PDA

Bekijk Volledige Versie : waarom deze verdeeldheid?



Abou Jassem
21-11-03, 13:10
salam wa alaikum
ik zie met lede ogen aan waarom wij arabieren en moslims
zo verdeeld zijn onder elkaar over zaken die eigenlijk heel
duidelijk zijn
vooral in de discussie over de ael
mensen die allemaal negatief gereageerd hebben op de ael en vooral hassan111
lees het boek van diyab abou jahjah en kom dan weer terug
want je weet niet waarover je praat!

Hay Jouhara
21-11-03, 13:39
ik had de boeken van pimmetje ook nie gelezen maar ik mocht hem ook nie echt, dus als ik een negatief beeld van de ael zou hebben zou zo'n boek mijn beeld over de ael positiefer maken da weet ik nie zo gauw
veel wat hij over israel zegt ten aanzien van de situatie over die van de palestijen ben ik het wel met hem eens voor het grote deel dan ik weet nie wat voor uitspraken hij allemaal heeft gedaan

Hay Jouhara
21-11-03, 13:40
maar dan moet ik zeker zijn boek gaan lezen
dacht ik al

Abou Jassem
21-11-03, 13:42
Geplaatst door hay jouhara
maar dan moet ik zeker zijn boek gaan lezen
dacht ik al

ja dat raad ik jou ten zeerste aan:)
echt een superintilligent boek
wordt je alleen maar wijzer van

freya
21-11-03, 13:44
Geplaatst door Abou Jassem
salam wa alaikum
ik zie met lede ogen aan waarom wij arabieren en moslims
zo verdeeld zijn onder elkaar over zaken die eigenlijk heel
duidelijk zijn
vooral in de discussie over de ael
mensen die allemaal negatief gereageerd hebben op de ael en vooral hassan111
lees het boek van diyab abou jahjah en kom dan weer terug
want je weet niet waarover je praat!

Types als Hassan111 willen helemaal niet weten waar ze over praten.

Voor commentaar leveren hoeven ze nl niet de deur uit, lekker makkelijk zo vanaf je burostoeltje.


Niet denken en alleen maar schelden, want voor een echte bijdrage aan de oplossing van problemen moet je moeite doen en dat is te veel gevraagd. Krijg je hoofdpijn van en dan wordt je moe.

MocroStyle
21-11-03, 13:47
Geplaatst door Abou Jassem
salam wa alaikum
ik zie met lede ogen aan waarom wij arabieren en moslims
zo verdeeld zijn onder elkaar over zaken die eigenlijk heel
duidelijk zijn
vooral in de discussie over de ael
mensen die allemaal negatief gereageerd hebben op de ael en vooral hassan111
lees het boek van diyab abou jahjah en kom dan weer terug
want je weet niet waarover je praat!

Wat heeft de AEL met de Islam te maken dan? Waarom mogen we niet kritisch zijn tegenover de AEL, moet iedereen maar als een makke schaap achter de AEL hollen?

Ik raad jou aan het Boek van Allah swt te lezen, en dan ons komen vertellen over de mening die we zouden moeten vormen ten aanzien van de AEL.

wassalaam!

Hay Jouhara
21-11-03, 13:49
Geplaatst door Abou Jassem
ja dat raad ik jou ten zeerste aan:)
echt een superintilligent boek
wordt je alleen maar wijzer van

nou moet ik zeggen dat je me nieuwsgierig hebt gemaakt maar wat is de titel van die boek en kun je die boek ook in de bieb lenen ??????????

powerplay
21-11-03, 13:49
dus andere mogen niet in hun luie stoel zitten en jij wel freya???

dus zo zijn jullie binne de AEL?

freya
21-11-03, 13:53
Geplaatst door powerplay
dus andere mogen niet in hun luie stoel zitten en jij wel freya???

dus zo zijn jullie binne de AEL?

Ik ben geen lid van de AEL

En ik zit ook niet alleen maar in m'n luie stoel :strik:

En ik zit niet constant af te geven op en te roddelen over organisaties waar ik niet achte sta. :fpuh:

powerplay
21-11-03, 13:54
mocrostyle!
dat was een rake klap zeg!naar het adres van freya.als ik het zo mag formuleren.

wat HASSAN zegt over de BASIS daar ben ik het volkomen mee eens!!
dan vindt ik dat je pas mee mag praten ...............

nu mogen we niet kritisch zijn op onze manier.............de dictatuur druipt er af bij sommige leden hier.

Barbarije
21-11-03, 13:55
Wat ik niet begrijp is waarom "wij Arabieren en Moslims" automatisch AEL moeten steunen. Je steunt een beweging of een partij om zijn inhoudelijke standpunten en zijn acties, toch niet omdat je Moslim en (of is het 'of') Arabier bent. Waarom is de AEL en zijn aanhangers zo krampachtig bezig om mensen te wijzen op hun Arabische afkomst (wat niet opgaat voor de Marokkanen hier) of hun Islamitische religie. Hebben ze zo weinig inhoud en daadkrachtig dat ze de mensen alleen op deze twee punten voor zich kunnen winnen.

Ik steun de AEL al sowieso niet op een inhoudelijke punt: het schoffeert de Marokkanen door hun identiteit en afkomst te ontkennen.

powerplay
21-11-03, 13:58
wat doe je dan wel freya?????????

commetaar geven om mensen die binnen de kern van de organisatie allerlei onprettige dingen meegemaakt hebben....

wat stel jij dan voor in deze discussie???

moet je dan niet naar een andere topic of zo....?

over cousscousgerechten maken of zo ik weet het niet hoor!

jou bijdrage is ook negatief

Barbarije
21-11-03, 13:59
Geplaatst door Abou Jassem
salam wa alaikum
ik zie met lede ogen aan waarom wij arabieren en moslims
zo verdeeld zijn onder elkaar over zaken die eigenlijk heel
duidelijk zijn
vooral in de discussie over de ael
mensen die allemaal negatief gereageerd hebben op de ael en vooral hassan111
lees het boek van diyab abou jahjah en kom dan weer terug
want je weet niet waarover je praat!

Waarom mogen "wij arabieren en moslims" niet van elkaar van mening verschillen? Wat is zo duidelijk?

Abou Jassem
21-11-03, 14:31
Geplaatst door MocroStyle

[QUOTE]Wat heeft de AEL met de Islam te maken dan? Waarom mogen we niet kritisch zijn tegenover de AEL, moet iedereen maar als een makke schaap achter de AEL hollen?

ik zeg toch ook niet dat je zomaar achter de ael en abou jahjah moet gaan hollen? ik zeg alleen maar dat als je over iets inhoudelijks wil gaan praten dan moet je ook over die informatie beschikken en niet zomaar dingen gaan roepen of beweren over een partij terwijl je daar helemaal niet de juiste kennis over hebt.


Ik raad jou aan het Boek van Allah swt te lezen, en dan ons komen vertellen over de mening die we zouden moeten vormen ten aanzien van de AEL.

broeder, ik heb de koran al drie keer gelezen en ik lees het nog steeds met veel plezier. maar als je het boek van abou jahjah leest waarin hij alles heel duidelijk uitlegd dan kun je en hoef je daar als moslim absoluut niet tegen te zijn. Zowel uit islamitisch oogpunt als in ideologisch opzicht is alles heel helder en duidelijk uitgelegd. Pas als je dat boek gelezen hebt dan kun je jezelf een objectieve mening vormen over diyab obou jahjah en de ael.

Abou Jassem
21-11-03, 14:33
Geplaatst door hay jouhara

[QUOTE]nou moet ik zeggen dat je me nieuwsgierig hebt gemaakt maar wat is de titel van die boek en kun je die boek ook in de bieb lenen ??????????

nee hij is niet te leen in de biep, je kunt het kopen
voor 17,50 in een boekenhandelszaak
het is echt het geld waard

Abou Jassem
21-11-03, 14:34
Geplaatst door powerplay

[QUOTE]mocrostyle!
dat was een rake klap zeg!naar het adres van freya.als ik het zo mag formuleren.

wat HASSAN zegt over de BASIS daar ben ik het volkomen mee eens!!
dan vindt ik dat je pas mee mag praten ...............

nu mogen we niet kritisch zijn op onze manier.............de dictatuur druipt er af bij sommige leden hier.

je begrijpt er ook niks van he
de onwetendheid druipt er van jou af

Abou Jassem
21-11-03, 14:37
Geplaatst door Barbarije

[QUOTE]Ik steun de AEL al sowieso niet op een inhoudelijke punt: het schoffeert de Marokkanen door hun identiteit en afkomst te ontkennen.

tsjonge jonge jonge zeg
je moet dat boek eens gaan lezen en dan moet je
nog eens dat zinnetje van jou hierboven gaan bekijken

Abou Jassem
21-11-03, 14:40
Geplaatst door Barbarije
Waarom mogen "wij arabieren en moslims" niet van elkaar van mening verschillen? Wat is zo duidelijk?

de basis en ideologie van deze politieke partij is heel duidelijk!
maar aangezien het gros hier niet eens de moeite neemt om
dat boek eerst te gaan lezen voordat ze een mening vormen
over de ael en abou jahjah zal het ook niet duidelijk voor hen
worden

Barbarije
21-11-03, 14:46
Geplaatst door Abou Jassem
tsjonge jonge jonge zeg
je moet dat boek eens gaan lezen en dan moet je
nog eens dat zinnetje van jou hierboven gaan bekijken

Ik heb AbuJahJah op bijeenkomsten al dingen horen zeggen die dat onderstrepen. Daar hoef ik geen boek van hem te lezen.

Abou Jassem
21-11-03, 14:49
Geplaatst door Barbarije

[QUOTE]Ik heb AbuJahJah op bijeenkomsten al dingen horen zeggen die dat onderstrepen. Daar hoef ik geen boek van hem te lezen.

zeg dan eens wat je hem hebt horen zeggen ???

Tomas
21-11-03, 15:22
't lijkt wel alsof hier iemand het fenomeen "boek" heeft ontdekt.

Je komt er nog wel achter dat dat zwaar wordt overschat.

freya
21-11-03, 15:32
Geplaatst door powerplay
wat doe je dan wel freya?????????

Ik zet me in voor zaken waar ik me druk over maak.



commetaar geven om mensen die binnen de kern van de organisatie allerlei onprettige dingen meegemaakt hebben....

Doe ik dat? Ik zeg alleen dat ze niet zo moeten zeuren en gewoon iets moeten doen. lekker makkelijk om commentaar te leveren, als je zelf niks tot stand weet te brengen.


wat stel jij dan voor in deze discussie???

Ophouden met het afzeiken van het initiatief van een ander en zelf met iets beginnen.


moet je dan niet naar een andere topic of zo....?

over cousscousgerechten maken of zo ik weet het niet hoor!

Dat is volgens jou het enige waar een vrouw over kan meepraten?

Dat is dan ook weer duidelijk.


jou bijdrage is ook negatief

Je geeft tenminste toe dat je negatief bezig bent.

freya
21-11-03, 15:38
Geplaatst door powerplay
mocrostyle!


wat HASSAN zegt over de BASIS daar ben ik het volkomen mee eens!!
dan vindt ik dat je pas mee mag praten ...............

Gelukkig zijn er ook nog mensen die vinden dat iedereen in dit land mag meepraten. Dat zou ff lekker worden als alleen moslimsfundies nog het woord mochten voeren.


nu mogen we niet kritisch zijn op onze manier.............

Idd niet op jullie manier, met persoonlijke aanvallen.


de dictatuur druipt er af bij sommige leden hier.

Welke leden hier???

an3sdej
21-11-03, 17:17
Lees het boek, en eenieder begrijpt onze grote leider :kotsen:

Barbarije heeft groot gelijk. Je kiest op een partij omdat hun visie je wel of niet aanspraakt. Niet omdat ze zeggen jou als allochtoon te steunen, maar HOE ze dat denken te doen. En daar kun je het als Allochtoon mee eens en oneens zijn.
Als iemand het er niet mee eens is, dan is dat toch niet fout?

freya
21-11-03, 18:11
Geplaatst door an3sdej

Als iemand het er niet mee eens is, dan is dat toch niet fout?

Als iemand zich ergens in verdiept heeft en het er niet mee eens is dan is dat natuurlijk OK.

maar hier op maroc gebeuren steeds 2 dingen als het over de AEL gaat.

1. Men heeft wat krantenkoppen gelezen, trekt zijn conclussie en gaat verder onzin zitten uitkramen.

2. Men vind de AEL niet islamitisch genoeg en gaat mensen persoonlijk aanvallen op de manier waarop ze hun leven inrichten.

vervolgens gaan de mensen uit groep 1 en 2 op een ongelovelijke manier tekeer en doen hun uiterste best om het AEL initiatief af te kraken en kapot te maken.

En dat laatste is gewoon niet nodig. Als je het er niet mee eens bent, dan kan je toch gewoon een andere club zoeken of desnoods zelf oprichten.
Ik vraag me echt af waarom het nodig is om steeds weer zo tegen de AEL te keer te gaan. Welke frustraties zitten daar allemaal achter?

ZbaqZbaq
21-11-03, 18:42
Geplaatst door freya

Ik vraag me echt af waarom het nodig is om steeds weer zo tegen de AEL te keer te gaan. Welke frustraties zitten daar allemaal achter?


die hassan1111 en zijn kornuiten zijn uit de AEL getrapt........door een vrouw....omdat ze geen respect op konden brenegen voor andere vrouwen. En die wond zit zo diep dat ze er hun levens werk van willen maken om AEL zwart te maken.

:staart: AEL-girls kick ass :stomp: :D