PDA

Bekijk Volledige Versie : Haha... gaan we al beginnen met zingen? Deutschland...



Ramzi
30-11-03, 12:19
... Deutschland, alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei... :D


Nederland - Duistland dus,
en Nederland - Tjechië wordt ook n spannende wedstrijd.

Frankrijk - Engeland gaat zeker spetteren!

Spanje - Portugal, daar springen de vonken nu al vanaf!

Denemarken - Zweden, een leuk scandinavisch onderonsje!

:wohaa:

barfly
30-11-03, 12:22
Geplaatst door Ramzi
... Deutschland, alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei... :D


Nederland - Duistland dus,
en Nederland - Tjechië wordt ook n spannende wedstrijd.

Frankrijk - Engeland gaat zeker spetteren!

Spanje - Portugal, daar springen de vonken nu al vanaf!

Denemarken - Zweden, een leuk scandinavisch onderonsje!

:wohaa:

Ik las net de loting! Ik ben blij dat Nederland weer eens serieus tegen Duitsland moet :D

mrz
30-11-03, 12:30
Lol. Zoals nu voorstaat denk je dat Nederland kans maakt dan?

Royce
30-11-03, 12:32
Als Turkije nou had gewonnen van Letland, was het `n nog mooiere poule geweest..:)

T.A.F.K.A.Z
30-11-03, 12:48
Nederland eindigt als derde in deze poule.

Ramzi
30-11-03, 13:10
Ik denkt het wel, ze eindigen weliswaar als 2, maar NL gaat door!
Ik denk dat n halve finale en misschien zelfs n finale er wel in zit!
NL heeft een van de meest belovende jonge ploegen van de wereld.

taouanza
30-11-03, 13:32
Geplaatst door Ramzi
Ik denkt het wel, ze eindigen weliswaar als 2, maar NL gaat door!
Ik denk dat n halve finale en misschien zelfs n finale er wel in zit!
NL heeft een van de meest belovende jonge ploegen van de wereld.


Yig 3la integratie.:moe:

barfly
30-11-03, 13:40
Geplaatst door taouanza
Yig 3la integratie.:moe:

Dat gaat harstikke goed! :lole:

Ramzi
30-11-03, 14:28
Geplaatst door taouanza
Yig 3la integratie.:moe:

Ewa als we Freek de Jonge moeten geloven (NMO vorige week, belachelijke gesprek btw, maar dat terzijde) dan is voetbal ons enige nationaal goed (je zou het haast niet zeggen maar red. trots) wat 'ons' NL'ers nog kan binden... :rolleyes:

Dus: hup Holland, hup Holland... :D afmaken die moffen!

:hihi:

Maslov
30-11-03, 16:18
Nederland wordt eerste in de poule, het is een eitje :lole:

Ramzi
02-12-03, 10:54
Leedvermaak slaat op slag om na EK-loting

Lichte paniek bij Duitsers
Door Eddy van der Ley

Het Duitse leedvermaak over de moeizame kwalificatie van Oranje is na de EK-loting omgeslagen in lichte paniek en visioenen van een snelle uitschakeling. Geen Duitser die het Nederlands elftal nog durft te overgieten met azijn, hoongelach of onderbroekenlol. ,,Wat wil je ook, Oranje is favoriet.''

http://www.ad.nl/images/kahngroot.jpg

Oliver Kahn zit verslagen na een tegendoelpunt. Veel Duitsers vrezen dat de Hollanders wel eens een maatje te groot kunnen zijn bij het komende EK in Portugal .

Een Duitser met humor bestaat niet. Althans, die gedachte regeert in Nederland. Er is echter een gemeenschappelijke uitzondering: het Nederlandse voetbalelftal. Een ploeterend Oranje maakt in alle lagen van de Duitse bevolking een grenzeloos gevoel van platte lol en leedvermaak los. Het jennen van de sukkelende maar o zo hoogmoedige aartsrivaal - in Duitsland kunnen ze er geen genoeg van krijgen.

De kunstmatige animositeit lijkt met de jaren zelfs toe te nemen. In de aanloop naar het WK in Zuid-Korea verlekkerde heel Duitsland zich aan de schlager 'Ohne Holland fahren wir zur WM' van 'De Jojo's featuring Helmut aus Mallorca'. De begeleidende tekst op de cd: ,,Zonder Holland - voor alle verliezers op deze wereld. Wij voetbalfans moeten dit liedje bij elke wedstrijd zingen en dan optimaal genieten van het feit dat Holland er niet bij is.''

Een nieuwe variant - Ohne Holland fahren wir zur EM - was al bijna in de maak, toen Oranje zich tegen Schotland even boos maakte (6-0) en alsnog een ticket voor het Europees kampioenschap in Portugal afdwong. Tot teleurstelling van de geestelijk vaders van de website www.ihr-seid-nicht-dabei.de, die hun succes uit de periode rond het WK van 2002 graag geprolongeerd hadden gezien.

Op het speciaal voor Duitse Oranje-haters geopende internetforum werd het Nederlands elftal maandenlang met spot en hoon overladen. Na de 1-0 zege van Schotland op Oranje bleek de bron van leedvermaak bij lange na niet opgedroogd. ,,We kregen per dag 1000 tot 2500 anti-Hollandse reacties, een goede motivatie om de site nieuw leven in te blazen'', zegt een van de initiatiefnemers.

Vier dagen later kon de populaire site weer worden stilgelegd. ,,Leedvermaak heeft nu plaatsgemaakt voor respect en angst'', geeft hij toe. ,,Nederland heeft gewoon een betere ploeg, maar daar hadden we lange tijd geen last van. Het bleef bij schelden op afstand. Maar nu komen ze wel erg dichtbij. Ik vrees het ergste.''

Ook bij de Duitse commerciele sportzender DSF zit de schrik er na de loting goed in. Nog maar twee weken geleden bedacht de internetredactie van de tv-zender, op de site www.Sport1.de, een speciale Holland-Raus-weddenschap. Wie zijn geld zette op de uitschakeling van Oranje, kreeg de winst bij een juiste voorspelling dubbel uitgekeerd, netto bovendien. De zogenoemde Schotten-bonus hoefde uiteindelijk niet te worden uitbetaald; voor vijf van de verliezende gokkers restte nog wel een troostprijs in de vorm van een grote Goudse kaas.

,,Maar ik had liever gezien dat Holland eruit was gevlogen'', zegt deelnemer Armin Schüttler. ,,Helemaal nu wij tegen hen hebben geloot. Want weet je wat het probleem is? Ze hebben gewoon een verdomd goede ploeg, beter dan wij. Wat een ellende zeg! Hoop je dat ze over een paar Schotten struikelen, kom je ze ineens in de openingswedstrijd tegen.''

Inmiddels een mooie kaas rijker ('Altijd nog beter dan een kaaskop'), zet Schüttler zijn geld niet op Duitsland. ,,Ik hou best van een gokje, maar Russische roulette gaat me te ver. Bovendien zal ik niet opnieuw mijn geld op een nederlaag van Oranje zetten. Dat pakt geheid verkeerd uit.''

Schüttler behoort tot een meerderheid van Duitsers die niet in de kansen van hun elftal gelooft. Ruim 53 procent van 10.000 ondervraagden in Duitsland bleek na de loting pessimistisch. Zij gaan er vanuit dat Die Mannschaft 'de groep des doods' met Nederland, Tsjechië en Letland niet overleeft. Hier staat 24 procent tegenover dat denkt dat Duitsland de finale haalt, 12 procent voorspelt een plaats in de halve finale en 11 procent denkt aan de kwartfinale als het eindstation voor de ploeg van bondscoach Völler.

AD.nl

et_2000nl
02-12-03, 11:02
Je kunt het nederlandse elftal het beste bestrijden door jezelf in een underdog positie te plaatsen. Dan denken die puber miljonairs dat ze al gewonnen hebben....

barfly
02-12-03, 11:16
Ik hoop dat die Duitsers vernederd worden tot op het bot! :lole:

Fillastiene
02-12-03, 13:36
Geplaatst door Ramzi
Denemarken - Zweden, een leuk scandinavisch onderonsje!

:)

gibraltar
02-12-03, 17:23
mogen de besten winnen