PDA

Bekijk Volledige Versie : Harde kern (150 man!) valt politie aan



nl-x
21-11-03, 22:59
Bewoners uit wijk Sittard storten zich massaal op politie

Uitgegeven: 21 november 2003 21:53

SITTARD - De politie in Sittard moest vrijdagavond met vijftien wagens uitrukken om 150 buurtbewoners in bedwang te houden. De bewoners van de wijk Stadbroek hadden zich massaal op de politie gestort na een inval in een woning aan de Morgenstraat.

De politie vond een nog onbekende hoeveelheid harddrugs, een vuurwapen en een wietplantage in de woning. Volgens een woordvoerder stortten vier mannen zich tijdens de inval op de agenten, waarbij flink geslagen en geschopt werd. Bij die vechtpartij moesten de agenten pepperspray en wapenstokken gebruiken.

In het pand waren drie vrouwen en vijf mannen aanwezig. De politie hield twee mannen aan. De overigen wisten in het tumult te ontkomen. Later arresteerde de politie nog een derde verdachte. De arrestanten zijn tussen de 24 en 26 jaar oud.

Een agent raakte gewond en werd naar het ziekenhuis gebracht. Na de inval begonnen ongeveer 150 buurtbewoners zich met de zaak te bemoeien, en ontstond een broeierig sfeertje. "De sfeer werd sterk anti-politie", zei de woordvoerder van de politie. "We zagen ons gedwongen vijftien wagens versterking op te roepen". De politie verwacht nog meer aanhoudingen.

nl-x
21-11-03, 23:00
Les Hollandais et Venco! ... yeah right, misschien als er XTC pillen in die Venco zou zitten :P

barfly
21-11-03, 23:10
Daar zul je 't weer hebben hoor! De gemiddelde allochtoon begrijpt weer eens niet dat ie in een politiestaat terecht is gekomen en zwaar onderdrukt wordt!

Als dan de autochtonen duidelijk laten merken dat ze niet gedient zijn van een politieonderdrukkingsstaat, dan staan gelijk die allochtonen weer op om ons te veroordelen!

:motorzaag

ZbaqZbaq
21-11-03, 23:30
standaard gedrag van autochtonen

Blade20
21-11-03, 23:34
Het zal wel kamp volk zijn of sjabben ofzo, wat was de naam van de buurt?

Als het zoiets als kemp of kamp was weet ik genoeg, die mensen zijn meestal tuig van de richel.

an3sdej
22-11-03, 00:41
Alle honderdvijftig oppakken, en dan opsluiten totdat het hele bedrag dat die aktie van de politie gekost heeft laten betalen, en pas daarna straf geven.

nl-x
22-11-03, 10:36
Geplaatst door barfly
Daar zul je 't weer hebben hoor! De gemiddelde allochtoon begrijpt weer eens niet dat ie in een politiestaat terecht is gekomen en zwaar onderdrukt wordt!

Als dan de autochtonen duidelijk laten merken dat ze niet gedient zijn van een politieonderdrukkingsstaat, dan staan gelijk die allochtonen weer op om ons te veroordelen!

:motorzaag

Je praat het goed !? :wow: :wow: :wow:

Je zou je moeten distantieren en schamen voor je volk :ego:


(Stel je nou toch eens voor dat er 150 Marokkanen stond, die een drugshuissie wouden beschermen. :rolleyes: )

Tafrout
22-11-03, 10:46
Als het Marokkanen waren dan zou de politie geen pepperspray en wapenstokken gebruiken maar een vuurwapen. Dan zouden ze zich natuurlijk bedreigd voelen.

Blade20
22-11-03, 11:05
Even voor de goede orde, ja het is fout. Maar dat is het overduidelijke benadrukken, dat is wat overbodig vindt ik.

Het optreden van de politie vindt ik adequaat. Dergelijke acties gebeuren hier (Limburg) wel vaker, alleen dan op kleinere schaal. Het gebruik van vuurwapens door de politie zou, op lange termijn, lijden naar veel overbodige slachtoffers. De mensen die hier drugsplantages hebben zijn vaak (legaal) werkeloos of hebben een beroep aan de onderste plank van de samenleving. Ze zitten hier met zovelen omdat zowel Belgie als Duitsland dichtbij is.

Maar de situatie hier is anders dan de situatie in bijvoorbeeld Amsterdam. Bij deze situatie weet de politie van tevoren dat ze tegenstand kunnen verwachten aangzien zijzelf de inval plegen. Tuurlijk, een politieman moet altij tegenstand verwachten, maar kan echter niet constant alert zijn. (het zijn tenslotte maar mensen)

Als iemand plotseling een mes trek is er een snellere reactie nodig dan bij deze inval. Wat ik hiermee bedoel is dat de keuze van het typ[e verdediging en tactiek wat de politie bij deze situatie heeft gebruikt al van te voren is bepaald. Als een politieagent echter plotseling met geweld wordt geconfronteerd moet hij deze beslissing in een zeer korte tijd maken en zal hij naar de meest succesvolle methode grijpen. Vaak is dit een geweer.

Ook moet hierbij worden gezegd dat een agent zelf met een mes bedreigen weer een andere situatie is als een straatgevecht tussen vij a zes personen waarbij de agenten zelf niet worden aangevallen.

nl-x
22-11-03, 11:16
Blade, dus als ik het goed begrijp wonen er veel menselijkere mensen in Limburg dan in Amsterdam, en daarom dat de politie daar anders kan ingrijpen dan hier? De Amsterdamse criminelen zijn per definitie agressiever en dat rechtvaardigt dus de agressievere houding in Amsterdam?

Nou, volgens mij zijn dat echt geen lieverdjes in Limburg, maar ook gewoon mensen.



nlx


ps. Leg eens uit hoe een legale werkeloze legaal is terwijl hij stiekum bijverdient met Drugs? Volgens mij ben je dan niet legaal werkeloos, nog afgezien van het feit dat drugshandel verboden is. Die mensen krijgen nl. dus ook uitkering en zo.

Mark
22-11-03, 11:18
Geplaatst door nl-x
Blade, dus als ik het goed begrijp wonen er veel menselijkere mensen in Limburg dan in Amsterdam, en daarom dat de politie daar anders kan ingrijpen dan hier? De Amsterdamse criminelen zijn per definitie agressiever en dat rechtvaardigt dus de agressievere houding in Amsterdam?


duhhhh iedereen weet dat Amsterdammers onmenselijke barbaren zijn :)

Tafrout
22-11-03, 11:19
Bekrompen hokjesgeest of niet, ik kan je verzekeren dat als het marokkanen waren het anders afliep en de media er weer massaal op afging.

Mark
22-11-03, 11:21
Geplaatst door Tafrout
Bekrompen hokjesgeest of niet, ik kan je verzekeren dat als het marokkanen waren het anders afliep en de media er weer massaal op afging.

Ik denk het ook wel, hoewel die Heracles boeren ook flink in de media kwamen en een eentje als kado een baksteen in zijn hoofd heeft gekregen :boogie:

Blade20
22-11-03, 11:54
Geplaatst door nl-x
Blade, dus als ik het goed begrijp wonen er veel menselijkere mensen in Limburg dan in Amsterdam, en daarom dat de politie daar anders kan ingrijpen dan hier? De Amsterdamse criminelen zijn per definitie agressiever en dat rechtvaardigt dus de agressievere houding in Amsterdam?

Nou, volgens mij zijn dat echt geen lieverdjes in Limburg, maar ook gewoon mensen.



nlx


ps. Leg eens uit hoe een legale werkeloze legaal is terwijl hij stiekum bijverdient met Drugs? Volgens mij ben je dan niet legaal werkeloos, nog afgezien van het feit dat drugshandel verboden is. Die mensen krijgen nl. dus ook uitkering en zo.

Nee, dat beweer ik niet. Ik bedoelde ermee dat wij dit soort criminaliteiten hier vaker hebben en er dus daarom ook meer kennis en ervaring is bij de politiebureaus over hoe dergelijke zaken moeten worden aangepakt.

Ja, dat legaal dwil ik mee aanduiden dat ze zcenten trekken van ons belastingbetalers terwijl ze zelf ff lekker geld bijverdienen door illegaal wiet te telen ofzo.

Zagora
22-11-03, 15:55
Geplaatst door Dave20
Nogal wiedes ja, zou zoiets in Marokko dan geen aandacht krijgen, wanneer een groep van 150 immigranten zich tegen de politie zou keren?

.

nl-x
22-11-03, 19:27
Geplaatst door Dave20
Nogal wiedes ja, zou zoiets in Marokko dan geen aandacht krijgen, wanneer een groep van 150 immigranten zich tegen de politie zou keren?

Nee, het lijkt mij dat de politie de media er ver van af zou houden als ze net 150 man hebben neergeknald. :knife_hea

nefertiti
13-12-03, 13:58
Gaat het hier nu over dat oud marokkaans moedertje? ocharme het besje....

sadeeQ
13-12-03, 14:37
Geplaatst door Gerrit Jan
Nlx, weet je dan niet waar de beste Nederlanders wonen?

Belgie ?

zuidafrika ?

of toch maar israel ?


:gniffel:

nl-x
13-12-03, 15:53
Geplaatst door nefertiti
Gaat het hier nu over dat oud marokkaans moedertje? ocharme het besje....
Deze thread was al bijna een maand oud!

sadeeQ
13-12-03, 16:00
:hihi:

geef die idioten een lolly anders.