PDA

Bekijk Volledige Versie : U.S. Bans Quran in Iraqi Textbooks



Victory
27-11-03, 02:51
U.S. Bans Quran in Iraqi Textbooks - The
controversy started a few weeks ago when a western
consultant working for USAID asked Iraqi ministry of
education experts to remove verses from the Koran from
experimental teaching materials for Arabic grammar,
and replace them with neutral content - "If there is a
sentence such as 'Praise be to God' in a grammar
textbook, we will have a discussion about revising or
changing that to a different sentence. We do not
remove the lesson from the textbook, we simply change
the sentence"

Financial Times (http://news.ft.com/servlet/ContentServer?pagename=FT.com/StoryFT/FullStory&c=StoryFT&cid=1069493436562)

Maarten
27-11-03, 03:32
Financial Times? Lijkt betrouwbaar.
Gaan die Amerikanen zich bemoeien met de opvoeding van andermans kindenen..
Met moslimkinderen..
Door Koranteksten te schrappen..
Volkomen achterlijk.
Zijn ze echt zo stom?

taouanza
27-11-03, 07:37
Geplaatst door Maarten
Financial Times? Lijkt betrouwbaar.
Gaan die Amerikanen zich bemoeien met de opvoeding van andermans kindenen..
Met moslimkinderen..
Door Koranteksten te schrappen..
Volkomen achterlijk.
Zijn ze echt zo stom?


Nee stom zijn ze niet wel dominant.Dat noemen ze democratie.

yahya ayash
27-11-03, 09:13
Toen ik 2,5 jaar geleden hier postte dat er een Kruistocht tegen de islam wordt gevoerd waren velen het oneens met mij...Alhamdulilah is het nu voor vele moslims duidelijker geworden.

taouanza
27-11-03, 09:22
Geplaatst door yahya ayash
Toen ik 2,5 jaar geleden hier postte dat er een Kruistocht tegen de islam wordt gevoerd waren velen het oneens met mij...Alhamdulilah is het nu voor vele moslims duidelijker geworden.

Nou die zelfde geloven het nog steeds niet!
Maar goed wat nu?:moe:

Maarten
27-11-03, 12:21
Geplaatst door yahya ayash
Toen ik 2,5 jaar geleden hier postte dat er een Kruistocht tegen de islam wordt gevoerd waren velen het oneens met mij...Alhamdulilah is het nu voor vele moslims duidelijker geworden.

Nee. Dat er Islam-onvriendelijke dingen gebeuren, dat is wel duidelijk. Maar dat de grote drijfveer achter alles een strijd tegen Islam zou zijn, dat blijkt helemaal niet. Het gaat gewoon om een bijproduct van wat er gebeurt.

Ze doen daar wel meer stomme dingen in het onderwijs, maar die hebbeb niets met islam te maken, zoals het ontslaan van die 24.000 leraren, omdat die lid van de Baath-partij waren geweest. Het stomme daarvan is, dat die leraren hun baan waarschijnlijk nooit gekregen zouden hebben, als ze geen lid waren geweest.

Het is al ontzettend stom, dat de Amerikanen zich met het onderwijs bemoeien. Dat valt duidelijk buiten het doel dat ze daar zelf opgeven te hebben. Als de Amerikanen werkelijk doelbewust met een strijd tegen Islam bezig waren, dan zorgden ze er wel voor, dat die nieuwe Raad die schoolboeken veranderde. Dan viel het niet op. Denk vooral niet dat de Amerikanen achterlijk zijn, die weten alles van dit soort politiek!
Ne.. hier zit gewoon een vent, die denkt dat het "wel een goed idee is" om wat van die "islamrommel" te schrappen, en die gaat dat gewooon zitten doen.

Weldenkende Amerikanen zien al die blunders net zo goed. Een groot deel van het nieuws over die blunders komt van de Amerikanen zelf!!

Het grote probleem daar, dat zijn de conservatieven. In het algemeen zijn dat redelijk domme mensen, die vooral hard over moraal roepen, maar weinig kennis of verstand van allerlei sociale of sociaal-culturele zaken hebben. Als die op dat terrein dus iets moeten regelen, dan doen ze vooral domme dingen.. Héel domme dingen, zoals die twee hier boven.
Noem het gerust een kenmerk van zware moralisten, dat ze zich heel erg fixeren op hoe het zou moeten zijn, en daarna totaal geen kijk hebben op hoe dingen in praktijk werken, of wat daar voor belangen spelen.
Balkenende is ook een béetje zo'n type.

Maar in islam stikt het er net zo goed van de zware moralisten, of is het nog erger. Khomeini is het schoolvoorbeeld. Neem Katami daar.. Dat is net zo goed een oer-conservatief, maar de heeft al de grootst mogelijke moeite om de Religieuze Raad daar, en de praktijk een beetje aan elkaar te koppelen. Die Raad kijkt alleen naar de moraal, en zien de rampen niet, die ze veroorzaken.

Moralistische regimes leveren doorgaans een strakke samenleving op, maar ook met een ontzettende willekeur in praktijk. het leidt nogal eens tot praktijken, die zwáar indruisen tegen die moraal, maar daar bekreunt niemand binnen het regime zich verder om, want ze hebben het ó zó druk met hun eigen moraal! Dat zie je bij Khomeini c.s, maar ten dele ook bij die Amerikanen. Alleen is in dit geval dus af en toe Islam de dupe, dat is alles. Die neocons snappen geen donder van islam, en ook maar half wat het voor de mensen betekent. Het zijn vooral ondernemers, die gewend zijn dingen voor elkaar te krijgen. Maar als ze dat op sociaal terrein doen, dan missen ze de kennis, en hebben dat vooral niet in de gaten. Ze zijn vooral onwetend. (maar veel minder erg dan Khomeini)

lennart
27-11-03, 13:33
Maar als ze dat op sociaal terrein doen, dan missen ze de kennis, en hebben dat vooral niet in de gaten.


Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn. De Communistische dreiging is veranderd in de Islamitische dreiging. Dat is hun strategie, de strategie van eeuwig oorlogsvoering om daarmee Amerikaanse dominantie uit te breiden. Dit zijn mensen die geloven dat de samenleving een vijand nodig heeft om op te leven. Bovendien geloven ze in een systeem van kracht maakt macht.

We zitten nu een fase waarin de Neocons de moslims uitspelen tegen het Westen via propaganda en een campagne van angst (de vraag Who's next wordt vaak gesteld in Islamistische media en daarbuiten). Toen de Neocons het hadden over het confronteren van de vijand in Iraq, met als argument dat we voor de tweede wereldoorlog in Duitsland hadden ingegrepen tegen het groeiende Nazisme van H1tler, toen hadden ze het niet over Saddam. Ze hadden het over de dreiging van politiek Islam, dat is de dreiging die ze wilden confronteren.

De neocons hebben het wanneer ze spreken over de oorlog tegen het terrorisme, over een oorlog die wel 40 jaar kan duren. Het grote probleem in Europa is dat niemand het serieus neemt dat een groot deel van het Amerikaanse publiek en zeker de meeste politieke figuren (zowel Democraten als Republikeinen) daadwerkelijk hun land in oorlog zien. Dat geen van de Europese politici dit serieus neemt, heeft er voor gezorgd dat het de Amerikanen zijn die de agenda bepalen. Wij weten niet eens wat nu eigenlijk het doel is van de Bush regering wanneer ze het over de oorlog tegen het terreur hebben. Heb jij er bijvoorbeeld al kamervragen over gehoord?

Victory
27-11-03, 15:20
De financial times is trouwens niet de enige die hierobver bericht.... ook in bcc... en twee andere bekende websites te zien.

Al Sawt
27-11-03, 15:44
je kan niets anders concluderen, dat de beslissing puur uit anti-Islamitische standpunten gemotiveerd is.

Want de huidige Amerikaanse regering, staat niet echt bekend als seculier.

Sinds de 'machts' overname van Neoconservatieven in de Witte Huis, is op menig scholen godsdienst onderwijs in ere hersteld.

jaja
27-11-03, 15:57
Geplaatst door Al Sawt
je kan niets anders concluderen, dat de beslissing puur uit anti-Islamitische standpunten gemotiveerd is.

Want de huidige Amerikaanse regering, staat niet echt bekend als seculier.

Sinds de 'machts' overname van Neoconservatieven in de Witte Huis, is op menig scholen godsdienst onderwijs in ere hersteld. pardon ..? Godsdienstonderwijs bestond al en is echt niet van regeringswege verder ingevoerd. Eerder het tegendeel. De discussie over "the pledge" en het toegevoegde element over "God" is zelfs toegenomen, nadat dat decennia lang geen issue was.

De beslissing is een pogign tot scheidng van staat en kerk - zoals men dat als ideale staat ziet ... om er vervolgens zelf (Bush) tegen te hoop te lopen in eigen land. Komt niet erg slim over, maar als men echt "actie" tegen de Islam zou willen ondernemen, dan zou men dat niet zo knullig doen ... juist de knulligheid geeft aan dat er GEEN groot plan achter zit ... Maarten heeft groot gelijk ...

PS: overigens de leerlingen zijn niet alleen moslims die die boeken moeten gebruiken .... minderheden vergeet men toch maar weer snel ...

Hudhaifa
27-11-03, 16:48
Het groene 'gevaar' ( de islam) heeft plaats gemaakt voor het Rode gevaar (communisme)..

De VS en haar bondgenoten hebben openlijk opgeroepen tot een kruistocht tegen de islam.

Taouanza ik begrijp echt niet dat jij nog serieus denkt dat er geen Kruistocht tegen de islam wordt gevoerd.

Willy Claessen de vorige NAVO Topman heeft dit zelf duidelijk openlijk gezegt. ....

wa la hawla wa la quwatta illa billah

taouanza
27-11-03, 16:54
Geplaatst door Hudhaifa
Het groene 'gevaar' ( de islam) heeft plaats gemaakt voor het Rode gevaar (communisme)..

De VS en haar bondgenoten hebben openlijk opgeroepen tot een kruistocht tegen de islam.

Taouanza ik begrijp echt niet dat jij nog serieus denkt dat er geen Kruistocht tegen de islam wordt gevoerd.

Willy Claessen de vorige NAVO Topman heeft dit zelf duidelijk openlijk gezegt. ....

wa la hawla wa la quwatta illa billah


Ik had het niet over mezelf.:verward:

Hudhaifa
27-11-03, 17:33
Oeps...foutje :aanwal:

sadeeQ
27-11-03, 19:23
Geplaatst door EdV
Er is geen oorlog tegen de Islam aan de gang.
Een hoop mensen hier zien gewoon spoken.

Ed

inderdaad
















wel tegen de moslims :fucyc:

taouanza
27-11-03, 19:23
Geplaatst door EdV
Er is geen oorlog tegen de Islam aan de gang.
Een hoop mensen hier zien gewoon spoken.

Ed


Wist niet dat spoken zo dodelijk zijn.

Qwertyno
27-11-03, 19:33
Geplaatst door taouanza
Wist niet dat spoken zo dodelijk zijn.

Ik wist hiervoor ook niet dat spoken de bouw van minaretten konden tegenhouden.. Ik wist ook niet dat spoken zoveel moslims konden doden.. Zoveel haat konden zaaien, zoveel landen geheel konden verwoesten..Zo ongelovelijk duivels konden zijn..Zo ongelovelijk dom konden zijn.. Zo ongelovelijk arrogant konden zijn...Zo ongelovelijk kunnen liegen enz...

Een ding weet ik nu wel zeker .. de ghostbusters zijn weer nodig..
Weg met die spoken!!

Maslov
27-11-03, 21:43
De VS en haar bondgenoten hebben openlijk opgeroepen tot een kruistocht tegen de islam.

Bewijs dit eens?

nl-x
27-11-03, 22:19
Geplaatst door Qwertyno
Ik wist hiervoor ook niet dat spoken de bouw van minaretten konden tegenhouden.. Ik wist ook niet dat spoken zoveel moslims konden doden.. Zoveel haat konden zaaien, zoveel landen geheel konden verwoesten..Zo ongelovelijk duivels konden zijn..Zo ongelovelijk dom konden zijn.. Zo ongelovelijk arrogant konden zijn...Zo ongelovelijk kunnen liegen enz...

Een ding weet ik nu wel zeker .. de ghostbusters zijn weer nodig..
Weg met die spoken!!

Wist je dat de ghostbusters op insecten/ongedierte-verdelgers lijken. Zeer effectief tegen van die beestjes met veel pootjes en zo. Weet je welke ik bedoel ? (Retorisch!)

nl-x
27-11-03, 22:21
Geplaatst door Qwertyno
Ik wist hiervoor ook niet dat spoken de bouw van minaretten konden tegenhouden.. Ik wist ook niet dat spoken zoveel moslims konden doden.. Zoveel haat konden zaaien, zoveel landen geheel konden verwoesten..Zo ongelovelijk duivels konden zijn..Zo ongelovelijk dom konden zijn.. Zo ongelovelijk arrogant konden zijn...Zo ongelovelijk kunnen liegen enz...

Een ding weet ik nu wel zeker .. de ghostbusters zijn weer nodig..
Weg met die spoken!!

T zijn spoken... Met witte lakens... en 2 gaten voor de ogen... en puntmutsen, zo wit als de lakens... en allen lid van de "Kristelijke Kruistocht Kerels", of afkorting daarvan.

nl-x
27-11-03, 22:22
Geplaatst door Maslov
Bewijs dit eens?

Heb je soms de allereerste post in deze thread niet gelezen ? Hoeveel bewijs wil je nog meer ?

Victory
27-11-03, 22:25
Geplaatst door Maslov
Bewijs dit eens?


Ben je de allereerste uitspraak van bush vergeten na 11 sep?... toen nog niemand wist wie of wat het gedaan had, bush had al een antwoord. Het was de Islam... en daar moesten ze tegen vechten...

Zijn adviseurs tikten hem direct op zijn vingertjes natuurlijk.

Maslov
27-11-03, 23:17
Er is altijd gesproken over terroristen die in naam van de islam handelden en daaruit hun rechtvaardiging haalden voor hun daden.
Nooit over 'de islam' die bestreden moest worden.

Qwertyno
28-11-03, 14:14
Geplaatst door Maslov
Er is altijd gesproken over terroristen die in naam van de islam handelden en daaruit hun rechtvaardiging haalden voor hun daden.
Nooit over 'de islam' die bestreden moest worden.

Heb je Pim nooit horen spreken dan?
Met zijn; een oorlog tegen de islam is nodig..

Onze Pim nog wel....Laat staan hoe de neocons of Sharon erover denken..

lennart
28-11-03, 14:21
Wilders verwoordde zijn visie voor Nederland als: "Niet een onderdeel te worden van het kaliphaat". Wat hij wel wilde met Nederland werd overigens niet duidelijk.

Maarten
28-11-03, 18:35
Ik begin zo’n donkerbruin vermoeden te krijgen, dat die moslims hierboven het gewoon ofwel bíologisch ófwel ídeologisch nodig hebben, om die strijd van de Amerikanen te zien als strijd tegen Islam, of moslims in het algemeen. Ze willen het gewoon té graag geloven! Het komt érg goed uit in de moslimbroederbeweging en in de identiteitsstrijd, én wat betreft het underdog-gevoel.

Het lijkt bijvoorbeeld op Sharon, die ook voortdurend stelt aangevallen te worden. Of op Bush zelf, die zeker te hard over terrorisme roept. Het wordt er spannender van, en als je ook nog kunt aantonen dat het tegen een goep gericht is, dan is het bingo! Pure winst! Die reie fest geschlossen!!! Sorry jongens! Een beetje veel zondebok-effect. Het is té nodig!

Zijn die Amerikanen vriendjes van Islam? Nou niet bepaald he? Waardering voor moslims? Houdt ook niet bepaald over wel? Amerikaanse moslims daar kijken ze natuurlijk anders tegenaan, want dat zijn gewoon Amerikanen. Die participeren ook gewoon. Maar Palestijnen , dat zijn vast ongeletterde woestelingen, net als de Afghanen e.a. Waardering? Niet bepaald he? (in hoofdlijn..) Islam vijand van christendom? Beetje. Maar het interesseert waarschijnlijk niemand een zak daar. Geen kip verwacht oprukkende Islam in de VS. Verder heb je daar natuurlijk een aantal lui, die zwaar tegen Islam zijn, en die hoor je dus ook.

Maar betekent dit nou allemaal, dat ook die stríjd tegen moslims of islam gericht is? Ze hebben hele andere dingen aan hun kop. Die reactie na 911 in Afghanistan, dat kon je verwachten. Je moet gewoon geen WTC doen, want dat loopt gewoon fout af. Maar verder verdenk ik Bush en zijn neocons vooral van een soort nostalgie naar de tijd waarin expansie een opleving van economie en werkmentaliteit veroorzaakte. Wilde plannen laten de zaak draaien! Combineer dat met belangen van wapenindustrie, olie, en globalisering, dan kom je een heel eind. Dit is ook een setting die ze snappen. Dit is hun vaarwater. Hier doen ze het goed. Maar Islam of moslims? Ze houden er niet van, maar aan een strijd daartegen is helemaal geen wínst te behalen! Het levert ze totaal geen voordeel op. Het is gewoon voor níemand interessant daar. Ze zijn ook vrolijk bezig in allerlei moslimlanden, van Marokko tot Indonesie, en vertonen daar niet de minste neiging om over moslims of Islam bezig te zijn. Het is gewoon óninteressant voor hen!

Zoals moslims een strijd kunnen voelen tegen het westen of de VS enz, dat vóelen die Amerikanen helemaal niet. Je mag dat best knap denigrerend vinden. Het lijkt een beetje op een woedende hond, die aan een lijn vreselijk tekeer gaat, waar iemand langs loopt, die zich er niets van aan trekt. Nou vinden ze moslims wel iets interessanter, vooral de herrie, gezien CNN, maar het is vooral een soort entertainment of zo. Maar de gemiddelde Amerikaan is het worst. Ze weten nog niet waar de landen liggen. Ze weten wel dat er foute regimes zijn, en dat er olie zit. En een aantal gelooft in het terrorisme-gedoe. Maar veel verder gaat dat volgens mij niet.

ik denk dat het vooral voor degenen die erg fel zijn in de strijd tegen het westen/de VS onvoorstelbaar is, dat ze niet eens gezíen worden. (afgezien van de dreiging van terrorisme en handelsbelangen.) Die ideologische en politieke strijd, die hébben de Amerikanen omgekeerd helemaal niet! Interesséert ze gewoon niet!

Maarten
28-11-03, 18:42
Geplaatst door lennart
Wilders verwoordde zijn visie voor Nederland als: "Niet een onderdeel te worden van het kaliphaat". Wat hij wel wilde met Nederland werd overigens niet duidelijk.

In Nederland heb je meer mensen die Islam of moslims bedreigender vinden. die sluiten dus ook meer aan bij wat Bush doet. ze vrezen hier ook meer moslim-invloed vanuit het buitenland. Maar in de VS heb je dat allemaal niet zo.

Qwertyno
28-11-03, 19:15
Geplaatst door Maarten
Ik begin zo’n donkerbruin vermoeden te krijgen, dat die moslims hierboven het gewoon ofwel bíologisch ófwel ídeologisch nodig hebben, om die strijd van de Amerikanen te zien als strijd tegen Islam, of moslims in het algemeen. Ze willen het gewoon té graag geloven! Het komt érg goed uit in de moslimbroederbeweging en in de identiteitsstrijd, én wat betreft het underdog-gevoel.

Het lijkt bijvoorbeeld op Sharon, die ook voortdurend stelt aangevallen te worden. Of op Bush zelf, die zeker te hard over terrorisme roept. Het wordt er spannender van, en als je ook nog kunt aantonen dat het tegen een goep gericht is, dan is het bingo! Pure winst! Die reie fest geschlossen!!! Sorry jongens! Een beetje veel zondebok-effect. Het is té nodig!

Zijn die Amerikanen vriendjes van Islam? Nou niet bepaald he? Waardering voor moslims? Houdt ook niet bepaald over wel? Amerikaanse moslims daar kijken ze natuurlijk anders tegenaan, want dat zijn gewoon Amerikanen. Die participeren ook gewoon. Maar Palestijnen , dat zijn vast ongeletterde woestelingen, net als de Afghanen e.a. Waardering? Niet bepaald he? (in hoofdlijn..) Islam vijand van christendom? Beetje. Maar het interesseert waarschijnlijk niemand een zak daar. Geen kip verwacht oprukkende Islam in de VS. Verder heb je daar natuurlijk een aantal lui, die zwaar tegen Islam zijn, en die hoor je dus ook.

Maar betekent dit nou allemaal, dat ook die stríjd tegen moslims of islam gericht is? Ze hebben hele andere dingen aan hun kop. Die reactie na 911 in Afghanistan, dat kon je verwachten. Je moet gewoon geen WTC doen, want dat loopt gewoon fout af. Maar verder verdenk ik Bush en zijn neocons vooral van een soort nostalgie naar de tijd waarin expansie een opleving van economie en werkmentaliteit veroorzaakte. Wilde plannen laten de zaak draaien! Combineer dat met belangen van wapenindustrie, olie, en globalisering, dan kom je een heel eind. Dit is ook een setting die ze snappen. Dit is hun vaarwater. Hier doen ze het goed. Maar Islam of moslims? Ze houden er niet van, maar aan een strijd daartegen is helemaal geen wínst te behalen! Het levert ze totaal geen voordeel op. Het is gewoon voor níemand interessant daar. Ze zijn ook vrolijk bezig in allerlei moslimlanden, van Marokko tot Indonesie, en vertonen daar niet de minste neiging om over moslims of Islam bezig te zijn. Het is gewoon óninteressant voor hen!

Zoals moslims een strijd kunnen voelen tegen het westen of de VS enz, dat vóelen die Amerikanen helemaal niet. Je mag dat best knap denigrerend vinden. Het lijkt een beetje op een woedende hond, die aan een lijn vreselijk tekeer gaat, waar iemand langs loopt, die zich er niets van aan trekt. Nou vinden ze moslims wel iets interessanter, vooral de herrie, gezien CNN, maar het is vooral een soort entertainment of zo. Maar de gemiddelde Amerikaan is het worst. Ze weten nog niet waar de landen liggen. Ze weten wel dat er foute regimes zijn, en dat er olie zit. En een aantal gelooft in het terrorisme-gedoe. Maar veel verder gaat dat volgens mij niet.

ik denk dat het vooral voor degenen die erg fel zijn in de strijd tegen het westen/de VS onvoorstelbaar is, dat ze niet eens gezíen worden. (afgezien van de dreiging van terrorisme en handelsbelangen.) Die ideologische en politieke strijd, die hébben de Amerikanen omgekeerd helemaal niet! Interesséert ze gewoon niet!


Ik ben niet iemand die loopt te roepen dat er een keiharde oorlog tegen de islam bezig is. Nee helemaal niet.

Maar soms zijn het simpelweg de feiten die je doen denken.
Verplaats jezelf in bijvoorbeeld een moslim.
Wat zie jij dan om je heen gebeuren?

Het is dan niet te ontkennen dat er mensen zijn
die Islamitische landen vernietigen,
die moslim burgers doden,
die moslim burgers onderdrukken,
die moslim landen als vaijand zien,
die de Islam als een dreiging zien,
die de Islam proberen zwart te maken,
die de Islam als een obstakel zien in de globalisering van de wereld
die enz enz. het lijstje kan nog veel langer met gebeurtenissen, feiten en uitspraken tegen de islam of moslims wereldwijd gericht.
Dit is denk ik niet te ontkennen.

Veder denk ik niet dat moslims graag willen zien dat er een oorlog tegen de Islam wordt gevoerd.
Natuurlijk niet! weet je hoeveel doden en leed dat met zich meebrengt.
Moslims willen juist graag zien dat er GEEN oorlog tegen de Islam wordt gevoerd. Zo zullen zij niets te vrezen hebben.
Maar jij bij sommigen wordt deze visie belemmert door simpelweg de gebeurtenissen in de wereld.
Bij sommigen gaat dit zo ver dat zij werkelijk willen terugvechten... je hebt dan de zogenaamde extremistische islamitische jihadstrijders..Ze denken zich op te kunnen offeren voor een goede zaak..namelijk de verdediging van de Islam of moslims die zij aangevallen zien worden..
Nu is de circel rond..

Maar gelukkig zien bijna alle moslims op deze wereld de situatie niet zo somber in. Ze kijken over het algemeen daarom gewoon toe en volgen de ontwikkelingen. Dit los van de demonstraties tegen een oorlog of onderdrukking van een broedervolk.

Qwertyno
28-11-03, 19:21
Geplaatst door Maarten
In Nederland heb je meer mensen die Islam of moslims bedreigender vinden. die sluiten dus ook meer aan bij wat Bush doet. ze vrezen hier ook meer moslim-invloed vanuit het buitenland. Maar in de VS heb je dat allemaal niet zo.


Ik denk dat daar de mensen nog onwetender zijn over moslims of de islam dan hier het geval.

Je hebt het eigenlijk al een beetje zelf aangeven in jou stuk.

lennart
28-11-03, 19:41
Geplaatst door Maarten
In Nederland heb je meer mensen die Islam of moslims bedreigender vinden. die sluiten dus ook meer aan bij wat Bush doet. ze vrezen hier ook meer moslim-invloed vanuit het buitenland. Maar in de VS heb je dat allemaal niet zo.

Ik ben het niet met je eens. Wanneer ik op televisie Amerikanen uit het achterland hoor roepen dat ze in de VS geen burqa-cultuur in de VS willen. De gewone Amerikaan ziet 9/11 als een aanval van Islam op de VS. Dit wordt nog versterkt door de Bush/Neocon retoriek die makkelijk gebruik maakt van de religie. Daarmee zeg ik dus niet dat Bush/Neocons hun strijd voeren om de Islam te vernietigen, maar ik zeg dat de Bush/Neocon kliek de Islam gebruikt om hun eigen oorlogen te valideren. Het rode gevaar is vervangen door het groene gevaar.

Het grootste probleem wat Bush/Neocons hebben met Islam, is het feit dat het niet mogelijk is binnen Islam om politiek van religie te scheiden. Het is dan ook hiertegen waar de angst voor Islam op gebaseerd is. Tevens schijnt het geloof binnen deze kliek te leven dat er een grote groep moslims bestaat die de rest van de wereld wil vermoslimiseren. Lees het artikel waarmee het allemaal mee begon: http://www.theatlantic.com/issues/90sep/rage.htm

Het probleem met deze thesis is dat de meeste van deze extremistische moslim organisatie ontstaan zijn door en met steun van overheden.

Al Sawt
29-11-03, 17:45
Geplaatst door jaja
pardon ..? Godsdienstonderwijs bestond al en is echt niet van regeringswege verder ingevoerd.
Lezen is bij jou nog steeds een groot probleem!

Als je het goed gelezen had, dan zou je lezen;
is op menig scholen godsdienst onderwijs in ere hersteld.
Met in ere herstelen, doel ik op het feit dat op groot aantal Amerikaanse scholen de godsdienst onderwijs WEER ingevoerd is.


Geplaatst door jaja
Eerder het tegendeel. De discussie over "the pledge" en het toegevoegde element over "God" is zelfs toegenomen, nadat dat decennia lang geen issue was. Jaja, soms vraag ik me af. Of je motief om een reactie te plaatsen, niet gebaseerd is op innerlijk dwang om maar een reactie te plaatsen.


Geplaatst door jaja
PS: overigens de leerlingen zijn niet alleen moslims die die boeken moeten gebruiken .... minderheden vergeet men toch maar weer snel ... Dan praten we over redelijk middelmatige minderheid die bestaat uit Christenen en aanhangers van oud-Perzische religies. Maar volgens de Islamitische wetgeving, moeten religieuze minderheiden worden ontheft van Islamitische rechtspraak en wetten, etc etc, wat vaak snel wordt vergeten.

T.A.F.K.A.Z
30-11-03, 00:11
Geplaatst door splijtstof

want zelf Bush doet dingen tegen de Islam die hij niet wil,
omdat hij bang is neer geschoten te worden door de
Israeliers bij een toevalig bezoek aan een koeiestaat.




En alles wat er in Zamerika gebeurt over godsdienst lessen
en dat Abortus gedoe is maar cosmetisch,
om een extra stempel te drukken dat Zamerika
een echte Godsdienstige land is waar de pornofilms van
de lopendeband rollen.

Prachtig werk splijtstof. Je bent onvervangbaar.

Al Sawt
30-11-03, 00:56
Geplaatst door splijtstof
als een Marokkaan of moslim zou voorstellen om de K.tjeugd voor goed
met propaan of butaan in te laten slapen.
wat zou hij dan voor westersemaatstafen
zijn. Een echte Westerling!