PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden moeten bezit terugkrijgen van Duitsers



barfly
27-11-03, 09:17
Binnenkort moeten honderden Duitsers hun huis of een stuk grond teruggeven aan joden. Dit is volgens deskundigen af te leiden uit een gerechtelijke uitspraak.

Een groep erfgenamen van joodse nazi-slachtoffers heeft van de hoogste administratieve rechtbank in Duitsland gelijk gekregen. Die eisten een stuk grond op in een dorp in de buurt van Berlijn. De vroegere joodse eigenaar werd erkend door de rechtbank. Hij is in 1936 door nazi's gedwongen zijn land te verkopen.

De groep claimt ook nog ruim 700 andere objecten in het dorp. De stukken grond, waarop inmiddels al gebouwd is, hebben een waarde van rond de 250 miljoen euro. Het merendeel zijn percelen van een landgoed die de joodse eigenaar vanaf 1933 verkocht of moest verkopen.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35377

Dus de Palestijnen krijgen binnenkort terug wat de Joden hebben gejat? :p

nefertiti
27-11-03, 09:25
Dus de Palestijnen krijgen binnenkort terug wat de Joden hebben gejat?

In dat geval zullen het uiteraard de originele TURKSE grootgrondbezitters zijn die hun gronden terug kunnen krijgen.

Waterval
27-11-03, 09:28
Geplaatst door nefertiti
In dat geval zullen het uiteraard de originele TURKSE grootgrondbezitters zijn die hun gronden terug kunnen krijgen.


Mijn voorstel is dat we gewoon collectief zelfmoord plegen en de Aarde teruggeven aan de Schepper...

Mark
27-11-03, 09:46
Ik spuit gewoon een zandplaat op voor de kust, plant mijn vlag... en als eerste bewoner ooit is het voor altijd van mij :)

jaja
27-11-03, 10:20
Geplaatst door Mark
Ik spuit gewoon een zandplaat op voor de kust, plant mijn vlag... en als eerste bewoner ooit is het voor altijd van mij :) aanvechtbaar !! Een paar duizend jaar geleden lag de Noordzee droog en trokken er al mensen in de omgeving rond. volgens mij hebben hun nakomelingen de eerste rechten op jouw zandplaat! :o biraat

Mark
27-11-03, 10:21
Geplaatst door jaja
aanvechtbaar !! Een paar duizend jaar geleden lag de Noordzee droog en trokken er al mensen in de omgeving rond. volgens mij hebben hun nakomelingen de eerste rechten op jouw zandplaat! :o biraat

Ze hebben recht op de oorsponkelijke grond, dus we begraven ze 10 m onder het zand :rolleyes:

jaja
27-11-03, 12:27
Geplaatst door Mark
Ze hebben recht op de oorsponkelijke grond, dus we begraven ze 10 m onder het zand :rolleyes: haha ... dus als ik maar nieuw zand over Amsterdam heen spuit is heel Amsterdam van MIJ!!!!!!!!!!!! :roker:

Mark
27-11-03, 12:42
Geplaatst door jaja
haha ... dus als ik maar nieuw zand over Amsterdam heen spuit is heel Amsterdam van MIJ!!!!!!!!!!!! :roker:

Ik vind het een mooi plan :D

Maar in de Noordzee woont nu niemand, opgestaan plaatsje vergaan zeg ik dan maar... gewoon kraken die zooi.

Maslov
27-11-03, 13:02
Dus de Palestijnen krijgen binnenkort terug wat de Joden hebben gejat?

Wat hebben deze individuele joodse mensen te maken met het conflict in het midden-oosten?
Zijn deze mensen verantwoordelijk voor het politieke beleid van de staat Israel?

Wat mij betreft is er in het onderhavige geval gewoon recht op juiste wijze recht gesproken.

~Panthera~
27-11-03, 14:26
Geplaatst door Waterval
Mijn voorstel is dat we gewoon collectief zelfmoord plegen en de Aarde teruggeven aan de Schepper...
------------------

Vet plan ! :duim: net als lemmingen, vanaf de duinen. :hihi:

Al Sawt
27-11-03, 15:36
Geplaatst door nefertiti
In dat geval zullen het uiteraard de originele TURKSE grootgrondbezitters zijn die hun gronden terug kunnen krijgen. Als het maar moslims of Christelijke Arabieren zijn. En geen Oost-Europese tuig.

Al Sawt
27-11-03, 15:41
Geplaatst door Maslov
Wat hebben deze individuele joodse mensen te maken met het conflict in het midden-oosten?
Zijn deze mensen verantwoordelijk voor het politieke beleid van de staat Israel?

Wat mij betreft is er in het onderhavige geval gewoon recht op juiste wijze recht gesproken. Als de Duitse joden terecht hun gevoel van rechtvaardigheid willen bevredigen, door hun gelijk te behalen.

Dan kun je wel degelijk vergelijking trekken met de Palestijnen(slachtoffers van de zionistische evenknie van de lebensraum-gedachte) die door de Joodse overlevende van de holocaust zijn weg gejaagd!

Al Sawt
27-11-03, 17:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat is gewoon een rascistische uitspraak! Zie het maar, hoe je het wilt zien.

Mensen die puur op basis van fabelachtige gebeurtenis, iemands anders land komen claimen en dat met geweld en misdaden bereikt hebben, dan is de kwalificatie tuig zeer zwak uitgedrukt.

Voor de goede orde, ik doel op de zionisten en niet op Joden.

taouanza
27-11-03, 17:40
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja, dat smoesje over die zionisten die je bedoelt, ipv Joden, daar trapt helemaal niemand meer in.

Jij (en anderen) zouden eens moeten beseffen dat Joden mensen zijn als anderen. En geen "tuig" dat je zomaar naar hartelust kunt vermoorden.

Pas, als dat besef doorbreekt, is er kans dat er vrede komt in het midden-oosten. Misschien is dan de zogenaamde muur ook niet meer nodig!


Bla bla bla bla nee jouw smoesjes daar trappen we in!

freya
27-11-03, 18:11
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja, dat smoesje over die zionisten die je bedoelt, ipv Joden, daar trapt helemaal niemand meer in.

Jij (en anderen) zouden eens moeten beseffen dat Joden mensen zijn als anderen. En geen "tuig" dat je zomaar naar hartelust kunt vermoorden.

Pas, als dat besef doorbreekt, is er kans dat er vrede komt in het midden-oosten. Misschien is dan de zogenaamde muur ook niet meer nodig!

Wie heeft het hier nu weer over het vermoorden van joden? :cunfused?

Dit topic gaat over onrechtmatig verkregen land en onroerend goed teruggeven aan de oorspronkelijke eigenaars.

Pas als het besef doordringt dat Palestijnen ook mensen zijn net als anderen met rechten net als anderen, dan komt het einde van het MO conflict in zicht.

Al Sawt
27-11-03, 19:48
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja, dat smoesje over die zionisten die je bedoelt, ipv Joden, daar trapt helemaal niemand meer in. Vooral jij niet.


Geplaatst door Gerrit Jan
Jij (en anderen) zouden eens moeten beseffen dat Joden mensen zijn als anderen. Ik hoef niets te beseffen. Aangezien jouw interpertatie totaal verkeerd is. Maar als jij wilt geloven dat ik op Joden doel, dan mag je dat geloven. Ik lig er niet echt wakker van.



Geplaatst door Gerrit Jan
En geen "tuig" dat je zomaar naar hartelust kunt vermoorden. Die tuig, zijn de gene die de verwerppelijke ideeen van de zionisme werkelijkheid hebben laten worden. Die een bijdrage hebben geleverd aan een de creatie van een k.ankergezwel op beroofde pardon beloofde grond. Dankzij hun zijn er miljoenen ontheemde Palestijnen, etc etc etc. Dus de kwalificatie TUIG is zeer zwak uitgedrukt.


Geplaatst door Gerrit Jan
Pas, als dat besef doorbreekt, is er kans dat er vrede komt in het midden-oosten. Misschien is dan de zogenaamde muur ook niet meer nodig! [/B]GJ, hoe vaak moet ik zeggen dat vrede met Israel niet in onze voordeel is. Hoe vaak moet ik zeggen dat de bevrijding van Palestina, de uiteindelijk doel is van alle Arabieren.

En de Israeliers, kunnen met 500meter de muur verhogen. Maar of ze hiermee hun onrealiseerbare droom van een veilige thuishaven hebben bereikt, dan zal de vraag nee luiden.

Met de muur, maken ze alleen een ghetto van Israel. Want hoe kan een land eeuwig voorbestaan, als ze van overzeese landen afhankelijk is van allerlei zaken.

Maslov
27-11-03, 21:58
Dan kun je wel degelijk vergelijking trekken met de Palestijnen(slachtoffers van de zionistische evenknie van de lebensraum-gedachte) die door de Joodse overlevende van de holocaust zijn weg gejaagd!

Waarschijnlijk wonen deze joden gewoon in Duitsland, en niet in Israel!

Zwarte Schaap
28-11-03, 00:17
Geplaatst door Gerrit Jan
Hiermee schaar je je dus in de rijen van de fanatici die vinden dat een conflict alleen maar ten einde kan komen als één van de twee partijen een totale overwinning heeft geboekt.

Hoe veel leed bij beide partijen aangericht wordt, hoe veel bloed zal vloeien, maakt niet uit, als jij je zin maar krijgt.


De zionistische staat bestaat toch alleen bij de gratie van haar militaire kracht en de dagelijkse bloed die ze laten vloeien. Alleen op deze manier hebben ze hun zin gekregen.

Zwarte Schaap
28-11-03, 00:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Zwart Schaap, nog steeds doe je niets anders dan de propaganda van de dictatoriale regimes rondom Israël napraten. Je laat je inschakelen bij een propagandaslag om deze machthebbers in het zadel te houden, zogenaamd ten koste van Israël, maar in werkelijkheid ten koste van hun eigen bevolking, jouw Arabische broeders.

Wanneer veeg je die spinnewebben uit je hoofd en ga je zelf nadenken?

Hou alsjeblieft op met je roddelpraatjes. Ten eerste al mijn bronnen over palestina zijn westerse bronnen. Ik lees en versta geen arabisch. Verder heb ik met geen ene arabische land contact en sta achter geen ene machthebber. Zie ze liever vandaag als morgen verdwijnen.

Een grote onrechtvaardigheid zoals in palestina dat kan een blinde op kilometers meters afstand al ruiken, daar hoef je geen machthebber voor te zijn.

En nu terzake: Kun je mijn bewering nu ontkrachten of blijft het bij mij van allerlei duimzuig zaken te betichten.

Zwarte Schaap
28-11-03, 01:21
Geplaatst door Gerrit Jan
Jouw bewering: "De zionistische staat etc..." brengt een conflict tussen twee volkeren, dat al meer dan een halve eeuw zich voortsleept terug tot een enkel statement waarbij de verantwoordelijkheid eenzijdig bij één partij wordt gelegd. Deze partij wordt door jouw bewering gedemoniseerd. De bewering mist elke nuance en is bijgevolg een propagandistische opmerking. Zo'n bewering is per definitie onwaar, zoals je zult inzien als je zelf gaat nadenken in plaats van napraten. Je geeft alleen typeringen weer maar geen uitleg wat er zo propagandistisch is. Mijn bewering staat als een huis. Kom maar met tegenargumenten. Palestina is gewoon met militaire kracht, leugens en bloedvergieten veroverd en niets anders. Niemand heeft ze uitgenodigd om daar een zionistische staat te stichten. Dat je dit durft te ontkennen is jouw probleem.


Uit welke bron of uit welke taal je je statement hebt gehaald, doet er niet toe. Feit is dat je de Arabische machthebbers, die de aandacht van hun eigen onderdrukkende beleid willen afleiden door naar Israël te wijzen, in de kaart speelt. Hierdoor ben je medeschuldig aan de onderdrukking van je Arabische broeders in, bijvoorbeeld, Syrië. Nou moet je echt gaan ophouden met je flutverhaaltjes want je maakt jezelf alleen maar belachelijk met zulke onzin.

Al Sawt
28-11-03, 02:30
Geplaatst door Maslov
Waarschijnlijk wonen deze joden gewoon in Duitsland, en niet in Israel! Maslov, ik verwijs je naar mijn eerste reactie op jou.

TonH
28-11-03, 02:38
Goh, ik dacht dat dit onderwerp over de fiets van m'n buurvrouw opa ging. Maar zitten we weer in een cultuur-historische discussie over Israël en de zonden der vaderen. :verward:

Al Sawt
28-11-03, 02:41
Geplaatst door Gerrit Jan
Hiermee schaar je je dus in de rijen van de fanatici die vinden dat een conflict alleen maar ten einde kan komen als één van de twee partijen een totale overwinning heeft geboekt.

Hoe veel leed bij beide partijen aangericht wordt, hoe veel bloed zal vloeien, maakt niet uit, als jij je zin maar krijgt.

Nou, Al Sawt, ik hoop dat in plaats van jouw soort op den duur de redelijke mensen bij beide partijen zullen overwinnen en dat er uiteindelijk vrede komt.

Een beetje hoop is er wel want, zoals je misschien vandaag hebt gehoord, zijn er nu vredesbesprekingen gaande in Londen.
Het is best wel leuk om te lezen, hoe jij de belangrijke oorzaken van een conflict onder de tafel weet te vegen om vervolgens de schuld te leggen bij de zogenaamde bloeddorstige.

GJ, Israel heeft de ene na de andere kans op vrede in MO en erkenning laten liggen. Israel heeft decennia lang de Palestijnen onderdrukt, vernederd en onderworpen aan bijna nazistische methodes.
Mensen die denken -dat wij met de staat van dienst van Israel in onze achterhoofd- vrede zullen sluiten met de surogaat staat, is zeer naiev.

Je mag mijn soort als onredelijk bestempelen, maar dat is meer redelijker dan de soort die op grond van 2000 jaar oude fabels, iemands anders grond gaan claimen en bezetten. Wat tot de dag van vandaag doorgaat.

Al Sawt
28-11-03, 02:42
Geplaatst door TonH
Goh, ik dacht dat dit onderwerp over de fiets van m'n buurvrouw opa ging. Maar zitten we weer in een cultuur-historische discussie over Israël en de zonden der vaderen. :verward: Kennelijk is de fiets ergens als schadeclaim in Palestina opgedoken.

Zwarte Schaap
28-11-03, 02:43
Geplaatst door TonH
Goh, ik dacht dat dit onderwerp over de fiets van m'n buurvrouw opa ging. Maar zitten we weer in een cultuur-historische discussie over Israël en de zonden der vaderen. :verward: Ik heb nog niets van jou ontdekt wat haarscherp aansluit bij deze discussie.

TonH
28-11-03, 02:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb nog niets van jou ontdekt wat haarscherp aansluit bij deze discussie.

:confused:

Al Sawt
28-11-03, 02:51
Geplaatst door Gerrit Jan

Uit welke bron of uit welke taal je je statement hebt gehaald, doet er niet toe. Feit is dat je de Arabische machthebbers, die de aandacht van hun eigen onderdrukkende beleid willen afleiden door naar Israël te wijzen, in de kaart speelt. Hierdoor ben je medeschuldig aan de onderdrukking van je Arabische broeders in, bijvoorbeeld, Syrië. GJ, interssant.
Hiermee behandel je de Israelische beschermheren.

Zolang onze despoten nog aan de macht zijn, kan Israel ongestraft doorgaan met haar misdadige beleid. Onze leiders,zijn alleen geinteresseert in zelfverijking, macht en onderlinge rivaliteit.
Hiermee bieden ze Israel alles behalve serieuze oppositie en kan Israel haar racistische beleid jegens de Palestijnen verdoezelen achter de rookgordijnen die door de Arabische leiders wordt opgetrokken.

Daarom ben ik van mening, dat we eerst een grondige interne schoonmaak actie moeten opzetten, zodat we met succes onze bezit terug kunnen eigenen.

freya
28-11-03, 10:40
En nog maar eens: het beleid van Israël is niet misdadig en niet rascistisch.

Een Palestijn wordt opgepakt vanwege een vage verdanking van betrokkenheid bij terrorisme.

Dezelfde dag wordt als standaard represaillemaatregel zijn huis, waar hij met vrouw en kinderen woont plat gebulldozerd. Zijn vrouw kan alleen wat allernoodzakelijkste spullen redden. De rest van hun bezittingen (huisraad, kleding, enz) zijn ze kwijt.

De volgende dag wordt de man weer vrijgelaten, er was niets waar van de beschuldiging.

Het hele gezin staat wel berooid op straat.



In de bezette gebieden hebben auto's een verschillende kleuren nummerborden. Bij checkpoints kunnen de Israelische soldaten dan in 1 oogopslag zien of er Palestijnen of joden in zitten.
Joodse auto's mogen zo doorrijden, Palestijnse auto's worden tegengehouden en moeten vaak uren wachten. Daarom moeten Palestijnen die voorbij een checkpoint werken al om 4 of 5 uur 's morgens van huis om op tijd te kunnen komen.


Ik begrijp echt niet hoe mensen als Gerrit Jan zo doof en blind kunnen zijn.
Ik raad je aan om zondagavond vooral niet naar de docu Checkpoint te kijken Gerrit! Je zou de shock wel eens niet kunnen overleven :moe:

Al Sawt
28-11-03, 21:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Het is niet zo netjes van jou om het heilige boek van de Joden '2000 jaar oude fabels' te noemen. Hoe zou je het vinden als anderen iets dergelijks over de koran zouden zeggen? Sorry je hebt helemaal gelijk.

Die mensen zijn inderdaad na 2000 jaar teruggekeerd naar hun Eretz Israel. Ondanks het feit dat ze uit meer dan tientallen rassen en nationaliteiten bestaan.

Al Sawt
28-11-03, 21:49
Geplaatst door Gerrit Jan
En nog maar eens: het beleid van Israël is niet misdadig en niet rascistisch. Groot gelijk. Net als de beleid van H.itler alles behalve racistisch en misdadig is.




De regimes in de omringende landen zijn dat allebei wel. Eigenlijk weet je dat zelf ook heel goed want je geeft aan dat de despoten moeten verdwijnen.[/B][/QUOTE] Ze zijn inderdaad misdadig. maar op gebied van racisme kunnen ze veel leren van die k.ankergezwel op Arabische grond.


Geplaatst door Gerrit Jan
Dat vind ik ook, dus voor een deel zijn we het eens. De dictaturen moeten verdwijnen en er moeten democratische regeringen komen. Als dat lukt (kan alleen met hulp van Amerika) zul je zien dat er ook overlegd kan worden met Israël. Israël zal misschien concessies moeten doen maar in ruil voor vrede zullen ze dat er graag voor over hebben. GJ, ik ben voorstander van een democratisch Arabische wereld. Maar als Amerika zich bemoeit met de ontwikkelingen binnen de Arabische wereld, dan zal ik eerder de kant kiezen van dictators dan de schijnheilige 'zendingsdrang' van de oorlogshitsers in het Witte Huis. Want democratie, kan alleen slagen als het van binnen uit komt en niet wordt opgelegd door een externe mogenheid met een dubbele agenda.

Wat betreft de acceptatie van die surrogaat staat Israel.
Jou bewering, dat de Arabische bevolking

Israel gaat accepteren en dat de huidige dictators dat niet willen. Is behalve belachelijk, ook illustratief voor bepaalde soort mensen op dit forum.

Die denken dat ze het beter weten dan de stomme fanatieke tegenhangers.

GJ, ik zal je de juiste informatie geven over de gevoelens van Arabische bevolking jegens Israel..

Integenstelling tot onze verlichte leiders, zijn de meeste (een overgrote meerderheid) Arabieren tegen erkenning van Israel. Wij zien Israel als een tijdelijke kwaal, waar we in recente toekomst van zullen genezen.

Alle oorlogen die de Arabische landen tegen Israel begonnen zijn,( HELAAS hebben we ze verloren) hebben als oorzaak de toenemende druk van de Arabische bevolking om Palestina te bevrijden. Wat tegen de zere been was van de dictators.

Voorts, alle Arabische leiders zijn voorstander van een vredesakkoord met Israel. Maar aangezien hun bevolking felkant tegen zijn en dat ze daarmee riskeren dat ze de prachtige voorbeeld van de verrader Sadat gaan volgen, zijn ze daarom huiverig. Een onwetende westerling zal een verkeerde interpertatie maken, dat de Arabische leiders de rem zijn op vredige MO.

Kortom, democratie in MO zal zeer nadelig worden voor Israel. Want mijn stem( net als die van miljoenen anderen) zal naar een partij gaan, die voor eenheid binnen de Arabische wereld streeft en een agressieve benadering tegen Israel.

Zwarte Schaap
28-11-03, 22:32
Geplaatst door Gerrit Jan
Je beweringen zijn zo strijdig met de feiten dat je er niet eens aan beginnen kunt om ze recht te zetten. Daar zou ik een verhaal van 100 pagina's voor nodig hebben. Waar moet ik beginnen? Ik noem alleen maar het feit dat de Joden altijd al in Palestina aanwezig zijn geweest. In 1850 vormden ze bijvoorbeeld de grootste bevolkingsgroep in de stad Jeruzalem.

Als je voor een simpele stelling 100 paginas nodig hebt om die te ontkrachten dan moet het wel een cover-up actie te zijn.

Verder ontkend niemand dat er geen joden in palestina gewoond hebben, ze wonen immers vrijwel in elke land. Dat is op zich niet zo bijzonder.

Het enige wat ik wel weet is dat in 1600 ruim 5.000 joden woonden tegen 250.000 palestijnen/arabieren.
In 1850 waren dat er 17.000 tegen 480.000 palestijnen.

Al Sawt
28-11-03, 22:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je voor een simpele stelling 100 paginas nodig hebt om die te ontkrachten dan moet het wel een cover-up actie te zijn.

Verder ontkend niemand dat er geen joden in palestina gewoond hebben, ze wonen immers vrijwel in elke land. Dat is op zich niet zo bijzonder.

Het enige wat ik wel weet is dat in 1600 ruim 5.000 joden woonden tegen 250.000 palestijnen/arabieren.
In 1850 waren dat er 17.000 tegen 480.000 palestijnen. Gj vergat gemakshalve dat het om Joodse Arabieren ging, die een integrale onderdeel waren van de toenmalige maatschappij.
En dat ze al generaties in Palestina leefden.


Dit in schril contrast met de TUIG afkomstig uit Europa, Rusland, Ethiopie, Marokko etc etc etc etc, die iemands anders land gaan claimen en de vredige samenleving van Arabieren onderling verstoord hebben(ongeacht of ze Moslims, Joods, Christelijk zijn).

Al Sawt
30-11-03, 22:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Reactie op Al Sawt

Jij stelt dat democratie in het midden-oosten nadelig zal zijn voor Israël omdat alle Arabieren in democratisch geregeerde regimes zich tegen Israël zullen keren. Ik denk dat het andersom zal zijn. Democratisch geregeerde landen zijn geen vijanden van elkaar, heeft de praktijk uitgewezen. In Europa hebben de verschillende landen eeuwenlang zeer bloedige oorlogen gevoerd. Ze zijn hun verschillen pas te boven gekomen toen geleidelijk aan de democratie werd ingevoerd, te beginnen natuurlijk met Engeland en Frankrijk in de 19e eeuw, voorheen aartsvijanden. De grote oorlogen van de 20e eeuw zijn mede ontstaan doordat er een aantal landen was, waarvan Duitsland de belangrijkste was, die nog niet tot het democratische kamp behoorden. Toen de Amerikanen en de Engelsen daar de democratie gevestigd hadden waren de conflicten met Duitsland ook verleden tijd. Tegelijk zagen we dat aan de andere kant van de wereld een belangrijk land als Japan in het democratische kamp werd gebracht.

In de jongste geschiedenis zien we dat jarenlang de verhouding van het westen met een dictatuur als de SU zeer gespannen was. Een allesvernietigende oorlog kon maar net voorkomen worden. Sinds het communisme is gevallen zijn ook daar democratische hervormingen op gang gekomen. De verhouding met het westen is nu veel beter.

Zelfs in het midden-oosten is er al een voorbeeld van een min of meer democratisch land, namelijk Turkije. Zoals we de laatste tijd hebben kunnen zien zijn er uitstekende relaties tussen dit moslim-land en Israël. Het kan dus wel, zien we ook hier.

Al Sawt, ik ben geen profeet en kan dus niet de toekomst voorspellen. Toch denk ik dat we op grond van het bovenstaande kunnen verwachten dat ook in het midden-oosten een aantal democratisch geregeerde landen, waaronder Israël, een goede kans hebben om vreedzaam samen te leven.

Wie gelijk heeft? De toekomst zal het leren! GJ, je maakt een wezenlijk fout door de gevoelens van burgers te vergeten. Uiteraard is een democratische samenleving veel vrediger dan een dictatuur. Tenminste als in die samenleving, het gevoel heerst dat buiten de grenzen niets te winnen of verliezen valt.

Dit integenstelling met de Arabische wereld, die door de kolonialisme gedeeld is in tientallen surrogaat staten. En dan nog eens beroofd is van haar kerngebied Palestina. Bij een democratie, zullen de Arabische burgers eerst de scherven bij elkaar oprapen om vervolgens een vredige samenleving op te bouwen in Noord-Afrika en MO(lees zonder Israel).

Maar als je meer kennis had van de politieke verhoudingen binnen de Arabische wereld en weet waarom de Arabische despoten gehaat worden. Dan zal je als pro-Israelier gaan gruwen bij het idee, van het democratiseren van de Arabische wereld.

Ook jou verweer dat een democratische land, geen oorlog voert is totaal gebaseerd op de gepacifeerde Europa en Japan die na desructieve oorlogen, op een pijnlijke manier achter zijn gekomen wat de prijs van agressie is. En jouw democratisch Israel, haalt jouw verweer totaal weg. Want heeft Israel geen oorlogen gevoerd en wreedheiden begaan? Heeft Israel als democratie de fascisme omarmd en diverse vredesakkoorden omzeep geholpen?

Alleen om die reden, is een vredige samenleving met Israel uit den boze!

Orakel
30-11-03, 22:59
Geplaatst door Zwarte Schaap


Een grote onrechtvaardigheid zoals in palestina dat kan een blinde op kilometers meters afstand al ruiken

:haha: You are priceless. :duim: