PDA

Bekijk Volledige Versie : Toename vertrekkende allochtonen uit Rotterdam



Mark
28-11-03, 10:54
Toename vertrekkende allochtonen uit Rotterdam

- Bron: BN de Stem

Steeds meer hoog opgeleide en goed verdienende allochtonen willen Rotterdam verlaten. Het Rotterdamse Steunpunt Wonen signaleert deze ontwikkeling. De organisatie denkt dat deze ontwikkeling het directe gevolg is van de harde toon waarop de spreidingsdiscussie de laatste maanden wordt gevoerd.

Steunpunt Wonen is een organisatie voor bewonersondersteuning en beheert tientallen projecten om bewoners te betrekken bij hun woonomgeving. De organisatie is ook een vraagbaak voor volkshuisvesting.

De organisatie signaleert dat de laatste maanden een sterk stijgende vraag is van aanvragen van allochtonen die informatie willen over huisvesting buiten Rotterdam. "Het gaat veelal om mensen met een goede opleiding en een goed inkomen," aldus H. Ergün van Steunpunt Wonen. "We kregen altijd wel van zulke telefoontjes, maar de laatste maanden stijgt het aantal extreem. "

Als Ergün vraagt naar de redenen om te willen vertrekken, blijkt dat de allochtonen "zich door de harde toon van de spreidingsdiscussie niet meer welkom voelen in Rotterdam."

Bovendien zou de hardere toon van de discussies voor allochtonen ook een reden zijn om niet (meer) mee te willen werken aan projecten om in de buurten leefbaarder te maken.

"Ze voelen zich niet meer gewenst in de stad. Ze ervaren het als beledigend dat ze over één kam worden geschoren en dat er alleen maar over hen wordt gepraat als probleemgroep. In zo'n sfeer willen ze hun kinderen niet opvoeden", aldus Ergün.

De groeiende groep die de stad wil verlaten, verwijt de Nederlandse politiek een dubieus beleid te voeren. Zo zegt Ergün: "Aan de ene kant worden ze opgeroepen tot participatie en integratie. Tegelijkertijd wordt hen door de spreidingsdiscussie waarin termen vallen als 'hek rond de stad' en 'allochtonenstop' sterk het gevoel gegeven dat ze geen volwaardige Rotterdammers zijn."

Steunpunt Wonen zegt dat ze geschrokken is van de reacties. De organisatie beklemtoont dat het niet om een enkeling gaat. "Het is een zorgelijke ontwikkeling. Deze mensen zijn goed geïntegreerd en hebben een voortrekkersfunctie. Ze zijn de schakel tussen de Rotterdamse samenleving en de allochtonen onderaan de maatschappelijke ladder", aldus Ergün.

Zagora
28-11-03, 11:37
...

Mark
28-11-03, 11:42
Geplaatst door Zagora
Maakt het voor Leefbaar Rotterdam wat uit of allochtonen wel of niet hoogopgeleid zijn?

Ik denk niet dat je zulke nuanceringen moet verwachten.

Zagora
28-11-03, 11:44
...

Mark
28-11-03, 11:50
Geplaatst door Zagora
Kijk eens aan! Dan is het toch een partij die haar beloftes waar kan maken.

Zeker, en in deze wereld die geregeerd wordt door de onwetendheid zullen ze het nog ver schoppen.

Donna
28-11-03, 12:01
Als ik in Rotterdam zou wonen zou ik ook weg willen.

Mark
28-11-03, 12:08
Geplaatst door Donna
Als ik in Rotterdam zou wonen zou ik ook weg willen.

Ik zou sowieso niet in een grote stad willen wonen en zeker niet in een achterbuurt. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat mensen wegtrekken zodra ze de financiele middelen hebben. Ik denk dat de situatie in Delft over een jaar of 10 ook zover achteruit zal zijn gegaan dat ik weer ga verhuizen naar een kleiner stadje met nog duurdere huizen.

Barbarije
28-11-03, 12:59
Ik sluit me helemaal aan het krantenartikel. De reden Mark, is niet dat ik in een achterbuurt wil wonen, maar dat ik niet met zulke rechtse ballen in een stad wil wonen. Ik ben niet van plan "een bijdrage aan een stad te leveren" die mij uitkotst.

Ik vind ook dat de hoogopgeleide allochtonen meer solidair moeten zijn met de laag opgeleiden allochtonen. Blijkbaar hebben de hoogopgeleiden nog een troef in de hand.

Mark
28-11-03, 13:06
Geplaatst door Barbarije
Ik sluit me helemaal aan het krantenartikel. De reden Mark, is niet dat ik in een achterbuurt wil wonen, maar dat ik niet met zulke rechtse ballen in een stad wil wonen. Ik ben niet van plan "een bijdrage aan een stad te leveren" die mij uitkotst.


Ik denk niet dat de gemiddelde LPF'er een rechtse bal is. Eerder een laagopgeleide autochtoon die het liefst zelf zou willen vertrekken uit R'dam maar zich dat niet kan veroorloven. Meer een rechtse onderklasse dus.

Blade20
28-11-03, 13:19
Geplaatst door Barbarije
Ik sluit me helemaal aan het krantenartikel. De reden Mark, is niet dat ik in een achterbuurt wil wonen, maar dat ik niet met zulke rechtse ballen in een stad wil wonen. Ik ben niet van plan "een bijdrage aan een stad te leveren" die mij uitkotst.

Ik vind ook dat de hoogopgeleide allochtonen meer solidair moeten zijn met de laag opgeleiden allochtonen. Blijkbaar hebben de hoogopgeleiden nog een troef in de hand.

Ik denk eerder dat de hoog opgeleide allochtonen niet geidentificeerd willen worden met de laag opgeleide allochtonen. Ik denk eerder dat velen zich van hun 'oude' cultuurregels willen loslaten.

Persoonlijk zou ik ook niet in een stad willen wonen die bekend staat onder de inheemse bevolking als een relstad van allochtoonse jongeren.
Tja, ik kan die hoogopgeleide allochtonen het niet kwalijk nemen.

Barbarije
28-11-03, 13:20
Geplaatst door Mark
Ik denk niet dat de gemiddelde LPF'er een rechtse bal is. Eerder een laagopgeleide autochtoon die het liefst zelf zou willen vertrekken uit R'dam maar zich dat niet kan veroorloven. Meer een rechtse onderklasse dus.

de gemiddelde LPF-er is een rechtse bal en ze zitten in alle sociale klasse. Ik heb teveel hoogopgeleide "autochtone" Rotterdammers aangehoord met hun rechtse ideeen, dus ik geloof niet zo in een "rechtse onderklasse".

Mark
28-11-03, 13:26
Geplaatst door Barbarije
dus ik geloof niet zo in een "rechtse onderklasse".

Heb je de begravenis van Fortuyn niet op tv gezien? :cool:

Trouwens rechtse ballen zitten niet alleen in R'dam, veel succes met het ontwijken van ze...

Daviddavid
28-11-03, 13:38
Heb zeven jaar in Feyenoord gewoond. Ben nog elke dag blij dat ik er weg ben.

Qwertyno
28-11-03, 14:20
Geplaatst door Blade20
Ik denk eerder dat de hoog opgeleide allochtonen niet geidentificeerd willen worden met de laag opgeleide allochtonen. Ik denk eerder dat velen zich van hun 'oude' cultuurregels willen loslaten.

Persoonlijk zou ik ook niet in een stad willen wonen die bekend staat onder de inheemse bevolking als een relstad van allochtoonse jongeren.
Tja, ik kan die hoogopgeleide allochtonen het niet kwalijk nemen.

Komt meneertje Blade weer met zijn snuchere ommerkingen..

Wat zijn volgens jou de zogenaamde 'oude' cultuurregels waar
hoogopgeleide allochtonen zich niet mee geindentificeerd willen worden?

Relstad Rotterdam..door allochtonen?
Over welke rellen heb je het? de voetbal hooligans?

taouanza
28-11-03, 15:05
Geplaatst door Blade20
Ik denk eerder dat de hoog opgeleide allochtonen niet geidentificeerd willen worden met de laag opgeleide allochtonen. Ik denk eerder dat velen zich van hun 'oude' cultuurregels willen loslaten.

Persoonlijk zou ik ook niet in een stad willen wonen die bekend staat onder de inheemse bevolking als een relstad van allochtoonse jongeren.
Tja, ik kan die hoogopgeleide allochtonen het niet kwalijk nemen.


:moe:

Zwarte Schaap
28-11-03, 16:02
Geplaatst door Blade20
Ik denk eerder dat de hoog opgeleide allochtonen niet geidentificeerd willen worden met de laag opgeleide allochtonen. Ik denk eerder dat velen zich van hun 'oude' cultuurregels willen loslaten.

Persoonlijk zou ik ook niet in een stad willen wonen die bekend staat onder de inheemse bevolking als een relstad van allochtoonse jongeren.
Tja, ik kan die hoogopgeleide allochtonen het niet kwalijk nemen.


Coolsingel moet kleur bekennen

Door Dominic Schrijer



http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1069935931_17649.jpg Grote groepen Turkse, Marokkaanse en Surinaamse gezinnen ontwikkelen zich tot een nieuwe middenklasse in de stad. Zij vormen op dit moment al de belangrijkste groep kopers van nieuwbouw in Rotterdam.(Archieffoto Rotterdams Dagblad/Jaap Rozema)

Burgemeester en wethouders van Rotterdam hebben aangekondigd maandag te komen met zijn voorstellen hoe om te gaan met de snel veranderende bevolkingsamenstelling in de stad. Aanleiding hiervoor was een COS-onderzoek waaruit bleek dat de stad in 2017 aanzienlijk jonger, kleurrijker en armer zal zijn én de discussie die hierop volgde. Eerder heb ik in deze krant betoogd dat vooral het armer worden van de stad mij ernstig zorgen baart. Verarming die vooral migranten in bepaalde delen van de stad treft en dat die situatie ongewenst is. De discussie kreeg landelijke bekendheid nadat Leefbaar Rotterdam met het voorstel kwam voor een allochtonen-stop en het bestuur van de stad vervolgens in het midden liet wat zij daarvan vond.

De fracties van CDA en PvdA in de gemeenteraad hebben vanaf het begin van de discussie aangegeven dat de centrale kwestie in deze discussie niet de afkomst, etniciteit of geloofsovertuiging van mensen is, maar de sociaal-economische positie waarin mensen zich bevinden. Rotterdam huisvest in toenemende mate mensen met grote sociaal-economische achterstanden, van wie het merendeel van niet-Nederlandse komaf is. De stad heeft bovendien een grote aantrekkingskracht op nieuwe inwoners die zichzelf slecht kunnen redden. Aan deze toenemende verarming, en de overlast en criminaliteit die hiermee vaak verband houdt, dient een eind te worden gemaakt. Leefbaar Rotterdam daarentegen stelt etnische en religieuze aspecten centraal en beweert dat in de stad te veel allochtonen wonen, een groot deel van hen problemen en overlast veroorzaakt en een grotere toestroom van allochtonen daarom ongewenst is.

Geregeld is beweerd dat het slechts een semantisch probleem betreft; 'We hebben het toch vooral over niet-Nederlanders met wie het niet goed gaat, nou dan', was de stelling. Deze stelling houdt geen stand, want het is niet zo dat het merendeel van de allochtonen in Rotterdam kansarm is.

Eerder heb ik aangegeven dat het waarschijnlijk met zo'n 30 tot 40.000 mensen in de stad slecht gaat (geen regulier werk/inkomen, geen ordentelijke huisvesting en gebrekkige kennis van taal en gewoonten). Stel dat negentig procent van hen inderdaad van niet-Nederlandse komaf is, dan betreft dat hooguit vijftien procent van de allochtonen in Rotterdam.

Verder ontwikkelen grote groepen Turkse, Marokkaanse en Surinaamse gezinnen zich tot een nieuwe middenklasse in de stad. Zij vormen op dit moment al de belangrijkste groep kopers van nieuwbouw, vooral van eengezinswoningen, in Rotterdam. Deze snel groeiende groep veroorzaakt geen overlast en stoort zich net zo veel aan de achteruitgang in delen van de stad als 'witte Rotterdammers'.


Fundamentele vraag
De fundamentele vraag in dit debat is hoe het politieke bestuur van de stad de toekomst van Rotterdam ziet. Zal Rotterdam de meeste jonge, kleurrijke en dynamische stad van Nederland worden en in de toekomst bevolkt worden door louter minderheden (waarvan de groep 'witte Rotterdammers' de grootste minderheidsgroep vormt)? Of is de toekomst van de stad alleen veiliggesteld als de 'witte Rotterdammers' in de meerderheid blijven?

De concrete voorstellen waarmee het stadsbestuur komt, kunnen pas goed beoordeeld worden als het vertrekpunt helder is. Het bestuur van de stad heeft tot nu toe nagelaten hierover klare wijn te schenken. Dat verklaart ook de heftige reacties op de bijvoorbeeld de uitspraken over het weren van asielzoekers. De gebrekkige kennis van het bestuur op het terrein van de categorieën en aantallen asielzoekers die de stad huisvest, heeft de verwarring versterkt. Ook de strijdt tegen de minaretten en het bewust schofferen van de leden van de nieuwe Marokkaanse moskee op Zuid, draagt bij aan het onduidelijke beeld over de werkelijke motieven van het stadsbestuur.

Maandag moet het college dan eindelijk kleur bekennen en zal zij hopelijk het slechte beeld van de laatste maanden herstellen. De vraag ligt dan tevens voor of de probleem-analyse en verbeteringsvoorstellen ook onderschreven worden door de wethouders van Leefbaar Rotterdam en deze afstand nemen van eerdere voorstellen rond de allochtonenstop.


Cruciaal
Ook de stellingname van de grootste coalitiepartij is cruciaal. Neemt ook zij afstand van de eerdere uitspraken of volhardt zij in de mening dat het een allochtonenprobleem is. Als de laatste opvatting uitgedragen blijft worden of Leefbaar alleen maar inschikt 'omdat de andere politieke partijen niet naar hun hebben willen luisteren', komt de vraag aan de orde of CDA en VVD een coalitie in stand kunnen houden als de grootste partner een visie heeft op de toekomst van de stad, die serieus indruist tegen fundamentele christelijke en liberale waarden als vrijheid, gelijkwaardigheid en solidariteit.

Rotterdam kent de komende jaren een grote opgave om de leefbaarheid te verbeteren. Leefbaarheid die onder druk staat doordat de stad in toenemende mate huisvesting biedt aan mensen die zichzelf niet goed kunnen redden, van wie het merendeel van niet-Nederlandse komaf is. Het bestrijden van de armoede en de overlast en criminaliteit die hiermee gepaard gaat, alsmede het bieden van opvang en zorg aan kansarme mensen, moet centraal staan. De stad kan dat niet alleen en heeft daarbij de hulp nodig van alle inwoners in de stad, alsmede de bestuurders van omliggende gemeenten en het rijk. Deze steun zal alleen verworven worden als het bestuur en de volksvertegenwoordigers van de stad kleur bekennen en onderliggende motieven expliciet maken.


(Dominic Schrijer is voor de PvdA dagelijks bestuurder in de Rotterdamse deelgemeente Charlois)

Bron: Rotterdams Dagblad 27/11/03

Blade20
28-11-03, 16:26
Simpel toch.

Het maakt niets uit wat de allochtoon ervan vindt, zij zijn immers een minderheid en hebben daarom ook minder macht (ik beroep mij hierop het stemmen tijdens verkiezingen), dus het beeld van de autochtoon is bepalend, en wordt versterkt door de media.

Aldus wordt, door veel autochtonen, gedacht dat veel allochtoonse jongeren reljongeren zijn. Dit wederom versterk het mediabeeld nogmeer waardoor er nog meer door de autochtonen zo wordt gedacht. Deze spiraal van negatieviteit ten aanzichte van de allochtonen zal weerspiegelen op de allochtoonse samenleving, met name in de grote steden omdat de media deze extra slecht belicht.

We leven immers in een samenleving waarin iedere groep alle andere beinvloeden, en de grootste groep beinvloed het meeste en wilt er (volgens de wetten van de natuur, het recht van de sterkste) voor zorgen dat mindere groepen niet machtiger worden. Ookal is deze mindere groep, in dit geval, maar 5% van de gehele bevolking (ik heb het over de Moslims in Nederland).

Om zelf in een slecht daglicht te komen te staan, en zelf een minder goede kans op een goede karriere te hebben, zullen de hoger opgeleide allochtonnen die plaatsen die door autochtonen het meest als broeinesten zien verlaten om zo, terecht, een beter kans voor zichzelf en hun familie te creeeren.

Of, kort, de minderheden worden overstemt door de grootste groep. Niet onderdrukt, maar simpelweg overstemt omdat hun stemmen minder zijn dan de grootste groep. Het zou volgens het democratisch systeem niet eerlijk zijn om een groep voor te trekken, daardoor kunnen minderheden ook niet worden voorgetrokken omdat dit ook het voortrekken van eeen groep bepaald.

De beste kans voor een minderheid om aan macht te verwerven, ofwel, een beter kans voor zichzelf te creeeren, is een plaats waar de minderheid geen minderheid vormt.
Ergo, de minderheden in een land, gebied of plaats kunnen niet een meerderheid, of grote macht worden, simpelweg omdat ze een minderheid zijn.

In het verleden was dit wel mogelijk door het fudale systeem, maar met de komst van democratie, consumentisme en capitalisme is deze kans aanzienlijk verkleint.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk, alhoewel ik weet dat ik veel moeite heb om mijn gedachtegang duidelijk uit te leggen in tekst en woorden.

Qwertyno
28-11-03, 17:26
Geplaatst door Blade20
Simpel toch.

Het maakt niets uit wat de allochtoon ervan vindt, zij zijn immers een minderheid en hebben daarom ook minder macht (ik beroep mij hierop het stemmen tijdens verkiezingen), dus het beeld van de autochtoon is bepalend, en wordt versterkt door de media .

Aldus wordt, door veel autochtonen, gedacht dat veel allochtoonse jongeren reljongeren zijn . Dit wederom versterk het mediabeeld nogmeer waardoor er nog meer door de autochtonen zo wordt gedacht. Deze spiraal van negatieviteit ten aanzichte van de allochtonen zal weerspiegelen op de allochtoonse samenleving, met name in de grote steden omdat de media deze extra slecht belicht.

We leven immers in een samenleving waarin iedere groep alle andere beinvloeden, en de grootste groep beinvloed het meeste en wilt er (volgens de wetten van de natuur, het recht van de sterkste) voor zorgen dat mindere groepen niet machtiger worden. Ookal is deze mindere groep, in dit geval, maar 5% van de gehele bevolking (ik heb het over de Moslims in Nederland).

Om zelf in een slecht daglicht te komen te staan, en zelf een minder goede kans op een goede karriere te hebben, zullen de hoger opgeleide allochtonnen die plaatsen die door autochtonen het meest als broeinesten zien verlaten om zo, terecht, een beter kans voor zichzelf en hun familie te creeeren.

Of, kort, de minderheden worden overstemt door de grootste groep. Niet onderdrukt, maar simpelweg overstemt omdat hun stemmen minder zijn dan de grootste groep. Het zou volgens het democratisch systeem niet eerlijk zijn om een groep voor te trekken, daardoor kunnen minderheden ook niet worden voorgetrokken omdat dit ook het voortrekken van eeen groep bepaald.

De beste kans voor een minderheid om aan macht te verwerven, ofwel, een beter kans voor zichzelf te creeeren, is een plaats waar de minderheid geen minderheid vormt.
Ergo, de minderheden in een land, gebied of plaats kunnen niet een meerderheid, of grote macht worden, simpelweg omdat ze een minderheid zijn.

In het verleden was dit wel mogelijk door het fudale systeem, maar met de komst van democratie, consumentisme en capitalisme is deze kans aanzienlijk verkleint.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk, alhoewel ik weet dat ik veel moeite heb om mijn gedachtegang duidelijk uit te leggen in tekst en woorden.

Wel leuk en aardig wat allemaal schrijft.
Maar je geeft eigenlijk geen antwoord op mijn vragen.

Mij ging het om de zogenaamde 'relstad Rotterdam-allochtonen'.
Ik vroeg jou over welke rellen je het hebt, je hebt me niet echt een antwoord gegeven. Wel heb ik het volgende van jou reactie begrepen.

Er zou door veel autochtonen (jij dus ook, want jij bent er mee gekomen) gedacht worden dat allochtonen in R'dam reljongeren zijn.
Vervolgens geef je aan dat dit beeld versterkt wordt door de media.
Waaruit ik heb begrepen dat het dus geen reljongeren hoeven te zijn.. maar eerder schijn-reljongeren.
Jij begrijpt dit ook, want deze uitleg is van jou.
Maar toch lijkt het erop dat jij je graag, misschien zelfs heel graag jou gedachten door de media laat bepalen.

Je vindt dat allochtonen in r'dam reljongeren zijn en
tegelijkertijd weet dat dit niet zo hoeft te zijn omdat de media zaken overdrijft. (Meneer Blade, het lijkt erop dat jij jezelf tegenspreekt en iets hypocriets zit er ook in).

Dan het tweede,
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je bedoeld met de zogenaamde 'oude' cultuuregels die jij naar voren hebt gebracht.

Welke cultuurregels zijn dit? En de hoogopgeleide allochtonen willen zich hier van distantieren?
Of is dit ook iets van de media? grappemaker... een advies..soms kan je beter niets zeggen..soms..

Blade20
28-11-03, 18:02
Geplaatst door Qwertyno
Wel leuk en aardig wat allemaal schrijft.
Maar je geeft eigenlijk geen antwoord op mijn vragen.

Mij ging het om de zogenaamde 'relstad Rotterdam-allochtonen'.
Ik vroeg jou over welke rellen je het hebt, je hebt me niet echt een antwoord gegeven. Wel heb ik het volgende van jou reactie begrepen.

Er zou door veel autochtonen (jij dus ook, want jij bent er mee gekomen) gedacht worden dat allochtonen in R'dam reljongeren zijn.
Vervolgens geef je aan dat dit beeld versterkt wordt door de media.
Waaruit ik heb begrepen dat het dus geen reljongeren hoeven te zijn.. maar eerder schijn-reljongeren.
Jij begrijpt dit ook, want deze uitleg is van jou.
Maar toch lijkt het erop dat jij je graag, misschien zelfs heel graag jou gedachten door de media laat bepalen.

Je vindt dat allochtonen in r'dam reljongeren zijn en
tegelijkertijd weet dat dit niet zo hoeft te zijn omdat de media zaken overdrijft. (Meneer Blade, het lijkt erop dat jij jezelf tegenspreekt en iets hypocriets zit er ook in).

Dan het tweede,
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je bedoeld met de zogenaamde 'oude' cultuuregels die jij naar voren hebt gebracht.

Welke cultuurregels zijn dit? En de hoogopgeleide allochtonen willen zich hier van distantieren?
Of is dit ook iets van de media? grappemaker... een advies..soms kan je beter niets zeggen..soms..

Goed, als reactie.

Dat eerste klopt. Ik heb een rede voor deze hypocrtitie, maar die laat ik even in het midden.

Dat tweede, ik duid hiermee op de oude cultuur van hun voormalige thuisland (zij dit thuisland nu direct van de jongeren, danwel van hun ouders die deze cultuur, begrijpelijk doch fout, over willen brengen op hun nageslagt. DIt omdat de cultuur uit hun thuisland (wederom, van de jongeren zij het hun ouders) gewoon niet de cultuur van hier is.

taouanza
28-11-03, 18:19
Zeg Blade mag ik blijven en couscous blijven eten?Couscous zonder spruitjes wel te verstaan. :traan1:

Qwertyno
28-11-03, 18:19
Geplaatst door Blade20
Goed, als reactie.

Dat eerste klopt. Ik heb een rede voor deze hypocrtitie, maar die laat ik even in het midden.

Dat tweede, ik duid hiermee op de oude cultuur van hun voormalige thuisland (zij dit thuisland nu direct van de jongeren, danwel van hun ouders die deze cultuur, begrijpelijk doch fout, over willen brengen op hun nageslagt. DIt omdat de cultuur uit hun thuisland (wederom, van de jongeren zij het hun ouders) gewoon niet de cultuur van hier is.

Welke cultuurREGELS... maar oke..laat ik niet doordrammen..

Als ik jou logica volg haal ik uit hetgeen wat je nu schrijft het volgende.

Wat je gezegd hebt;

Geplaatst door Blade20
Ik denk eerder dat de hoog opgeleide allochtonen niet geidentificeerd willen worden met de laag opgeleide allochtonen. Ik denk eerder dat velen zich van hun 'oude' cultuurregels willen loslaten .

met oude cultuurregels bedoel je;

Geplaatst door Blade20
ik duid hiermee op de oude cultuur van hun voormalige thuisland (zij dit thuisland nu direct van de jongeren, danwel van hun ouders die deze cultuur, begrijpelijk doch fout, over willen brengen op hun nageslagt. DIt omdat de cultuur uit hun thuisland (wederom, van de jongeren zij het hun ouders) gewoon niet de cultuur van hier is.

Waar uit je dus het volgende kan halen;

Hoogopgeleide allochtonen in Rotterdam willen zich van hun oude cultuur loslaten. Daarom trekken deze mensen weg uit Rotterdam.

Sorry.. maar ehh...dit is letterlijke bullshit....Ik hoop voor je dat je wat wijzer wordt..

Blade20
28-11-03, 18:22
Geplaatst door Qwertyno
Welke cultuurREGELS... maar oke..laat ik niet doordrammen..

Als ik jou logica volg haal ik uit hetgeen wat je nu schrijft het volgende.

Wat je gezegd hebt;


met oude cultuurregels bedoel je;


Waar uit je dus het volgende kan halen;

Hoogopgeleide allochtonen in Rotterdam willen zich van hun oude cultuur loslaten. Daarom trekken deze mensen weg uit Rotterdam.

Sorry.. maar ehh...dit is letterlijke bullshit....Ik hoop voor je dat je wat wijzer wordt..

Tja, toch is dat mijn mening, die heb je maar te respecteren (of op zijn minst te accepteren alszijnde mijn mening)

Maarre, is er toevallig niet iemand in dergelijke omstandigheden (dus zoals in het oorspronkelijke bericht en niet in mijn mening) hier aanwezig?
Of kent iemand een individu in dergelijke omstandigheden? Dat zou wel helpen de nevel op te klaren.

Qwertyno
28-11-03, 18:39
Geplaatst door Blade20
Tja, toch is dat mijn mening, die heb je maar te respecteren (of op zijn minst te accepteren alszijnde mijn mening)

Maarre, is er toevallig niet iemand in dergelijke omstandigheden (dus zoals in het oorspronkelijke bericht en niet in mijn mening) hier aanwezig?
Of kent iemand een individu in dergelijke omstandigheden? Dat zou wel helpen de nevel op te klaren.

Blade het is inderdaad jou mening. Het kwam uit jou mond.
Ik ben het er niet mee eens, maar even goede vrienden hoor..

Ik probeerde je alleen wat langer stil te laten staan bij je eigen woorden.
Zodat je ook door gaat krijgen wat je zelf nou allemaal zegt.
Daarom zei ik ook; Ik hoop dat je wat wijzer wordt..

sadeeQ
28-11-03, 18:59
Geplaatst door Qwertyno

Daarom zei ik ook; Ik hoop dat je wat wijzer wordt..

Blade? wijzer?

Moet ik nou echt strafpunten gaan uitdelen?[mod.]