PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat weet jij van je geschiedenis?



vgeld
25-11-03, 20:28
Voor de bezoekers met een Marok. achtergrond.
Op welke gebeurtenis/ plaats ….hebben de volgende woorden betrekking?

Sertorius
Sylla
Tingis
Bocchus de 1e
Bogud
Bocchus II
Iphtas et Ascalis
Juba I
Juba II
Cléopâtre Sélènè
Aedemon
Tingis-Sala
Tingis-Volubilis
Lixus
Platon
.
.
etc

observer
25-11-03, 20:29
hmm geen maroc maar de bovenste zijn romeinse geschiedschrijvers

000NobelPrizes
25-11-03, 20:29
Meestal krijg je hierop antwoord van de BLANKE AUTOCHTONEN.

Mag dat ook?

:wijs:

Waterval
25-11-03, 20:31
Geplaatst door vgeld
Voor de bezoekers met een Marok. achtergrond.
Op welke gebeurtenis/ plaats ….hebben de volgende woorden betrekking?

Sertorius
Sylla
Tingis
Bocchus de 1e
Bogud
Bocchus II
Iphtas et Ascalis
Juba I
Juba II
Cléopâtre Sélènè
Aedemon
Tingis-Sala
Tingis-Volubilis
Lixus
Platon
.
.
etc


De meeste heb ik wel gezien. Juba 2 ben ik aan het downloaden en Platon heb ik op dvd, lenen..?

Waterval
25-11-03, 20:32
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Meestal krijg je hierop antwoord van de BLANKE AUTOCHTONEN.

Mag dat ook?

:wijs:


Das niet eerlijk, jij weet hier heeel veeeel van ....

000NobelPrizes
25-11-03, 20:34
Geplaatst door Waterval
Das niet eerlijk, jij weet hier heeel veeeel van ....

Het zegt mij ruk: volgens mij zijn het computer-programma's.

Alleen Ascalis doet me aan een exclusieve sportwagen denken, en go figure, ik heb niks met auto's.

vgeld
25-11-03, 20:37
Geplaatst door observer
hmm geen maroc maar de bovenste zijn romeinse geschiedschrijvers

Sertorius et Sylla zijn geen geschiedschrijvers. Het zijn gouverneurs c.q. generaals

vgeld
25-11-03, 20:38
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Meestal krijg je hierop antwoord van de BLANKE AUTOCHTONEN.

Mag dat ook?

:wijs:

Heel graag zelfs !

000NobelPrizes
25-11-03, 20:40
http://tangier.free.fr/Histoire/frome.html

Verhip, hier staan de namen.

In het Gallisch. Vandaar Cléopâtre Sélènè in plaats van gewoon Cleopatra.

vgeld
25-11-03, 20:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
http://tangier.free.fr/Histoire/frome.html

Verhip, hier staan de namen.

In het Gallisch. Vandaar Cléopâtre Sélènè in plaats van gewoon Cleopatra.

151 NobelPrizes!
Dat is inderdaad een van de links over Tingis (Tanger). De meeste Marokkanen komen uit het noorden. Ze moeten op zo'n minste de namen Tingis, Tingis-Sala (= Assila) , Tingis-Volubilis (tanger Walili)
Lixus (Larache) moeten herkenen. !!

Nobelprizes: ik ben ontgoocheld !! ik moet maar eens met een serie geschiedenislessen beginnen !!!

Waterval
25-11-03, 20:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het zegt mij ruk: volgens mij zijn het computer-programma's.

Alleen Ascalis doet me aan een exclusieve sportwagen denken, en go figure, ik heb niks met auto's.



Ik ben trouwens aan het denken over een leuk Sinterklaas gedicht voor je.... Ik denk morgen of anders donderdag moet het af zijn.. :zwaai:

Zwarte Schaap
25-11-03, 21:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
http://tangier.free.fr/Histoire/frome.html

Verhip, hier staan de namen.

In het Gallisch. Vandaar Cléopâtre Sélènè in plaats van gewoon Cleopatra.

Cleopatra selene was de dochter van cleopatra en marcus antonius, die getrouwd was met Juba II.

vgeld
25-11-03, 21:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Cleopatra selene was de dochter van cleopatra en marcus antonius, die getrouwd was met Juba II.

