PDA

Bekijk Volledige Versie : M. Smit Terecht aangeklaagd!



Blade20
25-11-03, 18:09
Aangifte tegen raadslid Michiel Smit

Gepost door Rob (R@b) - dinsdag 25 november 2003 @ 18:58 - Bron: NieuwRechts / De Telegraaf

Tegen het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit van NieuwRechts is aangifte gedaan van discriminatie en belediging van moslims. De klacht is afkomstig van de Turk Cemal Sofuoglu uit Zwijndrecht, die zich boos maakte om uitspraken die Smit vorige week op SBS6 in 'Hart van Nederland' deed.

Het programma besteedde in een item aandacht aan Smit, die bij die gelegenheid zei de islam te beschouwen als ''vijand van de Nederlandse cultuur'' en dat zijn politieke groepering de ''islamisering van Nederland wil tegengaan''.

Volgens Sofuoglu, die zich een overtuigd moslim noemt, ''ontkent de heer Smit met deze boodschap het democratisch recht van iedere burger om het eigen geloof te beleiden. Ik vind dat beledigend en bedreigend. Daarom heb ik aangifte gedaan''. De Turkse Nederlander acht het ontoelaatbaar dat Smit de islam gebruikt voor zijn politieke doeleinden. ''Daarmee schendt hij ook scheiding tussen kerk en staat. Smit is doelbewust bezig met het stimuleren van polarisering tussen bevolkingsgroepen''.

Sofuoglu haalde eerder het nieuws toen hij probeerde om negatieve uitdrukkingen over Turken te laten verwijderen uit het woordenboek van Van Dale. Ook was hij samen met schrijver Mohammed Benzakour verantwoordelijk voor de klacht over de straat Turk in Zwijndrecht.

Alhoewel Smit op zijn site wel vermeldt dat er aangifte tegen hem is gedaan, geeft hij er verder geen weerwoord op. Onbekend is ook of justitie de aangifte in behandeling zal nemen.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35322

Royce
25-11-03, 18:10
De Turkse Nederlander acht het ontoelaatbaar dat Smit de islam gebruikt voor zijn politieke doeleinden. ''Daarmee schendt hij ook scheiding tussen kerk en staat. Smit is doelbewust bezig met het stimuleren van polarisering tussen bevolkingsgroepen''.


Suc6 ouwe Turrek!

Blade20
25-11-03, 18:12
En blijf van mijn topictitel af, tis mijn mening!! :D

Royce
25-11-03, 18:13
Geplaatst door Blade20
En blijf van mijn topictitel af, tis mijn mening!! :D


Provoceren doe je maar elders!

Blade20
25-11-03, 18:13
Geplaatst door Royce
Provoceren doe je maar elders!

K heb hem een beetje aangepast, met de duim omhoog weg.

Royce
25-11-03, 18:14
Geplaatst door Dave20
N.a.v. die topic van Zwarte Schaap kunnen we als Nederlanders ook wel eens actie gaan ondernemen!


Wat gaan we doen dan?

Blade20
25-11-03, 18:16
Geplaatst door Dave20
N.a.v. die topic van Zwarte Schaap kunnen we als Nederlanders ook wel eens actie gaan ondernemen!

Persoonlijk vindt ik dat de vrijheid van de democratie wordt misbruikt. (door beide zijdes!!)

\Edit, ik las trouwens net een goede opmerking van een Fok! lid. Hij stelde dat het AEL voor hetzelfde kon worden aangeklaagd. Kijk, dat is nou eens een goed id!

Royce
25-11-03, 18:18
Geplaatst door Blade20
Persoonlijk vindt ik dat de vrijheid van de democratie wordt misbruikt. (door beide zijdes!!)


Persoonlijk vind ik dat `n autochtoon zijn eigen taal goed moet beheersen eer hij anderen daar op wijzen gaat...:moe:

Blade20
25-11-03, 18:20
Ik haalde een 7,4 voor Nederlandse communicatie op HBO nivo....

Maar dat even terzijde;

Ik las net nog een leuk nieuwtje over de aanklager:

Deze Turk zit momenteel opgesloten in de gevangenis van Krimpen aan den IJssel. Het is niet duidelijk, waarvoor hij zit. Alle correspondentie heeft hij de afgelopen maanden vanuit de bajes gevoerd.

Althans volgens iemand van Fok! Ik zal het even nazoeken.

an3sdej
25-11-03, 18:21
Volgens mij was het toch andersom. :nerveus:

Nederland/de westerse wereld is toch de vijand van de islam? :fpimp:

Royce
25-11-03, 18:22
Geplaatst door Blade20
Ik haalde een 7,4 voor Nederlandse communicatie op HBO nivo....

Maar dat even terzijde;

Ik las net nog een leuk nieuwtje over de aanklager:

Deze Turk zit momenteel opgesloten in de gevangenis van Krimpen aan den IJssel. Het is niet duidelijk, waarvoor hij zit. Alle correspondentie heeft hij de afgelopen maanden vanuit de bajes gevoerd.

Althans volgens iemand van Fok! Ik zal het even nazoeken.


Je cijfertjes zijn verre van boeiend. Ik heb het spieken geleerd van Arjen in Groep 7. Your point? Je maakt gewoon tèveel fouten. Het is gewoon `n schande.

Leuk nieuwtje? Tis meer opvallend dan dat het leuk is. Tenzij jij met heimwee terugdenkt aan de bajes.

Blade20
25-11-03, 18:29
Geplaatst door Royce
Je cijfertjes zijn verre van boeiend. Ik heb het spieken geleerd van Arjen in Groep 7. Your point? Je maakt gewoon tèveel fouten. Het is gewoon `n schande.

Leuk nieuwtje? Tis meer opvallend dan dat het leuk is. Tenzij jij met heimwee terugdenkt aan de bajes.

Erg komisch, ik spiek niet, ik schat mezelf wel hoger in!

Ik heb het even nagezocht. Hoewel ik niets kan vinden waarvoor hij heeft gezeten, schijnt hij inmiddels alweer een tijdje vrij te zijn.

observer
25-11-03, 20:15
hij ontzegt hem toch ook niet het recht zijn geloof te beoefenen

hij vind dat geloof alleen slecht voor nederland

zo rechtzaak klaar

einde juridische precisie uitleg

Joesoef
25-11-03, 20:19
Leeft die Smit dan nog steeds?

nl-x
25-11-03, 21:33
Wel grappig van die Turk. Moest vandaag -los van deze thread- aan hem denken. Ik deed wat rare maneuvres op de weg, en dacht als een agent me nou aanhoudt? Wat zal ik zeggen? "Sorry, ik wist even niet dat ik als een Turk reed." Maar toen wist ik het niet meer zeker of 'rijden als een Turk' een van de zinnen was die hij liet weghalen.

Iemand ?