PDA

Bekijk Volledige Versie : Groot Brittannië gaat kinderen afnemen van illegalen die weigeren te vertrekken.



Marsipulami
23-11-03, 12:47
GB overweegt kinderen af te nemen van afgewezen asielzoekers

LONDEN 23/11 (BELGA/AG) = De Britse autoriteiten overwegen om de kinderen af te nemen van afgewezen asielaanvragers indien ze weigeren om vrijwillig gerepatrieerd te worden. Asielzoekers die met hun kinderen aankomen in Groot-Brittannië zullen ook geen sociale toelage meer ontvangen indien ze niet de toestemming verkrijgen om in het land te blijven.

De maatregel zal woensdag openbaar worden gemaakt door de regering maar de grote lijnen van het project staan vandaag te lezen in de Britse krant de Observer. De Britse minister van Binnenlandse Zaken David Blunkett heeft de informatie bevestigd. De maatregel moet er voor zorgen dat de repatriëring van buitenlandse illegalen sneller verloopt.

De regering hoopt dat afgewezen asielaanvragers onmiddellijk zullen aanvaarden gerepatrieerd te worden indien ze het risico lopen hun kinderen te verliezen omdat ze geen financiële middelen meer hebben om voor hen te zorgen. Voor het moment krijgen ouders die zijn afgewezen als vluchteling financiële steun van de staat tot de dag ze worden uitgewezen, wat jaren kan duren.

Ongeveer 2.000 kinderen kunnen getroffen worden door de nieuwe maatregel. De Britse premier Tony Blair krijgt al lang kritiek te slikken wegens de laksheid van zijn asielpolitiek. Vorig jaar bereikte het aantal asielaanvragen in GB een nieuw record dat het hoogste is binnen de Europese Unie.(KVC).

Tomas
23-11-03, 13:10
En na Belgie is GB aan de beurt.

Marsipulami
23-11-03, 13:17
Geplaatst door Tomas
En na Belgie is GB aan de beurt.

Jullie Hollanders zijn veel te laf om zelf iets te ondernemen. Veel blabla en verder als een hondje achter het baasje Bush van de VS aanhuppelen.

Blade20
23-11-03, 13:26
Hulde aan GB, hun huidige houding is veel te laks. Ik schaam me ervoor dat in Nederland zo weinig wordt ondernomen aan de stroom immigranten. Gelukkig is de boel al gehalveerd, maar dat kan nog wel minder.

De meeste wetsvoorstellen worden nu (nog) geblokkeerd, maar na de volgende verkiezingen niet meer.
Jammer voor de asielzoekers, maar nu is het even tijd om ervoor te zorgen dat de boel weer op orde gaat lopen en om de normen en waarden van Nederland weer te herstellen. Ze gaan hun heil maar ergens anders zoeken, hun buurland bijvoorbeeld, waarom naar een ver land waar ze een andere cultuur moeten aannemen? Waarom niet gewoon in hun buurlandje, als dat mogelijk is.
Willen ze soms ook; van de belastig trekken, kleurentv en internet hebben, anderen in het openbaar kunnen beledigen?

Ik begrijp best dat er ook (veel) goede asielzoekers zijn, maar nu moeten we eerst die relzoekers uitzoeken die op dit moment al in Nederland zijn.

Marsipulami
23-11-03, 13:37
Geplaatst door Blade20
Hulde aan GB, hun huidige houding is veel te laks. Ik schaam me ervoor dat in Nederland zo weinig wordt ondernomen aan de stroom immigranten.

Je hebt het vast over die 0.67 % (219 mensen) van het aantal asielaanvragen die in 2001 in Nederland voor erkenning in aanmerking kwamen ?


Bron: De mythe van het tolerante Nederland (klik) (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=76823&highlight=mythe)

Blade20
23-11-03, 14:06
Geplaatst door Marsipulami
Je hebt het vast over die 0.67 % (219 mensen) van het aantal asielaanvragen die in 2001 in Nederland voor erkenning in aanmerking kwamen ?


Bron: De mythe van het tolerante Nederland (klik) (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=76823&highlight=mythe)

Nou goed, ik heb me wat versproken, ik doelde eigenlijk op dat tweede generatie tuig wat de straten van tijd tot tijd terroriseerd (hoor je overigens niets meer van, zouden ze eindelijk worden opgevoed?)

Klein vraagje; waarom de link in vet schrift en erachter klik?

barfly
23-11-03, 15:26
Geplaatst door Marsipulami

Jullie Hollanders zijn veel te laf om zelf iets te ondernemen. Veel blabla en verder als
een hondje achter het baasje Bush van de VS aanhuppelen.



Je hebt het vast over die 0.67 % (219 mensen) van het aantal asielaanvragen die in 2001 in Nederland voor erkenning in aanmerking kwamen ?


Bron: De mythe van het tolerante Nederland (klik)


Wat is het nou Mars? Zijn we nou te laf of toch weer te hard?

Soms spreek je jezelf al in dezelfde topic tegen en dat valt dan meteen op heh :haha:
[/QUOTE]

Marsipulami
23-11-03, 16:09
Geplaatst door barfly
Wat is het nou Mars? Zijn we nou te laf of toch weer te hard?

Soms spreek je jezelf al in dezelfde topic tegen en dat valt dan meteen op heh :haha:


Ik zie geen enkele tegenspraak, weerloze vluchtelingen in de goot trappen en terzelfdertijd de hielen likken van de macht. Het is allebei laf.

Jaroon45
23-11-03, 17:03
Mars....zie jouw cijfers niet in de UNHCR cijfers terug....

Refugees per 1 000 inhabitants in the EU end 2000
Bron: UNHCR Population Data Unit
Belgium 2.4
Netherlands 9.2

Aid Levels of EU States end 2000
% of GNP to UNHCR aid
Belgium 0.36
Netherlands 0.82 (na Denemarken hoogste van EU)

Vluchtelingen (asielverzoeken) in getallen
2001:
Land Totaal Afwijzingen
Nederland 72.843 62.263
België 5.439 4.080
Bron: UNHCR 2001 Population Statistics (provisional), 7 juni 2002