PDA

Bekijk Volledige Versie : vraagje over hadiths

lolla
22-11-03, 19:58
wie kan mij vertellen hoe ik aan de nederlndstalige verzamelingen kom van de hadiths verzamelingen b.v van buchari of muslim .ik ken een site waar ze op staan maar het is in het engels .? :zwaai:

sihamAen
23-11-03, 18:14
Geplaatst door lolla
wie kan mij vertellen hoe ik aan de nederlndstalige verzamelingen kom van de hadiths verzamelingen b.v van buchari of muslim .ik ken een site waar ze op staan maar het is in het engels .? :zwaai:

Genoeg standplaatsen van Nederlands vertaalde boeken op de zwarte markt. Ik heb een uitgebreide boekenkast gecreerd, zoveel boeken zijn er.

Of er echt nederlandse vertalingen zijn van de hele serie buchari of muslim durf ik je niet te zeggen. Maar er zijn veel boeken met samenstellingen van hadiths van verschillende schrijvers over bepaalde onderwerpen.

Kennis is echt het kostbaarste bezit dat je kunt bezitten.

Subhannallah.

Sim,

lolla
23-11-03, 18:27
die boeken heb ik al een stuk of twintig van

maar ik neem niet alle ahadiths seieus soms staan er dingen in die tegenstrijdig zijn met de koran.en dat weten een heleboel mensen ook
ik wil niet een boek met samestelling van een of ander geleerde. ik wil zelf de boek van buchari zijn sahih hadiths.en andere verzamelaars .en dan alleen de sahih hadiths. kijk dat ermensen zijn die puur in al die hadiths geloven daar heb ik respect voor .maar ik zit zo inelkaar dat ik niet honderd procent geloof in een hadith die 100 of 200 honderd na de dood van de profeet is geschreven.en al zeker helemaal niet dat allah je daarvoor zal straffen.zou de profeet in deze tijd hebben geleefd dan had ik niks liever dan zijn voorbeeld gevolgd .maar ik ga mijn leven niet leiden aan de hand van de verzamelingen van een of ander geleerde. en dat ik er wel benieuwd naar ben dat is allen om mijn kennis te veruimen

zorro
26-11-03, 07:49
De betekenis van hadiths (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=1075190#post1075190post1075190)

karimmm
22-12-03, 00:32
www.al-yaqeen.com