PDA

Bekijk Volledige Versie : Pre-historisch dieet blijkt meest effectief



barfly
30-11-03, 13:54
LONDEN - Een dieet van vlees of gevogelte met verse bladeren, noten en fruit, vergezeld van water. Dat is volgens onderzoekers het voedsel waarop de mens het beste gedijt. Onderzoekers van verscheidene Europese universiteiten baseren die conclusie op de theorie dat de oermens geen last had van allerlei ziektes.

Het zogeheten Palaeolitische dieet van de mens in het vroegste stadium van zijn bestaan zou het beste zijn, omdat dat voedsel de basis was voor de evolutie van de mens. Volgens de wetenschappers richt modern voedsel net zoveel schade aan, als wanneer een benzineauto wordt volgetankt met diesel, meldde zondag de Britse krant The Independent.

De onderzoekers kennen het oeroude dieet uit onderzoek van de beenderen van mens uit de Steentijd. Daaruit blijkt ook dat de holbewoners geen last hadden van hart- en vaatzieketen, botontkalking, overgewicht, allergieën of een hoge bloeddruk.

bron: http://nu.nl/news.jsp?n=239259&c=10

Nu is het me wel duidelijk die aardappelen gaan d'r uit en ik eet alleen nog maar vlees en kip en fruit en als ontbijt een zak studentenhaver :D

lennart
30-11-03, 13:56
verse bladeren? van de eikeboom ofzo?

Simon
30-11-03, 14:00
Geplaatst door barfly
De onderzoekers kennen het oeroude dieet uit onderzoek van de beenderen van mens uit de Steentijd. Daaruit blijkt ook dat de holbewoners geen last hadden van hart- en vaatzieketen, botontkalking, overgewicht, allergieën of een hoge bloeddruk.


Ja maar die er wel last van hebben waren natuurlijk binnen een paar generaties via natuurlijke selectie verdwenen. En verder deden die mensen waarschijnlijk wat meer aan beweging dan de moderne mens. Een oplossing zou dus ook kunnen zijn alle ziekenhuizen en zorginstellingen afschaffen. Dan zitten we tijdelijk met een wat hogere sterftegraad maar op termijn wordt de populatie er gezonder door.

Simon

~Panthera~
30-11-03, 14:06
Geplaatst door Simon
Ja maar die er wel last van hebben waren natuurlijk binnen een paar generaties via natuurlijke selectie verdwenen. En verder deden die mensen waarschijnlijk wat meer aan beweging dan de moderne mens. Een oplossing zou dus ook kunnen zijn alle ziekenhuizen en zorginstellingen afschaffen. Dan zitten we tijdelijk met een wat hogere sterftegraad maar op termijn wordt de populatie er gezonder door.

Simon
------------------

Zijn ze toch al mee bezig ? :moe:

barfly
30-11-03, 14:13
Geplaatst door lennart
verse bladeren? van de eikeboom ofzo?

Wiet bladerewn hoop ik...

~Panthera~
30-11-03, 15:01
Geplaatst door barfly
LONDEN - Een dieet van vlees of gevogelte met verse bladeren, noten en fruit, vergezeld van water.

--------------------

:lol: Puik ! Dat wordt dus weer een T-Bone van een pond bestellen. :wohaa:


ok....met sla. :moe:

barfly
30-11-03, 16:01
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

:lol: Puik ! Dat wordt dus weer een T-Bone van een pond bestellen. :wohaa:


ok....met sla. :moe:

Of lekkere gebraden kip! HONGERRRRRRRRRRRRRRR

de sla is slechts garnering

Fillastiene
30-11-03, 16:04
Ik doe niet meer aan lijnen. En dit zal ook wel niet helpen.

:moe: