PDA

Bekijk Volledige Versie : Schip met duizendtal illegalen op weg naar Sicilië



Marsipulami
29-11-03, 09:40
Schip met duizendtal illegalen op weg naar Sicilië

ROME 29/11 (BELGA/AG) = Een schip met een duizendtal illegale migranten aan boord is op weg naar de kust van Sicilië. Dat verklaarde burgemeester Umberto Scapagnini van de Siciliaanse havenstad Catane vrijdagavond. "Catane werd door het ministerie van Binnenlandse Zaken gewaarschuwd voor de mogelijke komst van een schip met meer dan duizend illegalen aan boord naar onze haven. Die aankomst is zaterdagochtend voorzien", verduidelijkt Scapagnini. Het schip werd 's namiddags op ongeveer 170 mijl van Sicilië opgemerkt. "Wij hebben al een noodcomité gevormd en de civiele bescherming geactiveerd om deze migranten een eerste hulp te bieden", voegde de burgemeester van Catane er nog aan toe. De illegale migranten, waarvan noch de nationaliteit noch de plaats van vertrek werden aangegeven, zullen vervolgens in een groot opvangcentrum in Crotone overgebracht worden. Aldus de burgemeester. Crotone ligt in het zuiden van het schiereiland. (GOJ).

Waterval
29-11-03, 09:55
Het 1e wat in me opkwam toen ik de titel las: Dit is een verhaal in een geschiedenisboek over wat oorspronkelijke bewoners dachten vele jaren geleden... ( Ontdekkingsreizen red.).

Voordat mensen hier een serieuze discussie over willen voeren, ik wil hier verder niks mee zeggen.

:loens:

nefertiti
29-11-03, 10:49
Als de Indianen in Noord Amerika een strikter immigratiebeleid hadden gevoerd, dan hadden ze nu niet zo in de shit gezeten!

samir_re
29-11-03, 14:25
Geplaatst door nefertiti
Als de Indianen in Noord Amerika een strikter immigratiebeleid hadden gevoerd, dan hadden ze nu niet zo in de shit gezeten!

:haha: so true, maar anderszijds, zouden al die rednecks gewoon hier in Europa gebleven zijn :argwaan:

taouanza
30-11-03, 12:24
Geplaatst door nefertiti
Als de Indianen in Noord Amerika een strikter immigratiebeleid hadden gevoerd, dan hadden ze nu niet zo in de shit gezeten!

Loesje

Waterval
30-11-03, 12:35
Geplaatst door taouanza
Loesje

Ik vermoed dat Nefertiti het iets anders bedoelt dan de mensen die achter Loesje zitten...

:argwaan:

taouanza
30-11-03, 12:39
Geplaatst door Waterval
Ik vermoed dat Nefertiti het iets anders bedoelt dan de mensen die achter Loesje zitten...

:argwaan:

Maar het is van Loesje dus ze heeft het niet zelf verzonnen.