PDA

Bekijk Volledige Versie : De moslimgemeenschap moet dringend een onderscheid maken tss goede en slechte moslims



Marsipulami
21-11-03, 13:37
Selahattin Kocak: "Onderscheid gaan maken tussen goede en slechte moslims"


Selahattin Kocak, schepen voor de SP.A in de Limburgse mijngemeente Beringen, beschouwt de nieuwe aanslag in Istanbul als een afrekening voor de pro-Amerikaanse houding van Turkije in de oorlog met Irak. Tegelijk roept hij de moslimgemeenschap in België op om een duidelijk standpunt in te nemen tegen moslimextremisme.


“Zelfs al heeft Turkije geen soldaten naar Irak gestuurd, toch wordt met het land opnieuw afgerekend voor zijn pro-Amerikaanse houding”, zegt Kocak in een reactie op de nieuwe aanslag in Istanbul, die hij sterk veroordeelt. “De legertop in Turkije zal na de nieuwe aanslag meer greep op het bestuur willen krijgen”, vermoedt de Limburgse schepen. “Bovendien is nu duidelijk geworden dat extremistische moslims hun eigen volk niet meer sparen. Het terrorisme is blind geworden. De aanslag tegen de synagoge vorige week heeft ook meer Turkse moslims dan joden gedood.”.

Kocak vreest ook voor de maatschappelijke gevolgen in ons land. “Zoals na 11 september zal ook nu de moslimhaat om zich heen grijpen. Het wordt tijd dat de Turkse mensen hier zeggen dat ze niets te maken hebben met het extremisme, dat ze zich ertegen verzetten. De moslimgemeenschap moet dringend eens een onderscheid maken tussen goede en slechte moslims. De extremisten laten voor wat ze zijn en het kaf van het koren scheiden.”

De oproep is een duidelijke sneer naar Dyab Abou Jahjah van de Arabisch-Europese Liga, die zei dat hij na de aanslagen van 11 september toch even moest glimlachen met de doorboorde WTC-torens. “Ik vraag me af of Jahjah nu ook blij is”, briest Kocak. “De moslims hebben hier geen Malcolm X nodig, maar iemand uit de eigen gemeenschap die een standpunt tegen extremisme inneemt en de achterban toespreekt.”

“Ik weiger nog langer de maatschappelijke factuur van het moslimextremisme te betalen”, gaat Kocak verder. “Ik wil niet meer dat mijn vader morgen op de voetbal moet horen wat voor slechteriken die Turken en Marokkanen wel niet zijn. Ik wil me niet langer verantwoorden voor criminele daden die aan moslims toegeschreven worden. Het moet gedaan zijn”.

(Interview met Selahattin Kocak in De Morgen, p. 1)

Shaheed
21-11-03, 13:44
Zullen we doen maar pas wanneer er eerst onderscheid is gemaakt tussen de goede en de slechte christenen ( Bush & co) en tussen de goede en slechte joden ( Sharon & co) die de oorlogen tegen de islam zijn begonnen.


De moslims doen niks anders dan zichzelf verdedigen en vergelden.

Royce
21-11-03, 13:45
Geplaatst door Shaheed
Zullen we doen maar pas wanneer er eerst onderscheid is gemaakt tussen de goede en de slechte christenen ( Bush & co) en tussen de goede en slechte joden ( Sharon & co) die de oorlogen tegen de islam zijn begonnen.


De moslims doen niks anders dan zichzelf verdedigen en vergelden.


En dat doen ze door aanslagen te plegen waarbij moslim doden vallen ipv dat de 'tegenstanders' uitgeschakeld worden.

:moe:

Mark
21-11-03, 13:45
Hoi Shaheed!

Als Osama nou Turkse en Marokkaanse moslims gaat opblazen, is dat nou goed of niet?

Shaheed
21-11-03, 13:48
Geplaatst door Mark
Hoi Shaheed!

Als Osama nou Turkse en Marokkaanse moslims gaat opblazen, is dat nou goed of niet?


Hangt ervan af wie het zijn als het landverraders/geloofsverraders zijn zoals de arabische regeringen die door niemand is gekozen en door het wetsen in het zadel is geholpen dan hebben ze mijn zegen.

Mark
21-11-03, 13:50
Geplaatst door Shaheed
Hangt ervan af wie het zijn als het landverraders/geloofsverraders zijn zoals de arabische regeringen die door niemand is gekozen en door het wetsen in het zadel is geholpen dan hebben ze mijn zegen.

Ok, en een Turks winkelcentrum met winkelende families?

Ik heb zelf het idee dat Osama het westen wel een beetje gehad heeft, de VS gaat al weg uit SA, en volgend jaar uit Irak. Ook de westerse bedrijven gaan langzaam weg uit SA.

Nu zijn de mensen in het midden oosten zelf aan de beurt.

MocroStyle
21-11-03, 13:51
Geplaatst door Royce
En dat doen ze door aanslagen te plegen waarbij moslim doden vallen ipv dat de 'tegenstanders' uitgeschakeld worden.

:moe:

ze? het verzet begint en eindigt niet bij alqaida. Gedenk ook onze mujahideen die dagelijks strijden voor het Lot van vele moslims..denk aan tsetsjenie, palestina, philipijnen, indonesie, etc. etc.

Marsipulami
21-11-03, 13:51
Geplaatst door Shaheed
zoals de arabische regeringen die door niemand is gekozen

Maarre dezelfde moslims die het plegen van aanslagen goedkeuren zijn meestal ook tegen democratisch verkozen leiders. Verkiezingen en democratie zijn een westerse uitvinding in strijd met de 'echte' islam.

Shaheed
21-11-03, 13:52
Geplaatst door Mark
Ok, en een Turks winkelcentrum met winkelende families?

Ik heb zelf het idee dat Osama het westen wel een beetje gehad heeft, de VS gaat al weg uit SA, en volgend jaar uit Irak. Ook de westerse bedrijven gaan langzaam weg uit SA.

Nu zijn de mensen in het midden oosten zelf aan de beurt.


Er is nog steeds niet bewezen dat Al Qaida die aanslag heeft gepleegd.

De aanslag van zaterdag zou ook door Al Qaida gepleegd zijn door arabieren die in Turkije wonen, later bleken het gewoon turken te zijn.

Mark
21-11-03, 13:55
Geplaatst door Shaheed
Er is nog steeds niet bewezen dat Al Qaida die aanslag heeft gepleegd.

De aanslag van zaterdag zou ook door Al Qaida gepleegd zijn door arabieren die in Turkije wonen, later bleken het gewoon turken te zijn.

Ok, dat is waar. Ook al zouden ze hem wel hebben opgeeist.

Maar wie de aanslag ook heeft gepleegd, je kunt wel bekijken of de aanslag terecht is of niet.

Ik vraag me af wat Alqaida en Osama nou willen. Zullen de aanslagen stoppen wanneer het westen zich terugtrekt uit het Midden oosten?

MocroStyle
21-11-03, 13:56
Geplaatst door Marsipulami
Maarre dezelfde moslims die het plegen van aanslagen goedkeuren zijn meestal ook tegen democratisch verkozen leiders. Verkiezingen en democratie zijn een westerse uitvinding in strijd met de 'echte' islam.

Waarom zou een Leider democratisch moeten worden gekozen als deze zich hoe dan ook aan de Islamitische wetten moet houden?

Een rechts extremist zou in een Islamitische staat nooit als leider worden geaccepteerd, daar dit niet strookt met de sharia...daarentegen zouden mensen als Fortuyn erg ver kunnen komen in het Westen..waar gevoelens, ervaringen en vooroordelen het beleid bepalen.

Zwarte Schaap
21-11-03, 13:58
Geplaatst door Marsipulami
Maarre dezelfde moslims die het plegen van aanslagen goedkeuren zijn meestal ook tegen democratisch verkozen leiders. Verkiezingen en democratie zijn een westerse uitvinding in strijd met de 'echte' islam. Dit is uit de dikke duim gezogen mars.

Marsipulami
21-11-03, 13:59
Geplaatst door MocroStyle
Waarom zou een Leider democratisch moeten worden gekozen als deze zich hoe dan ook aan de Islamitische wetten moet houden?

Een rechts extremist zou in een Islamitische staat nooit als leider worden geaccepteerd, daar dit niet strookt met de sharia...daarentegen zouden mensen als Fortuyn erg ver kunnen komen in het Westen..waar gevoelens, ervaringen en vooroordelen het beleid bepalen.

Ok verkiezingen mag dus niet. Maar wie moet de leiders dan wel aanduiden als het volk dat niet mag doen ? Het westen ? Moslims met veel wapens ? Wie o wie ?

Mark
21-11-03, 14:00
Geplaatst door MocroStyle
Waarom zou een Leider democratisch moeten worden gekozen als deze zich hoe dan ook aan de Islamitische wetten moet houden?

Een rechts extremist zou in een Islamitische staat nooit als leider worden geaccepteerd, daar dit niet strookt met de sharia...daarentegen zouden mensen als Fortuyn erg ver kunnen komen in het Westen..waar gevoelens, ervaringen en vooroordelen het beleid bepalen.

Je vergelijkt een idealistische islam-staat met een realistische democratische staat. Een oneerlijke vergelijking. Vergelijk het westerse systeem zoals het wordt toegepast met het islamitische systeem zoals dat bijv. in SA wordt toegepast.

OF vergelijk de theoretische democratie met de theoretische islamitische staat. Dan kun je pas eerlijk vergelijken.

Shaheed
21-11-03, 14:00
Geplaatst door Marsipulami
Maarre dezelfde moslims die het plegen van aanslagen goedkeuren zijn meestal ook tegen democratisch verkozen leiders. Verkiezingen en democratie zijn een westerse uitvinding in strijd met de 'echte' islam.

Dat is niet helemaal waar, de islam kent ook wel democratie lees maar eens wat meer over de sjoera en emena (islamitische democratie)

Ik kan me heel goed voorstellen waarom de meeste moslims tegen de huidige manier van democratie voeren is, want je kunt niet meer spreken van democratie.

Een simpel voorbeeld een aantal jaren geleden waren er verkiezingen in Algerije, een islamitische partij kreeg de meeste stemmen en zou dus de grootste partij worden,doorinmenging van het westen zijn die verkeizingen ineens geanuleerd omdat het niet in het straatje past van de westerlingen en zo ontstond de islamitische guerilia tegen de algerijnse regering.

En zo zijn er meer voorbeelden, een land mag alleen democratisch zijn zolang het de westerse belangen niet in de weg zit.

Zwarte Schaap
21-11-03, 14:00
Geplaatst door MocroStyle
Waarom zou een Leider democratisch moeten worden gekozen als deze zich hoe dan ook aan de Islamitische wetten moet houden?


Komt ie dan uit de Hemel neergedaald die Leider? Zo van, hallo jongens ik ben jullie leider en ik ga jullie besturen.

MocroStyle
21-11-03, 14:01
Geplaatst door Marsipulami
Ok verkiezingen mag dus niet. Maar wie moet de leiders dan wel aanduiden als het volk dat niet mag doen ? Het westen ? Moslims met veel wapens ? Wie o wie ?

Wat ik bedoel met democratisch gekozen is het beleid waarvoor men kiest. Ook in de Islamitische wereld moet een leider democratisch worden gekozen, alleen het beleid wat men dient te voeren staat omschreven in de leer van de Sharia.

Marsipulami
21-11-03, 14:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is uit de dikke duim gezogen mars.

Dat over de 'echte' islam wel natuurlijk. Maar het woordje 'echte' staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik denk dat moslims er zelf nog niet helemaal uit zijn wat nou de 'echte' islam precies is. Maar je zal toch niet onkennen dat er (wellicht een kleine minderheid) moslims bestaat die denken dat democratie in strijd is met hun geloof.

Shaheed
21-11-03, 14:03
Geplaatst door sjeng
Ik weet niet hoor maar er staan anders verdomd weinig moskeen in de fik in europa, en verdacht veel synagoges.
En wanneer is de laatste keer dat jij je kan herinneren dat een maloot een bomauto parkeerde voor een moskee? Of zijn machine geweer leegschoot op een islamitische school IN EUROPA?????
en sinds wanneer kunnen moslims in adam of parijs niet meer over straat lopen zonder te worden lastig gevallen of in elkaar gemept door criminele joodse of christelijke jongeren??

Na 11 september zijn er in nederland de meeste anti-islamitische incidenten gemeld en ja toen zijn er ook moskeeen in de brand gestoken en zijn islamitische vrouwen op straat lastig gevallen.

Zwarte Schaap
21-11-03, 14:04
Geplaatst door Marsipulami
Dat over de 'echte' islam wel natuurlijk. Maar het woordje 'echte' staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik denk dat moslims er zelf nog niet helemaal uit zijn wat nou de 'echte' islam precies is. Maar je zal toch niet onkennen dat er (wellicht een kleine minderheid) moslims bestaat die denken dat democratie in strijd is met hun geloof. Fascisme heb je overal, en zeker als er chaos en onrust is.

Marsipulami
21-11-03, 14:06
Geplaatst door MocroStyle
Wat ik bedoel met democratisch gekozen is het beleid waarvoor men kiest. Ook in de Islamitische wereld moet een leider democratisch worden gekozen, alleen het beleid wat men dient te voeren staat omschreven in de leer van de Sharia.

Die sharia moeten toch ook nog altijd geïnterpreteerd worden. In Saoudie Arabië mag een vrouw geen autorijden. Men beroept zich daarbij ook op de sharia. Maar in al die teksten uit de vroegste geschiedenis van de islam was er geen sprake van auto's. Wat zeggen de sharia over internet ? Over genetisch gemanipuleerd voedsel ? Over de Europese Gemeenschap, enz. De sharia bieden geen pasklaar antwoord op allerlei problemen, over de juiste interpretatie lopen de meningen uiteen. Wie heeft de juiste interpretatie ?

jaja
21-11-03, 14:08
Geplaatst door MocroStyle
Waarom zou een Leider democratisch moeten worden gekozen als deze zich hoe dan ook aan de Islamitische wetten moet houden?

Een rechts extremist zou in een Islamitische staat nooit als leider worden geaccepteerd, daar dit niet strookt met de sharia...daarentegen zouden mensen als Fortuyn erg ver kunnen komen in het Westen..waar gevoelens, ervaringen en vooroordelen het beleid bepalen. definieer rechtse xtremist ... iemand die anderen op grond van ras of religie discrimineert ...? hoe lang moet het lijstje met islamitische leiders zijn 10, 100 ... of nog langer ...??

MocroStyle
21-11-03, 14:14
Geplaatst door Marsipulami
Die sharia moeten toch ook nog altijd geïnterpreteerd worden. In Saoudie Arabië mag een vrouw geen autorijden. Men beroept zich daarbij ook op de sharia. Maar in al die teksten uit de vroegste geschiedenis van de islam was er geen sprake van auto's. Wat zeggen de sharia over internet ? Over genetisch gemanipuleerd voedsel ? Over de Europese Gemeenschap, enz. De sharia bieden geen pasklaar antwoord op allerlei problemen, over de juiste interpretatie lopen de meningen uiteen. Wie heeft de juiste interpretatie ?

Je springt nu ineens naar een ander onderwerp, maar goed. Bij vraagstukken waar wij als moslim niet uit komen dienen we terug te vallen op Islamgeleerden. De Quraan en sunnah heeft op elke vraagstuk een antwoord.

Marsipulami
21-11-03, 14:22
Geplaatst door sjeng
hmmmm vreemd, als het meldpunt discriminatie dan toch meld dat het merendeel van de meldingen om antisemitisme gaat.

ik zou eerder denken dat de islam, althans een deel daarvan, een oorlog tegen de fundamenten van het westen is begonnen.
ga jij maar eens als jood met keppel door de marokkaanse buitenwijken van parijs lopen en dan als moslim door d ejoodse wijk. kijken welke je plezieriger vindt.

Ik denk toch dat je een vrij selectief geheugen hebt hoor. Ik zal het even opfrissen.


Ditmaal een kroniek van september 2001 . De maanden in 2001 die we nu overslaan verschijnen te zijner tijd op de website van Kafka (http://kafka.antifa.net). Na 11 september is een duidelijk effect te zien van de aanslagen in Amerika op de hoeveelheid incidenten in Nederland.

- Begin september worden er in Arnhem Voorpoststickers geplakt met de tekst "Doodstraf voor kinderverkrachters".
- In het begin van de maand heeft het rooms-katholieke Trinitas College in Heerhugowaard een conflict met twee Marokkaanse meisjes omdat ze hoofddoekjes dragen. Hun advocaat dient een klacht in bij het ADB.
- Deze maand stappen islamitische ouders uit Den Haag naar de Commissie Gelijke Behandeling om af te dwingen dat hun dochters hoofddoekjes mogen dragen op de Vliegerschool. De school trekt later na gesprekken hun hoofddekselverbod in.

01. Een 38-jarige inwoner van het asielzoekerscentrum in Eibergen wordt deze ochtend in Zwolle met fors geweld om het leven gebracht. Aanleiding of motief zijn onduidelijk.

02. In Hilversum worden NNP-stickers aangetroffen met de tekst 'Baas in eigen land!'.

02. Een 22-jarige inwoner van Zaltbommel bekent herhaalde grafschennis. Hij bekladde in mei grafstenen op de joodse en de algemene begraafplaats met nazistische en racistische kreten en tekens.

02. Bij een voetbalwedstrijd in Deventer zorgen discriminerende opmerkingen voor een vechtpartij.

03. Een poging tot brandstichting in het café van een allochtone eigenaar in Tilburg. Men gooide twee molotovcocktails naar binnen, maar omwonenden beperken de schade. Rond deze datum branden ook twee auto's van Turkse mensen in deze buurt uit.

03. Strafzaak tegen een groepje mensen dat in juni op Parkpop in Den Haag racistische taal uitsloeg en met de politie vocht. Ze krijgen boetes en dienstverlening.

04. Een 24-jarige Tilburger van Somalische afkomst komt om het leven bij een aangestoken brand in zijn woning. Hij had enkele uren eerder ruzie met enkele Nederlandse jongeren uit de buurt die hem daarbij in elkaar sloegen. Er staan ook racistische teksten op de schuur geklad. Een week eerder was er een soortgelijke brand in een huis van Marokkanen een stukje verderop. De politie arresteert later de daders die racistische motieven ontkennen. Ze zouden zich aan het vreemde gedrag van het slachtoffer gestoord hebben.

05. Een internetprovider sluit de website van Jenny Goeree-Manschot vanwege anti- semitische teksten. Justitie in Zwolle bekijkt of zij een strafbaar feit heeft gepleegd. Nog geen week later doet de volgende provider waar de site heen verhuisd was hetzelfde.

08. Op een "German Oi!-festival" (skinheadmuziek) in Geleen ontstaat een grote vechtpartij tussen leden van het fascistische Stormfront Nederland en bandleden van de nazistische band Landstorm en NVU'ers. Hierbij wordt ook de ******groet gebracht.

08. In het Limburgse Stein worden hakenkruizen en discriminerende teksten geklad, onder meer op een Chinees-Indisch restaurant.

10. In IJmuiden wordt een ruit ingegooid van een moskee en een hakenkruis en "kill moslims" geklad.

10. NVU-folders verspreidt in Nijmegen. De dagen hierna gebeurt hetzelfde in Rotterdam.

11. Proces tegen Leefbaar Nederland door de rechts-extremist ir. P. Vrijlandt tegen zijn royement. Hij eist de ontbinding van Leefbaar Nederland. De uitspraak volgt in oktober en hij verliest de zaak.

11. De politie in Ede brengt het bericht de wereld in over Marokkaanse jongeren die feest op straat zouden vieren om de aanslagen in Amerika. De Politie krijgt honderden afkeurende telefoontjes en e-mailtjes over het gedrag van de jongeren binnen. De Marokkaanse jongeren zelf ontkennen gefeest te hebben. De politie erkent dat het persbericht een eigen leven is gaan leiden.

11. De Palestijnse delegatie in Nederland krijgt tientallen dreigtelefoontjes.

12. Beledigende pamfletten tegen Marokkaanse jongeren verspreid in Ede.

12. Vlak na de aanslagen in Amerika zijn de ruiten van Vluchtelingen Organisaties Nederland in Utrecht ingegooid.

13. Uitspraak in de strafzaak tegen een verdachte van een mishandeling door skinheads van Stormfront Nederland in mei in Grave. De rechter geeft een celstraf van anderhalf jaar en de verplichting tot het betalen van een fikse schadevergoeding van 4500 gulden.

13. Een vrouw met een hoofddoek wordt in Hengelo bespuugd.

14. In Vlissingen wordt 's morgens vroeg bij een moskee een steen door een ruit gegooid.

14. Strafzaak tegen twee daders van de bekladding van de joodse begraafplaats in Oosterhout eind april. De daders waren lid van Stormfront Nederland. Ze worden veroordeeld tot lichte celstraffen, een schadebetaling en tachtig uur werkstraf.

14. Zangfeest van de extreem-rechtse LANS-studenten in Rotterdam.

15. Een man uit Zaandam doet aangifte wegens discriminatie tegen de Nederlandse Moslimomroep na het voorlezen van koranverzen die spreken over 'ongelovigen die zullen branden in het vuur' direct na een herdenking van de slachtoffers van de bomaanslagen in Amerika. De omroep ontvangt 40 scheldbrieven en 12 dreigtelefoontjes.

15. Een islamitische vrouw wordt in Assen op de markt door een man bespuugd en uitgescholden. De man was boos over de aanslagen in Amerika.

15. In Rijssen wordt de Syrisch-orthodoxe kerk beklad met de teksten 'Afghaan' en 'Bin Laden'.

15. Bij een Turks gezin in Hengelo wordt een ruit ingegooid met een baksteen waarop de Turkse vlag en een anti-moslim tekst staat. De politie arresteert een buurtbewoner die de vrouw van het gezin al eerder uitschold en bespuugde. Hij ontkent de steen gegooid te hebben.

15. NNP-stickers geplakt in Hengelo en Almelo.

15 's-Nachts worden er hakenkruizen en racistische leuzen geklad op het wegdek in Koudekerk aan de Rijn: 'no arab's allowed', 'juden raus' en 'Holland blank'.

15. Internetprovider Zonnet sluit het condoléanceregister voor de aanslagen in Amerika, nadat sommige mensen enkele zeer kwetsende teksten hadden ingestuurd zoals "Dood aan alle Amerikanen" en "Alle theedoekjes verbranden". Een tekst was zo grof dat Zonnet daarvan aangifte doet bij de politie. Ook het discussieforum stand.nl van de NCRV trekt racistische reacties in de week na de aanslagen. Het wordt een aantal dagen gemodereerd om racisme te weren.

15. Dit weekend weigert de chauffeur van buslijn 18 in Amsterdam een meisje met een hoofddoek te vervoeren. Hij wil geen moslims aan boord.

15. Dit weekend wordt een islamitisch centrum in Barneveld beklad met anti-moslimteksten.

15. In de Haagse Transvaalkwartier wordt een moskee beklad met white power-tekens en "USA". Volgens de politie hadden de bekladdingen geen politieke inhoud.

15. Bij een jeugdvoetbalwedstrijd in de Heerlense wijk Bekkerveld scheldt een vader van een speler en allochtone tegenstander uit voor 'vieze Turk' en 'vieze terrorist' Er ontstaat ruzie.

15. Een groepje skinheads brengt de ******groet op het Keizer Karelplein in Nijmegen.

15. Dit weekend worden er anti-Arabische leuzen aangebracht op gebouwen van Beverwijkse Bazaar (oosterse markt) in Beverwijk en op een basisschool in het nabijgelegen Wijk aan Zee. De politie stelt geen onderzoek in.

15. Een groep van zo'n 40 gabberskinheads van Stormfront Nederland deelt deze avond anti-islam folders uit in Amsterdam en roepen hierbij ook dito leuzen. Veel van hen hebben een klassiek skinheaduiterlijk met een keltenkruis T-shirt. Als ze vervolgens willen gaan stappen rond het Rembrandtsplein worden ze belaagt door ruim 100 inderhaast opgetrommelde anti-fascisten en omstanders. De politie escorteert ze de stad uit.

16. 's-Nachts is er een vechtpartij tussen een Deventenaar uit Oost of Zuid-Europa en een Afrikaan. De Deventenaar tergde de Afrikaan uit Drachten om zijn huidskleur waarop deze hem met een bierflesje in het gezicht sloeg.

Marsipulami
21-11-03, 14:23
16. Een Islamitische basisschool in Maastricht vraagt om politiebescherming na enkele anti-moslim dreigtelefoontjes.

16. Een moskee in Heerlen wordt beklad met "Moslims dood!".

16. 's-Nachts wordt er een ruit ingegooid en brand gesticht in een Zwolse moskee.

16. In Drachten wordt een school voor jonge asielzoekers in brand gestoken en een computer gestolen.

16. In Nijmegen wordt een islamitische basisschool in brand gestoken. Het gebouw raakt zwaar beschadigd. Justitie spreekt van racistische motieven.

16. In Venray wordt een Tilburgse asielzoeker gruwelijk afgetuigd met een ijzeren staaf door een groep van zeven personen. Hij wordt met ernstig hoofdletsel in het ziekenhuis opgenomen. Volgens de politie gaat het om een conflict tussen verschillende bevolkingsgroepen en heeft het niets te maken met het drama in Amerika.

17. Afgelopen nacht wordt een moskee in Den Haag beklad met white powertekens. Ook worden rond deze datum in dezelfde stad meisjes met hoofddoekjes bedreigd en de ramen van de Stichting Haags Islamitisch Platform ingegooid.

17. Commissievergadering van de gemeenteraad van Geldrop over de vestiging van een AZC aan haar gemeentegrens met Mierlo. De raadsleden zijn erg boos over de overvaltactiek van Mierlo, daarom werkt Geldrop niet mee. Er zijn circa honderd burgers aanwezig die de volgende dag naar de raadsvergadering in Mierlo willen met tomaten en eieren.

17. Een bedrijf in Nootdorp moet 2000 gulden schade vergoeden aan een oud-werknemer wegens discriminatie. Hij was op zijn werk voor 'gore Turk' uitgemaakt en slachtoffer van Turkengrappen.

18. Strafzaak in Middelburg tegen een twintigjarige man uit Kats. Hij wordt veroordeeld tot dertig uur werkstraf en een voorwaardelijke boete voor het met racistische leuzen bekladden van een school in Wilhelminadorp eind juni.

19. De ruiten worden ingegooid van het Turks consulaat in Deventer.

19. Een moskee in Vlissingen ontvangt een dreigbrief van een onbekende rechtse groepering. Kort na de aanslagen in Amerika was er al een ruit ingegooid.

21. In Venlo wordt er brand gesticht in een moskee. Het vuur gaat vanzelf uit. De moskee was eerder al beklad.

22. Voor de tweede keer in een week wordt er in Den Haag een moskee beklad met racistische leuzen en hakenkruizen. Begin oktober arresteert de politie de vier daders die in totaal circa twintig gebouwen beklad hebben.

22. Na een dodelijk steekpartij in Noordwijk, met een Nederlands slachtoffer, worden een snackbar van Turkse eigenaren, een moskee en een kinderdagverblijf naast de woningen van asielzoekers racistisch beklad. Het is een reactie op de geruchten dat de daders allochtonen zouden zijn. Er zou mogelijk sprake van racisme zijn in het conflict tussen het slachtoffer en de daders. Een groep gabbers zou medeverantwoordelijk zijn voor de bekladdingen.

22. Een brandbom treft een kerk in Utrecht. De daders zijn mogelijk van allochtone afkomst.

22. De politie heeft zaterdagnacht in Uden drie mensen gearresteerd op verdenking van discriminatie en belediging. Ditzelfde weekend worden in Uden ook de ruiten van een moskee ingegooid.

22. Dit weekend krijgt een zwarte man uit Oostburg een fles op zijn hoofd stukgeslagen in een kroeg door een groep Engelsen.

22. In de afgelopen nacht wordt met een benzinebom brand gesticht in de Syrisch-orthodoxe kerk in Rijssen. De brand krijgt geen vat. De kerk wordt ook beklad met "moslims dood, USA".

22. Een bommelding bij een centrum in Hilversum alwaar een discriminatiemeldpunt en een Marokkaans en Turks ontmoetingscentrum zijn gevestigd.

22. In de nacht van de 21e op de 22e wordt er brand gesticht in een Turkse moskee in Apeldoorn.

22. Een moskee in Heerlen is doelwit van een bekladding.

23. Deze ochtend vroeg doen onbekenden een poging tot brandstichting in een moskee in Gorinchem met lichte schade als gevolg. Een 18-jarige man uit Werkendam wordt gearresteerd als verdachte. Rond deze tijd verschijnt er in Gorinchem ook anti-islamitische graffiti op de muren. Allochtone ouders worden bang om hun kinderen naar school te sturen. De burgemeester komt met een plan om allochtone leerlingen door autochtone leerlingen op te laten halen van huis.

24. Deze week plaatst een buurtcoördinator in Ravenstein een oproep in een huis-aan-huisblad om informatie over de dader van bekladdingen te vinden. Het laatste half jaar wordt Ravenstein veelvuldig beklad met hakenkruizen en discriminerende teksten, vermoedelijk door telkens dezelfde daders.

24. Bij een voetbalvereniging in Woudenberg voorkomt de politie dat een ruzie ontaart in een massale vechtpartij tussen een groep Woudenbergers en twintig allochtonen.

24. Er wordt een brandbom door een raam van een kerk in Tegelen gegooid.

24. In AmsterdamNoord wordt een Marokkaanse conciërge van een basisschool gearresteerd. Hij was een hek aan het onderhouden en had een baard. De politie vond dat verdacht. Hij krijgt vijfentwintig gulden boete omdat hij geen identiteitspapieren bij zich heeft.

25. Drie ruiten worden ingegooid bij een Turkse moskee in IJmuiden. Er zijn de afgelopen week al drie keer eerder vernielingen aangericht.

25. Er worden stenen gegooid naar een moskee in Breda, maar er wordt niets beschadigd.

26. Een inwoner van Den Bosch zit in zijn geparkeerde auto naar muziek te luisteren en wordt door twee jongeren in zijn gezicht gespuugd en met een mes bedreigd. Ze maken ook discriminerende opmerkingen.

26. Deze week wordt een islamitische basisschool in Alphen aan de Rijn beschoten met een luchtdrukwapen.

26. Op deze dag verschijnt een artikel in de krant waarin staat dat er sinds de aanslagen in Amerika veel racistische ingezonden brieven naar alle landelijke kranten zijn gestuurd. Ze worden meestal geweigerd voor plaatsing.

27. Omstreeks deze datum worden er op diverse plaatsen in de regio Helden hakenkruizen geschilderd. Bijvoorbeeld in Panningen een hakenkruis en WP op een school en in Maasbree op een invalidenwagen.

27. De oprichter van de Arabische Democratische Partij wordt voor de deur van zijn woning in Amsterdam bedreigd door drie mannen. Ze zeggen: "ga naar je broer Osama Bin Laden" en "wij willen hier geen Arabische partij". Ze duwen hem hierbij een pamflet van zijn partij, doorkrast met hakenkruis, onder de neus. De politie doet moeilijk als hij aangifte wil doen en zeggen dat het niet te bewijzen is.

27. Onrust onder de bevolking van Spaarndam door de komst van een asielzoekerscentrum.

28. In Valkenswaard is een Oi!-concert (skinheadmuziek) georganiseerd. Een groepje extreem-rechtse lui uit Eindhoven brengt hier de ******groet en zoekt ruzie met bandleden. Er ontstaat een vechtpartij waarbij de rechts-extremisten de zaal uitgezet worden. Buiten wordt er nog flink gevochten.

28. De voorzitter van een islamitische stichting in Den Helder doet aangifte nadat hij een dreigbrief kreeg. Ook is hij rond deze tijd door twee mannen achtervolgd en voor zijn woning klemgereden.

28. De auto van een Marokkaans gezin in Assendelft wordt met een bijtend zuur bewerkt. De buurt spreekt er schande van en zegt dat het een racistische daad is.

29. Dit weekend gooien drie jongens een molotovcocktail in een Turkse moskee in Tegelen. De groep waartoe zij behoren wordt verdacht van meer delicten. Als reden voor hun daad geven zij de aanslagen in Amerika op en de mishandeling door een groep buitenlanders.

30. 's-Morgens vroeg is er een brandstichting bij een moskee in Zaandam.

30. Brandstichting en een Duitstalige anti-moslim tekst geklad op een tankstation in Zwolle. De Turkse eigenaar vermoedt dat er een molotovcocktail door de brievenbus gegooid is.

30. In een voormalig Marokkaans café en een aantal woningen in Groningen is deze namiddag een flinke uitslaande brand. De politie sluit brandstichting niet uit.

30. Drie mensen in Duiven gearresteerd op verdenking van openlijke geweldpleging, bedreiging en discriminatie. Zij bemoeiden zich met een ruzie tussen een automobilist en een twaalfjarig jongetje die een steentje tegen diens auto gooide. Het drietal mishandelde en bedreigde het jongetje en zijn zus en moeder.

http://kafka.antifa.net/

Barbarije
21-11-03, 14:27
De meeste slachtoffers onder de bomaanslagen in Turkije waren Turken. Dan is het toch wel erg vreemd waarom een Belg kwaad wordt op een Turk en deze als slecht bestempelt omdat er in Turkije aanslagen zijn geweest waar vooral Turkse slachtoffers zijn gevallen. Dat is net als met de eerste golfoorlog: Irak valt Koeweit aan: een oorlog tussen Arabieren of Moslims. De reacties van de "blanke autochtone Nederlandertjes" is: alle moslims en met name Marokkanen (omdat zij ddoor hen voor Arabieren worden gezien) worden in het publieke leven met vijandigheid benaderd, van bij het naar school gaan tot bij het boodschappen doen. Irak had toen toch geen " blanke autochtone Nederlandertjes" aangevallen. Het waren echt niet-blanke Arabische Koeweiters die het slachtoffer van Saddam waren.
Dus die Turkse man uit Belgie moet zich niet zo druk maken over het onderscheid maken van slechte en goede moslims (wat is slecht en wat is goed?), maar kan zich beter druk maken over de slachtoffers die in Turkije gevallen zijn. De reacties van " de Belgen" waar hij naar verwijst zijn puur discriminerend, fascistisch en noem maar op van aard.


Wat betreft die aanslagen zelf: ik vind het wel eng dat mensen zo snel al weten wie die aanslagen opgeist heeft. Stel, ik ben kwaad op meneer X omdat hij mij een huishoudelijk apparaat verkocht heeft, die niet werkt, maar die hij niet terug wil nemen. Omdat ik niet helemaal "spoor" zet ik een bomauto bij de winkel van meneer X om hem een hak te zetten. In plaats van dat de politie werk maakt van alle mogelijke verdachten van de bomaanslag, wordt er eigenlijk al gelijk geroepen dat het Al Qaida is. En ik blijf lekker buiten schot.

Marsipulami
21-11-03, 14:29
Geplaatst door MocroStyle
Je springt nu ineens naar een ander onderwerp, maar goed. Bij vraagstukken waar wij als moslim niet uit komen dienen we terug te vallen op Islamgeleerden. De Quraan en sunnah heeft op elke vraagstuk een antwoord.

Die islamgeleerden zijn ook maar mensen, kunnen zich vergissen. Bovendien verschillen ze vaak onderling van mening. Welke geleerde of school heeft de juiste interpretatie ? Toch kan er maar een interpretatie gevolgd worden als er regels moeten gemaakt worden. Mogen vrouwen nou autorijden volgens de sharia of niet ?

Marsipulami
21-11-03, 14:30
Geplaatst door sjeng
"islamitische propaganda".

Je moet beter lezen. In de lijst staan er ook een heleboel anti-joodse incidenten.

Hay Jouhara
21-11-03, 14:38
Geplaatst door Shaheed
Hangt ervan af wie het zijn als het landverraders/geloofsverraders zijn zoals de arabische regeringen die door niemand is gekozen en door het wetsen in het zadel is geholpen dan hebben ze mijn zegen.

lees ik nou de woorden van een BERBER terrorist
ben ik nou een landverrader/geloofsverrader door het niet eens met jou te zijn door wel de Arabische regering te steunen door wel de Koningshuis te steunen
zou je het niet erg vinden als ik en miljoenen anderen Marokkaanen die er dezelfde over denken door dit soort geweld van het leven worden berooft

Marsipulami
21-11-03, 14:43
Geplaatst door sjeng
sjit ik heb nog een paar honderdduizend tekens teveel, kan ze dus niet allemaal kwijt kijk maar even op http://www.cidi.nl/ onder onderzoek antisemitisme.

De kleinzieligheid druipt er wel vanaf van al die zogenaamde antisemitische incidenten. Ik wist niet dat het woord 'Jood' gebruiken een antisemitisch scheldwoord was ?

Tomas
21-11-03, 14:46
Geplaatst door Marsipulami
De kleinzieligheid druipt er wel vanaf van al die zogenaamde antisemitische incidenten. Ik wist niet dat het woord 'Jood' gebruiken een antisemitisch scheldwoord was ?

Heb jij die lijst van Kafka net zo kritisch gelezen?

Ik kan trouwens net zo'n lijst met incidenten plaatsen met als enige locatie de lagere school van mijn kinderen. Ik kan daar ook bij eeg heel groot aantal suggereren dat het om racisitsche incidenten gaat.

Hay Jouhara
21-11-03, 15:03
Geplaatst door sjeng
ok dan filter je van mijn part 30% eruit, ken ook.
ik kan dezelfde kleinzieligheid loslaten op jouw lijsie, pas de probleme.
Punt is dat er geen christenen zijn die moskeen opblazen in tunesie of istanbul geen georganiseerde haat campagnes via de tv, geen oproepen om in de naam van jezus moslims te vermoorden. en voor zover ik weet kan je beter met een sluier door adam lopen dan met keppel.
wat kleinzielig is is het feit dat er moslims zijn die roepen dat er een oorlog gaande is tegen de islam. Vreemd genoeg hoor je die moslims nooit echt over tsjetjenie...waarom zou dat zijn?
toen moslims werden vermoord door serviers was er ook niet veel consternatie maar zodra israel of amerika er iets mee van doen heeft is er een oorlog tegen de islam gaande.
eigenlijk verbaasd deze gedachtengang mij niet zozeer gezien het analfabetisme van deze regio.
Maar laat mij zien waar op de nederlandse tv wort opgeroepen tot het doden van moslims, het in zee drijven van moslims en het vernietigen van hun heiligdommen en ik zal zeker in de stelling geloven.


Daarnaast begrijp jij, o fijngevoelige stripvrind, toch wel dat het om de intonatie en intentie achter het woord gaat en niet over het woord zelf?
Man, mijn vriendin begint schijnbaar al een heilige oorlog tegen de islam als ze niet ingaat op de avances van marokkaanse straatjongetjes van 13, laat staan als ze tegen hen zou roepen "moslim!!" dan kan ik haar denk ik in het ziekenhuis gaan ophalen. Vanwege de frustratie van de jongeren ivm palestina begrijpt u?

hahahahahahhaha wat een frustratie alleen jammer dat veel mensen niet echt veel waarden hechten aan jouw oplos geslagen meningen en stellingen

an3sdej
21-11-03, 17:35
gelukkig denken de meeste mensen ook zo over de "oorlog tegen de islam".

Precies, alles in balans hè :D

an3sdej
21-11-03, 17:36
Maar ik denk ook dat het goed zou zijn dat dit soort extremisme dooe iedereen wordt afgekeurd.

Hay Jouhara
21-11-03, 18:00
zie iemand die het goed keurt :fplet: :fplet: :fplet:

Hamza-T
22-11-03, 02:00
Marsipulami

Verkiezingen en democratie zijn een westerse uitvinding in strijd met de 'echte' islam.

Democratie is een uitvinding van de Grieken (Demos Cratus) en is zeker in strijd met de Islam.

Grappige is trouwens dat die 'rare jongens' democratie al lang voor de komst van de Islam hadden verworpen als systeem omdat het niet toepasbaar was.

Marsipulami
22-11-03, 03:04
Geplaatst door Hamza-T
Democratie is een uitvinding van de Grieken (Demos Cratus) en is zeker in strijd met de Islam.

Ik heb een veel te positief beeld van de islam om het met je eens te zijn Hamza.

Ik raad je aan om jezelf eens te bezinnen over het feit dat de islam zich eeuwenlang heeft moeten handhaven in een dictatoriale context. Die context heeft zijn sporen nagelaten in de theologie van de islam en de wijze waarop moslims hun religie zien. Met name een grote nadruk op private moraal, zoals een overdreven aandacht voor kledingsvoorschriften en een pietepeuterig vasthouden aan allerlei andere regeltjes.

Wat is er overgebleven van sociale rechtvaardigheid ? Vind je het normaal dat in veel moslimlanden sommigen zich wentelen in een gigantische rijkdom terwijl anderen nauwelijks voldoende eten hebben om te overleven ?

De waarheid is dat nadenken over sociale rechtvaardigheid, de gelijkheid tussen mensen en het recht op inspraak en democratie de macht van dictators in gevaar zou kunnen brengen. Dat is de reden waarom veel onwetenden zich verzetten tegen het democratische denken.

De profeet was een vredestichter en slaagde erin om eeuwenlange stammentwisten te beëndigen. Dacht je dat dit was omdat hij vasthield aan allerleid archaïsche tradities ? Nee hoor, dat was omdat hij in staat was om met een open geest anderen tegemoet te treden en zijn eigen culturele traditie in vraag te stellen in dienst van de rechtvaardigheid en de gelijkheid van mensen, de belangloze inzet voor armen en de bereidheid tot zelfkritiek, de bereidheid tot samenwerking, vergeving, barmhartigheid in dienst van God, enz, enz......

Hay Jouhara
22-11-03, 03:24
zo je moet de politiek in gaan dude als je rond deze tijd dat nog er allemaal er uit krijgt ik doel vooral op de laatste stukje ik zie er wel wat in zitten een mooi gedachten gang,maar willen de Arabische landen nog proberen om met het westen te concureren met (nadruk op proberen) zullen ze zich toch wel wat vaker moeten aanpassen met de hendaagse gewoonte's van de wereldmaatschappij

:blowen: :blowen: :blowen:

Blade20
22-11-03, 09:51
hmm, ik las juistnet wat over democratie en de partijen die winnen. In pricipe zit er een kink in de democratische regelgeving.

Heeft een partij die de democratie bedreigd en de verkiezingen wint recht om te regeren?

Tja, dat is een lastig.
Mijn mening. Een regering is (in een democratie) vaak een coalitie van verschillende partijen die door het volk zijn gekozen. (dit geld niet in de VS, hier bestaan alleen de democraten en de republikeinen)
De gekozen partij heeft een bepaalde regeerperiode die door de democratische wetgeving wordt bepaald. Na afloop van deze regeerperiode volgen er nieuwe verkiezingen en kunnen ze alleen verder regeren als ze door het volk worden herkozen.

Echter, als een partij wordt gekozen door het volk die niet democratisch is zullen ze de regels van de democratie afschaffen om zo te voorkomen dat ze na een bapaalde tijd moeten stoppen met regeren en op de stemmen van het volk moeten vertrouwen bij de nieuwe verkiezingen. Naar mijn mening is dit misbruik van de democratie, het probleem is echter dat in verweer kan worden gebracht dat het volk ervoor heeft gekozen.
Toch zit er een haakje aan dit verweer, het volk is een ruime opvatting. 'Het volk' ziet er tien jaar later anders uit als nu, en heeft wellicht andere ideeen. Het volk van nu wilt misschien een partij die niet de democratie volgt. (een actuele vorm is bijvoorbeeld de shariawetgeving, ik laat even in het midden wat mijn mening over deze wetgeving is omdat die nu niet relevant is)
Echter is e democratie in mijn ogen niet enkel voor de vrijheid en de bescherming van het volk nu, het is ook vrijheid en bescherming voor het volk over tien jaar, of honderd jaar.

Ergo, een partij mag naar mijn mening niet een democratie opheffen om zo langer aan de macht te blijven, ookal is het gekozen door het volk zelf. Dit omdat daarmee het volk van de toekomst zijn vrijheid wordt afgenomen zonder dat dat toekomstige volk zich kan verdedigen.

Mark
22-11-03, 10:27
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb een veel te positief beeld

hier had je moeten stoppen :hihi: