PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner pleit voor gelegaliseerde discriminatie...



Wizdom
27-11-03, 19:31
Donner sluit andere straf allochtonen niet uit

Uitgegeven: 27 november 2003 19:52

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie is er niet principieel op tegen dat allochtonen een andere straf krijgen dan autochtone Nederlanders. "Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wel werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt."

De bewindsman zegt dat in een vraaggesprek in het blad Wordt Vervolgd van Amnesty International, dat volgende week uitkomt. Hij geeft daarin een reactie op de suggestie van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen.

Donner spreekt niet over zwaardere straffen maar andere straffen.

Wizdom
27-11-03, 19:48
Geplaatst door Dave20
Er is toch niets nieuws aan positieve discriminatie?

Voor Racisten is discriminatie per definitie positief!

Royce
27-11-03, 19:48
Geplaatst door Wizdom
Donner sluit andere straf allochtonen niet uit

Uitgegeven: 27 november 2003 19:52

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie is er niet principieel op tegen dat allochtonen een andere straf krijgen dan autochtone Nederlanders. "Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wel werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt."

De bewindsman zegt dat in een vraaggesprek in het blad Wordt Vervolgd van Amnesty International, dat volgende week uitkomt. Hij geeft daarin een reactie op de suggestie van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen.

Donner spreekt niet over zwaardere straffen maar andere straffen.


Handen afhakken van dieven met `n moslim-achtergrond. Stenigen van overspeligen moslimas. `kkijk wel uit mocht ik `n nieuwe fiets nodig hebben.

Wizdom
27-11-03, 19:55
Geplaatst door Dave20
Ik hoop dat je zelf zult inzien hoe dom die opmerking is...

Als Racisten niet zouden denken dat discriminatie positief is zouden ze het niet doen.... of is het een dwang neurose....

Ze willen niet maar moeten wel.... Die arme Donner....

nl-x
27-11-03, 19:59
Geplaatst door Dave20
Ik hoop dat je zelf zult inzien hoe dom die opmerking is...

Kijk eens goed naar je zelf.... bijvoorbeeld in een spiegel ... Kijk niet weg .... En zeg die zin nog eens.

sadeeQ
27-11-03, 20:01
Geplaatst door nl-x
Kijk eens goed naar je zelf.... bijvoorbeeld in een spiegel ... Kijk niet weg .... En zeg die zin nog eens.

:student: die arme boer zal zich rot schrikken van die engerd die hem zo diep aankijkt.

Mark
27-11-03, 20:02
Geplaatst door Royce
Handen afhakken van dieven met `n moslim-achtergrond. Stenigen van overspeligen moslimas. `kkijk wel uit mocht ik `n nieuwe fiets nodig hebben.

het nieuwe beleid werkt nu al :lole:

~Panthera~
27-11-03, 20:03
Ben ik nou gek, of worden politici het laatste jaar steeds dommer ? :moe:

Wizdom
27-11-03, 20:06
Geplaatst door ~Panthera~
Ben ik nou gek, of worden politici het laatste jaar steeds dommer ? :moe:

Donner is wel een heel bijzonder geval... :moe: Ik geloof dat hij het beter bij formateur had moeten houden... hadden we nog respect voor hem kunnen behouden...

Ik geloof dat hij bij de zaak Mullah Krekar geen respect voor de wet heeft kunnen opbrengen...

Qwertyno
27-11-03, 20:10
Geplaatst door Wizdom
Donner sluit andere straf allochtonen niet uit

Uitgegeven: 27 november 2003 19:52

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie is er niet principieel op tegen dat allochtonen een andere straf krijgen dan autochtone Nederlanders. "Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wel werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt."

De bewindsman zegt dat in een vraaggesprek in het blad Wordt Vervolgd van Amnesty International, dat volgende week uitkomt. Hij geeft daarin een reactie op de suggestie van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen.

Donner spreekt niet over zwaardere straffen maar andere straffen.


Wat een sukkels daar toch ook..
Als ze problemen willen oplossen moeten ze het volgende zeggen:
De draaideur-criminelen krijgen andere straffen.. Gewoon heel simpel.

De draaideur-criminelen bestaan uit elke soort.
Deze groep zorgt voor de problemen.

met zijn domme opmerking..:
"Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wel werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt."

Alsof er geen nederlandse draaideurcriminelen bestaan..
Alsof er geen allochtonen zijn die gevoelig zijn voor een pittig gesprek op het bureau.

En wat is een nederlander?

Kortom een uitspraak vol domheid..

Wizdom
27-11-03, 20:10
Geplaatst door Wizdom
Donner is wel een heel bijzonder geval... :moe: Ik geloof dat hij het beter bij formateur had moeten houden... hadden we nog respect voor hem kunnen behouden...

Ik geloof dat hij bij de zaak Mullah Krekar geen respect voor de wet heeft kunnen opbrengen...

Dus eigenlijk heeft hij al zijn uitlatingen in de praktijk gebracht...

Wizdom
27-11-03, 20:12
Geplaatst door Dave20
Nu zeg je alweer iets anders...je beweert dus eigenlijk dat Donner een racist is?

Wat is het verschil tussen autochtoon en allochtoon dan. Dat is toch etniciteit....

Definitie van Racist is volgens mij nog steeds het benadelen van mensen op basis van etniciteit...

ZbaqZbaq
27-11-03, 20:14
Wie nu het signaal nog steeds niet opgevangen heeft, en nog steeds soep wil gaan uitdelen op stations ..... :terrorist

De Nederlandse Minister van Justitie is een racist als de maddefakker......hoe denk je dat het dan zit met de politie/ rechterlijkemacht ????????

~Panthera~
27-11-03, 20:15
Geplaatst door Wizdom
Wat is het verschil tussen autochtoon en allochtoon dan. Dat is toch etniciteit....

Definitie van Racist is volgens mij nog steeds het benadelen van mensen op basis van etniciteit...
-------------

Yep. weer een portie paniekvoetbal. :moe:

barfly
27-11-03, 20:35
Wat een onzinnige discussie nu weer...

In Nigeria hebben ze toch ook de Sharia ingevoerd voor de moslims en andere rechtspraak voor christenen?

Donner heeft gewoon een frisse kijk op de gang van zaken :duim:

Royce
27-11-03, 20:36
En celstraffen voor Marokkanen en Turken naar goed Marokkaans/Turks voorbeeld. Flessenzitten. Lange onduidelijke straffen. Met zn 100en in `n celleke. HeerlUk..;)

ZbaqZbaq
27-11-03, 20:43
Donner sluit andere straf allochtonen niet uit

Uitgegeven: 27 november 2003 19:52
Laatst gewijzigd: 27 november 2003 20:43

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie is er niet principieel op tegen dat allochtonen een andere straf krijgen dan autochtone Nederlanders. "Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wel werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt."

De bewindsman zegt dat in een vraaggesprek in het blad Wordt Vervolgd van Amnesty International, dat volgende week uitkomt. Hij geeft daarin een reactie op de suggestie van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen. Die stelling vond deze zomer geen weerklank in politiek Den Haag.

Donner spreekt niet over zwaardere straffen maar andere straffen, waarbij hij de jeugdcriminaliteit als voorbeeld aanhaalt. "Daar is gekozen voor een benadering dat je betrokkenen voor een ernstig gesprek op het politiebureau roept. En dat je daarna moet constateren dat dit misschien bij Nederlandse jongetjes werkt, maar dat het bij sommige andere groepen averechts werkt. Die kunnen hun vriendjes niet onder ogen komen dat ze iets gedaan hebben waar ze niet eens een behoorlijke straf voor krijgen."

Volgens Donner is het in dat geval mogelijk te kijken "wat bij hen eenzelfde gevoelswaarde heeft als bij ons. Als je het anders zou doen, dan zou dat juist discriminerend zijn, is de gedachte. Dan behandel je wat ongelijk is gelijk."

Het gaat er volgens een woordvoerder van Donner nadrukkelijk niet om dat allochtonen strenger gestraft worden maar dat andere, bestaande methoden in het vizier komen. Bij jeugdcriminaliteit gaat het dan om taakstraffen.

Wizdom
27-11-03, 21:19
Geplaatst door Dave20
ja


Klopt ook. Maar er is geen sprake van benadelen. Hij heeft het over andere straffen en niet over hogere of zwaardere straffen. Het lijkt me juist in het voordeel van allochtonen als ze dankzij een andere straf uit het criminele circuit kunnen blijven.

Ik heb geen zin in woord spelletjes. Straffen is bedoeld als afschrikkings middel. Elke soort straf heeft een bepaalde intensitieit. Of je nu iemand een jaar gevangen zet of je geeft hem een boete van een jaarloon... het is en blijft een verloren jaar... M.a.w. je kunt anders straffen in zwaarder of lichter straffen vertalen en dat is je reinste discriminatie op basis van etniciteit en dat is weer racisme.

Om maar een voorbeeld te geven: 80 Zweepslagen betekent zoiets als een maand in de ziekenhuis wat weer gelijk is aan een maand in het gevangenis waarbij eventuele blijvende letsel weer vertaald kan worden in financieel gemis en dus een levenslange boete... etc. etc. etc.

Je kunt het allemaal weer vertalen in vrijheidsberoving of financiele derving...

Maslov
27-11-03, 21:36
In Nigeria hebben ze toch ook de Sharia ingevoerd voor de moslims en andere rechtspraak voor christenen?

Precies Barfly.

Ik dacht dat moslims juist blij zouden zijn als zij onder de strengere shariah zouden vallen. :lekpuh:

Puk
28-11-03, 01:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wie nu het signaal nog steeds niet opgevangen heeft, en nog steeds soep wil gaan uitdelen op stations ..... :terrorist

De Nederlandse Minister van Justitie is een racist als de maddefakker......hoe denk je dat het dan zit met de politie/ rechterlijkemacht ????????

Goddomme! Zit ik hier net met een tanker tomatensoep!

Maar okay... zal ik dan maar?

Willen alle Militanten nu in aktie komen?! :wohaa:

Of had je een ander voorstel?

Puk
28-11-03, 01:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
Donner sluit andere straf allochtonen niet uit

Uitgegeven: 27 november 2003 19:52
Laatst gewijzigd: 27 november 2003 20:43

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie is er niet principieel op tegen dat allochtonen een andere straf krijgen dan autochtone Nederlanders. "Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wel werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt."

De bewindsman zegt dat in een vraaggesprek in het blad Wordt Vervolgd van Amnesty International, dat volgende week uitkomt. Hij geeft daarin een reactie op de suggestie van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen. Die stelling vond deze zomer geen weerklank in politiek Den Haag.

Donner spreekt niet over zwaardere straffen maar andere straffen, waarbij hij de jeugdcriminaliteit als voorbeeld aanhaalt. "Daar is gekozen voor een benadering dat je betrokkenen voor een ernstig gesprek op het politiebureau roept. En dat je daarna moet constateren dat dit misschien bij Nederlandse jongetjes werkt, maar dat het bij sommige andere groepen averechts werkt. Die kunnen hun vriendjes niet onder ogen komen dat ze iets gedaan hebben waar ze niet eens een behoorlijke straf voor krijgen."

Volgens Donner is het in dat geval mogelijk te kijken "wat bij hen eenzelfde gevoelswaarde heeft als bij ons. Als je het anders zou doen, dan zou dat juist discriminerend zijn, is de gedachte. Dan behandel je wat ongelijk is gelijk."

Het gaat er volgens een woordvoerder van Donner nadrukkelijk niet om dat allochtonen strenger gestraft worden maar dat andere, bestaande methoden in het vizier komen. Bij jeugdcriminaliteit gaat het dan om taakstraffen.

Wat een leuke naam voor het blad van Amnesty International: Wordt Vervolgd! :lachu:

Alcatraz
28-11-03, 13:43
Geplaatst door Dave20
Het is geen woordspelletje, het lijkt gewoon wel of jij nog nooit van positieve discriminatie hebt gehoord? Terwijl dat instrument toch regelmatig wordt gehanteerd door de overheid.
Nu al worden er proeven gedaan om Marokkaanse boefjes bijvoorbeeld mee te laten helpen een of ander maatschappelijk gebouw op te bouwen in Marokko. Jouw voorbeelden van stokslagen e.d. zullen hier natuurlijk nooit worden ingevoerd, maar als blijkt dat andere (uiteraard humane) straffen tot het effect hebben dat die jongeren niet meer terugkeren in de criminaliteit kun je daar toch onmogelijk tegen zijn?

Iemand maakte hier zojuist een heel goed punt, daar heb je vast over heen gelezen, dus ik zal het voor je herhalen. Bestaan er geen autochtonen die niet luisteren naar de politie, en bestaan er geen draaideur criminelen van nederlandse afkomst. Die moten dus ook anders gestraft worden

of wat

Qwertyno
28-11-03, 14:08
Geplaatst door Alcatraz
Iemand maakte hier zojuist een heel goed punt, daar heb je vast over heen gelezen, dus ik zal het voor je herhalen. Bestaan er geen autochtonen die niet luisteren naar de politie, en bestaan er geen draaideur criminelen van nederlandse afkomst. Die moten dus ook anders gestraft worden

of wat

Ja precies..
Wie zorgen voor de problemen? Juist.. de draaideur-criminelen.
Dit kunnen bijvoorbeeld criminelen zijn die niet van de eerste daad leren.

Hoe zou je dan dit probleem kunnen aanpakken?
Heel simpel.. Door het proberen om draaideur-criminele anders te straffen.

Je beledigt niemand.
Je benadeelt niemand.
Je discrimineert niemand.
Je pakt de juiste personen aan en dat is wat iedereen wil.

Ik vind het een achterlijke vieze domme opmerking van Donner.
Een opmerking die je als politicus niet zou moeten maken.
Zijn dit nou onze leiders?

Iedereen die het met Donner eens is, moet mij dat even uitleggen.

Puk
28-11-03, 16:42
Geplaatst door Qwertyno
Ja precies..
Wie zorgen voor de problemen? Juist.. de draaideur-criminelen.
Dit kunnen bijvoorbeeld criminelen zijn die niet van de eerste daad leren.

Hoe zou je dan dit probleem kunnen aanpakken?
Heel simpel.. Door het proberen om draaideur-criminele anders te straffen.

Je beledigt niemand.
Je benadeelt niemand.
Je discrimineert niemand.
Je pakt de juiste personen aan en dat is wat iedereen wil.

Ik vind het een achterlijke vieze domme opmerking van Donner.
Een opmerking die je als politicus niet zou moeten maken.
Zijn dit nou onze leiders?

Iedereen die het met Donner eens is, moet mij dat even uitleggen.

Weg met de draaideuren!

TonH
28-11-03, 16:46
Geplaatst door Qwertyno
Iedereen die het met Donner eens is, moet mij dat even uitleggen.


112 Teletekst vr 28 nov
***************************************
Draagvlak voor straffen op maat

***************************************
DEN HAAG CDA en PvdA steunen het idee
van minister Donner om allochtonen
anders te bestraffen dan autochtonen.
De VVD ziet weinig in het pleidooi van
de CDA-minister van justitie.

Het CDA kreeg veel positieve reacties,
ook van etnische minderheden,op het
voorstel om bij het straffen van jonge
allochtonen rekening te houden met hun
achtergrond.Ook de PvdA is niet tegen
maatwerk bij straffen voor allochtonen.

Ook migrantenorganisatie Forum vindt
dat allochtone criminelen anders moeten
worden aangepakt."De rechter moet bij
het bepalen van de strafmaat kijken
naar de achtergrond van de verdachte."
***************************************

Nou, begin alvast maar je vraag om uitleg te mailen naar:
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Maar je kunt er natuurlijk ook altijd nog op hopen dat teletekst niet nauwkeurig geciteerd heeft.

Qwertyno
28-11-03, 17:04
Geplaatst door TonH
Nou, begin alvast maar je vraag om uitleg te mailen naar:
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Maar je kunt er natuurlijk ook altijd nog op hopen dat teletekst niet nauwkeurig geciteerd heeft.

Ik zal het proberen..
Ze stinken er gewoon domweg in..zelfs forum.

Niet kijken naar achtergrond, maar kijken naar daad en herhaling, dan pas anders aanpakken.