Goed zo Zwarte schaap !

~Panthera~
25-11-03, 21:14
Gaat dit nog ergens heen, of is het een quizz ?? :moe:

~Panthera~
25-11-03, 21:20
Geplaatst door Marruecos
:haha:


Ik ken de laatste, maar volgens mij is de naam verkeerd gespeld. Hoort het niet Plankton te zijn? :nerveus:
--------------

Laat ik het zo zeggen: k zou er geen geld op zetten. :hihi:

:regie: 2 points. :lekpuh:

Zwarte Schaap
25-11-03, 21:21
Geplaatst door ~Panthera~
Gaat dit nog ergens heen, of is het een quizz ?? :moe:

Ik voeg er maar nog een paar namen bij.

Takfarinas
Gaia
Masinissa
Jugurtha
Syphax

vgeld
25-11-03, 21:21
Geplaatst door ~Panthera~
Gaat dit nog ergens heen, of is het een quizz ?? :moe:

Nederland heeft een geschiedenis die dateert uit de VOC-tijdperk en meer ook niet dus probeer ik bezoekers en in het bijzonder de Marokkanen iets mee te geven, nl: hun geschiedenis

000NobelPrizes
25-11-03, 21:37
Geplaatst door Marruecos
Een flinke tijd terug werkte ik als baliemederwerker bij het postkantoor. Nadat ik een dame aan een kaartje voor een museum had geholpen zei ze me het volgende: "Ga je weleens naar het museum?" Waarop ik antwoordde: "Euh, nee niet echt" Zij: "Moet je zeker naartoe gaan. Leer je veel over Nederland." Ik: "Nummer 35"

Nou eh. cool. Etaleer je oppervlakkigheid.

Jij wil niks weten over geschiedenis van Nederland of geschiedenis in het algemeen. Gewoon droog je baliekaartje verkopen en het nummer afroepen.

Ha.

Wat een ongeinteresseerd rotleven :lol:

Ik laat er warempel de rijmvorm voor varen.

vgeld
25-11-03, 21:40
Geplaatst door Marruecos
Een flinke tijd terug werkte ik als baliemederwerker bij het postkantoor. Nadat ik een dame aan een kaartje voor een museum had geholpen zei ze me het volgende: "Ga je weleens naar het museum?" Waarop ik antwoordde: "Euh, nee niet echt" Zij: "Moet je zeker naartoe gaan. Leer je veel over Nederland." Ik: "Nummer 35"

Kan geen kwaad om naar het museum te gaan om tot de constatering te komen dat het om niets gaat

Dutchguy
25-11-03, 21:45
Volgens mij zijn het Asterix & Obelix albums.

000NobelPrizes
25-11-03, 21:48
Geplaatst door vgeld
Kan geen kwaad om naar het museum te gaan om tot de constatering te komen dat het om niets gaat

Om niets? leg uit.
Elk museum gaat om niets?

000NobelPrizes
25-11-03, 21:53
Oh lieve help.

Ik krijg nu toch geen lesje dat de islam/koran en zo enzo alles is en dat cultuuroverdracht niks is he?

freya
25-11-03, 21:54
Geplaatst door vgeld
Nederland heeft een geschiedenis die dateert uit de VOC-tijdperk en meer ook niet

:moe:

Dacht ut niet :student:


Nieuwe vraag:

Wie weet iets over Nehalenia?


barst maar los :corcky:

nl-x
25-11-03, 21:55
Geplaatst door Dutchguy
Volgens mij zijn het Asterix & Obelix albums.
Jep...dacht er ook aan.

Maar bij Bachus kreeg ik enkel het woord "BIER" in mn hoofd... zal wel een oorzaak hebben.

Platon deed me aan Platoon denken, maar wie niet :)



nlx

Puk
25-11-03, 21:57
Geplaatst door Marruecos
Een flinke tijd terug werkte ik als baliemedewerker bij het postkantoor. Nadat ik een dame aan een kaartje voor een museum-tentoonstelling had geholpen zei ze me het volgende: "Ga je weleens naar het museum?" Waarop ik antwoordde: "Euh, nee niet echt" Zij: "Moet je zeker naartoe gaan. Leer je veel over Nederland." Ik: "Nummer 35"

En toen werd je maar modder eter bij maroc.nl. :lol:

jaja
25-11-03, 22:00
Geplaatst door freya
:moe:

Dacht ut niet :student:


Nieuwe vraag:

Wie weet iets over Nehalenia?


barst maar los :corcky: ga maar naar het museum van oudheden in Leiden ...
of ga vissen in Zeeland ...:) wie weet vang je nog iets ...

nl-x
25-11-03, 22:00
Geplaatst door Puk
En toen werd je maar modder eter bij maroc.nl. :lol:
Wat heeft het waarderen van kunst te maken met wat je wordt als vrijwilliger?

Ik waardeer schilderkunst net zo min als de doorsnee autochtoon trouwens.

000NobelPrizes
25-11-03, 22:02
Geplaatst door freya
:moe:

Dacht ut niet :student:


Nieuwe vraag:

Wie weet iets over Nehalenia?


barst maar los :corcky:

Alweer zo'n godheid dinges. Een Egyptische.

Zwam fijn door met je bevrijde-vrouwen-groepje.

Zwarte Schaap
25-11-03, 22:02
Geplaatst door vgeld
Kan geen kwaad om naar het museum te gaan om tot de constatering te komen dat het om niets gaat


Als kind heb ik heerlijk genoten en veel geleerd in vooral het museum van land en volkenkunde en museum de Buffel (een oorlogschip) in Rotterdam. Als kind heb ik eigenlijk vrijwel elke museum in Rotterdam verkend en erin gespeeld. Nou ik had het echt naar mijn zin.

Royce
25-11-03, 22:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
bevrijde-vrouwen...

`kzou haast denken dat jij en Freya wat gemeen hebben...

000NobelPrizes
25-11-03, 22:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als kind heb ik heerlijk genoten en veel geleerd in vooral het museum van land en volkenkunde en museum de Buffel (een oorlogschip) in Rotterdam. Als kind heb ik eigenlijk vrijwel elke museum in Rotterdam verkend en erin gespeeld. Nou ik had het echt naar mijn zin.

dat is cool om te horen. ik ook.
als onbeladen koters kun je alles op je af laten komen.

Zwarte Schaap
25-11-03, 22:10
Geplaatst door freya
:moe:

Dacht ut niet :student:


Nieuwe vraag:

Wie weet iets over Nehalenia?


barst maar los :corcky:

Ik heb de naam in google gegooid en er kwam uit dat nehalenia de donkere kant is van Isis maar dat men later daarvan 2 verschillende personen gemaakt heeft. (dood en levenscheppend kenmerken verenigd in Isis)

Bron: http://basinpagan.tripod.com/newpage2.htm

000NobelPrizes
25-11-03, 22:10
Geplaatst door Royce
`kzou haast denken dat jij en Freya wat gemeen hebben...

Volgens mij helemaal ruk.

Maar ze haalde net een godin aan, Nehalenia, die als een Lilith naast elke god heeft gestaan.

Elke godsdienst heeft een vrouw aan het roer die compleet is miskend in de kronieken, wist je dat? :)

nl-x
25-11-03, 22:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb de naam in google gegooid en er kwam uit dat nehalenia de donkere kant is van Isis maar dat men later daarvan 2 verschillende personen gemaakt heeft. (dood en levenscheppend kenmerken verenigd in Isis)

Bron: http://basinpagan.tripod.com/newpage2.htm

Dit spul is way out of my league. Ik kap van deze thread af :D.

jaja
25-11-03, 22:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb de naam in google gegooid en er kwam uit dat nehalenia de donkere kant is van Isis maar dat men later daarvan 2 verschillende personen gemaakt heeft. (dood en levenscheppend kenmerken verenigd in Isis)

Bron: http://basinpagan.tripod.com/newpage2.htm in Nederland vooral bekend van een hele rits altaren die in Zeeland (bij Domburg) uit de zee zijn gevist. Het was een regionale godin die door zeevaarders op weg naar engeland werd aangeroepen om te helpen bij de oversteek. Voor wie de altaren wil zien, ga naar - zoals al eerder gezegd - het Museum van Oudheden in Leiden. Daar staan er verschillende ... met inscripties en reliefs. ...

Royce
25-11-03, 22:16
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Volgens mij helemaal ruk.

Maar ze haalde net een godin aan, Nehalenia, die als een Lilith naast elke god heeft gestaan.

Elke godsdienst heeft een vrouw aan het roer die compleet is miskend in de kronieken, wist je dat? :)


Maria is niet miskend. Of heeft ze toch wel sex gehad?


Jij en Freya lijken veel opelkaar. Enige verschil is dat zij Anti-Semiet is en jij Anti-Islamiet. Maar verder zou ik het niet weten.

Weet iemand wie Za3tot Zabaleto Zarian is/was?

freya
25-11-03, 22:21
Geplaatst door Royce


Jij en Freya lijken veel opelkaar. Enige verschil is dat zij Anti-Semiet is en jij Anti-Islamiet. Maar verder zou ik het niet weten.



:aanwal:

Royce
25-11-03, 22:22
Geplaatst door freya
:aanwal:


Het is geven en nemen. Als ik je `n Anti-Zionist noem gaat 151 me weer partijdig noemen, je weet hoe dat Cidi-Uitschot is.

freya
25-11-03, 22:22
Geplaatst door jaja
in Nederland vooral bekend van een hele rits altaren die in Zeeland (bij Domburg) uit de zee zijn gevist. Het was een regionale godin die door zeevaarders op weg naar engeland werd aangeroepen om te helpen bij de oversteek. Voor wie de altaren wil zien, ga naar - zoals al eerder gezegd - het Museum van Oudheden in Leiden. Daar staan er verschillende ... met inscripties en reliefs. ...

:lole:

freya
25-11-03, 22:24
Geplaatst door Royce
Het is geven en nemen. Als ik je `n Anti-Zionist noem gaat 151 me weer partijdig noemen, je weet hoe dat Cidi-Uitschot is.

Fijn :moe:

dus in eerste instantie beledig je liever mij, dan dat je een verkeerde indruk op 151 maakt :boos:

Royce
25-11-03, 22:27
Geplaatst door freya
Fijn :moe:

dus in eerste instantie beledig je liever mij, dan dat je een verkeerde indruk op 151 maakt :boos:

Kiezen uit 2 kwaden. Zou jullie het beide liefst in `n donker hol willen gooien met `n paar uitgehongerde nijlpaarden. Het gegil opnemen en afspelen tijdens de eerste maandag van de maand om 12.00,

Zwarte Schaap
25-11-03, 22:28
Geplaatst door nl-x

Ik waardeer schilderkunst net zo min als de doorsnee autochtoon trouwens.

Ik vind het impressionisme en dan vooral Claude Monet, magistraal. De Haagse School mag er ook wezen.

freya
25-11-03, 22:30
Geplaatst door Royce
Kiezen uit 2 kwaden. Zou jullie het beide liefst in `n donker hol willen gooien met `n paar uitgehongerde nijlpaarden. Het gegil opnemen en afspelen tijdens de eerste maandag van de maand om 12.00,

Als je mij samen met 151 in een hol gooit heb ik geen extra nijlpaarden meer nodig.

Royce
25-11-03, 22:31
Geplaatst door freya
Als je mij samen met 151 in een hol gooit heb ik geen extra nijlpaarden meer nodig.


Je hebt gelijk. Dat gekke mensenschuwe mens killt jou en die Nijlpaarden. Moet wat beters verzinnen. Gimme some time.

000NobelPrizes
25-11-03, 22:32
Geplaatst door Royce
Maria is niet miskend. Of heeft ze toch wel sex gehad?


Jij en Freya lijken veel opelkaar. Enige verschil is dat zij Anti-Semiet is en jij Anti-Islamiet. Maar verder zou ik het niet weten.

Weet iemand wie Za3tot Zabaleto Zarian is/was?

Nee geen idee wie die Za3tot Zabaleto Zarian was.

Hij had vast revolutionaire ideeen en een forse berberse paal dus een of ander wijf zal wel weer de lul zijn geweest.

En Freya en ik lijken helemaal niet op elkaar.
Is dit als Paris en de appel? Lijkt me simpel. Kies voor die doodsaaie kut met haar vererende buikdanspraatjes en dat soort etnisch gepierewaai.
:)
Ik? Ik heb verder niets dan kritiek.

000NobelPrizes
25-11-03, 22:34
:haha: :haha:

Oh die Royce. wat is dit leuk.

nl-x
25-11-03, 22:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind het impressionisme en dan vooral Claude Monet, magistraal. De Haagse School mag er ook wezen.

Ik zei 'net zo min' he :) ... maw ik waardeer er niets van. Of zit je te kijken of ik echt was gekapt van deze thread :D

Royce
25-11-03, 22:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee geen idee wie die Za3tot Zabaleto Zarian was.

Hij had vast revolutionaire ideeen en een forse berberse paal dus een of ander wijf zal wel weer de lul zijn geweest.

En Freya en ik lijken helemaal niet op elkaar.
Is dit als Paris en de appel? Lijkt me simpel. Kies voor die doodsaaie kut met haar vererende buikdanspraatjes en dat soort etnisch gepierewaai.
:)
Ik? Ik heb verder niets dan kritiek.


Nou, dan gaat jouw beurt voorbij :fpuh:

Freya, Neanderthaler Deskundige. Vertel mij wie Za3tot Zabaleto di Zarian is geweest. Als je mij kan verblijden met het goede antwoord mag jij Zagora hebben. Anders stop ik hem weer in de kast.

freya
25-11-03, 22:40
Geplaatst door Royce
Nou, dan gaat jouw beurt voorbij :fpuh:

Freya, Neanderthaler Deskundige. Vertel mij wie Za3tot Zabaleto di Zarian is geweest. Als je mij kan verblijden met het goede antwoord mag jij Zagora hebben. Anders stop ik hem weer in de kast.

tnx but no tnx

vgeld
25-11-03, 22:40
En nu is het afgelopen !
De les gaat nu beginnen. Vandaag gaan wij de geschiedenis van Tingis behandelen. Schrift en boek op tafel !!!

Royce
25-11-03, 22:40
Geplaatst door freya
tnx but no tnx

Dan gaat Zagora in de kast. Kan ie weer fijn samen met ZbaqZbaq spelen.

000NobelPrizes
25-11-03, 22:42
Geplaatst door Royce
Nou, dan gaat jouw beurt voorbij :fpuh:

Freya, Neanderthaler Deskundige. Vertel mij wie Za3tot Zabaleto di Zarian is geweest. Als je mij kan verblijden met het goede antwoord mag jij Zagora hebben. Anders stop ik hem weer in de kast.

Jij zet wel erg foute middelen in.

En laat je inzet ook blij zijn met de winnaar.

000NobelPrizes
25-11-03, 22:45
Geplaatst door Royce
Dan gaat Zagora in de kast. Kan ie weer fijn samen met ZbaqZbaq spelen.

Mensen in absentia uitspelen: dat geeft geen pas.

Zwarte Schaap
25-11-03, 22:45
Geplaatst door nl-x
Ik zei 'net zo min' he :) ... maw ik waardeer er niets van. Of zit je te kijken of ik echt was gekapt van deze thread :D

Ja ik heb het goed gelezen, maar ik moest gewoon kwijt dat sommige schilderkunst fenomenaal is die de moeite waard is om er kennis van te nemen. Overigens ben ik het wel met je eens dat de meeste schilderkunst totaal niet interesant is, althans voor mij dan.

Royce
25-11-03, 22:46
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Mensen in absentia uitspelen: dat geeft geen pas.


Maakt niet uit. Ik ben moslim doe nou eenmaal rare dingen. Dus hou je bek voor ik je sla.

Puk
25-11-03, 22:46
Geplaatst door Royce
Kiezen uit 2 kwaden. Zou jullie het beide liefst in `n donker hol willen gooien met `n paar uitgehongerde nijlpaarden. Het gegil opnemen en afspelen tijdens de eerste maandag van de maand om 12.00,

En daar doe je het dan allemaal voor Freya...

Het is wat.

Orakel
25-11-03, 22:50
Geplaatst door vgeld
Voor de bezoekers met een Marok. achtergrond.
Op welke gebeurtenis/ plaats ….hebben de volgende woorden betrekking?

Sertorius
Sylla
Tingis
Bocchus de 1e
Bogud
Bocchus II
Iphtas et Ascalis
Juba I
Juba II
Cléopâtre Sélènè
Aedemon
Tingis-Sala
Tingis-Volubilis
Lixus
Platon
.
.
etc

Ahh, dat ziet er goed uit. Mis alleen Sauron, Saruman en Gandalf nog. Premiere is 16 december toch?

~Panthera~
25-11-03, 22:50
Geplaatst door Royce
Maakt niet uit. Ik ben moslim doe nou eenmaal rare dingen. Dus hou je bek voor ik je sla.
-------------------------

http://www.kurts-smilies.de/nono.gif corrigerende tik met een bijl. :hihi:

Royce
25-11-03, 22:51
Geplaatst door Orakel
Ahh, dat ziet er goed uit. Mis alleen Sauron, Saruman en Gandalf nog. Premiere is 16 december toch?


Stúúúúúúúk!!!

17 December btw..:haha:

Royce
25-11-03, 22:51
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------

http://www.kurts-smilies.de/nono.gif corrigerende tik met een bijl. :hihi:


Safi. Dit is genoeg geweest. Ik ga naar bed. Morgen vroeg op, krantenjochie van zn fiets beuken!


Jihad!!!

~Panthera~
25-11-03, 22:52
Geplaatst door Orakel
Ahh, dat ziet er goed uit. Mis alleen Sauron, Saruman en Gandalf nog. Premiere is 16 december toch?
------------------------------------------------

:stomp: :lol:

~Panthera~
25-11-03, 22:54
Geplaatst door Royce
Safi. Dit is genoeg geweest. Ik ga naar bed. Morgen vroeg op, krantenjochie van zn fiets beuken!


Jihad!!!
-------------

Beuk ze !


:zwaai:

vgeld
25-11-03, 23:22
Geplaatst door Orakel
Ahh, dat ziet er goed uit. Mis alleen Sauron, Saruman en Gandalf nog. Premiere is 16 december toch?
Als je mythologie van geschiedenis niet kunt onderscheiden, dan raad ik je aan om een studiebrochure van de OU te bestellen.

Orakel
26-11-03, 00:21
Geplaatst door vgeld
Als je mythologie van geschiedenis niet kunt onderscheiden, dan raad ik je aan om een studiebrochure van de OU te bestellen.

Geschiedenis en ervaring kun je je netzolang op bogen tot ze verjaren m'n waarde. Het heden en de toekomst is wat me bezighoudt, want die vormen tezamen de geschiedenis die we onze kinderen achterlaten. En so far ziet dat er niet fraai uit.

Zwarte Schaap
26-11-03, 00:25
Geplaatst door Orakel
Geschiedenis en ervaring kun je je netzolang op bogen tot ze verjaren m'n waarde. Het heden en de toekomst is wat me bezighoudt, want die vormen tezamen de geschiedenis die we onze kinderen achterlaten. En so far ziet dat er niet fraai uit.

Geen toekomst zonder geschiedenis.

Mark
26-11-03, 06:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geen toekomst zonder geschiedenis.

Pffff sommige geschiedkundigen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in de maatschappij waar ze nu in leven :nerd:


ps. de mens leert toch nooit van de geschiedenis, het is nu meer een soort werktuig geworden om je eigen morele superioriteit voor jezelf goed te praten :)

Zwarte Schaap
26-11-03, 11:06
Geplaatst door Mark
Pffff sommige geschiedkundigen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in de maatschappij waar ze nu in leven :nerd:


ps. de mens leert toch nooit van de geschiedenis, het is nu meer een soort werktuig geworden om je eigen morele superioriteit voor jezelf goed te praten :)

Volkeren/Mensen zonder geschiedenis zijn een makkelijkere prooi om te kneden en te misbruiken.

Dus ook te assimileren en te veroveren.