PDA

Bekijk Volledige Versie : Muur



freya
25-11-03, 12:35
laat ik dan eens de eerste niet manipuleerbare ankettuh plaatsen

Moderators blijf er met je tengels vanaf!!!!! :fpuh:

De apartheidsmuur in Palestina

Voor of Tegen

en Waarom

Syphax
25-11-03, 12:54
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ben voor, gewoon om redenen van medemenselijkheid want het aantal zelfmoordaanslagen is sinds het veiligheidshek flink afgenomen.

Dat die muur door palestijns gebied loopt, daar kijk jij met je medemenselijke blik graag overheen!!!

Medewerker PR?

sadeeQ
25-11-03, 13:07
Geplaatst door Gerrit Jan
medemenselijkheid

:fuckit: een zionist met gevoel voor medemenselijkheid,waarlijk de wereld heeft nog hoop :wat?!:

gatverdamme,wat klinkt dat woord smerig zo uit je bek


:jammer: ik stem zelden op die klote pols,ik word gelijk weg geflikkerd van forum en beland ik ergens op de voorpagina en moet ik weer een zoektocht van een half uur houden om NVDD forum terug te vinden :auw2:

Mark
25-11-03, 13:10
Wij moeten ons niet bemoeien hiermee, als je er wat aan doet dan krijg je toch stank voor dank. Zie Irak.

Hay Jouhara
25-11-03, 13:42
is het waard om de ene onmens waardigen actie (zelfmoordenaars) begrijp me goed ik vind het onmens waardig dat ze als verzet zich zelf moeten opblazen want de staat Israel is een bezetter en tegen de tiranie van een bezetter moet je altijd blijven strijden want anders verandert er nooit iets ten voordeel van de Palestijnen natuurlijk is het onmenselijk maar dat is ook het feit dat Israel zoveel PL niet naar hun eigen land terug laat keren en land dat gewoon van de PL wordt afgepakt en verkocht aan joden (zogenaamd het heilige land dat door iets onheiligs is verkregen)

observer
25-11-03, 13:58
ik vind het onmens waardig dat ze als verzet zich zelf moeten opblazen want de staat Israel is een bezetter en tegen de tiranie van een bezetter moet je altijd blijven strijden want anders verandert er nooit iets ten voordeel van de Palestijnen moeten nou moeten het is een keuze

of er iets veranderd? nee sinds de 2e intifada is het alleen maar slechter geworden, het enige wat ze bereikt hebben is dat de grote groep israeli die voor een vredige oplossing was als sneeuw in de negev is verdwenen

het heeft ervoor gezorgd dat sharon de palestijnen kan afbeelden als bloeddorstige moordenaars die er niet voor terugdeinsen om kinderen en vrouwen te vermoorden

hij kan ze ook vertellen dat ze niet zullen stoppen voor israel vernietigd is

waarom omdat de muur er al tussen de oren zit

vroeger waren er nog genoeg joden die met palestijnen omgingen die naar de markt in het arabische deel gingen

vroeger werkte een flink deel van de palestijnen naast hun israelische leeftijdgenoten

al dat is weg door de 2e intifada

een vreedzaam protest, het uitnodigen van jonge israeli om te komen zien hoe ze leven had mischien wel veel effectiever geweest

martin luther king heeft ook meer bereikt dan de black panthers
gandhi ook meer dan de hindu opstandelingen

Tomas
25-11-03, 15:12
Ik ben voor een muur om het midden-oosten.

Mark
25-11-03, 15:13
Geplaatst door Tomas
Ik ben voor een muur om het midden-oosten.

om europa

Tomas
25-11-03, 15:15
Geplaatst door Gerrit Jan
Mensenlevens zijn voor mij belangrijker dan grondgebied.

Als je dit echt meende, dan was je tegen de muur. Want de muur beschermt land te nkostee van dragelijk leven.


Trouwens, die grenzen zijn toch maar kunstmatig getrokken, na de veroveringsoorlog van de Arabieren in 1948. Veel aanhangers van de Palestijnen, ook hier op het forum, erkennen ze niet eens.

Als dat je stelling is moet je je ook niet beroepen op die grenzen. Dus op het bestaan van Israel. Of suggereren dat er veroveringsoorlogen zijn gevoerd. Want dat kan dan allemaal niet als er geen grenzen bestaan.

Je moet wel consequent blijven.

Tomas
25-11-03, 15:21
Geplaatst door Mark
om europa

om gouda.

sadeeQ
25-11-03, 15:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Sadeeq, ik vind NVDD altijd binnen een seconde.

Mijn geitje Np 151 zal trots op je zijn,die beweert ook altijd dat zionisten slim en harder werken dan de mocro's



Ondanks je onaangepaste taalgebruik
Onaangepaste lieden moet je gewoon onaangepast spreken


merk ik dat medemenselijkheid toch hoog bij jou in het vaandel staat. Daar ben ik blij om. Misschien zou je ook iets van dat medegevoel kunnen reserveren voor de Joden in Israël, die zo vaak zomaar op straat vermoord worden.

doe ik ook





















zodra die kut-zionisten stoppen met het zomaar afschieten van palestijnse kinderen op straat :jumping:

sadeeQ
25-11-03, 16:04
Geplaatst door Gerrit Jan
.

En dan zal ik je nog eens iets vertellen: Joden schieten nooit zomaar Palestijnse kinderen op straat af.

:maf3:

die palestijnse idioten weer.die schieten zichzelf wel neer :watte?:

sadeeQ
25-11-03, 16:11
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat is inderdaad gebeurd, zoals bleek bij het Palestijnse jongentje dat doodgeschoten werd terwijl het door zijn vader uit de vuurlinie werd gehouden. De kogel kwam niet van de Israëli's maar van de andere kant, van de Palestijnen.

Aldus een onafhankelijke isrealische betrouwbare bron :D

Dat geldt neem ik ook voor de overige 1200 palestijnse doden :hihi: :hihi:

freya
25-11-03, 17:11
Geplaatst door Gerrit Jan


En dan zal ik je nog eens iets vertellen: Joden schieten nooit zomaar Palestijnse kinderen op straat af.

A/ interessante woordkeuze Joden ipv Israeliers.
Als een Marokkaans jongetje die verspreking maakt, gaat er weer een melding naar het CIDI :alien:

B/ lees dit eens:


IAF Brigadier: We Received Orders to Kill Palestinian Children

10/09/2003

Yiftah Sepctor, an Israeli air force reserve Brigadier General, has been laid off as a trainer in the air force, because he refused to participate in assassination operations inside the Palestinian territories.

The Israeli radio reported on Wednesday that Sepctor was notified with such a decision during a meeting with the Israeli Air Force Commander, Dan Halutz.

Brigadier General Spector is a veteran Israeli pilot who participated in the 1973-war and the bombing of the Iraqi nuclear reactor in 1982. Spector is viewed by many Israeli pilots as a "legend", and a row-model to follow.

In an interview with Spector, the Israeli radio quoted him as saying that during his military service in the Israeli air force, he had received orders from the General command of the Israeli army to kill Palestinian children, confirming that such orders in its essence contradicts the Israeli military and civil laws and regulations because killing innocent children is a serious crime that should not be absolved.

He went onto saying that the Israeli occupation is the main cause of all problems and the iron fist control of the Israelis on the Palestinians.

”The Israelis looked at the Palestinian people only via the muzzle of the rifles and the motion of power and the assassinating of the Palestinian activists. Sharon’s’ government would lead the Israelis nowhere,” Spector said.

He added that the Israeli occupation blatantly harm the Israeli society, which is incomparable to that caused to the Palestinian people.

About 27 Israeli reserve and active pilots, including a Brigadier General, sent a signed petition to the Israeli Air Force Commander, last September, in which they refused to participate in the assassination operations of anti-occupation activists in the most densely populated areas of the West Bank and Gaza Strip.

The signed petition stated that the missions, in which the Israeli pilots fly over the Palestinian territories are “immoral and illegal”, due to which innocent Palestinian civilians were killed.

On August, Israel had declared a total war against the anti-occupation activists from Hamas and Islamic Jihad.

More than 76 Palestinian civilian bystanders were killed in the "carefully considered" extrajudicial executions Israel has carried out since the eruption of Al-Aqsa Intifada on September 29, 2000

freya
25-11-03, 17:26
Geplaatst door Gerrit Jan
a. Ik snap niet wat je bedoelt.
b. Ik lees nooit iets wat jij plaatst (zolang je die onderschriften niet weghaalt)


hahahahahahaha

Wat ben jij een laffaard!


Zo makkelijk kom je hier niet onderuit meneer, je hebt het wel gelezen, anders had je niet gereageerd en het is duidelijk dat je niet weet wat je nu nog moet zeggen

:haha:

looser


:moe:

freya
25-11-03, 18:26
Geplaatst door Gerrit Jan
En nou reageer ik al helemaal niet meer (tenzij je excuses aanbiedt).

:haha: :haha: :haha: :haha::haha: :haha::haha: :haha::haha: :haha::haha: :haha:

Ben ik even blij van jouw onzinnige leugens verlost te zijn :tik:

jaja
25-11-03, 19:15
Geplaatst door freya
hahahahahahaha

Wat ben jij een laffaard!


Zo makkelijk kom je hier niet onderuit meneer, je hebt het wel gelezen, anders had je niet gereageerd en het is duidelijk dat je niet weet wat je nu nog moet zeggen

:haha:

looser


:moe: Wat mij altijd interesseert is waar dat interview met die generaal Ouze Merham is gepubliceerd. Iedereen schrijft het van de vorige over, vertaalt het etc etc. maar niemand geeft aan waar het oorspronkelijke interview staat. Ik het al aan allerlei mensen gevraagd ... en niemand weet dat ... Wellicht weet jij het?
Soweiso wat meer informatie over die generaal zou mij ook interesseren ... tot nu toe ook niets gevonden ... hij komt een beetje "eenmalig" over ... alleen in dat "roemruchte" interview.
Nogmaals, kan best wezen dat hij historisch is, maar geef dan even eens wat meer gegevens ...

Hay Jouhara
25-11-03, 19:46
Geplaatst door hay jouhara
is het waard om de ene onmens waardigen actie (zelfmoordenaars) begrijp me goed ik vind het onmens waardig dat ze als verzet zich zelf moeten opblazen want de staat Israel is een bezetter en tegen de tiranie van een bezetter moet je altijd blijven strijden want anders verandert er nooit iets ten voordeel van de Palestijnen natuurlijk is het onmenselijk maar dat is ook het feit dat Israel zoveel PL niet naar hun eigen land terug laat keren en land dat gewoon van de PL wordt afgepakt en verkocht aan joden (zogenaamd het heilige land dat door iets onheiligs is verkregen)


is het waard om de ene onmens waardigen actie te straffen met een anderen onmenswaardige beleid dat door een zogenaamd democratische staat word gehanteerd
kijk die terroristen zijn geen vertegenwoordigers van de gehele Palestijnse bevolking en sharon en co vertegen woordigen wel de gehele staat Israel dus met anderen woorden Israel straft de gehele bevolking van Palistina met deze sanctie wat dus de staat Israel tot een grote onmenselijke achterlijke idioten maakt die een gedachten gang hebben van ze zijn toch maar allemaal een pot nat die Palestijnen dus met anderen woorden ze zijn allemaal terroristen want we straffen ze allemaal schuldig of nie schuldig, en daar maakt Israel een grote fout want zo zullen ook gematigde Palestijnen steeds meer negatiefer naar de joden toe kijken want hoe lang willen zie die muur daar houden nothing last forever en al helemaal niet als je het onrechtmatig hebt verkregen

freya
25-11-03, 20:00
Geplaatst door jaja
Wat mij altijd interesseert is waar dat interview met die generaal Ouze Merham is gepubliceerd. Iedereen schrijft het van de vorige over, vertaalt het etc etc. maar niemand geeft aan waar het oorspronkelijke interview staat. Ik het al aan allerlei mensen gevraagd ... en niemand weet dat ... Wellicht weet jij het?
Soweiso wat meer informatie over die generaal zou mij ook interesseren ... tot nu toe ook niets gevonden ... hij komt een beetje "eenmalig" over ... alleen in dat "roemruchte" interview.
Nogmaals, kan best wezen dat hij historisch is, maar geef dan even eens wat meer gegevens ...


Hmz, laten we het eens niet over mijn onderschrift hebben, maar over het bewust doden van Palestijnse kinderen.

Wat vindt jij daarvan Jaja, dat daar opdracht toe gegeven is?



In dit licht vind ik die uitspraken van Sharon uit 1956 helemaal niet zo twijfelachtig, BTW

freya
26-11-03, 09:56
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens :tik:

Wat vinden jullie ervan dat er opdracht is gegeven om op Palestijnse kinderen te schieten?

jaja
26-11-03, 10:23
Geplaatst door freya
Hmz, laten we het eens niet over mijn onderschrift hebben, maar over het bewust doden van Palestijnse kinderen.
Wat vindt jij daarvan Jaja, dat daar opdracht toe gegeven is?Bewuste opdrachten om ongewapende mensen, volwassenen of kinderen, die geen directe bedreiging zijn voor de soldaten of dat wat zij moeten beschermen, zijn absolute oorlogsmisdaden.

Het artikel is niet helemaal duidelijk wat Spector precies heeft gezegd. Hij heeft opdracht gekregen om gericht op kinderen te schieten, maar er staat niet bij of er restricties waren wat betreft de omstandigheden. Zoals ik boven al zei, als er sprake is van directe bedreiging - en ja, stenen gooien KAN een directe bedreiging zijn - dan is de situatie anders. Als er sprake is van directe bedreiging voor de soldaat of voor een kameraad dan maakt het niet uit tot welk leger je behoort, dan word je als soldaat GEACHT gericht te schieten.
Ik heb zelf wacht gelopen bij Nederlandse nucleaire opslagplaatsen ... en geloof me, de schietinstructies zijn soms vergaand.

Maar nogmaals, zonder restricties is het een oorlogsmisdaad. Met rtestricties, hangt het er van af wat de restricties zijn en hoe de naleving van die restricties wordt getoetst.


In dit licht vind ik die uitspraken van Sharon uit 1956 helemaal niet zo twijfelachtig, BTW juist in dit soort zaken ben ik een voorstander van zeer duidelijk te zijn met je bronnen ... en ook precies te kijken wat er staat.
Nogmaals, zoals het nu op het internet rondzoeft is er eigenlijk maar sprake van een heel vage bron, die 3000 keer of meer gecopieerd is. Alleen het feit dat men het copieerd maakt het nog niet waar. (Overigens ook niet onwaar ...:) ... maar het vraagt wel naar een wat kritischer onderzoek.)

Mark
26-11-03, 10:32
Geplaatst door freya
Hmz, laten we het eens niet over mijn onderschrift hebben




In dit licht vind ik die uitspraken van Sharon uit 1956 helemaal niet zo twijfelachtig, BTW

Dit is de winnaar van de "ik spreek mezelf tegen" prijs van de dag.

Gefeliciteerd!

freya
26-11-03, 11:51
Geplaatst door Mark
Dit is de winnaar van de "ik spreek mezelf tegen" prijs van de dag.


Mag ik ook eens een keer :ego:



Gefeliciteerd!


Dank je :strik: