PDA

Bekijk Volledige Versie : We tellen ze niet



Juwayriah
02-12-03, 19:06
De V.S. zijn nu negen maanden bezig met huis te houden in Iraq. De eerste cijfers over Irakese slachtoffers van het Bush-Blair bevrijdingsfeest moeten nog bekend worden gemaakt. Iedere Amerikaan (Brit of Italiaan) die sneuvelt wordt afgekondigd en keurig in een met vlag overdekte kist naar huis gevlogen. Irakese mannen, vrouwen of kinderen die overhoop worden geschoten tellen niet. Op een vraag hierover aan Paul Bremer, de vertegenwoordiger van de Amerikaanse president in Baghdad, antwoordde hij zonder de geringste schaamte, “We weten het niet. We houden die cijfers niet bij.” En dan vraagt men zich in Washington af, hoe het komt, dat woedende Irakezen reeds vermoorde Amerikaanse soldaten ook nog de kelen doorsnijden.

Je moet blijkbaar van christelijke of liberale huize huize zijn, om zoals de Hoop Scheffer en Kamp deden, gemeld door Theo Koele in De Volkskrant ( 26 november 2003) om schaamteloos open en bloot in het parlement voor te stellen snel 70 tot 80 commando’s naar dit gevechtsterrein te sturen ter versterking van de 1.100 reeds aanwezige Nederlandse schietschijven voor Arabische guerrilla’s. Een kind kan op de vingers aftellen hoe rampzalig dit voor sommigen van die jongens gaat aflopen. Maar het gaat Scheffer en Kamp er om zich stoer en manhaftig op te stellen in de ogen van de schoften in Washington, die momenteel in Amerika de dienst uit maken en de waanzin zijn begonnen.

Britse journalisten meldden uit Baghdad, dat “Human Rights Watch” duidelijk en onomwonden heeft gesteld, dat “US soldiers at present operate with virtual impunity in Iraq.” De organisatie spreekt over “indiscriminate shootings, agressive tactics and quick reliance on lethal force.” Alleen al in het al-Rashid district in Baghdad met anderhalf miljoen inwoners werden bij het 82nd Airborne’s commando, waar een militaire advocaat, kapitein Patrick Murphy er naar kijkt, 900 claims van onterechte schietpartijen en vernielingen ingediend. Tot dusverre heeft Murphy in 176 gevallen 106.000 dollars schade aan familie’s uitbetaald. Dus minder dan 600 dollars per abuis overhoop geschoten burger, in brand geschoten auto, zwaar lichamelijk letsel of vernietiging van huizen.

Een 34 jarige Iraakse dame kreeg voor het per ongeluk dood schieten van haar man en drie kinderen het exorbitante hoge schade bedrag van 11,000 dollars uit het afkoop potje van de divisie. Zij moest eerst een acte tekenen geen aanvullende procedures voor schade te zullen instellen. Een Irakese echtgenoot en drie kinderen zijn in de optiek van Yankees 2.750 dollar per persoon waard. Zo werken de bovenkamers van onze bondgenoten. De moraal: laat de soldaten maar paffen, we keren wel een bloedfooi uit aan nabestaanden. Intussen staat hier te lande een meerderheid achter Scheffer en Kamp. Straks gaan er nog meer mannen naar Iraq.

Generaal-majoor Chuck Swannack, een volgevreten cowboy commandant van de 82ste Airborne Division doet niet anders dan zijn soldaten overladen met lofuitingen. Anderzijds geeft hij toe, dat “the rules of engagement are so broad that troops know they will not face punishment even if civilians are accidentally killed as a result of their gunfire”. De moordpartijen onder burgers zullen nog wel even aanhouden. En onze volksvertegenwoordiging acht het blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld, dat Nederlandse soldaten van dat plaatje deel gaan uitmaken. De oppositie sputtert Teegn. Waarom zorgen wij, de kiezers er niet voor, dat er een oppositie komt in Den Haag, die prutsers als Balkenende, Kamp ,de Hoop Scheffer, Donner en Zalm eveneens weg blaast, zoals Pim Fortuijn in zijn eentje er voor zorgde, dat Kok, Melkert, Dijkstal, Rosenmoller, Joritsma etcetera uit elkaar gemept werden ? Dit huidige soepzooitje van restanten van het verjaagde regime lijdt aan dezelfde “hidden agenda’s” als hun voorgangers. Ophoepelen er mee, niet morgen, vandaag. Ik wil als Nederlander niet bij het Amerika van Bush horen.


© Willem Oltmans

an3sdej
02-12-03, 19:12
Hij krijgt er maar niet genoeg van die Oltmans :wohaa:

Als hij eenmaal dood is wordt er nog elke week een briefje vanuit het graf naar boven gewerkt.

an3sdej
02-12-03, 19:13
En nog steeds heeft hij Fortuyn hoog zitten. Daarin was hij wel reëel?

taouanza
02-12-03, 21:32
Geplaatst door an3sdej
Hij krijgt er maar niet genoeg van die Oltmans :wohaa:

Als hij eenmaal dood is wordt er nog elke week een briefje vanuit het graf naar boven gewerkt.

Echt bewonderingswaardig hoe jij meeleeft met het Iraakse volk.

an3sdej
02-12-03, 21:36
Echt bewonderingswaardig hoe jij meeleeft met het Iraakse volk.

:confused: Ik had het even over de schrijver :moeilijk:

Hoe moet ik iets betekenen voor het Iraakse volk? Help ik het Iraakse volk door me te mengen onder de wolven, en alleen te huilen over het gedrag van de amerikanen?

taouanza
02-12-03, 21:39
Geplaatst door an3sdej
:confused: Ik had het even over de schrijver :moeilijk:

Hoe moet ik iets betekenen voor het Iraakse volk? Help ik het Iraakse volk door me te mengen onder de wolven, en alleen te huilen over het gedrag van de amerikanen?

Maar je helpt wel de integratie door te roepen dat hoofddoekjes verboden moeten worden.
En dat je het over de schrijver had was me wel duidelijk.
Ik vind het juist bewonderingswaardig dat uit die hele tekst alleen de schrijver eruit pikt.
Wat wou je anders zeggen dan? Dat het niet waar is?
Dat er geen onschuldige Irakezen worden vermoordt?

an3sdej
02-12-03, 21:50
Dat er geen onschuldige Irakezen worden vermoordt?

Ja in een oorlog worden altijd onschuldigen gedood. Maar ik heb evenveel medelijden met de Irakezen die onder Saddams gruwelijk regiem vermoord werden, en toen was het geen oorlog.

taouanza
02-12-03, 22:01
Geplaatst door an3sdej
Ja in een oorlog worden altijd onschuldigen gedood. Maar ik heb evenveel medelijden met de Irakezen die onder Saddams gruwelijk regiem vermoord werden, en toen was het geen oorlog.


Ja maar het scheelt hoor of je nou door Saddam of de Amerikanen vermoord wordt.Enorm.