PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamervragen over rapgroep NAG



Mark
20-11-03, 08:35
Kamervragen over rapgroep NAG

- Bron: Planet / Trouw

CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk (CDA) heeft vragen gesteld aan minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) en aan minister Donner (Justitie) over de rapgroep Nieuwe Allochtone Generatie (NAG), zo meldt Planet Internet vandaag.

Sterk werd geattendeerd op het bestaan van de rapgroep naar aanleiding van een column van Sylvain Ephimenco in Dagblad Trouw van afgelopen weekend. Daarin beschreef Ephimenco een aantal teksten van de Amsterdams-Hilversumse rapgroep, die zeer anti-semitisch en vrouwonvriendelijk zijn. Het Kamerlid vindt de teksten buitengewoon discriminerend en is geschrokken van de populariteit van deze groep onder jongeren. Ze heeft vernomen dat de liedjes erg vaak via het internet (Kazaa) worden gedownload.

Sterk wil weten of de ministers op de hoogte zijn van de rapgroep en de stuitende songteksten en wat de zij vinden van de populariteit van NAG onder jongeren. Het CDA-Kamerlid vreest overigens dat het moeilijk zal zijn dergelijke teksten te verbieden, omdat de wet op de vrijheid van meningsuiting vrij breed is.

Columnist Sylvain Ephimenco citeerde in Trouw een gedeelte van het nummer ****** joden, om zo een beeld te schetsen van wat de groep zoal voortbrengt: 'Fuck die joden, de vieze joden / de allochtonen zullen jullie komen doden / Playerhaters moeten dood, want ze spelen met je brood, Binnenkort komt, gaat die T-shirt, wordt rood / Joden moeten dood, Hamas, Hamas, Joden aan het gas / kameraad, luister naar de bas, 11 september, 11 september, twee vliegtuigen op de World Trade Center / Fuck die Israėl / fuck die VS, Saddam Hoessein die is the best, Moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat, jullie Joden moeten weten dat ik jullie haat / Binnenkort kom ik met kalasjnikov / jullie moeten weten dat ik jullie pof''.

Via internet is alleen terug te vinden dat de groep vorig jaar op 20 december heeft opgetreden in Tagrijn te Hilversum, op GOOIZZGEVOEL de SPECIAL X-PARTY.

De Amsterdamse officier van Justitie Velleman liet vandaag weten dat er een onderzoek gaande is naar de rapgroep NAG.

sienia
20-11-03, 08:46
Niet kinderachtig, die NAG. :jammer:

taouanza
20-11-03, 08:49
Geplaatst door sienia
Niet kinderachtig, die NAG. :jammer:


Goodmorning doc, lekker geslapen?

Mark
20-11-03, 08:50
Ik heb het nummer k.ankerjoden 1 keer gehoord en hij zit in mijn hoofd :(

Hay Jouhara
20-11-03, 08:58
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: ze vragen zich allemaal af of die jongens van nag ook live optredens doen :wink:

taouanza
20-11-03, 09:00
Geplaatst door Mark
Ik heb het nummer k.ankerjoden 1 keer gehoord en hij zit in mijn hoofd :(


Ik ook een keer zo'n liedje gehoord over Pim Fortuin vond het walgelijk maar was wel zonde van de muziek.Maar dat heb ik ook met die crap van Dr Dre,Snoop Doggy Dog en consorten.Dan denk ik ook; houd gewoon je mond dicht!!:moe:

sienia
20-11-03, 09:31
Geplaatst door taouanza
Goodmorning doc, lekker geslapen?

As “n blok!

Ik ken geen 1 nummer van NAG, had geloof ik zelfs nooit van ze gehoord.
Bij mij blijft alleen Britney hangen: “oops, i did it again.“ :hihi:

taouanza
20-11-03, 09:33
Geplaatst door sienia
As “n blok!

Ik ken geen 1 nummer van NAG, had geloof ik zelfs nooit van ze gehoord.
Bij mij blijft alleen Britney hangen: “oops, i did it again.“ :hihi:


:hihi: :hihi:




Hey niet naast je schoenen gaan lopen he?:student:

:wink:

nl-x
20-11-03, 09:43
En daar deed Ephimenco het natuurlijk voor. Hij wist vast wel dat het CIDI vorig jaar het er al over had. Maar besloot in zijn column te doen alsof ie het vandaag pas hoorde en begint opnieuw de heisa om het weer alle aandacht tegeven.

Het is een fout liedje, zelfs een foute groep... geef ik toe. Maar je moet nou niet echt de hele tijd blijven janken van kijk die anti-semitisme toch, en dan dingen van vorig jaar er bij blijven halen.





ps. Taouanza: Mag je vorige avatar terug? Die was nog schattig en zo. Deze is... gay enzo.

nl-x
20-11-03, 09:44
Geplaatst door Mark
Ik heb het nummer k.ankerjoden 1 keer gehoord en hij zit in mijn hoofd :(

Ze zouden je moeten oppakken!

Mark
20-11-03, 09:45
Geplaatst door nl-x
Ze zouden je moeten oppakken!

Eigenlijk wel, maar gelukkig heeft er nog niemand mijn achtertuin omgespit :wohaa:

taouanza
20-11-03, 09:48
Geplaatst door nl-x


ps. Taouanza: Mag je vorige avatar terug? Die was nog schattig en zo. Deze is... gay enzo.

Mijn oude avatar kwam te dichtbij dus koos ik ff tegenovergestelde van mezelf.
Hmm gay he? Is het de bedoeling dat ik beledigd raak en het snel weghaal?
Nope try again. :zozo:

taouanza
20-11-03, 09:50
Geplaatst door nl-x
Ze zouden je moeten oppakken!

Hang him! Burn him! :mad: (kwijl,schuimbek,kwijl)

sienia
20-11-03, 09:57
Geplaatst door taouanza
Mijn oude avatar kwam te dichtbij dus koos ik ff tegenovergestelde van mezelf.
Hmm gay he? Is het de bedoeling dat ik beledigd raak en het snel weghaal?
Nope try again. :zozo:

Wat vin je van de mijne??

Dit is zooo leuk! Net wsdb!!

Tomas
20-11-03, 10:04
Zijn er ook kamervragen gesteld over de autochtone tegenhangers?

taouanza
20-11-03, 10:06
Geplaatst door sienia
Wat vin je van de mijne??

Dit is zooo leuk! Net wsdb!!


Jij hebt altijd leuke avatars. ;)

sienia
20-11-03, 10:13
Geplaatst door taouanza
Jij hebt altijd leuke avatars. ;)

En dan mag ik niet naast mijn schoenen lopen??

Mark
20-11-03, 10:17
Taouanza, je maakt je reputatie als topicverkrachter weer eens waar deze ochtend :haha:

Tuier
20-11-03, 10:25
Vragen stellen over autochtone bandjes? Daar trek je op het moment geen stemmen mee.

Allochtonen zijn in! vooral de nieuwe generatie! :hihi:

Royce
20-11-03, 10:30
Ze maken anti-vrouwen, anti-homo en zeer beledigende muziek. Hip-Hop dus. Om over dat anti-semitisme maar niet te beginnen. Je kan tegenwoordig `n Zionist niet eens scheef aankijken voor je van allerlei zaken beticht wordt.

Mark
20-11-03, 10:39
Geplaatst door Royce
Ze maken anti-vrouwen, anti-homo en zeer beledigende muziek. Hip-Hop dus. Om over dat anti-semitisme maar niet te beginnen. Je kan tegenwoordig `n Zionist niet eens scheef aankijken voor je van allerlei zaken beticht wordt.

Ik bedoel maar, wat is er nou mis met een gezonde portie haat tegen iedereen die anders is dan jij in een stuk muziek te verwerken?

mulan
20-11-03, 12:47
Geplaatst door Tomas
Zijn er ook kamervragen gesteld over de autochtone tegenhangers?

Ja...dat vraag ik me ook af,alsof die niet zouden bestaan.Het een krijgt gewoon aandacht omdat er mensen zijn als Ephimenco die liever alles gaan herkauwen dan daadwerkelijk een goede collumn schrijven..

Ik vraag me trouwens af hoe die nummers gaan........

"Als ik k.t zeg,zeggen jullie jood".....het is immers een rapgroepje.. :p

Angeldust
20-11-03, 13:42
Geplaatst door Tomas
Zijn er ook kamervragen gesteld over de autochtone tegenhangers?

Nu niet van die rare vragen gaan stellen.
Dat zijn autochtone, dus onze racisten, daar moeten ze met hun poten afblijven...

Big Ahmed
20-11-03, 14:44
Dit zijn jongens van 16 , 17 die geen leven hebben, en denken dus stoer te zijn door "joden die moeten we doden"te gaan zingen. En vrouwen te beledigen en dan zahmm zahma gangster te zijn. Get the f$$^k out of mine face!!!Deze jongens moeten ze een pak slaag geven! En dan zich zelf de nieuwe allochtone generatie noemen. Yeah right, meer de nieuwe achterlijk generatie!!!!!!

Arabier hier, en ik drinke geen bier!!!!

Pixelshade
20-11-03, 16:21
Geplaatst door Tomas
Zijn er ook kamervragen gesteld over de autochtone tegenhangers?

er zullen genoeg autochtone gabbershit zijn die racistische teksten spuien, maarja, tzijn geen marokkanen so who cares?

Orakel
20-11-03, 20:48
Geplaatst door Tomas
Zijn er ook kamervragen gesteld over de autochtone tegenhangers?

:hihi: :duim:

Ik heb haar net een mailtje gestuurd met de songtext van Warhammer (thnx Mark) als vergelijkingsmateriaal.