PDA

Bekijk Volledige Versie : Ayaan en Zalm terruggefloten!



Wizdom
02-12-03, 06:28
Prominente VVD'ers tegen islamstandpunt partij 02-12-2003


Zeven prominente leden binnen de VVD staan niet achter het standpunt van de partijtop inzake de aanpak van islamscholen. De prominenten noemen de opvattingen van de partij 'beschamend' en 'in strijd met de fundamenten van het liberalisme'. Dit schrijven zij volgens de Volkskrant in een brief.

De briefschrijvers verzetten zich vooral tegen de 'hetze' die de partij onder aanvoering van Kamerlid Ayaan Hirsi Ali voert tegen de islamscholen. Door een groot aantal eisen te stellen willen de liberalen voorkomen dat er nieuwe islamscholen komen. Deze scholen zouden volgens de VVD niet bijdragen aan de integratie.

De zeven prominenten omschrijven dit echter als een 'ongefundeerde veronderstelling'. Bovendien is het een flagrante schending van het grondwettelijke recht op vrijheid van onderwijs, menen zij.

De brief is onder andere ondertekend door oud-staatssecretaris Nell-Ginjaar Maas van Onderwijs, emeritus-hoogleraar onderwijskunde Sanne Dijksma en directeur Simon Steen van de Verenigde Bijzondere Scholen.

Waterval
02-12-03, 07:42
'Hetze' tegen islamschool splijt VVD
Van onze verslaggever Raoul du Pré


DEN HAAG - Zeven prominente VVD-leden hebben grote bezwaren tegen de manier waarop de partijtop islamitische scholen wil aanpakken. Ze vinden de handelwijze beschamend en in strijd met de fundamenten van het liberalisme, schrijven zij in een brief.



De auteurs, onder wie oud-staatssecretaris van Onderwijs Nell Ginjaar-Maas en vier leden van de partijcommissie Onderwijs, storen zich ten zeerste aan 'de hetze' die de partij onder aanvoering van Kamerlid Hirsi Ali voert tegen de islamscholen. Met een pakket extra oprichtingseisen wil de VVD de komst van nieuwe islamscholen tegengaan, omdat die niet zouden bijdragen aan de integratie.

Volgens de briefschrijvers is dit een ongefundeerde veronderstelling en bovendien een flagrante schending van de grondwettelijke vrijheid van onderwijs. 'Als een groep zijn eigen onderwijs ter hand wil nemen, dient een partij voor vrijheid en democratie dat initiatief te ondersteunen . Het geeft geen pas om van tevoren kwade trouw te veronderstellen, de groep verdacht te maken, te schofferen en het gebruik van grondrechten te verbieden dan wel te beperken. Dat brengt de groep in een benarde positie, hetgeen tot maatschappelijk isolement en onlusten kan leiden.'

De briefschrijvers stellen vast dat de VVD van oudsher een bastion wil zijn tegen 'betutteling van individuen' door de overheid. 'De laatste tijd lijkt de Kamerfractie echter geen argument te dol om de vrijheid van onderwijs, een van de pijlers van de burgerlijke vrijheden in de Nederlandse samenleving, te ondermijnen (. . .) Hoe kunnen politici nog geloofwaardig een appèl doen op jonge mensen om de basiswaarden van de Nederlandse samenleving te respecteren als men zelf uit partijpolitiek opportunisme de vrijheid van onderwijs onderuit haalt?'

Behalve door Ginjaar-Maas is de brief onder anderen ondertekend door emeritus-hoogleraar onderwijskunde Sanne Dijkstra en directeur Simon Steen van de Verenigde Bijzondere Scholen.

De brief is een hart onder de riem voor VVD-Kamerlid Clemens Cornielje, die zijn fractiegenoten er tevergeefs op wees dat de liberalen een traditie hebben in het respecteren van de vrijheid van onderwijs. Cornielje kreeg van fractievoorzitter Van Aartsen te horen dat hij alleen stond. De liberale minister Zalm van Financiën zei afgelopen weekend niet langer overheidsgeld te willen steken in de oprichting van scholen die overwegend achterstandsleerlingen aantrekken.

Zalms uitspraken zijn in tegenspraak met uitlatingen van minister Van der Hoeven (CDA) van Onderwijs. Beide ministers moeten vandaag waarschijnlijk in de Kamer verantwoording afleggen over hun uitspraken.


De Volkskrant 02-12-2003

et_2000nl
02-12-03, 08:07
Ik had de hoop al opgegeven. De emotie politiek onder leiding van Ayaan Hirschi Ali, kreeg gevolg binnen de VVD. Ik vroeg mijzelf ook al af hoe dit mogelijk was binnen een partij die zich liberaal noemt.

Mijn idee is dat alle bijzondere onderwijs afgeschaft wordt. Alleen maar openbaar onderwijs. Religieuze modules kunnen toegevoegd worden aan de hand van de samenstelling van de leerlingen van de school. Maar dit zal wel nooit gebeuren omdat die tere christen en islamitische zieltjes hun eigen schooltje willen behouden.

Mark
02-12-03, 08:36
VVD-prominenten tegen islam-standpunt leider Zalm

Uitgegeven: 2 december 2003 08:40

DEN HAAG - Zeven VVD-partijprominenten hebben in een brief afstand genomen van de ideeën van partijleider Zalm over islamitische scholen. Zalm wil de oprichting van deze scholen beperken, omdat ze niet zouden bijdragen aan de integratie van allochtonen.

De critici, onder wie oud-staatssecretaris Ginjaar-Maas (Onderwijs), vinden die opstelling in strijd met de basisprincipes van de liberale partij. "Als een groep zijn eigen onderwijs ter hand wil nemen, dient een partij voor vrijheid en democratie dat initiatief te ondersteunen. Het geeft geen pas om van tevoren kwade trouw te veronderstellen, de groep verdacht te maken, te schofferen en het gebruik van grondrechten te verbieden dan wel te beperken", schrijven de zeven in hun brief.

Ginjaar-Maas

Voor het Radio 1-Journaal wees Ginjaar-Maas er nog op dat zich onder de VVD- aanhang ook mensen met een islamitische achtergrond bevinden. Tot de andere ondertekenaars van de brief behoren emeritus-hoogleraar S. Dijkstra en directeur Steen van de Vereniging Bijzondere Scholen.

Een VVD-woordvoerster laat weten dat de brief maandag als ingekomen stuk op de vergadering van het hoofdbestuur wordt besproken. Tot die tijd zal het hoofdbestuur er geen commentaar op geven.

jaja
02-12-03, 08:37
Geplaatst door Mark
VVD-prominenten tegen islam-standpunt leider Zalm

Uitgegeven: 2 december 2003 08:40

DEN HAAG - Zeven VVD-partijprominenten hebben in een brief afstand genomen van de ideeën van partijleider Zalm over islamitische scholen. Zalm wil de oprichting van deze scholen beperken, omdat ze niet zouden bijdragen aan de integratie van allochtonen.

De critici, onder wie oud-staatssecretaris Ginjaar-Maas (Onderwijs), vinden die opstelling in strijd met de basisprincipes van de liberale partij. "Als een groep zijn eigen onderwijs ter hand wil nemen, dient een partij voor vrijheid en democratie dat initiatief te ondersteunen. Het geeft geen pas om van tevoren kwade trouw te veronderstellen, de groep verdacht te maken, te schofferen en het gebruik van grondrechten te verbieden dan wel te beperken", schrijven de zeven in hun brief.

Ginjaar-Maas

Voor het Radio 1-Journaal wees Ginjaar-Maas er nog op dat zich onder de VVD- aanhang ook mensen met een islamitische achtergrond bevinden. Tot de andere ondertekenaars van de brief behoren emeritus-hoogleraar S. Dijkstra en directeur Steen van de Vereniging Bijzondere Scholen.

Een VVD-woordvoerster laat weten dat de brief maandag als ingekomen stuk op de vergadering van het hoofdbestuur wordt besproken. Tot die tijd zal het hoofdbestuur er geen commentaar op geven. eehhh Mark ... kijk eens in Donkey shots ....

Mark
02-12-03, 08:38
oeps!

maar wat is dat dan ook voor titel, ik dacht dat wizdom weer een conspiracy had ontdekt dus ik had het nog niet gelezen.

Simon
02-12-03, 09:15
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig onderbouwd die standpunten van de VVD over Islamscholen in de kamer is. Men beweert dat de positieve rapporten van de schoolinspectie niet kloppen en omstreden zijn maar geven niet aan waar ze dit op baseren. Ik ben benieuwd of ze dat vandaag in de kamer wel gaan onderbouwen. Geweldig weer dat centraal moslimorgaan van meneer Sini waarvan je weer eens niks hoort in dit verband.

~Panthera~
02-12-03, 10:17
:lole: Staan weer goed voor paal :duim:
Proficiat: de gouden eikels! :D

Yasmeen
02-12-03, 10:23
Geplaatst door Simon
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig onderbouwd die standpunten van de VVD over Islamscholen in de kamer is. Men beweert dat de positieve rapporten van de schoolinspectie niet kloppen en omstreden zijn maar geven niet aan waar ze dit op baseren. Ik ben benieuwd of ze dat vandaag in de kamer wel gaan onderbouwen. Geweldig weer dat centraal moslimorgaan van meneer Sini waarvan je weer eens niks hoort in dit verband.

:hihi:

an3sdej
02-12-03, 10:29
Staan weer goed voor paal
Proficiat: de gouden eikels!

Ik zou niet te vroeg juichen. Dit zijn mensen in de marge in de politieke werkelijkheid van alledag.

Er is namelijk een veel grotere stroming in de regeringspartijen die stappen wil ondernemen. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan compromissen, die toch schadelijk zullen zijn voor de islamitische scholen.

Donna
02-12-03, 10:34
Geplaatst door an3sdej
Ik zou niet te vroeg juichen. Dit zijn mensen in de marge in de politieke werkelijkheid van alledag.

Moslims volgens Zalm kennelijk ook.


Geplaatst door an3sdej
Er is namelijk een veel grotere stroming in de regeringspartijen die stappen wil ondernemen. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan compromissen, die toch schadelijk zullen zijn voor de islamitische scholen.

Yep. Want vrijheid is iets dat we in Nederland hoog in het vaandel hebben staan, behalve voor moslims. Die mag je naar hartenlust in hun vrijheid en rechten beperken, onder het motto: nieuwe politiek. :duim:

an3sdej
02-12-03, 11:02
Ja precies Freya, jij hebt het door :kotsen2:

et_2000nl
02-12-03, 11:04
Geplaatst door an3sdej
Ja precies Freya, jij hebt het door :kotsen2:

Ik heb geen Freya gezien.... Wishful thinking?

an3sdej
02-12-03, 11:05
:blij: oefff sorry, ik bedoelde Donna :verliefd:

et_2000nl
02-12-03, 11:07
Geplaatst door an3sdej
:blij: oefff sorry, ik bedoelde Donna :verliefd:

Moet je nooit in bed maken zo'n fout.

BTW, volgens Freud.....

an3sdej
02-12-03, 11:09
Freud heeft geluk gehad dat het een gezegde geworden is (Freudiaanse vergissing) verder is hij al zo goed als vergeten.

et_2000nl
02-12-03, 11:12
Geplaatst door an3sdej
Freud heeft geluk gehad dat het een gezegde geworden is (Freudiaanse vergissing) verder is hij al zo goed als vergeten.

Volgens mijn psychiater niet hoor....

Maar vertel, waarom zat je aan Freya te denken?

Donna
02-12-03, 11:30
Geplaatst door an3sdej
:blij: oefff sorry, ik bedoelde Donna :verliefd:


maakt niet uit hoor, het eindigt alletwee op een A. :strik:

Goodnight
02-12-03, 12:29
Ff kijken of ik het goed begrijp: Zalm stelt voor om de islamitische scholen via een zijweggetje te elimineren: eisen stellen aan het percentage allochtone leerlingen.Mag niet boven een maximum komen.

Dan denk ik gelijk bij mijzelf 2 dingen:

1. waarom kwam mijnheer Zalm niet eerder op die geniale idee, toen er protesten kwamen dat het onderwijs te veel werd verdeeld in zwarte en witte scholen?
Veel ( witte) scholen stellen namelijk nu al een maximum in, om ze zoveel mogelijk wit te houden ( believe it or not).Hierdoor wordt het fenomeen zwarte/witte scholen in stand gehouden.Maar geen VVD Zalm die er naar euhm kraaide.

2.Als men een maximum gaat stellen aan het percentage allochtonen wat een school mag toelaten( om zodoende te voorkomen dat islamitische scholen blijven voortbestaan) neem ik aan dat dit ook zal gelden voor 'witte' scholen.Ongeacht wat voor type onderwijs hier gegeven wordt.
Of ben ik nu heel naief??

Simon
02-12-03, 12:34
Geplaatst door Goodnight

Of ben ik nu heel naief??

Nou volgens mij is het LPF proefballonnetjes politiek. Zodra ze een bepaald schooltype heel anders gaan behandelen dan een ander schooltype dan is het volgens mij in strijd met de wet. En OF de tweede kamer ziet dat tijdig in en stemt het voorstel af OF ze worden voor de rechter gesleept.

Simon

et_2000nl
02-12-03, 12:37
Geplaatst door Goodnight
Ff kijken of ik het goed begrijp: Zalm stelt voor om de islamitische scholen via een zijweggetje te elimineren: eisen stellen aan het percentage allochtone leerlingen.Mag niet boven een maximum komen.

Dan denk ik gelijk bij mijzelf 2 dingen:

1. waarom kwam mijnheer Zalm niet eerder op die geniale idee, toen er protesten kwamen dat het onderwijs te veel werd verdeeld in zwarte en witte scholen?
Veel ( witte) scholen stellen namelijk nu al een maximum in, om ze zoveel mogelijk wit te houden ( believe it or not).Hierdoor wordt het fenomeen zwarte/witte scholen in stand gehouden.Maar geen VVD Zalm die er naar euhm kraaide.

2.Als men een maximum gaat stellen aan het percentage allochtonen wat een school mag toelaten( om zodoende te voorkomen dat islamitische scholen blijven voortbestaan) neem ik aan dat dit ook zal gelden voor 'witte' scholen.Ongeacht wat voor type onderwijs hier gegeven wordt.
Of ben ik nu heel naief??

In mijn geliefde stadsdeel Amsterdam west geld al een postcode beleid voor scholen. Voor openbare scholen word dat gesteund door het bestuur, dat is dus het stadsdeel/lokale politiek.
Ik woon in een witte(re) wijk. Niks spreiding. Zwarte scholen blijven zwart, en witte scholen wit. Ze noemen bovenstaande praktijken ook geen wetten maar beleid.
Zalmpie Halmpie en Hirschi Alibaba blijken de praktische situatie in de wijken niet helemaal te kennen.
Het zou toch niet zo zijn dat ze stemmen willen winnen door anti-islam populisme.... Nee, dat is de VVD niet waardig....

et_2000nl
02-12-03, 12:39
Geplaatst door Simon
Nou volgens mij is het LPF proefballonnetjes politiek. Zodra ze een bepaald schooltype heel anders gaan behandelen dan een ander schooltype dan is het volgens mij in strijd met de wet. En OF de tweede kamer ziet dat tijdig in en stemt het voorstel af OF ze worden voor de rechter gesleept.

Simon

Ze moeten GVD dat verdomde christelijke onderwijs afschaffen. Als er iets discriminerend is, is het dat wel. In kleine dorpen weigeren die anders geloof overtuigende tot hun christelijke schooltje.

Goodnight
02-12-03, 12:42
Ik zie het somber in,ik wil mijn zoon buiten Amsterdam west op school zetten, maar de scholen die ik op het oog heb,hebben maar een bepaalde percentage donkere kindjes...ben ik straks toch noodgedwongen om mijn kind op een zwarte school te zetten :mad:

Misschien moet ik AHA en Zalmpje een brief schrijven! :tik:

et_2000nl
02-12-03, 12:46
Geplaatst door Goodnight
Ik zie het somber in,ik wil mijn zoon buiten Amsterdam west op school zetten, maar de scholen die ik op het oog heb,hebben maar een bepaalde percentage donkere kindjes...ben ik straks toch noodgedwongen om mijn kind op een zwarte school te zetten :mad:

Misschien moet ik AHA en Zalmpje een brief schrijven! :tik:

El Khadijah, zolang het nog kan. Naast de islamitische slager Bismillah en de moskee....

Donna
02-12-03, 12:47
Hier is tijdens de verkiezingscampagne in januari ook uitgebreid over gesproken. De meerderheid van de Nederlandse scholen is 'bijzonder', maar de openbare scholen hebben veel meer allochtone leerlingen dan de bijzondere. Dat omdat sommige bijzondere scholen inderdaad criteria hanteren waarmee ze allochtonen buiten de deur kunnen houden.

Als Zalm consequent is, mag dat dus straks niet meer.

Maar dat is Zalm niet. Zalm weet echt wel dat zijn voorstel onhaalbaar is, maar koerst aan op een nederlaag zodat hij kan zeggen: zie je nou wel, ze hebben NOG STEEDS niets geleerd.

Vuile smeerlappen. :fuckit2:

Goodnight
02-12-03, 12:51
Geplaatst door et_2000nl
El Khadijah, zolang het nog kan. Naast de islamitische slager Bismillah en de moskee....

ben je gek Allebe plein!!!Krijgt ie het stempel 'marokkaanse allebeplein hang jongere'.
En die scholen wil ik juist nu vermijden.Ik bedoel trouwens middelbare scholen.El Khadisia is een basis school. :knipoog:

Goodnight
02-12-03, 12:52
Geplaatst door Donna
Hier is tijdens de verkiezingscampagne in januari ook uitgebreid over gesproken. De meerderheid van de Nederlandse scholen is 'bijzonder', maar de openbare scholen hebben veel meer allochtone leerlingen dan de bijzondere. Dat omdat sommige bijzondere scholen inderdaad criteria hanteren waarmee ze allochtonen buiten de deur kunnen houden.

Als Zalm consequent is, mag dat dus straks niet meer.

Maar dat is Zalm niet. Zalm weet echt wel dat zijn voorstel onhaalbaar is, maar koerst aan op een nederlaag zodat hij kan zeggen: zie je nou wel, ze hebben NOG STEEDS niets geleerd.

Vuile smeerlappen. :fuckit2:

Kalm maar :fpiraat:

Donna
02-12-03, 12:53
Geplaatst door et_2000nl
El Khadijah, zolang het nog kan. Naast de islamitische slager Bismillah en de moskee....


Ik dacht ook dat het Bismillah was, maar het is Bismiallah.......

En er zit ook een kapper in die zaak. Lekker, ken je je laten knippen terwijl je wacht op je merquesworstjes.

En de moskee is een sociaal cultureel centrum!

Het plein is overigens behoorlijk beter geworden. We krijgen ons eigen politiebureau :lole:

et_2000nl
02-12-03, 13:02
Geplaatst door Goodnight
ben je gek Allebe plein!!!Krijgt ie het stempel 'marokkaanse allebeplein hang jongere'.
En die scholen wil ik juist nu vermijden.Ik bedoel trouwens middelbare scholen.El Khadisia is een basis school. :knipoog:

Ik ken geen middelbare islamitische scholen....

BTW, zondag per ongeluk op plein 40-45 winkel centrum geweest. Wat doen al die k*t kinderen daar de godganze dag. En ik me maar druk bezig houden met de kids de hele dag, terwijl die klaarblijkelijk om zo'n uur of tien de straat op worden getrapt....

Pepernoten terug gooien naar zwarte piet was wel ludiek, de stenen niet....

et_2000nl
02-12-03, 13:04
Geplaatst door Donna
Ik dacht ook dat het Bismillah was, maar het is Bismiallah.......

En er zit ook een kapper in die zaak. Lekker, ken je je laten knippen terwijl je wacht op je merquesworstjes.

En de moskee is een sociaal cultureel centrum!

Het plein is overigens behoorlijk beter geworden. We krijgen ons eigen politiebureau :lole:

Ik hoop dat je de slager en kapper nooit verwisseld.... Harige worstjes, om maar niet te spreken over het bloedige kapsel.....

Donna
02-12-03, 13:05
Geplaatst door et_2000nl
Ik hoop dat je de slager en kapper nooit verwisseld.... Harige worstjes, om maar niet te spreken over het bloedige kapsel.....

:haha:

Goodnight
02-12-03, 13:07
Geplaatst door et_2000nl
Ik ken geen middelbare islamitische scholen....

BTW, zondag per ongeluk op plein 40-45 winkel centrum geweest. Wat doen al die k*t kinderen daar de godganze dag. En ik me maar druk bezig houden met de kids de hele dag, terwijl die klaarblijkelijk om zo'n uur of tien de straat op worden getrapt....

Pepernoten terug gooien naar zwarte piet was wel ludiek, de stenen niet....
jaja. die heb je ook.In Slotervaart,in de buurt van HLW.
Maar die gaat dus nu een sombere toekomst tegenmoet begrijp ik.
Vraag me af hoe het zit met die andere tien middelbare scholen in die buurt.Bestaan alleen maar uit allochtonen!Ik zie nooit een blonde kop( als ik de peroxide kopjes niet mee reken dan)

Hallo, zijn die kinderen aan het integreren is het nog niet goed.Ze vieren dus euhm Sinterklaas en ach dat stenen gooien....is gewoon een eigen cultuur toevoeging aan het Sinterklaasfeest.Blijkbaar voelden ze zich op dat moment verbonden met de Palestijnse kinderen...

Simon
02-12-03, 13:09
Geplaatst door et_2000nl
Ze moeten GVD dat verdomde christelijke onderwijs afschaffen. Als er iets discriminerend is, is het dat wel. In kleine dorpen weigeren die anders geloof overtuigende tot hun christelijke schooltje.

Van mij mogen ze al het bijzonder onderwijs afschaffen. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit onder Balkenende.

Goodnight
02-12-03, 13:10
Geplaatst door Donna
Ik dacht ook dat het Bismillah was, maar het is Bismiallah.......

En er zit ook een kapper in die zaak. Lekker, ken je je laten knippen terwijl je wacht op je merquesworstjes.

En de moskee is een sociaal cultureel centrum!

Het plein is overigens behoorlijk beter geworden. We krijgen ons eigen politiebureau :lole:

Hmm..zal straks opletten als ik mijn gang naar Palestra maak.
Kapper???Welke idioot verzint zoiets?

Waar komt dat politiebureau?

Goodnight
02-12-03, 13:11
Geplaatst door Simon
Van mij mogen ze al het bijzonder onderwijs afschaffen. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit onder Balkenende.

Why Simon?Wil je in een grijze wereld leven?Waar iedereen hetzelfde is en denkt?? :huil:

et_2000nl
02-12-03, 13:13
Geplaatst door Goodnight
jaja. die heb je ook.In Slotervaart,in de buurt van HLW.
Maar die gaat dus nu een sombere toekomst tegenmoet begrijp ik.
Vraag me af hoe het zit met die andere tien middelbare scholen in die buurt.Bestaan alleen maar uit allochtonen!Ik zie nooit een blonde kop( als ik de peroxide kopjes niet mee reken dan)

Hallo, zijn die kinderen aan het integreren is het nog niet goed.Ze vieren dus euhm Sinterklaas en ach dat stenen gooien....is gewoon een eigen cultuur toevoeging aan het Sinterklaasfeest.Blijkbaar voelden ze zich op dat moment verbonden met de Palestijnse kinderen...

Dus als ik het goed begrijp (en dat deed ik al, maar zou de discussie eindigen), word met het sluiten van de islamitische scholen, het probleem op de naburige zwarte scholen alleen maar groter. Nou zeg, en wat vind die Zalmpie daar dan van. Alle zwarte scholen sluiten, die bevoordelen de integratie niet.... Daar heeft ie natuurlijk een punt....

Ahhhh.... Die jongeren zijn gewoon bezig met de wereld politiek, dan is het goed, dan mogen ze stenen gooien.... Vooral naar hun ouders.

Donna
02-12-03, 13:14
Geplaatst door Goodnight
Hmm..zal straks opletten als ik mijn gang naar Palestra maak.
Kapper???Welke idioot verzint zoiets?

Waar komt dat politiebureau?

Op de plek waar die bioscoop stond waar zo hard tegen is gereld :hihi:

Simon
02-12-03, 13:16
Geplaatst door Goodnight
Why Simon?Wil je in een grijze wereld leven?Waar iedereen hetzelfde is en denkt?? :huil:

Ik vind Balkenende slecht geintegreerd. Echt een product van het bijzonder onderwijs. Verder geloof ik ook wel dat al die verschillende zuilen in het onderwijs niet goed zijn voor de integratie van verschillende groepen in de samenleving. Verder gaat dan echt niet iedereen hetzelfde denken. Maar er wordt wel wat meer uitgewisseld met anders denkenden en dat lijkt mij erg zinvol.

Goodnight
02-12-03, 13:16
Geplaatst door Donna
Op de plek waar die bioscoop stond waar zo hard tegen is gereld :hihi:

Hmmm...ik had liever een bioscoop gehad.Moet nu iedere keer naar de Arena racen...

et_2000nl
02-12-03, 13:17
Geplaatst door Goodnight
Why Simon?Wil je in een grijze wereld leven?Waar iedereen hetzelfde is en denkt?? :huil:

Hoeft niet hoor. Er zijn vele mogelijkheden om binnen openbaar of staats onderwijs, toch de verschillende zuilen te bedienen. Gebeurd nu ook op openbare en bijzondere basis scholen dmv OALT leerkrachten, die BTW per 1 aug naar huis worden gestuurd....

Bijzondere scholen hebben te veel macht om te discrimineren....

Goodnight
02-12-03, 13:17
Geplaatst door Simon
Ik vind Balkenende slecht geintegreerd. Echt een product van het bijzonder onderwijs. Verder geloof ik ook wel dat al die verschillende zuilen in het onderwijs niet goed zijn voor de integratie van verschillende groepen in de samenleving. Verder gaat dan echt niet iedereen hetzelfde denken. Maar er wordt wel wat meer uitgewisseld met anders denkenden en dat lijkt mij erg zinvol.

je hebt daar wel een punt.Geloof kan je je kind ook thuis aanleren.

Sou3adje...
02-12-03, 13:20
Geplaatst door Goodnight
Hmm..zal straks opletten als ik mijn gang naar Palestra maak.
Kapper???Welke idioot verzint zoiets?

Waar komt dat politiebureau?




Doe dan meteen de groeten aan de instructeurs Jason en Abdelsamad. Of aerobic-boy Mounir. :hihi:

En alle bekoterde west-mensjes. Gooi die kinders op 't Comenius Lyceum. Krijgen ze meteen een 'inburgeringscursusje' van mij. :blij:


PS: How about een interconfessionele school, allen?

Donna
02-12-03, 13:23
Geplaatst door Sou3adje...

PS: How about een interconfessionele school, allen?


Lijkt me een fijn plan!

Fillastiene
02-12-03, 13:32
Tsjek debat in Tweede Kamer, Nederland 2.

Ik volg Zalm niet meer. Draaikont. Bah.

et_2000nl
02-12-03, 13:33
Geplaatst door Sou3adje...

PS: How about een interconfessionele school, allen?

Go for it....

BTW, Comenius Lyceum? Leer jij ze dan ook dat hilversumse accent?

Sou3adje...
02-12-03, 13:36
Geplaatst door et_2000nl
Go for it....

BTW, Comenius Lyceum? Leer jij ze dan ook dat hilversumse accent?



Vanaf slagerij Bismiallah: rechtdoor lopen. Vlak voor het World Fashion Centre.

Daar kom jij vast nooit.

Daar bevindt zich namelijk Het Comenius Lyceum. :)

et_2000nl
02-12-03, 13:41
Geplaatst door Sou3adje...
Vanaf slagerij Bismiallah: rechtdoor lopen. Vlak voor het World Fashion Centre.

Daar kom jij vast nooit.

Daar bevindt zich namelijk Het Comenius Lyceum. :)

Ahum.... Ik woon er zo'n 500m-1km vandaan. Maar dan wel de goeie kant op natuurlijk. :ego: