PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD in offensief tegen trouwe werknemers in dit land!



Wizdom
30-11-03, 18:29
VVD wil forse ingreep in WW

DEN HAAG (ANP) - De VVD wil de duur van de WW-uitkering fors bekorten. Tweede-Kamerlid De Vries zal minister De Geus van Sociale Zaken oproepen te onderzoeken of de maximale duur omlaag kan van vijf jaar naar achttien maanden, zoals in Duitsland.

,,Het is belangrijk werklozen te prikkelen snel weer aan het werk te gaan. Daar past geen jarenlange WW-uitkering bij'', aldus De Vries. Eerder al gaf VVD-minister Zalm van Financiën te kennen dat het kabinet in 2004 mogelijk zal besluiten de WW uit te kleden. De Geus presenteert volgend jaar plannen voor herziening van de WW.

De Vries zal de bewindsman woensdag tijdens de begrotingsbehandeling Sociale Zaken oproepen fors in te grijpen. ,,Dat moet nog deze kabinetsperiode.'' Het CDA is fel gekant tegen beperking van de WW-duur.

Ontslagbescherming

Ook wil De Vries dat De Geus de ontslagbescherming gaat inperken. Mensen die gedwongen op straat worden gezet, krijgen volgens de zogenoemde kantonrechtersformule een aantal maandsalarissen mee gelijk aan het aantal dienstjaren. ,,Het is voor werkgevers nu veel te duur om van mensen af te komen'', vindt De Vries. Ze wil dat in de wet een maximum van twaalf maandsalarissen wordt vastgelegd.

Opmerkelijk is dat De Vries totaal niet warm loopt voor het 'kroonjuweel' van het CDA, de levensloopregeling. De regeling uit het regeerakkoord die sparen voor allerlei vormen van verlof en deeltijdpensioen vanaf 1 januari 2004 mogelijk maakt, stelt volgens haar weinig voor. Toch zal de VVD-fractie de levensloopregeling steunen.


SP!TS Actueel, zondag 30 november 2003, 18:32.

Timoesh
30-11-03, 19:55
Wat willen zij niet inkorten...



Greetz,..

Maslov
30-11-03, 21:38
Gewoon harmonisatie binnen Europa.

Deze gedachten leefden al veel langer, ook binnen CDA.
Zat er al lang aan te komen.

Orakel
30-11-03, 22:09
Geplaatst door Maslov
Gewoon harmonisatie binnen Europa.

Deze gedachten leefden al veel langer, ook binnen CDA.
Zat er al lang aan te komen.

Die harmonisatie binnen Europ gaat ons nog es lelijk opbreken hier in Nederland. 'k snap niet waarom er eigenlijk nog een nieuw kiesstelsel moet komen als we de zeggenschap toch weggeven.

En van die VVD snap ik al helemaal geen bal. De ww in willen korten om mensen te prikkelen tot werk en tegelijkertijd het wergevers makkelijker maken om mensen aan de kant te zetten.
Nijenrode is niet meer wat het geweest is. :wat?!:

Ik vraag me nu ook af of ik dan ook minder sociale lasten ga betalen als dit plan doorgaat.

~Panthera~
30-11-03, 22:11
Nieuwe Europeesche Grondwet: ook zo fijn. :moe:
Tegen stemmen ga ik dus.
Behoorlijk militaristische zooi. :aftel:

Orakel
30-11-03, 22:15
Geplaatst door ~Panthera~
Nieuwe Europeesche Grondwet: ook zo fijn. :moe:
Tegen stemmen ga ik dus.
Behoorlijk militaristische zooi. :aftel:

Inderdeed. Ik stem ook tegen. Las inderdaad dat er een passage in die wet staat die de deelnemers verplicht een aanzienlijk budget op te hoesten voor een "Europees leger".
Het verneuekeratieve is altijd dat je die info van de maatschappelijke horzels moet krijgen en niet, zoals het hoort, van onze volksvertegenwoordigers. Geen postbus 51-spotje, niks.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Sorry, heb ik de laatste tijd wel vaker. Doemt in ene het beeld van Zalm op.

~Panthera~
30-11-03, 22:26
Geplaatst door Orakel
Inderdeed. Ik stem ook tegen. Las inderdaad dat er een passage in die wet staat die de deelnemers verplicht een aanzienlijk budget op te hoesten voor een "Europees leger".
Het verneuekeratieve is altijd dat je die info van de maatschappelijke horzels moet krijgen en niet, zoals het hoort, van onze volksvertegenwoordigers. Geen postbus 51-spotje, niks.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Sorry, heb ik de laatste tijd wel vaker. Doemt in ene het beeld van Zalm op.
-----------------

:hihi: Bij de naam Zalm krijg ik :kotsen: neigingen.

Hier staat de hele grondwet, geloof ik.

http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/euconventie.pdf

Orakel
30-11-03, 22:36
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Hier staat de hele grondwet, geloof ik.

http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/euconventie.pdf

"In het besef dat Europa als werelddeel een bakermat van de beschaving is; dat zijn inwoners, die zich hier sinds de dageraad van de mensheid golfsgewijs gevestigd hebben, geleidelijk de waarden hebben ontwikkeld die ten grondslag liggen aan het humanisme: gelijkheid van alle mensen,
vrijheid en eerbied voor de rede,

Geïnspireerd door de culturele, religieuze en humanistische nalatenschap van Europa waarvan de waarden, die nog steeds deel uitmaken van zijn erfgoed, in het leven van de samenleving de
Europese visie op de centrale rol van de menselijke persoon en zijn onschendbare en onvervreemdbare rechten, alsmede op de eerbiediging van het recht hebben verankerd,"

Mwoahahahahahahahahahahahahahaha! Kos-te-lijk. Ff me Tena-lady verschonen en dan gauw verder lezen.

~Panthera~
30-11-03, 22:44
1. Eenieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst. Dit recht omvat tevens de
vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij
met anderen, zowel in het openbaar als privé, zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking
te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden
van geboden en voorschriften.
------------------------

Das nou ff jammer voor Zalm. :moe:

Orakel
30-11-03, 23:07
Geplaatst door ~Panthera~
1. Eenieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst. Dit recht omvat tevens de
vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij
met anderen, zowel in het openbaar als privé, zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking
te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden
van geboden en voorschriften.
------------------------

Das nou ff jammer voor Zalm. :moe:

:p Hehehehehe, ik zal morgen de vvd es een mailtje sturen met deze text. Verwacht geen antwoord, maar wel leuk om ff te zieken.

Mag lijen dat die Zalm verzuipt in die grondwet. Nog eentje om het af te leren, als nightcap zeg maar:

"..dat Europa een werelddeel wil blijven dat openstaat
voor cultuur, kennis en maatschappelijke vooruitgang..".

Yeah right. Slaap zacht Nederland.