PDA

Bekijk Volledige Versie : Bioscoopje pakken vanavond mensen?



Mark
25-11-03, 14:14
Extra beveiliging in bioscopen Amsterdam

Uitgegeven: 25 november 2003 13:40

AMSTERDAM - De Pathé bioscopen in Amsterdam zetten dinsdagavond extra beveiliging in. Dat heeft regiomanager D. Stains van Pathé dinsdag gezegd. De maatregel moet de problemen voorkomen die de bioscopen de afgelopen twee jaar hebben gehad met groepen jongeren tijdens islamitische feestdagen.

Dinsdagavond wordt het einde van de vastenmaand ramadan gevierd met het suikerfeest. De afgelopen twee jaar vierden grote groepen jongeren dit in de Amsterdamse bioscopen en dat verliep niet altijd even soepel. "De laatste twee jaar zijn er problemen geweest op deze dag, en dat willen we dit jaar voorkomen", aldus de regiomanager.

"We hebben afspraken met de politie gemaakt. Jongeren die voor de deur problemen maken komen er niet in en we doen meteen aangifte als jongeren in de bioscoop problemen veroorzaken", zegt Staines.

De Amsterdamse politie zegt wat vaker langs de bioscopen te lopen puur uit voorzorg. "Dit soort dingen regelen de bioscopen met het wijkteam. Die houden een extra oogje in het zeil. De afgelopen jaren hebben zich geen grote problemen voorgedaan tijdens het suikerfeest, dus daar gaan we nu ook niet vanuit", aldus een woordvoerder.

Het filmtheater aan de Munt en Pathé Arena krijgen het dinsdagavond extra druk. In bioscoop Tuschinski heeft de galapremière plaats van de film Kees de Jongen en bioscoop City is helemaal afgehuurd voor besloten voorstellingen van het documentairefestival IDFA

TonH
25-11-03, 14:22
Argh, da's waar ook. Wat een keuze. PSV op TV of bioscoopje pikken met cola, popcorn etc. in je nek en gillende, brullende pubers....

:denk:

Op naar Pathé De Munt dan maar. :hihi:

nl-x
25-11-03, 14:48
Jep ... en mochten ze nog geen plannen hebben, hebben ze bij deze alvast de uitnodiging.

Tomas
25-11-03, 14:51
Misschien zou het mooi zijn als de katholieken en de moslims het zuikerfeest en carnaval (ook het officiele einde van de vastenperiode als ik me niet vergis) zouden laten samenvallen?

Lijkt mij wel wat. 3 dagen rust boven de rivieren.

nl-x
25-11-03, 14:56
Geplaatst door Tomas
Misschien zou het mooi zijn als de katholieken en de moslims het zuikerfeest en carnaval (ook het officiele einde van de vastenperiode als ik me niet vergis) zouden laten samenvallen?

Lijkt mij wel wat. 3 dagen rust boven de rivieren.
Vorig jaar viel de suikerfeest samen met Sinterklaas... Daar had je ook niet meer rust aan.

Tomas
25-11-03, 15:00
Geplaatst door nl-x
Vorig jaar viel de suikerfeest samen met Sinterklaas... Daar had je ook niet meer rust aan.

Sinterklaas wordt ook boven de rivieren gevierd. Dat is het verschil. En maak van die 3 maar gelijk 4 dagen, want de dag erna zijn ze helemaaaal rustig.

GroteWolf
25-11-03, 16:13
Een goede tip voor Feyenoord supporters.