PDA

Bekijk Volledige Versie : Deur van moskee in Duinkerken beklad en in brand gestoken



Zagora
26-11-03, 14:01
Deur van moskee in Duinkerken beklad en in brand gestoken 26-11-2003


De deur van een moskee in het Franse Duinkerken is dinsdagavond in brand gestoken. Niemand raakte gewond. Volgens de politie goten onbekenden een brandbare stof op de deur van de moskee, die op dat moment leeg was. De deur was beklad met slecht getekende hakenkruisen, afgebeeld in de verkeerde richting.


[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]


Tsja....als dit wordt bedoelt met de 'dialoog' aangaan, en als onder feestvieren het in brand steken van een bioscoop wordt verstaan dan belooft dat nog heel wat goeds voor de komende jaren.

MokroMike
26-11-03, 14:02
Deur van moskee in Duinkerken beklad en in brand gestoken 26-11-2003


De deur van een moskee in het Franse Duinkerken is dinsdagavond in brand gestoken. Niemand raakte gewond. Volgens de politie goten onbekenden een brandbare stof op de deur van de moskee, die op dat moment leeg was. De deur was beklad met slecht getekende hakenkruisen, afgebeeld in de verkeerde richting.

nieuws.nl

Daviddavid
26-11-03, 14:09
Zegt alweer wat over het niveau van de daders. Tuig van de spreekwoordelijke richel.

:mad:

Maslov
26-11-03, 14:18
Maak ook even melding van de aanslagen op synagoges!

Ongelooflijk dat mensen hun gedachten en onvermogens op deze wijze botvieren.

jaja
26-11-03, 14:31
Geplaatst door Dave20
Dachten ze soms een synagoge in brand te steken, omdat er hakenkruisen waren getekend? Even normaal doen jongens. Dit is precies wat het lijkt dat het is ... een schandalige anti-islamitische daad. Daar hoef je echt niets anders bij te betrekken.

Waterval
26-11-03, 14:31
Geplaatst door Dave20
Dachten ze soms een synagoge in brand te steken, omdat er hakenkruisen waren getekend?


:alien:

Angeldust
26-11-03, 15:00
Geplaatst door Waterval
:alien:

Of Dave20's opmerking al dan wel of niet onsmakelijk is, vind ik ook wel een discussie waard. Maar feit is dat zijn opmerking op een pijnlijke allledaagse realiteit berust voor de joodse gemeenschap in frankrijk.

Persoonlijk heb ik sterk de indruk dat Dave20's verontwaardiging nogal selectief is. Vandaar dat zijn opmerking erg wrang smaakt.

Laten we hopen dat dit niet leidt tot nog verder oplopende spanningen tussen de moslim en joodse gemeenschap in Frankrijk, maar ik ben weinig optimistisch wat dat betreft.

Angeldust
26-11-03, 15:37
Geplaatst door MokroMike
De deur was beklad met slecht getekende hakenkruisen, afgebeeld in de verkeerde richting.


Het waren vast neo-nazi's die nog in hun recrutenperiode zitten...

Maar hakenkruisen verkeerd afgebeeld...
Opmerkelijk daaraan is dat ze op die manier het symbool voor schepping, harmonie en spiritualiteit etc vormen...
Zo zie je maar weer dat etnische haat stompzinnigheid in de hand werkt...

En dan zijn ze in Frankrijk zo bezig met het ontmoedigen van roken,.. kwestie van prioriteiten stellen lijkt mij.

layaal
26-11-03, 15:40
kijk dat bedoel ik nou!!begint iedereen over teroisten dit terroristen dat!!en als hun iets doen dan maak het allemaal niet uit!!
kijk dit zijn kleine dingen maare wie weet waar dit allemaal naar toe leid!!zo begon ook de haat in de wereld!allemaal de schuld van de koekjes (teveel suiker) [mod.]. !!

meryam

Angeldust
26-11-03, 15:45
Geplaatst door Dave20
De laatste tijd moesten vooral synagoges het ontgelden in Frankrijk en de combinatie hakenkruisen-moskee vind ik wel eigenaardig. Of heeft die "verkeerde richting" een bepaalde betekenis?

Wauw zeg, ben jij zo iemand die denkt dat dit de eerste keer is dat een moskee wordt bevuild met hakenkruisen?..
Die hakenkruisen worden trouwens wel vaker verkeerd geschilderd, met name door neo nazi's en verveelde jongeren.

jaja
26-11-03, 15:47
Geplaatst door layaal
kijk dat bedoel ik nou!!begint iedereen over teroisten dit terroristen dat!!en als hun iets doen dan maak het allemaal niet uit!!
kijk dit zijn kleine dingen maare wie weet waar dit allemaal naar toe leid!!zo begon ook de haat in de wereld! Zie citaat Dave.. [mod].
meryam eehh hyperventileren is slecht voor de gezondheid ...
vervolgens als je weer een beetje rustig bent ... even lezen wat hier geschreven is ...daar staat niets over terroristen blablabla ...
Iedereen vindt dit afschuwlijk wat daar in duinkerken is gebeurd. Sommigen onder ons hebben dat wat "ongelukkig" verwoord en krijgen daarvoor op hun donder !
Dus al met al ... jij bent een beetje "misplaatst" ... en - gezien je laatste zin - een beetje dom.

Angeldust
26-11-03, 15:50
Geplaatst door layaal
kijk dat bedoel ik nou!!begint iedereen over teroisten dit terroristen dat!!en als hun iets doen dan maak het allemaal niet uit!!
kijk dit zijn kleine dingen maare wie weet waar dit allemaal naar toe leid!!zo begon ook de haat in de wereld! :moe: .. en nou kappen! meryam

Erg warrige en onsamenhangende bijdrage van jou. Zeker ook de schuld van de joden?..

nefertiti
26-11-03, 15:58
Is een deur van een moskee die in brand wordt gestoken nu erger dan al die vorigen aanslagen op synagogen die er de laatste jaren al gebeurd zijn? Of begrijp ik het verkeerd?

De swastika is in feite een oud Keltisch teken, meegebracht uit wat we nu India noemen.
Het is een symbool voor de knopen van het eeuwige leven!

Ik dacht dat de ******iaanse swastika verkeerd stond.

Het zou misschien kunnen dat de Normandische Kelten (of zijn het de Bretoense?) hun oud-keltisch teken op de moskee wilden aanbrengen!

Tenzij men een verbinding maakte tussen een moskee en de nazi-ideologie?

Ik weet het natuurlijk ook niet.

Toch lijkt het een uitheemse gewoonte om de gebedshuizen van andere religies in brand te steken; dit behoort volgens mij niet echt tot de autochtone cultuur! (misschien zijn we toch al aan het integreren geslagen?)

Tenzij het natuurlijk de moslims zelf zijn die het gedaan hebben om zichzelf een slachtofferrol te kunnen toebedelen? (had iemand niet in de richting van een Mossad complot gedacht in Turkije?) Als het ene kan, kan het andere ook uiteraard!

Daviddavid
26-11-03, 16:04
En toch, ondanks alle prachtige theorieën en gevarieerde, genuanceerde meningen over diverse bevolkingsgroepen, blijf ik er bij dat het het meest voor de hand ligt dat dit een daad is van een stel nare, domme, geheel idiote pestgozertjes. die onmiddellijk gestraft moeten worden. Want deuren in brand steken, dat hoort niet. Hakenkruizen op deuren zetten, of ze nu links of rechts om draaien, hoort ook niet. Of die deur nu toegang geeft tot een moskee, een synagoge, een kerk, of desnoods een patatkraam - je steekt geen deuren in brand. Punt.

Zagora
26-11-03, 16:06
...

Angeldust
26-11-03, 16:06
Geplaatst door nefertiti
De swastika is in feite een oud Keltisch teken, meegebracht uit wat we nu India noemen.
Het is een symbool voor de knopen van het eeuwige leven!

Ik dacht dat de ******iaanse swastika verkeerd stond.



De swastika is ook een symbool van de noord-Amerikaanse indianen, afgebeeld op de zogenoemde verkeerde wijze staat hij bij hen dan voor vernietiging, dood en verderf, oorlogen en het einde van de wereld.

Angeldust
26-11-03, 16:10
Geplaatst door Daviddavid
En toch, ondanks alle prachtige theorieë®_en gevarieerde, genuanceerde meningen over diverse bevolkingsgroepen, blijf ik er bij dat het het meest voor de hand ligt dat dit een daad is van een stel nare, domme, geheel idiote pestgozertjes. die onmiddellijk gestraft moeten worden. Want deuren in brand steken, dat hoort niet. Hakenkruizen op deuren zetten, of ze nu links of rechts om draaien, hoort ook niet. Of die deur nu toegang geeft tot een moskee, een synagoge, een kerk, of desnoods een patatkraam - je steekt geen deuren in brand. Punt.

We moeten met die pestgozertjes afspreken dat ze in het vervolg de raamkozijnen in brand steken, blijft de deur tenminste heel... :duim:

Daviddavid
26-11-03, 16:12
Geplaatst door Angeldust
We moeten met die pestgozertjes afspreken dat ze in het vervolg de raamkozijnen in brand steken, blijft de deur tenminste heel... :duim:

Gnuif, gnuif.

:verward: :verward:

lennart
26-11-03, 16:12
Toch lijkt het een uitheemse gewoonte om de gebedshuizen van andere religies in brand te steken; dit behoort volgens mij niet echt tot de autochtone cultuur! (misschien zijn we toch al aan het integreren geslagen?)


Hmm.. Ben je de beeldenstorm vergeten?

Angeldust
26-11-03, 16:29
Geplaatst door nefertiti
Toch lijkt het een uitheemse gewoonte om de gebedshuizen van andere religies in brand te steken; dit behoort volgens mij niet echt tot de autochtone cultuur! (misschien zijn we toch al aan het integreren geslagen?)


Rara, rara,.. wat is de veelzeggende tegenstrijdigheid in deze uitspaak?.. :fpetaf:

nefertiti
26-11-03, 18:41
Geplaatst door lennart
Hmm.. Ben je de beeldenstorm vergeten?

Na die beeldenstorm hebben we hier toch vrijheid van godsdienst ingevoerd?
Zijnde dat je niet meer omwille van je geloofsovertuiging op de brandstapel terecht moet komen, of extra belastingen moet betalen, of als minderwaardige burger moet aanzien worden? Sinds die vrijheid van godsdienst is de getuigenis van elke persoon hier toch ook van gelijke waarde?

Tenzij je "autochtone cultuur" wil gelijkstellen met het jaarlijks paren van de koning met een wit paard dat nadien geslacht wordt en door de hele stam opgegeten....

freya
26-11-03, 18:52
Geplaatst door nefertiti
De swastika is in feite een oud Keltisch teken.


:jammer:

De rest behoeft geen commentaar :moe:

~Panthera~
26-11-03, 18:53
Als iedereen in de wereld nou 1 regel naleefde : Blijf met je poten van een andermans zooi af! dan zou het al een stuk gezelliger gaan. :moe:
Schijnt nogal moeilijk te zijn. :droef:

Goodnight
26-11-03, 19:02
Geplaatst door Maslov
Maak ook even melding van de aanslagen op synagoges!

Ongelooflijk dat mensen hun gedachten en onvermogens op deze wijze botvieren.

het gaat nu even om moskeeen ja!Als er een synagoge in de fik wordt gestoken dan wordt er wel een aparte topic voor geplaatst.

Goodnight
26-11-03, 19:03
Geplaatst door Daviddavid
En toch, ondanks alle prachtige theorieën en gevarieerde, genuanceerde meningen over diverse bevolkingsgroepen, blijf ik er bij dat het het meest voor de hand ligt dat dit een daad is van een stel nare, domme, geheel idiote pestgozertjes. die onmiddellijk gestraft moeten worden. Want deuren in brand steken, dat hoort niet. Hakenkruizen op deuren zetten, of ze nu links of rechts om draaien, hoort ook niet. Of die deur nu toegang geeft tot een moskee, een synagoge, een kerk, of desnoods een patatkraam - je steekt geen deuren in brand. Punt.

Precies!!

Blade20
26-11-03, 19:44
Welnee joh, die jongens werden gewoon onderdrukt. Het is normaal dat je dan een aanslag pleegt, dat doen ze in het Midden-Oosten ook.

Overigens zie ik hier soms wel een davidssterstaan gecombineerd met de haken van het hakenkruis. Als ik echter de personen zie lopen en praten die wat er vermoedelijk achter zitten hoef ik me geen zorgen te maken. Alleen intelligente wezens hebben kans om de macht te krijgen, volgers niet.

Blade20
26-11-03, 19:48
Geplaatst door freya
:jammer:

De rest behoeft geen commentaar :moe:

Ik weet niet of je hier nu mee instemt of niet.

Maar even over de swastica (of hoe dat geval ook heet) Die van ****** (het hakenkruis) is afgeleid van het keltische symbool. ******s hakenkruis heeft de haken naar de andere kant staan.

Dit kwam weer omdat ****** erg veel gaf om de geschiedenis van de volkeren die in de loop van de Geschiedenis in Duitsland hebben gewoon (alhoewel het niet altijd Duitsland van naam was)

Zie hier:
De Swastika betekent zoveel dingen: levenskracht, reïncarnatie, goddelijke energie, de geest of de ziel, "het innerlijke vuur", de vier jaargetijden etc. Het werd door de Grieken, de Romeinen, de Aziaten, de Kelten, de Vikingen, Joden en Moslims gebruikt, en wordt gevonden in heel Europa, Azie, Noord-Amerika en in het Midden-Oosten.

link: http://www.swastika-info.com/nl/bedeutung-antike.php

lennart
26-11-03, 20:28
Geplaatst door nefertiti
Na die beeldenstorm hebben we hier toch vrijheid van godsdienst ingevoerd?

Nou nee, niet direct.



Zijnde dat je niet meer omwille van je geloofsovertuiging op de brandstapel terecht moet komen, of extra belastingen moet betalen, of als minderwaardige burger moet aanzien worden? Sinds die vrijheid van godsdienst is de getuigenis van elke persoon hier toch ook van gelijke waarde?


En ondanks deze verlichtte gedachten in Europa, werden ook hier in Nederland de Joden vervolgd. En nu krijgen moslims weer gestigmatiseerd. Zou het kunnen dat Nederland helemaal niet zo religieus tolerant is, als jij het voor doet komen... (retorische vraag).

Blade20
26-11-03, 21:32
Geplaatst door lennart
Nou nee, niet direct.



En ondanks deze verlichtte gedachten in Europa, werden ook hier in Nederland de Joden vervolgd. En nu krijgen moslims weer gestigmatiseerd. Zou het kunnen dat Nederland helemaal niet zo religieus tolerant is, als jij het voor doet komen... (retorische vraag).

Ah, wellicht is Nederland wel tolerant, maar niet op religieus gebied.
(hmm, dat is een interesante theorie om uit te zoeken...)

nefertiti
26-11-03, 22:30
Zou het kunnen dat Nederland helemaal niet zo religieus tolerant is, als jij het voor doet komen... (retorische vraag).

Wel, ik dacht dat Nederland het predikaat "tolerant" had gekregen omdat net in Nederland alle gevluchte protestanten, katholieken en Joden naartoe trokken.
(De joden op de vlucht voor de christenen, de protestanten op de vlucht voor de katholieken en de katholieken op de vlucht voor de spanjaarden)!

In feite wàren er gewoon niet zo heel veel Nederlanders in dat natte landje.

Maar goed, omdat het bijna allemaal "vluchtelingen onder mekaar" waren, moesten ze wel tolerant onder elkaar zijn.

Het was dus geen eigen gekozen tolerantie, maar eerder een gezamenlijk "in de shit" zitten! (of in het water, hoe je het ook wil bekijken :wink: )

Marsipulami
26-11-03, 22:39
Geplaatst door nefertiti
Wel, ik dacht dat Nederland het predikaat "tolerant" had gekregen omdat net in Nederland alle gevluchte protestanten, katholieken en Joden naartoe trokken.

Tja tolerant. Nederlanders hebben zich altijd op de borst geklopt wat hun tolerantie betreft. Maarre dat neemt niet weg dat 80 % van de Nederlandse joden WOII niet heeft overleefd. In geen enkel land dat door Nazi-Duitsland bezet liep de deportatie en de uitroeiing van de Joden zo vlot als in Nederland. De zuivering van Amsterdam van joden werd voltooid dank zij de gedreven inzet van het Nederlandse politieapparaat dat tijdens WOII net zo constructief samenwerkte met de Duitsers als ze vandaag doen met de Amerikanen.

Royce
26-11-03, 22:40
Geplaatst door Marsipulami
. De zuivering van Amsterdam van joden werd voltooid dank zij de gedreven inzet van het Nederlandse politieapparaat dat tijdens WOII net zo constructief samenwerkte met de Duitsers als ze vandaag doen met de Amerikanen.


Au! Hier gaan mensen weer over struikelen. *doet zijn glazen bol maar weg*

Alien1375
26-11-03, 22:43
Precies! En als klein landje dat zeer afhankelijk is van andere landen (dus culturen) moet je wel tolerant (lees: geen gedoe maken of bekeringsijver) tegen over die andere culturen staan. Gewoon puur zakelijk denken.... Hoewel eigenlijk lange tijd de protestantse kerk de officiele staatsreligie was en katholieken & joden meer werden gedoogd dan getolereerd. Na de afscheiding van Spanje werden de Katholieken voor decenia vervolgd en later werden alleen ondergrondse kerkjes gedoogd. Pas in het midden van de 19e eeuw kreeg de katholieke gemeenschap weer invloed. En het zou nog tot de jaren 60 duren voordat de protestanten en katholieken weer een dialoog opbouwen.
De Joden werden in de Gouden Eeuw getolereerd, zolang ze zich maar koest hielden en extra belasting betaalde (wat inderdaad toleranter was dan vele omliggende landen).

nefertiti
26-11-03, 23:19
De zuivering van Amsterdam van joden werd voltooid dank zij de gedreven inzet van het Nederlandse politieapparaat dat tijdens WOII net zo constructief samenwerkte met de Duitsers als ze vandaag doen met de Amerikanen.

Blijkbaar ben je ongehinderd door enige kennis van zaken Marsipulami!

In Nederland stonden op de persoonsbewijzen tevens de religie van de personen vermeld.
Het was gewoon een makkie voor de nazi's om op die manier de joden op te sporen.

Een gevolg daarvan is dat men TEGENWOORDIG op geen enkele manier nog iemands religieuze overtuiging wenst te noteren!

Toch raar dat er ondertussen bepaalde personen zijn die zich letterlijk in alle mogelijke bochten willen wringen om hun religie zo duidelijk mogelijk te maken!!!

(hoofddoek dragen OPDAT ze niet lastig worden gevallen: geldt vooral als de mede-moslims de BAAS ZIJN!
Het is minder interessant als er anderen (die niet-hoofddoekdraagster NIET lastigvallen) de BAAS ZIJN!

Maar daar komen ze zelf wel achter zeker?