PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse soldaat ontslagen na huwelijk met Iraakse vrouw



T.A.F.K.A.Z
02-12-03, 10:46
Amerikaanse soldaat ontslagen na huwelijk met Iraakse vrouw


Een in Irak gestationeerde Amerikaanse soldaat is met een berisping uit het leger ontslagen omdat hij een korte pauze in zijn patrouille had ingelast om te kunnen trouwen met een Iraakse vrouw. Dat heeft zijn advocaat dinsdag gezegd.

De 27-jarige sergeant Sean Blackwell, die deel uitmaakte van de 1ste pantserdivisie van het Amerikaanse leger, werd in het bijzonder gestraft omdat hij de tijd en de locatie van de patrouille had onthuld aan zijn aanstaande en de Iraakse rechter die hen in de echt verbond. Blackwell heeft geluk dat hij 'slechts' is ontslagen. Volgens zijn advocaat had hij ook voor de krijgsraad gesleept kunnen worden voor plichtsverzuim en het negeren van bevelen.

Blackwell trouwde op 17 augustus tijdens een patrouille met de Iraakse arts Ehdaa. Om haar te kunnen trouwen, liet hij zich eerst tot moslim bekeren. Nadat het huwelijk bekend was geworden bij Blackwells commandanten, verbood het Amerikaanse leger ieder contact tussen Blackwell en Ehdaa. Pas de laatste weken mogen zij elkaar weer bellen.

Ehdaa is na de trouwerij meermalen bedreigd door anti-Amerikaanse Irakezen en zal binnenkort naar West-Europa vertrekken om zich daar te herenigen met haar man. Immigratie naar de Verenigde Staten zal langer gaan duren, aldus de advocaat.

De advocaat van Blackwell zei dat hij verwachtte binnenkort het verhaal van het paar te kunnen verkopen aan een uitgeverij. Hij zei dat er daarna misschien ook nog een film in zat.


[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

et_2000nl
02-12-03, 10:50
Dit is pas romantiek. Schijt aan dronken naatje en gewoon gaan voor "the love of your life"....

an3sdej
02-12-03, 11:07
Het Amerikaanse leger respecteert tenminste de islamitische gebruiken. Een moslim vrouw mag niet met een ongelovige trouwen, dat zou haar heel veel last gegeven hebben.

et_2000nl
02-12-03, 11:17
Geplaatst door an3sdej
Het Amerikaanse leger respecteert tenminste de islamitische gebruiken. Een moslim vrouw mag niet met een ongelovige trouwen, dat zou haar heel veel last gegeven hebben.

Ik heb in dit bericht niet gelezen dat het amerikaanse leger dat respecteerd. Alleen dat de soldaat dat heeft gerespecteerd.

Ik vind die Iraki's ook zo lief. De arme vrouw moet vluchten. Trouwt die man volgens de lokale gebruiken, is het weer niet goed. Raar fenomeen hoor dat haat. Ik wou dat ik het ook had. Word alles lekker simpel.

ZbaqZbaq
02-12-03, 11:21
Om het goed te maken moet hij zich nu gewoon aansluiten bij het Iraaks-verzet.

:blij:

et_2000nl
02-12-03, 11:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
Om het goed te maken moet hij zich nu gewoon aansluiten bij het Iraaks-verzet.

:blij:

Hij is leuk.... :hihi:

Goed geslapen ZZ?

Goodnight
02-12-03, 12:20
Geplaatst door et_2000nl
Dit is pas romantiek. Schijt aan dronken naatje en gewoon gaan voor "the love of your life"....

En niet te vergeten op zijn 'Amerikaans' een boek er aan wijden en eventueel nog een filmpje.
Voorspelbaar allemaal.Maar wel leuk dat er dus ook huwelijken worden gesloten i.pv zelfmoordaanslagen!
Tenzij mevrouw besluit om tijdens de huwelijksnacht tot ontploffing te komen( of is die alweer achter de rug?)

Simon
02-12-03, 12:28
Wel een leuk verhaal. Zit ook wel een musical in lijkt mij :)

et_2000nl
02-12-03, 12:28
Geplaatst door Goodnight
En niet te vergeten op zijn 'Amerikaans' een boek er aan wijden en eventueel nog een filmpje.
Voorspelbaar allemaal.Maar wel leuk dat er dus ook huwelijken worden gesloten i.pv zelfmoordaanslagen!
Tenzij mevrouw besluit om tijdens de huwelijksnacht tot ontploffing te komen( of is die alweer achter de rug?)

Een modern sprookje.... Net zo als het amerikaanse sprookje de arabische wereld te demoncratiseren en dat met een oorlog te forceren.

Nooit geweten dat een ontmaagding tot explosies kon leiden. Mmmmmmm, inderdaad, FILMPJE!!!!!!

Goodnight
02-12-03, 12:31
Geplaatst door Simon
Wel een leuk verhaal. Zit ook wel een musical in lijkt mij :)

Ik denk aan zoiets al Aida ofzo, :wink:

Goodnight
02-12-03, 12:32
Geplaatst door et_2000nl
Een modern sprookje.... Net zo als het amerikaanse sprookje de arabische wereld te demoncratiseren en dat met een oorlog te forceren.

Nooit geweten dat een ontmaagding tot explosies kon leiden. Mmmmmmm, inderdaad, FILMPJE!!!!!!

dan heb jij nooit een vrouw ontmaagd :fpuh:

et_2000nl
02-12-03, 12:43
Geplaatst door Goodnight
dan heb jij nooit een vrouw ontmaagd :fpuh:

Ouch, je hebt me ontmaskerd....

Vrijwilligers?

Goodnight
02-12-03, 12:47
Geplaatst door et_2000nl
Ouch, je hebt me ontmaskerd....

Vrijwilligers?

Sorry, kan je niet 'meer' helpen. :corcky:

Goodnight
02-12-03, 12:48
misschien ff afreizen naar Irak? :stout:

et_2000nl
02-12-03, 12:53
Geplaatst door Goodnight
Sorry, kan je niet 'meer' helpen. :corcky:

Ik neem met een mini explosie ook genoegen.... Nou moe, ik lijk wel desperate....

Goodnight
02-12-03, 12:54
Geplaatst door et_2000nl
Ik neem met een mini explosie ook genoegen.... Nou moe, ik lijk wel desperate.... :auw:

et_2000nl
02-12-03, 12:54
Geplaatst door Goodnight
misschien ff afreizen naar Irak? :stout:

Daar zijn zoveel explosies, je merkt het verschil niet eens meer. Nee, ik blijf hier wel op zoek naar de ultieme explosie....

et_2000nl
02-12-03, 12:56
Geplaatst door Goodnight
:auw:

Idd, ik ben een hele ervaring wijzer....

Soukran goodnight.... Je was onovertroffen....

Truste habiba.....

Goodnight
02-12-03, 12:57
Geplaatst door et_2000nl
Daar zijn zoveel explosies, je merkt het verschil niet eens meer. Nee, ik blijf hier wel op zoek naar de ultieme explosie....

Je kan straks je hart ophalen met nieuwjaar...gewoon creatief zijn met vuurwerk :jumping:

et_2000nl
02-12-03, 13:06
Geplaatst door Goodnight
Je kan straks je hart ophalen met nieuwjaar...gewoon creatief zijn met vuurwerk :jumping:

Jij perverseling.... :hihi: Nou bespaar me de details, ik wil het niet weten :ego:

Goodnight
02-12-03, 13:12
Geplaatst door et_2000nl
Idd, ik ben een hele ervaring wijzer....

Soukran goodnight.... Je was onovertroffen....

Truste habiba.....

bla azmiel ET....

Goodnight
02-12-03, 13:14
Geplaatst door et_2000nl
Jij perverseling.... :hihi: Nou bespaar me de details, ik wil het niet weten :ego:

Anyway, als ik straks lees: man experimenteert met vuurwerk en kan voorlopig niet doen dan weet ik genoeg..... :stout:

et_2000nl
02-12-03, 13:24
Geplaatst door Goodnight
Anyway, als ik straks lees: man experimenteert met vuurwerk en kan voorlopig niet doen dan weet ik genoeg..... :stout:

Da's dan jouw schuld.... Tot een uur geleden had ik daar nooit aan gedacht....

Sou3adje...
02-12-03, 13:52
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
De advocaat van Blackwell zei dat hij verwachtte binnenkort het verhaal van het paar te kunnen verkopen aan een uitgeverij. Hij zei dat er daarna misschien ook nog een film in zat.


[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]




Dat wordt hooguit een RTL4-woensdagavond-C-film-met-D-acteurs.

et_2000nl
02-12-03, 13:59
Geplaatst door Sou3adje...
Dat wordt hooguit een RTL4-woensdagavond-C-film-met-D-acteurs.

Mijn zakdoek ligt al klaar....

taouanza
02-12-03, 16:05
Geplaatst door et_2000nl
Ik heb in dit bericht niet gelezen dat het amerikaanse leger dat respecteerd. Alleen dat de soldaat dat heeft gerespecteerd.

Ik vind die Iraki's ook zo lief. De arme vrouw moet vluchten. Trouwt die man volgens de lokale gebruiken, is het weer niet goed. Raar fenomeen hoor dat haat. Ik wou dat ik het ook had. Word alles lekker simpel.


Weet je wat ze in Nederland deden met vrouwen die met een Duister omgingen?:rolleyes:

taouanza
02-12-03, 16:08
Geplaatst door an3sdej
Het Amerikaanse leger respecteert tenminste de islamitische gebruiken. Een moslim vrouw mag niet met een ongelovige trouwen, dat zou haar heel veel last gegeven hebben.


Veklaar je nader.

Hij heeft zich tot de islam bekeerd.
Wat mij duidelijk is dat een Irakeze niet goed genoeg is voor een Amerikaan in tegenstelling tot hun olie.:moe:

Vrijheid he?