!

:duim: