PDA

Bekijk Volledige Versie : kalkoen in een flesje



gibraltar
27-11-03, 18:42
'Kalkoen met jus' in flesje succes in VS


SEATTLE - 'Kalkoen met jus' is de smaak van een nieuwe Amerikaanse drankje. De drank smaakt precies zoals de naam doet verwachten. Bij uitstek geschikt dus voor de viering van Thanksgiving (vandaag).


De eerste lading van zesduizend flesjes was vorige week via internet binnen twee uur uitverkocht, tot verbazing van zelfs de producenten.

,,We hadden echt niet gedacht dat zoveel mensen het spul zouden willen hebben'', reageert Michelle Whitehead van de frisdrankproducent in Seattle, waar de drank is ontwikkeld. Directeur Peter van Stolk, die de smaak bij wijze van grap verzon, geeft zelfs toe dat hij niet eens een heel flesje kan wegkrijgen. De consument kan al gewaarschuwd zijn door donkerbruine kleur en de troebelheid van de vloeistof. De eerste slokjes geven een smaakgewaarwording die een mix is van zoete caramel en spekvet; daarna gaat het verder bergafwaarts.

Een beperkt aantal flesjes 'Kalkoen met jus'-frisdrank is te koop bij supermarkten in Seattle en omstreken voor 99 dollarcent. Sommige kleine ondernemers bieden hun flesje ook te koop aan op de veilingsite eBay.com. De hoogste biedprijs was daar afgelopen dinsdag 63 dollar voor twee flesjes.

Mary Turner uit Lansing (Michigan) veilt een flesje van de drank voor een goed doel. Haar omschrijving van de smaak: ,,Je braadt een kalkoen braadt en gooit die samen met aardappelpuree en jus in een blender. Vervolgens laat je dat mengsel drie dagen staan. Vervolgens giet je het in een flesje.''

Joesoef
27-11-03, 18:45
:kotsen2:

~Panthera~
27-11-03, 18:53
nr.2 :kotsen:

barfly
27-11-03, 20:32
Döhhhh! Dat heet in Nederland gewoon CupASoup

Zit er trouwens koolzuur in dat drankje? Ik ben best wel benieuwd hoe mijn collega's reageren als ik na zo'n flesje es ff lekker in hun gezicht boer.

Verder vraag ik me af waarmee ik het moet mixen... Vodka?

GoldenPower
27-11-03, 20:37
Hoe kunt gij iets afkeuren wat gij niet geproefd heeft?!

Jongelui van tegenwoordig. Pff.

Royce
27-11-03, 20:44
Geplaatst door barfly


Verder vraag ik me af waarmee ik het moet mixen... Vodka?


Baileys...:)

barfly
27-11-03, 20:46
Geplaatst door Royce
Baileys...:)

Yak!

GoldenPower
27-11-03, 20:48
Rum.

barfly
27-11-03, 20:49
Geplaatst door GoldenPower
Rum.

Beter, de vraag is in welke verhouding?

Royce
27-11-03, 20:50
Bar, hou je van ouwe jenever?

GoldenPower
27-11-03, 20:52
Geplaatst door barfly
Beter, de vraag is in welke verhouding?


1 op 6.

barfly
27-11-03, 20:58
Geplaatst door Royce
Bar, hou je van ouwe jenever?

Ik hou wel van jenever alleen dan wel een biertje d'r naast om de smaak weg te spoelen...

Oude jenever is wel wat zachter en smaakt inderdaad niet slecht. Helaas ben ik zeer on-hollands verknocht aan Armagnac. Een relatief goedkopere Cognac versie die net zo goed is zo niet beter en zeer zacht.

Maar vertel, als het goed is ken je dat allemaal niet :)

barfly
27-11-03, 20:59
Geplaatst door GoldenPower
1 op 6.

1 deeltje CupASoup op 10 deeltjes rum lijkt me beter :)

Royce
27-11-03, 20:59
Geplaatst door barfly
Ik hou wel van jenever alleen dan wel een biertje d'r naast om de smaak weg te spoelen...

Oude jenever is wel wat zachter en smaakt inderdaad niet slecht. Helaas ben ik zeer on-hollands verknocht aan Armagnac. Een relatief goedkopere Cognac versie die net zo goed is zo niet beter en zeer zacht.

Maar vertel, als het goed is ken je dat allemaal niet :)


lol!

Ouwe vent in de stad verkoopt goedkoop, zelfgestookte jenever. Heel wat avonden geteerd op die ouwe vent. Goeie alcohol is duur.

barfly
27-11-03, 21:02
Geplaatst door Royce
lol!

Ouwe vent in de stad verkoopt goedkoop, zelfgestookte jenever. Heel wat avonden geteerd op die ouwe vent. Goeie alcohol is duur.

Met een beetje mazzel leest Marsipulami niet mee.

Maar in Antwerpen heb je een jenever café en daar hebben ze jenever!!!

Alsof d'r een engel op je tong pist!

Aardbei jenever
Walnoot jenever
ALLES

:D

GoldenPower
27-11-03, 21:02
Geplaatst door barfly
1 deeltje CupASoup op 10 deeltjes rum lijkt me beter :)



Niet dus. 1 op 6. Probeer het eens. En dan 's avonds. Hmm heerlijk.

Royce
27-11-03, 21:05
Geplaatst door barfly
Met een beetje mazzel leest Marsipulami niet mee.

Maar in Antwerpen heb je een jenever café en daar hebben ze jenever!!!

Alsof d'r een engel op je tong pist!

Aardbei jenever
Walnoot jenever
ALLES

:D


Ik heb begrepen van die vent dat van ALLES jenever te stoken valt. Ik heb totaal geen verstand van drank, behalve dat je het zuipen moet...:D

barfly
27-11-03, 21:10
Geplaatst door Royce
Ik heb begrepen van die vent dat van ALLES jenever te stoken valt. Ik heb totaal geen verstand van drank, behalve dat je het zuipen moet...:D

Jij hebt mijn post hier kennelijk niet gezien over die Japanner die uit menselijke uitwerpselen alcohol wist te stoken :rolleyes:

Ff zonder dollen dat jenever cafe is zooooo goed dat _kan_ niet haram zijn ;)

Royce
27-11-03, 21:15
Geplaatst door barfly
Jij hebt mijn post hier kennelijk niet gezien over die Japanner die uit menselijke uitwerpselen alcohol wist te stoken :rolleyes:

Ff zonder dollen dat jenever cafe is zooooo goed dat _kan_ niet haram zijn ;)


:verward: Wajow. Drank maken van poep. Van BreezahSletjes naar Poepsletjes...:hihi:

Komen verkeerde scatvibes omhoog....*kippevel* :vreemd:

Weetje wat ook zwaar verkeerd vallen kan.

Drie soorten Johny in `n longdrink glas met `n drup cola....:auw2:

~Panthera~
27-11-03, 21:17
Geplaatst door Royce

Weetje wat ook zwaar verkeerd vallen kan.

Drie soorten Johny in `n longdrink glas met `n drup cola....:auw2:
------------------------------


:schok: OMFG !! geen houte kop aan over gehouden ?? :hihi:


Ps. is dit "boys with booze board" ? :moe:

nl-x
27-11-03, 21:18
Zure haring met slagroom... Chocola met mayonaise... etc

Royce
27-11-03, 21:20
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------------


:schok: OMFG !! geen houte kop aan over gehouden ?? :hihi:


Ps. is dit "boys with booze board" ? :moe:


Was laatste keer da`k alcohol aangeraakt heb. Ondertussen ongeveer 3jaar geleden als ik het me goed voor de geest haal, allemaal zo wazig weetje,...

barfly
27-11-03, 21:22
Geplaatst door Royce
Was laatste keer da`k alcohol aangeraakt heb. Ondertussen ongeveer 3jaar geleden als ik het me goed voor de geest haal, allemaal zo wazig weetje,...

Dat heb ik nou ook! Dat wazige dan heh ;)

~Panthera~
27-11-03, 21:22
Geplaatst door Royce
Was laatste keer da`k alcohol aangeraakt heb. Ondertussen ongeveer 3jaar geleden als ik het me goed voor de geest haal, allemaal zo wazig weetje,...
------------

Met die combi blijft het ongeveer 3 jaar wazig ja. :D

~Panthera~
27-11-03, 21:23
Geplaatst door barfly
Dat heb ik nou ook! Dat wazige dan heh ;)
----------------------

Van de rook ?? :stout:

barfly
27-11-03, 21:27
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Van de rook ?? :stout:

Geen idee, zelfs mijn therapeut weet t niet :hihi:

Royce
27-11-03, 21:36
Stel alcoholisten. Ik heb het licht gezien,(tussen die waas) maar ja, je moet alles geprobeerd hebben...:hihi:

~Panthera~
27-11-03, 21:46
Geplaatst door Royce
Stel alcoholisten. Ik heb het licht gezien,(tussen die waas) maar ja, je moet alles geprobeerd hebben...:hihi:
--------------

Alco's ?? :fplet:
k lust die s.hit niet eens. YAK!

Royce
28-11-03, 19:40
Waar is rest van topic gebleven?