PDA

Bekijk Volledige Versie : Organisator Turkse aanslagen: Aanval als wraak voor oorlog in Iraq



lennart
30-11-03, 21:39
Report: Istanbul attacks carried out by 10-man cell connected to al Qaeda
30-11-2003, 18:42


A Turkish suspect who allegedly ordered the start of a suicide truck bombing attack against an Istanbul synagogue has confessed to having ties with the Osama Ben Laden's Al-Qaeda network, Turkish newspapers reported Sunday.

Hurriyet daily on Sunday identified as Yousuf Pollat as the man allegedly behind the November 15 bombing, one of two suicide attacks on synagogues in the city on the same day, that left 24 people dead and hundreds wounded.

The suspect, whom police said was captured last week while trying to slip into Iran, has been charged with trying to overthrow Turkey's "constitutional order" - a crime equivalent to treason that is punishable by life in prison.

He is accused of having given the order to carry out the November 15 truck bombing of the Beth Israel synagogue - one of four suicide attacks in Istanbul that killed 61 people, police said.

Radikal newspaper said Pollat was born in 1974 in Turkey's southeastern province of Malatya.

The leading Milliyet daily and other newspapers said Pollat had confessed to belonging to a 10-man cell that he said was an extension of the al-Qaeda network. Police also had evidence that the attacks had received support domestically and from abroad, Milliyet reported.

According to Sabah newspaper, several members of the cell, including several of the suicide bombers, had met while training in Afghanistan.

Citing Pollat's confession, Sabah reported that the man suspected of being the suicide bomber at the HSBC bank in Istanbul, started planning the attack in June because of "the occupation of Iraq" and because "Muslims were suffering." He was identified as Habib Aktas.

He was wanted by Turkish authorities since 1995 due to his connections with the Turkish Hizbullah group.

In another development, Syria handed over 22 suspects to Turkish authorities Sunday in connection with the recent suicide bombings in Istanbul, Anatolia news agency reported. The suspects, all Turks, reportedly fled the country after the attacks.

Citing a statement from paramilitary police, Anatolia said the suspects included Azat Ekinci and Hilmi Tuglaoglu - both named as central figures in the attacks. It said the suspects were being questioned. (Albawaba.com)

Maslov
30-11-03, 21:42
En wat vindt jij Lennart?

lennart
30-11-03, 21:46
Nou.. dit bewijst dus dat de oorlog in Iraq het terrorisme heeft verergerd... allemaal dankzij Bush en Blair...

Ik ben benieuwd hoe deze cel in contact stond met "Al-Qa'ida".. Waarschijnlijk heeft de opdrachtgever, dus degene die de Turkse cel heeft geholpen, zijn orders weer aangenomen van MI6/CIA.

Maslov
30-11-03, 22:01
Waarschijnlijk heeft de opdrachtgever, dus degene die de Turkse cel heeft geholpen, zijn orders weer aangenomen van MI6/CIA.

Sorry Lennart, :nerveus: ik heb er geen last van dus moet ik om dit soort verhalen soms ff :hardlach:

lennart
30-11-03, 22:02
Geplaatst door Maslov
Sorry Lennart, :nerveus: ik heb er geen last van dus moet ik om dit soort verhalen soms ff :hardlach:

Je hebt geen last van de aanslagen? Ja dan snap ik wel waarom jij zo hard lacht om al die slachtoffers :duim:

Maslov
30-11-03, 22:07
Sorry Lennart, je begrijpt mij verkeerd.

Ik heb geen last van complotdenken :roken:

Mark
01-12-03, 08:27
Hmmm dus ze blazen moslims op om het lijden van moslims te wreken?

Ja zo kan het ook natuurlijk :zegniets:

jaja
01-12-03, 11:36
Geplaatst door splijtstof
ik denk dat het nu wel duidelijk is dat de
protocolen van de wijzen van zion,
echt wel authentiek zijn.


kan haast niet anders. waarmee maar weer bewezen wordt dat complotdenken van alle tijden is ... en vooral dat men daarvoor de grootste verzinsels het snelst gelooft ... De werkelijkheid is meestal veel banaler, toevalliger, dommer ... maar op de een of andere manier willen mensen dat niet accepteren ... veel liever ingewikkelde complotten etc. van Cia die een terreurbeweging op zet om Amerika aan te vallen ... tot de mossad die in Europa de AEL op zet ....
Zoals maslov al zei DAAR blijf je om lachen ...
De ellende is dat men daarmee wel vergeet dat er veel slachtoffers vallen en dat men door al dat complotdenken de echte daders uit beeld verdwijnen ...

lennart
01-12-03, 14:19
idd.. bijvoorbeeld 9/11... door al dat complotdenken van het overgrote deel van de bevolking komen de echte dader ermee weg :jammer:

jaja
01-12-03, 16:31
Geplaatst door lennart
idd.. bijvoorbeeld 9/11... door al dat complotdenken van het overgrote deel van de bevolking komen de echte dader ermee weg :jammer: de echte daders zijn dood ... vervolens is nog niet aangetoond dat het niet al-Qaida was ... terwijl anderzijds van uit de kring van Osama er wel duidelijke aanwijzingen zijn dat zijn clubje er achter zat ... te doen alsof er een groot "geheime dienst complot" achter al-qaida staat dat elke actie van die groep inleidt en uitvoert ... dat noem ik nou dom complotdenken ...:)
Al-Qaida heeft een aanslag willen plegen en die is beter geslaagd dan ze zelf verwacht hadden. Het instorten stond vast niet op het lijstje van Osama ... de prijs die ze er zelf voor moeten betalen vast ook niet ... de prijs die andere moslims er voor betalen misschien wel ...

GroteWolf
01-12-03, 17:02
Al-Qaida heeft een aanslag willen plegen en die is beter geslaagd dan ze zelf verwacht hadden. Het instorten stond vast niet op het lijstje van Osama ... de prijs die ze er zelf voor moeten betalen vast ook niet ... de prijs die andere moslims er voor betalen misschien wel ...


Hmmm...ik denk niet dat ObL en de zijnen erg veel nadenken over de menselijke offers. Een goede Moslims heeft immers het eeuwige leven en dat is veel mooier dan het stoffelijke. En een slechte Moslim of een ongelovige heeft verder niks, alleen de hel en dat is dan verdiend. Sterven of doden wordt daarmee iets heel overzichtelijks.

lennart
01-12-03, 18:08
Geplaatst door jaja
de echte daders zijn dood ... vervolens is nog niet aangetoond dat het niet al-Qaida was ... terwijl anderzijds van uit de kring van Osama er wel duidelijke aanwijzingen zijn dat zijn clubje er achter zat ... te doen alsof er een groot "geheime dienst complot" achter al-qaida staat dat elke actie van die groep inleidt en uitvoert ... dat noem ik nou dom complotdenken ...:)
Al-Qaida heeft een aanslag willen plegen en die is beter geslaagd dan ze zelf verwacht hadden. Het instorten stond vast niet op het lijstje van Osama ... de prijs die ze er zelf voor moeten betalen vast ook niet ... de prijs die andere moslims er voor betalen misschien wel ...

Wat je had moeten zeggen is: er is niet bewezen dat Al-Qa'ida erachter zit. Er zijn zoveel groeperingen op deze wereld die nog een appeltje te schillen hebben met de States. Een grote aanwijzing is echter dat de term Al-Qa'ida niet afkomstig is van OBL maar van Amerikanen.

Overigens waren de Amerikanen al voor 11 September bezig met het voorbereiden van de invasie in Afghanistan. Dit omdat de onderhandelingen van Unocal en de Taliban op niets waren uitgelopen.

jaja
02-12-03, 18:13
Geplaatst door splijtstof
Zamerika liet ook 52000 van haar eigen zoons doden in de jungel
van Vietnam 20 x de slachtoffers van 9/11.

Abu JahJah wil met ongewapende Marokkaanen de Pro Phalestina
Nederlanders en Belgen uit hun land en huizen jagen etnisch zuivering
heet dat, nou dan vraag ik me af of OBL of Israel hier achter zit.
zo dat Sharon tegen de Pro Phalestina westerling kan zeggen
zie wel dat die moslims een klootjes volk zijn.
om maar voor het gemak te zwijgen om de misdaden op
Phalestijnse Christenen.

je moet echt een hele Dome complotdenkster zijn JaJa
om te geloven dat Moslims en niet de Israeliers achter
9/11 zaten.

Mits je zelf de Israeliesche nationaliteit hebt,
alhoewel je het natuurlijk zal ontkenen.
maar waar het om gaat dat de mensheid waker wordt
en Israel als bron van alle kwaad ziet. :maf2: :lachu:

jaja
02-12-03, 18:19
Geplaatst door lennart
Wat je had moeten zeggen is: er is niet bewezen dat Al-Qa'ida erachter zit. Er zijn zoveel groeperingen op deze wereld die nog een appeltje te schillen hebben met de States. Een grote aanwijzing is echter dat de term Al-Qa'ida niet afkomstig is van OBL maar van Amerikanen. aanwijzing van wat ...? mensen geven wel vaker zelf namen aan organisaties of voorwerpen die door de eigenaren niet gebruikt worden ....
Wat opvalt is dat jij een officiële bekentenis in 10 voud wilt met dertig handtekeningen inclusief die van God voordat jij wilt toegeven dat de meest logische gedachte is dat het de organisatie van OBL was, die het gedaan heeft. Als je diezelfde kritische geest nou ook zou tonen als het over al je andere complottheorieen gaat ... maar nee ... daar is een scheet voldoende om als overtuigend bewijs te dienen...


Overigens waren de Amerikanen al voor 11 September bezig met het voorbereiden van de invasie in Afghanistan. Dit omdat de onderhandelingen van Unocal en de Taliban op niets waren uitgelopen. wederom ... waar is je kritische geest ... je hebt enkele aanwijzingen, geen bewijzen ... hoe mag je dit soort theorieen op basis van "licht" bewijsmateriaal voordragen als de waarheid, maar moet het OBL materiaal zo volledig driedubbel en 10-voudig worden bewezen ...??

lennart
02-12-03, 18:37
Geplaatst door jaja
[B]aanwijzing van wat ...? mensen geven wel vaker zelf namen aan organisaties of voorwerpen die door de eigenaren niet gebruikt worden ....
Wat opvalt is dat jij een officiële bekentenis in 10 voud wilt met dertig handtekeningen inclusief die van God voordat jij wilt toegeven dat de meest logische gedachte is dat het de organisatie van OBL was, die het gedaan heeft. Als je diezelfde kritische geest nou ook zou tonen als het over al je andere complottheorieen gaat ... maar nee ... daar is een scheet voldoende om als overtuigend bewijs te dienen...


Jij bent hier degene die het de Protocollen van Al-Qa'ida zondermeer aanneemt... Ik bied slechts alternatieve complottheorien... Of ik ze geloof laat ik mooi in het midden.



wederom ... waar is je kritische geest ... je hebt enkele aanwijzingen, geen bewijzen ... hoe mag je dit soort theorieen op basis van "licht" bewijsmateriaal voordragen als de waarheid, maar moet het OBL materiaal zo volledig driedubbel en 10-voudig worden bewezen ...??

http://www.indiareacts.com/archivefeatures/nat2.asp?recno=10∓ctg=policy
26 June 2001: India and Iran will "facilitate" US and Russian plans for "limited military action" against the Taliban if the contemplated tough new economic sanctions don't bend Afghanistan's fundamentalist regime.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/1550366.stm
A former Pakistani diplomat has told the BBC that the US was planning military action against Osama Bin Laden and the Taleban even before last week's attacks.

Bushs' laatste waarschuwing aan de Taliban was: "Either you accept our offer of a carpet of gold, or we bury you under a carpet of bombs."