PDA

Bekijk Volledige Versie : Taxi's weigeren vaak homoseksuelen



Mark
01-12-03, 08:44
Taxi's weigeren vaak homoseksuelen

- Bron: RTl Nieuws

Steeds vaker wordt door Islamitische taxichauffeurs geweigerd om homoseksuelen naar homo-uitgaansgelegenheden in Amsterdam te vervoeren. De LPF eist opheldering van het kabinet.

Er zouden bij de LPF verscheidene meldingen binnen zijn gekomen over incidenten tussen taxichauffeurs en homoseksuelen, aldus LPF-Kamerleden Eerdmans en Hermans. De incidenten zouden zich voordoen in de Reguliersdwarsstraat.

Minister Peijs van Verkeer zou het verplicht moeten stellen dat er aandacht wordt besteed aan de hier geldende normen en waarden in het taxi-examen, aldus de LPF-fractie.

et_2000nl
01-12-03, 08:47
Wat een luxe probleem. Die taxi chauffeurs verdienen dus gewoon nog te veel geld....

Simon
01-12-03, 08:49
Oh dus Michiel Smit gaat ook in amsterdam uit ? Nu ja als het bericht klopt vind ik het schandalig maar ik zou deze cases wel eens gedocumenteerd willen zien.

Waterval
01-12-03, 08:49
Volgens mij mag je niet eens meer in de Reguliersdwarsstraat komen met de auto..... :argwaan:

Daviddavid
01-12-03, 08:49
Gelul. Ik neem bijna elke dag wel een taxi, heb erg vaak Turkse of Marokkaanse chauffeurs en heb werkelijk nog nooit last gehad van gezeur of gescheld of geweiger. Al kom ik zelden of nooit op de Regulierssdwarsstraat.

Mark
01-12-03, 08:50
Ik ben zaterdag nog bijna uit een taxi gezet.

Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor :(

Simon
01-12-03, 08:51
Geplaatst door Mark
Ik ben zaterdag nog bijna uit een taxi gezet.

Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor :(

Hahaha wat zei je dan?

Mark
01-12-03, 09:04
Geplaatst door Simon
Hahaha wat zei je dan?

Mijn gebruikelijke humor in combinatie met wat milde opbouwende kritiek op zijn rijstijl :)

Dutchguy
01-12-03, 11:11
Eens maar eens zien of dit echt zo is. Maar als dit zo blijkt te zijn kun je dit ook zelf op lossen. Gewoon ff sleutel over de lak, vinden ze vast niet leuk. :wink:

Royce
01-12-03, 11:36
Ik las ook dat de Gay/Lesbian switchboard nog nooit van zoiets gehoord zou hebben, maar het zou wel ongehoord zijn. The nerve, ik hoop dat Donner de discriminatie gauw tegengaat...;)

T.A.F.K.A.Z
01-12-03, 11:39
Geplaatst door Royce
Ik las ook dat de Gay/Lesbian switchboard nog nooit van zoiets gehoord zou hebben, maar het zou wel ongehoord zijn. The nerve, ik hoop dat Donner de discriminatie gauw tegengaat...;)


Kun je aan je chocoladeriddervriendjes vragen of het allochtone taxichauffeurs betreft?

Royce
01-12-03, 11:42
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Kun je aan je chocoladeriddervriendjes vragen of het allochtone taxichauffeurs betreft?


Neuh, ze zeggen van niet. Die reetspleetathleten rijden alleen met/op elkaar mee....

TonH
01-12-03, 11:44
1. Binnen het Amsterdamse korps zijn echter geen signalen binnengekomen van discriminatie van homoseksuelen door taxichauffeurs.

2. Woordvoerder Henk van Pelt van het COC in Amsterdam heeft niet gehoord van homo's die werden geweigerd in een Amsterdamse taxi. Van Pelt: "Ik kan me dit ook haast niet voorstellen. De meeste taxichauffeurs willen namelijk niet anders dan geld verdienen.

3. Een taxi-chauffeur die geen homo als klant wil oppikken zal toch zeker niet in de 'Rue du Vaseline', zoals de Reguliersdwars ook wel eens liefkozend wordt genoemd, komen.

Verder moet je eens proberen met je zieke kat een taxi te vinden om naar de spoedkliniek te gaan. Dát is pas een schandaal! Maar dáár hoor je de LPF niet over. :duivels:

Daviddavid
01-12-03, 11:55
Chauffeurs, autochtoon én allochtoon, vinden mij zó leuk dat ze vaak een extra blokje om willen rijden om me maar wat langer bij zich te kunnen houden. Lief hè?

:stout:

Mark
01-12-03, 11:58
Geplaatst door Daviddavid
Chauffeurs, autochtoon én allochtoon, vinden mij zó leuk dat ze vaak een extra blokje om willen rijden om me maar wat langer bij zich te kunnen houden. Lief hè?

:stout:

Verbaasd me niks, iedereen weet dat alle amsterdammers gay zijn.

Joesoef
01-12-03, 11:59
Eindelijk is goed nieuws over taxichauffeurs, gaat de LPF een potje lopen zeiken....

Joesoef
01-12-03, 12:10
Wie wil er nu ook in een Amsterdamse taxi zitten,

Daviddavid
01-12-03, 12:13
Geplaatst door Mark
Verbaasd me niks, iedereen weet dat alle amsterdammers gay zijn.


Was het maar waar..... :melig:

Goodnight
01-12-03, 13:07
Geplaatst door Daviddavid
Was het maar waar..... :melig:

hallo, niet zo hebberig hoor,wij vrouwen willen ook wat.het is al erg genoeg dat vaak de leukste mannen gay zijn. :ego:

Daviddavid
01-12-03, 13:09
Geplaatst door Goodnight
hallo, niet zo hebberig hoor,wij vrouwen willen ook wat.het is al erg genoeg dat vaak de leukste mannen gay zijn. :ego:


Ook hiervoor geldt: was dát maar waar. 'T valt in de praktijk toch wat tegen. :verward:

Royce
01-12-03, 13:16
Homo`s moeten gewoon wat vaker op de fiets.

T.A.F.K.A.Z
01-12-03, 13:18
Homo's moeten gewoon hun bek houden en terug naar Homoland gaan als het ze hier niet bevalt. Stelletje uitzuigers!

Daviddavid
01-12-03, 13:45
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Homo's moeten gewoon hun bek houden en terug naar Homoland gaan als het ze hier niet bevalt. Stelletje uitzuigers!



Niks ervan! Queer Jihad! Waahoe!

:fuckit2: :fuckit2: :fuckit2:

nefertiti
01-12-03, 13:50
De Lijst Pim Fortuyn slaat alarm over islamitische taxichauffeurs in Amsterdam die naar verluidt steeds vaker homoseksuelen weigeren te vervoeren van en naar homo-uitgaansgelegenheden in de hoofdstad.

Volgens de LPF-Kamerleden Eerdmans en Hermans zijn bij de partij diverse meldingen binnengekomen van incidenten tussen taxirijders en homo's, die zich met name voordeden bij het Centraal Station en in de bekende Reguliersdwarsstraat. Eerdmans noemt het ,,stuitend" dat anno 2003 homo's op deze manier worden gediscrimineerd. De LPF heeft de ministers Peijs (Verkeer) en Donner (Justitie) om opheldering gevraagd en wil dat de onderste steen boven komt.

De fractie wil dat Donner ingrijpt en een einde maakt aan de discriminatiepraktijken.
Minister Peijs zou op de een of andere manier in het taxi-examen, dat straks voor alle taxichauffeurs verplicht wordt, aandacht kunnen besteden aan de hier geldende normen en waarden. Het chauffeursdiploma zou bijvoorbeeld kunnen worden ingetrokken als taxirijders zich schuldig maken aan de discriminatie van homo's.

Volgens het LPF-Kamerlid Hermans zit het probleem niet bij het Amsterdamse taxibedrijf TCA. ,,Ik heb een gesprek gehad met de TCA, en daar zijn duidelijke regels. Als iemand een homo weigert, wordt zijn vergunning ingetrokken. TCA roept gedupeerden ook op om dit soort incidenten te melden" , aldus Hermans. De LPF werd op het spoor gezet door de Jonge Fortuynisten, die zelf bij een bezoek aan de hoofdstad door een taxichauffeur werden geweigerd, en daarbij werden uitgescholden voor "vieze flikkers". " Wij hebben sterk de indruk dat dit geen incidenten zijn. Het gaat om zelfstandige taxiondernemers van Turkse en Marokkaanse afkomst", aldus Hermans. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil vooralsnog niet reageren op de genoemde incidenten. "Dit is in eerste instantie een zaak van de sector zelf", aldus een woordvoerder van minister Peijs, " voor klachten kunnen consumenten terecht bij het Landelijke Klachtenmeldpunt Taxivervoer."

Consumenten kunnen sinds 1 januari van dit jaar terecht bij dit meldpunt. Klachten kunnen echter alleen maar schriftelijk worden ingediend met een speciaal formulier, waarna de sector zes weken de tijd neemt om te reageren. De inspectie verkeer en waterstaat zou moeten controleren of taxibedrijven zich aan de klachtenprocedure houden en lid zijn van een geschillencommissie.

De Tweede Kamer wil dat het veel gemakkelijker wordt om een klacht in te dienen, en heeft geijverd voor de verplichting om het nummer van de taxi duidelijk in en op de auto te plaatsen, zodat chauffeurs die de fout in gaan snel kunnen worden getraceerd. "Dit accepteren we natuurlijk niet" , reageert woordvoerder Elly Florax van de Amsterdamse politie. "Als dit zo is nemen we dit hoog op, want laat duidelijk zijn dat discriminatie iets is wat in onze samenleving en stad niet mag gebeuren." Binnen het Amsterdamse korps zijn echter geen signalen binnengekomen van discriminatie van homoseksuelen door taxichauffeurs. "Wij hebben hier tot nu toe niets over gehoord", aldus Florax. Zij benadrukt dan ook dat de personen die gediscrimineerd worden aangifte moeten doen. "Zolang er geen aangifte wordt gedaan, kunnen we er namelijk niets mee. Deze mensen moeten dus naar de politie toe stappen, pas dan kunnen we eventuele problemen aanpakken en een onderzoek instellen." Woordvoerder Henk van Pelt van het COC in Amsterdam heeft niet gehoord van homo's die werden geweigerd in een Amsterdamse taxi. Van Pelt: "Ik kan me dit ook haast niet voorstellen. De meeste taxichauffeurs willen namelijk niet anders dan geld verdienen. Maar mocht dit wel voorkomen dan is mijn reactie natuurlijk duidelijk. Taxi's zijn er voor iedereen, dus ook voor homo's."

DE TELEGRAAF

-------------------------

Misschien kunnen de homo's er in het vervolg bij vermelden dat ze een HOND bij zich hebben?

Daviddavid
01-12-03, 13:55
Hond? huh?

Royce
01-12-03, 13:59
Geplaatst door Daviddavid
Hond? huh?


Naar goed Deens voorbeeld..;)

Dutchguy
01-12-03, 13:59
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Homo's moeten gewoon hun bek houden en terug naar Homoland gaan als het ze hier niet bevalt. Stelletje uitzuigers!

Heb de hele bosatlas uitgeplozen maar Homoland kan ik nergens vinden. Wel lullig, want ik had mijn koffers al klaar staan. Leek me wel wat, Homoland.

Maslov
01-12-03, 14:01
Royce zei:


Die reetspleetathleten

Dit behoort een moderator toch niet te zeggen?

Ik zeg toch ook geen baardapen tegen orthodoxe moslims?

Royce
01-12-03, 14:04
Geplaatst door Maslov
Royce zei:



Dit behoort een moderator toch niet te zeggen?

Ik zeg toch ook geen baardapen tegen orthodoxe moslims?

De homo`s die ik ken noem ik zo, daar hebben zij geen problemen mee...:)

Waterval
01-12-03, 14:08
Geplaatst door Dutchguy
bosatlas


:p

Daviddavid
01-12-03, 14:14
Geplaatst door Royce
De homo`s die ik ken noem ik zo, daar hebben zij geen problemen mee...:)


Precies.
En tenslotte: a backdoor guest is always best!

Dutchguy
01-12-03, 14:43
Geplaatst door Daviddavid
Precies.
En tenslotte: a backdoor guest is always best!

... mits vantevoren aangekontigd. :wink:

Daviddavid
01-12-03, 14:46
Geplaatst door Dutchguy
... mits vantevoren aangekontigd. :wink:


Hoe Hollands weer! stel je toch eens wat gastvrijer op, geen wonder dat die taxichauffeurs je weigeren!

:p

Dutchguy
01-12-03, 15:11
Geplaatst door Daviddavid
Hoe Hollands weer! stel je toch eens wat gastvrijer op, geen wonder dat die taxichauffeurs je weigeren!

:p

Aparte definitie van gastvrij heb jij!

Trouwens, de homovriendelijke taxi's zijn makkelijk te herkennen. Dat zijn van die grote dure wagens met een ster voorop. :hihi:

TonH
01-12-03, 17:10
Geplaatst door nefertiti
Misschien kunnen de homo's er in het vervolg bij vermelden dat ze een HOND bij zich hebben?

Wanneer ze een kat in een mand al niet willen meenemen naar de Spoedkliniek, hoe denk je dan dat ze op deze Deense code reageren? :cheefbek:

Wat zullen die Denen hier overigens vreemd opkijken. :hihi:

Al Sawt
01-12-03, 19:07
Geplaatst door Maslov
Royce zei:



Dit behoort een moderator toch niet te zeggen?

Ik zeg toch ook geen baardapen tegen orthodoxe moslims? Maslov,

Je zit alleen maar te zoeken naar een voorwendsel om jou denegrerende en anti-Islamitische sentimenten te uiten.

sadeeQ
01-12-03, 19:20
Geplaatst door Al Sawt
Maslov,

Je zit alleen maar te zoeken naar een voorwendsel om jou denegrerende en anti-Islamitische sentimenten te uiten.

Beheer zou dat zielige geval uit zijn lijden moeten verlossen met een ban vind ik :fpetaf: ik begin zowat medelijden met hem te krijgen.wat zeer ongezond is :fucyc:

nl-x
01-12-03, 19:30
Ik kan me nog eerder dit jaar herinneren toen er in Grongingen ergens de taxichauffeurs er goed de schrik in hadden. Een groep Marokkaanse mannen zou geregeld een taxirit maken, waarna ze de taxi-chauffeur onder bedreiging beroofden.

Ze besloten om geen Marokkanen meer te vervoeren.

Er werd gesproken van racisme (overduidelijk zou ik zeggen), en men wendde zich tot de politie(k).

En weet je wat die toen zeiden?! Het is erg, maar de taxichauffeurs mogen uiteindelijk zelf beslissen wie ze wel of niet meenemen.



En nu dit. :kotsen:

nl-x
01-12-03, 19:31
Ow jah... En uiteindelijk bleek het niet om Marokkanen te gaan ... maar om 'Noord-Afrikanen' ... En de talloze berovingen bleken er uiteindelijk 3 te zijn.

~Panthera~
01-12-03, 20:41
Geplaatst door nl-x
Ow jah... En uiteindelijk bleek het niet om Marokkanen te gaan ... maar om 'Noord-Afrikanen' ... En de talloze berovingen bleken er uiteindelijk 3 te zijn.
------------

Ja....de media wappert lekker mee op dit rechtse gel.ul. :moe:

Orakel
01-12-03, 20:47
Geplaatst door nl-x
Ik kan me nog eerder dit jaar herinneren toen er in Grongingen ergens de taxichauffeurs er goed de schrik in hadden. Een groep Marokkaanse mannen zou geregeld een taxirit maken, waarna ze de taxi-chauffeur onder bedreiging beroofden.

Ze besloten om geen Marokkanen meer te vervoeren.

Er werd gesproken van racisme (overduidelijk zou ik zeggen), en men wendde zich tot de politie(k).

En weet je wat die toen zeiden?! Het is erg, maar de taxichauffeurs mogen uiteindelijk zelf beslissen wie ze wel of niet meenemen.



En nu dit. :kotsen:

JA MAAR....... Kom op Malsov, Dave-ov en anderenov. Help es ff. Jullie zijn hier beter in dan ik.

sjo
01-12-03, 23:59
Een beetje soenniet zou geen taxi-chauffeur moeten willen zijn.
Ooit gehoord dat de profeet in een dikke Mercedes Elegance van Jatrip naar Mekka reed voor de Badr-slag ?

groeten
sjo

et_2000nl
02-12-03, 08:19
Geplaatst door Mark
Verbaasd me niks, iedereen weet dat alle amsterdammers gay zijn.

Vandaar dat je hier zo graag komt!!!!

Mark
02-12-03, 08:23
Geplaatst door et_2000nl
Vandaar dat je hier zo graag komt!!!!

probeer je me te versieren? :gechoquee

et_2000nl
02-12-03, 08:26
Geplaatst door Mark
probeer je me te versieren? :gechoquee

Je bent te laat, ik ben al vergeven.

Sorry Mark.... Maar ik kan je wel aan een van mijn nog in Marokko wonende familie voorstellen.

Mark
02-12-03, 08:37
Geplaatst door et_2000nl
Je bent te laat, ik ben al vergeven.

Sorry Mark.... Maar ik kan je wel aan een van mijn nog in Marokko wonende familie voorstellen.

Als je nog een leuk jong nichtje hebt die goed kan schoonmaken enzo dan heb ik er wel oren na. Uiteraard moet ze nog maagd zijn :ego:

et_2000nl
02-12-03, 08:41
Geplaatst door Mark
Als je nog een leuk jong nichtje hebt die goed kan schoonmaken enzo dan heb ik er wel oren na. Uiteraard moet ze nog maagd zijn :ego:

Ik heb wel een NICHT in de aanbieding, maar die woont in Amsterdam. Schoonmaken als de beste, zelfs op plekken waarvan je niet eens wist dat ze vies waren....

Mark
02-12-03, 08:50
Geplaatst door et_2000nl
Ik heb wel een NICHT in de aanbieding, maar die woont in Amsterdam. Schoonmaken als de beste, zelfs op plekken waarvan je niet eens wist dat ze vies waren....

Sorry, ik haal mijn dames liever uit Marokko, ik hou van vers :)

et_2000nl
02-12-03, 09:02
Geplaatst door Mark
Sorry, ik haal mijn dames liever uit Marokko, ik hou van vers :)

Goh Mark, je word al een volwaardig marokkaan!!!!

Die verwesterde assertieve intellectuele tut hola's zijn dus niets voor jou?

Al Sawt
02-12-03, 14:33
Geplaatst door sjo
Een beetje soenniet zou geen taxi-chauffeur moeten willen zijn.
Ooit gehoord dat de profeet in een dikke Mercedes Elegance van Jatrip naar Mekka reed voor de Badr-slag ?

groeten
sjo Weer een bekrompen bijdrage van een moslimhater wat geen kant noch wal slaat.