PDA

Bekijk Volledige Versie : Spanje: "Bagdad is nu erger dan onder Saddam!"



Victory
30-11-03, 21:44
Baghdad is "worse than under Saddam"

Madrid, Nov 25 - Spanish Foreign Minister Ana Palacio has criticized the security situation in Iraq, describing life in Baghdad as worse than under former Iraqi dictator Saddam Hussein, reports said Tuesday.

There was a "very serious security problem" in Iraq, said Palacio, whose country was one of the staunchest US allies during the Iraq war and has 1,300 peacekeepers stationed in Iraq.

"Everyday life, especially in Baghdad, is in a worse condition than it was under Saddam Hussein," Palacio told state television TVE.

However, she added that the situation had improved in other areas, especially "the southern regions, which really suffered under Saddam Hussein's regime."

During a visit to London on Monday, Prime Minister Jose Maria Aznar also admitted that "errors" had been made, because the allies had not made an adequate assessment of "the complexity of post-war intervention" in Iraq.

Maslov
30-11-03, 22:09
Ja dat is logisch.

Is het niet goed dan dat Saddam nu weg is?
Vonden de Shiíeten ook niet goed dat Saddam weggejaagd werd?

Victory
30-11-03, 22:24
Geplaatst door Maslov
Ja dat is logisch.

Is het niet goed dan dat Saddam nu weg is?
Vonden de Shiíeten ook niet goed dat Saddam weggejaagd werd?

Beter een dictator als amir die de mensen weg houdt bij kofr. Dan een 'aardige' amir die iedereen probeerd te laten dwalen.

Maslov
30-11-03, 23:12
Ja die kofr hè, vreselijke mensen.

Waarom ben jij hierheen verhuisd?

Royce
30-11-03, 23:18
Geplaatst door Maslov
Ja die kofr hè, vreselijke mensen.

Waarom ben jij hierheen verhuisd?

Ey (dim)licht,Kofr is geen volk...:moe:

Maslov
30-11-03, 23:27
DAT snap ik ook, maar kofr zijn wel mensen toch, of zijn het varkens?

Royce
30-11-03, 23:32
Geplaatst door Maslov
DAT snap ik ook, maar kofr zijn wel mensen toch, of zijn het varkens?

Dat weet je wel. En daarna `n vraag. Waarom bekruipt mij het gevoel dat je totaal geen flauw idee hebt waar Vic het over heeft, doe je dat vaker? Kofr is geen volk en het zijn geen mensen.

T.A.F.K.A.Z
30-11-03, 23:48
Geplaatst door Royce
Dat weet je wel. En daarna `n vraag. Waarom bekruipt mij het gevoel dat je totaal geen flauw idee hebt waar Vic het over heeft, doe je dat vaker? Kofr is geen volk en het zijn geen mensen.

Je bedoelt een Samsonite kofr?

Mark
01-12-03, 08:25
Geplaatst door Victory
Baghdad is "worse than under Saddam"

Madrid, Nov 25 - Spanish Foreign Minister Ana Palacio has criticized the security situation in Iraq, describing life in Baghdad as worse than under former Iraqi dictator Saddam Hussein, reports said Tuesday.

There was a "very serious security problem" in Iraq, said Palacio, whose country was one of the staunchest US allies during the Iraq war and has 1,300 peacekeepers stationed in Iraq.

"Everyday life, especially in Baghdad, is in a worse condition than it was under Saddam Hussein," Palacio told state television TVE.

However, she added that the situation had improved in other areas, especially "the southern regions, which really suffered under Saddam Hussein's regime."

During a visit to London on Monday, Prime Minister Jose Maria Aznar also admitted that "errors" had been made, because the allies had not made an adequate assessment of "the complexity of post-war intervention" in Iraq.

Misschien wil Saddam wel terugkomen als we het heel lief vragen?

Maslov
01-12-03, 10:21
Als 'kofr' voel ik mij vaak beledigd t.a.v. de manier waarop door moslims tegen een kofr aangekeken wordt.
Ik voel mij gestigmatiseerd, en gediscrimineerd.
Stel nu eens dat moslims hier in Nederland in de meerderheid waren.
Welk een leven had ik dan?

Ik zou worden uitgestoten.
Ik zou niet meer kunnen doen wat ik graag zou doen, zoals uitgaan en een lekker borreltje drinken.
Ik zou leuke tijdschriften willen lezen, vrij op internet werken, lekker naar het strand gaan, vrij met mijn vriendin op straat flaneren, en zij zou zomers zo dun mogelijk gekleed willen gaan.
Ik zou vrije meningsuiting willen hebben, vrijheid van vereniging, vrijheid om op die partij te stemmen die ik zou willen.
Ik zou me aan geen religieuse regel willen houden, bovenal zou ik mijn kinderen naar een seculiere school willen laten gaan.

Wat hebben gelovigen het toch goed in dit land, in tegenstelling tot niet gelovigen in landen zoals Iran.

Victory
01-12-03, 10:33
Geplaatst door Maslov
Als 'kofr' voel ik mij vaak beledigd t.a.v. de manier waarop door moslims tegen een kofr aangekeken wordt.
Ik voel mij gestigmatiseerd, en gediscrimineerd.
Stel nu eens dat moslims hier in Nederland in de meerderheid waren.
Welk een leven had ik dan?

Ik zou worden uitgestoten.
Ik zou niet meer kunnen doen wat ik graag zou doen, zoals uitgaan en een lekker borreltje drinken.
Ik zou leuke tijdschriften willen lezen, vrij op internet werken, lekker naar het strand gaan, vrij met mijn vriendin op straat flaneren, en zij zou zomers zo dun mogelijk gekleed willen gaan.
Ik zou vrije meningsuiting willen hebben, vrijheid van vereniging, vrijheid om op die partij te stemmen die ik zou willen.
Ik zou me aan geen religieuse regel willen houden, bovenal zou ik mijn kinderen naar een seculiere school willen laten gaan.

Wat hebben gelovigen het toch goed in dit land, in tegenstelling tot niet gelovigen in landen zoals Iran.

Zeg maar eerst wat, "kofr" betekend.

Victory
01-12-03, 10:36
Geplaatst door Maslov
Wat hebben gelovigen het toch goed in dit land, in tegenstelling tot niet gelovigen in landen zoals Iran.

De christenen en joden leven onder hun eigen wetgeving in Iran. Zoals de shariat dat voorschrijft.

jaja
01-12-03, 10:53
Geplaatst door Victory
De christenen en joden leven onder hun eigen wetgeving in Iran. Zoals de shariat dat voorschrijft. oh whoopie .. dus ze zijn tweederangsburger en mogen daar ook nog blij mee zijn ...

bedoel je overigens te zeggen dat Sadam een 'aardige' amir was ...??? Want laten we wel wezen, hij heeft zich bovenmatig ingespannen om gelovigen tot "ongeloof" te brengen .. ... wel een beetje een vreemde uitspraak voor een Shi'iet ...!!!
Dus jij vond Sadam aardig ... tja ... dan snap ik ook dat jij Iran hedentendage een paradijs vindt ...:)

Maslov
01-12-03, 11:17
Kofr wordt door diverse mensen divers geduidt.

De één zegt dat het blasfemie is, de ander dat het ketterij is, weer een ander praat over de ongelovigen als 'kofr'.
Sommigen zeggen ook dat onwetendheid de bron is voor blasfemie (kofr), en dat westerse democratie daardoor 'kofr' is.


De christenen en joden leven onder hun eigen wetgeving in Iran. Zoals de shariat dat voorschrijft.

Zijn er ook voorzieningen voor de ongelovigen in Iran, zoals cafe's, bars, vrije pers, vrij internet zonder censuur, vrijheid van vereniging?

Maslov
01-12-03, 11:33
..

youssef_007
01-12-03, 14:22
hey mashlov haal die lelijke rotkop weg, ik word er niet goed van

Victory
01-12-03, 14:30
Goed, je weet dus niet wat kofr is. Laten we er dan meteen over ophouden.

Maslov
01-12-03, 15:15
Victory als jij het beter weet dan diverse islam geleerden, leg jij het mij dan maar eens uit!

jaja
01-12-03, 16:47
Geplaatst door Maslov
Victory als jij het beter weet dan diverse islam geleerden, leg jij het mij dan maar eens uit! in de context van de hadith wordt het soms ook iets van "major sin" of te wel doodzonde.
In de context van de Koran betekent kfr "verbergen", waarna kafir ook iets van "ondankbaar" kan betekenen. Echter, de stam wordt ook gebruikt om de Meccanen aan te duiden voordat ze zich tot de Islam bekeren. Daar zit een beetje een probleem. Daaruit kan je afleiden dat het al ongelovig zijn betekent, maar dan vooral in de zin van "polytheistisch".
In de Hadith krijg je dan verhalen over moslims die andere moslims van kufr beschuldigen ... Vraag is dan natuurlijk .. wat betekent dat. Daar kwam men dus maar op "Doodzonde" ...

Overigens interessant is dat het beschuldigen van "kufr" door een moslim op zichzelf gelijk staat aan moord etc ...... Dus hoe Vic zijn uitspraak kan doen over die emir ... is mij niet helemaal duidelijk :).

Al Sawt
01-12-03, 18:48
Als Goyem voel ik mij vaak beledigd t.a.v. de manier waarop door joden tegen een Goyem aangekeken wordt.
Ik voel mij gestigmatiseerd, en gediscrimineerd.
Stel nu eens dat joden hier in Nederland in de meerderheid waren.
Welk een leven had ik dan?

Ik zou worden uitgestoten.
Ik zou niet meer kunnen doen wat ik graag zou doen, zoals uitgaan en een lekker borreltje drinken.
Ik zou leuke tijdschriften willen lezen, vrij op internet werken, lekker naar het strand gaan,
Ik zou vrije meningsuiting willen hebben, vrijheid van vereniging, vrijheid om op die partij te stemmen die ik zou willen.
Ik zou me aan geen religieuse regel willen houden, bovenal zou ik mijn kinderen naar een seculiere school willen laten gaan.

Wat hebben gelovigen het toch goed in dit land, in tegenstelling tot niet gelovigen in landen zoals Israel

et_2000nl
02-12-03, 09:55
En we zullen en moeten NIET met elkaar samenleven. Alleen IK heb de wijsheid. Andersdenkenden zijn achterlijk!!!! En als ik iets weet dat de ander niet weet, vertel ik het hem lekker niet. Nee, mijn groepje moet de grootste zijn, dan pas is het mooi op deze aarde. Voor de mensen die niet bij mijn groepje horen, verzin ik een achterlijke naam. Ik ben automatisch de beste, omdat ik bij de beste groep hoor. En ieder die daar niet toe behoord, moet ik van zijn inferieuriteit overtuigen. Niet dat ik superieur ben, zij zijn hooguit inferieur. Elkaar accepteren doen we ook niet. Wij vinden dat ze bij Allah's gratie hun eigen wetjes en zo mogen behouden. Kijk maar hoe menselijk wij zijn. Wij tolereren andersdenkenden.

En toen werd ik wakker. Goh, wat voel ik me nu beter. Ik ben moslim en daarom veel beter. Dat uit zich in TOLERANTIE tegenover andersdenkende. Het woord tolerantie in deze context zou je toch aan het denken moeten zetten.

Maar waarom zou ik de drang moeten hebben om van de Islam de grootste religie te maken. Welk doel heiligt dat? Is dat soms om de religieuze leiders aan hun zieltjes te helpen? Nee toch. Religieuze leiders doen niet aan macht. Echt niet!!!!

an3sdej
02-12-03, 10:33
Maar waarom zou ik de drang moeten hebben om van de Islam de grootste religie te maken. Welk doel heiligt dat? Is dat soms om de religieuze leiders aan hun zieltjes te helpen? Nee toch. Religieuze leiders doen niet aan macht. Echt niet!!!!

Precies, een ieder gelooft voor zichzelf. Het is toch belachelijk om te vechten voor een grotere geloofsgemeenschap.

et_2000nl
02-12-03, 10:44
Geplaatst door an3sdej
Precies, een ieder gelooft voor zichzelf. Het is toch belachelijk om te vechten voor een grotere geloofsgemeenschap.

Helaas is het niet zo simpel dat dit de enige reden is van het "vechten"....

Al Sawt
02-12-03, 15:05
Geplaatst door Gerrit Jan
In een Arabisch land zou dat allemaal veel beter zijn.
In een Arabische land, werden de (religieuze) minderheiden nooit vermoord, op transport gezet(zoals het westen) of slachtoffer geworden van etnische schoonmaak(zoals in bezet Palestina).

En dat dankzij de Islam!