PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL zegt: Donner is racist !



ZbaqZbaq
01-12-03, 10:43
Donner: andere straf allochtonen
(Zondag 30 November 2003 14:54:49)

Artikel 1 van de Grondwet is in het geding, dus die man heeft de grens overschreden en zal bedolven worden onder de kritiek van links, rechts en alle zogenaamde belangenorganisaties van minderheden. Dat is wat ik dacht, maar ik kwam bedrogen uit. In plaats daarvan werd het akelig stil. Een instemmende stilte.

Discriminatie op grond van afkomst! Dat is het eerste wat bij mij opkwam toen ik de NRC van donderdag 27 november jl. opensloeg. Het meest verbijsterd was ik over het feit dat AEL de enige is in haar afwijzing van dit discriminerende voorstel. PvdA, CDA en Forum (who the hell is Forum) vinden ook dat allochtonen anders (lees: zwaarder) gestraft mogen worden. Toen de Haagse oud-hoofdcommissaris van politie Wiarda, bij zijn afscheid in juni, pleitte voor het harder straffen van allochtonen dacht ik dat Nederland voor hem te klein zou zijn. Artikel 1 van de Grondwet is in het geding, dus die man heeft de grens overschreden en zal bedolven worden onder de kritiek van links, rechts en alle zogenaamde belangenorganisaties van minderheden. Dat is wat ik dacht, maar ik kwam bedrogen uit. In plaats daarvan werd het akelig stil. Een instemmende stilte.

De politiek heeft die stilte heel goed begrepen. Er zijn toch geen taboes meer die doorbroken moeten worden en de politieke correctheid hebben we allang uit ons bestaan verbannen. Dus wat houdt de Minister van Justitie nog tegen om het goede voorbeeld te geven aan zijn onderdanen, de politie. Dit is voor de politie een vrijbrief om allochtonen inderdaad anders te behandelen. Dat gebeurde al, maar de legitimiteit is er nu. Het is zo triest om te zien hoe dit land in een paar jaar tijd afglijdt naar een niveau waarin gelijkheid en gelijkwaardigheid niets meer betekenen. Taboes zijn doorbroken en alles mocht gezegd worden. Nu gaat de volgende fase in: alles mag gedaan worden.

Even terug naar het voorstel zelf. Hoe moet dat in de praktijk er eigenlijk uitzien? Wie bepaalt wie een allochtoon is? Wie bepaalt welke straf bij dat soort allochtoon hoort? Donner heeft het over "eenzelfde gevoelswaarde als bij ons". Dus als voor een autochtoon een stevig gesprek op het politiebureau afdoende is, moet de allochtoon twee maanden de cel in, omdat dit in onze cultuur dezelfde "gevoelswaarde" heeft volgens Donner. Is deze gevoelswaarde meetbaar, meneer Donner?

De hetze in de media tegen Marokkanen heeft zijn vruchten afgeworpen. De publieke opinie is namelijk klaargestoomd en de weg is vrijgemaakt voor dit soort discriminerende voorstellen van onze gekozen beleidsmakers in Den Haag. Een kamermeerderheid CDA en PvdA is er al, dus een debat in de Kamer hierover is niet eens nodig. Bij de AEL denken wij al na over de volgende stappen van de politiek. Wat zouden die kunnen zijn? We hebben al zoveel gehoord. Van het terugsturen naar "eigen land" (alsof dit niet ons land is) tot het korten van de uitkering van de ouders. Men kan bijvoorbeeld denken aan lijfstraffen. Donner zou dan zeggen: "het heeft dezelfde gevoelswaarde als een waarschuwing bij ons". De doodstraf? Ja, waarom niet dat heeft voor hen toch ook dezelfde gevoelswaarde?

Nu deze doctrine breed wordt geaccepteerd zal dit ook zijn weerslag hebben op andere terreinen buiten Justitie. Op het Ministerie van Sociale Zaken kan Minister de Geus zeggen dat de Marokkanen het best kunnen doen met een lager inkomen, omdat voor hen 800 euro dezelfde gevoelswaarde heeft als 1000 euro voor ons. Mensen, dit is toch belachelijk of niet? Het is niet alleen belachelijk maar vooral angstaanjagend. Sinds wanneer wordt er eigenlijk gesproken over gevoelswaarden als het om sancties en straffen gaat? Krijgen rijken een hogere boete dan de armen als zij door rood rijden?

Waar zal dit stoppen? Wat dat betreft ben ik erg pessimistisch. Ik denk niet dat we ook maar iets hoeven te verwachten van de huidige politiek. Dit is een zaak van de mensen waar het om gaat; de allochtonen. Wij moeten de handen ineen slaan en de strijd aanbinden tegen de uitsluitingen en de structurele geïnstitutionaliseerde discriminatie. Vertrouwen op de goede bedoelingen van de politiek zit er niet meer in. Ze staan ook niet te trappelen om ons gelijkwaardig te behandelen. De gevestigde orde zal alleen luisteren als ze iets te verliezen heeft. Op dit moment zijn wij de verliezers. Het is dus zaak voor Arabieren, moslims en alle andere minderheden die zich aangesproken voelen om WAKKER TE WORDEN EN TE HANDELEN, VOORDAT HET TE LAAT IS. HET IS NU HOOGTIJD VOOR EENHEID EN VOOR AEL.

Abderrahim Achamrouk
AEL Nederland

Maslov
01-12-03, 11:36
"De AEL zegt" :fparty: :haha:

Puk
01-12-03, 11:40
Was het niet de Arabische Europese Hamas zelf die om andere straffen vroeg? Sharia remember??

Ik ben het geheel met Donner eens. Het lijkt me een uitstekend idee voor de moslims de sharia in te voeren. Dat heeft bovendien positieve effecten wat betreft de religieuze beleving van moslims.

Maslov
01-12-03, 11:45
Trouwens Zbaqzbaq/Nabil Marmouch het is gemakkelijk en laf om je achter "de AEL" te verschuilen.


Vindt Nabil Marmouch/Zbaqzbaq minister Donner ook een racist?

KaFkA
01-12-03, 14:19
Geniaal idee!

De sharia moet worden toegepast op alle in Nederland aanwezige moslims.

Zo krijgen ze toch nog een straf op maat.

Pleegt een moslimvrouw overspel, stenig haar.
Pleegt een marokkaan een diefstal, hand eraf.
Pleegt diezelfde marokkaan nog een diefstal, arm eraf.


Donner for president!

observer
01-12-03, 20:24
Pleegt een marokkaan een diefstal, hand eraf.
Pleegt diezelfde marokkaan nog een diefstal, arm eraf..

waarom niet de andere hand?

barfly
01-12-03, 20:33
Geplaatst door observer
waarom niet de andere hand?

Dan duurt 't langer? :rolleyes: