PDA

Bekijk Volledige Versie : Joods Congres publiceert omstreden rapport over antisemitisme



Qwertyno
02-12-03, 22:09
Joods Congres publiceert omstreden rapport over antisemitisme 02-12-2003


Het Europees Joods Congres heeft dinsdag een rapport over antisemitisme in Europa gepubliceerd dat door de opdrachtgever, het in Wenen gevestigde Europese Waarnemingscentrum voor Racisme en Vreemdelingenhaat (EUMC), om politieke redenen uit de openbaarheid zou zijn gehouden. In het rapport wordt verband gelegd tussen antisemitische uitingen in Europa en gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Het EUMC, een agentschap van de Europese Unie, zegt het rapport te hebben achtergehouden omdat het ondeugdelijk is.

Het rapport, dat is geschreven door het Centrum voor Onderzoek naar Antisemitisme van de Technische Universiteit van Berlijn, staat op de websites van de Britse, Franse en Duitse afdelingen van het Europees Joods Congres. Ook volgens de directeur van het onderzoekscentrum, Wolfgang Benz, is het in januari gepresenteerde rapport om zuiver politieke redenen maandenlang achtergehouden.

De onderzoekers constateren in het rapport een duidelijke toename van antisemitische uitingen in Europa sinds de escalatie van het Israëlisch-Palestijnse conflict in 2000, met een hoogtepunt in het vroege voorjaar van 2002. Volgens hen bestaat er een duidelijk verband tussen beide en neemt het Europese antisemitisme toe als Israël met zijn optreden kritiek over zijn beleid afroept. Antisemitisch geweld wordt vooral gepleegd door rechtsextremisten of radicale islamisten of jonge moslims, overwegend van Arabische afkomst. Daarnaast worden antisemitische verklaringen afgelegd door pro-Palestijnse groeperingen en door politici en burgers uit het politieke centrum.

Benz ontkent dat het rapport ondeugdelijk is, zoals het hoofd van het EUMC, Bob Purkiss, zegt. Volgens Benz is het rapport geschreven op basis van gegevens die afkomstig waren van bekende toezichthoudende instanties in de vijftien lidstaten van de Europese Unie. In het rapport staat dat de ernstigste antisemitische incidenten, waaronder fysiek geweld en belediging, zich voordeden in Frankrijk, België, Nederland en Groot-Brittannië. In Ierland, Luxemburg, Portugal en Finland, landen waar weinig joden wonen, kwamen antisemitische uitingen nauwelijks voor. In Duitsland en Italië werden voornamelijk telefonische dreigementen, haatbrieven en antisemitische leuzen en graffiti gemeld.

Volgens de secretaris-generaal van het Europees Joods Congres, Serge Cwajgenbaum, bevestigt het rapport de ervaringen in joodse gemeenschappen in Europa. Het Europees Joods Congres roept Europese leiders op tot maatregelen.

Op internet: www.crif.org
www.bod.org.uk
www.zentralratdjuden.de
www.nieuws.nl

nl-x
02-12-03, 22:18
Geplaatst door Qwertyno
Volgens Benz is het rapport geschreven op basis van gegevens die afkomstig waren van bekende toezichthoudende instanties in de vijftien lidstaten van de Europese Unie.

Toch niet ook het MDI he? Want dan snap ik het ook wel :)

freya
02-12-03, 22:23
Daarnaast worden antisemitische verklaringen afgelegd door pro-Palestijnse groeperingen en door politici en burgers uit het politieke centrum.

:moe:

Dat geeft wel weer aan hoe ruim de term antisemitisme is toegepast.

ik wordt zo moe van dat gezeik

ronald
02-12-03, 23:47
Geplaatst door freya
:moe:

Dat geeft wel weer aan hoe ruim de term antisemitisme is toegepast.

ik wordt zo moe van dat gezeik


Maar mevrouw Freya ik had je toch allang uitgelegd dat Joden hier, in Parijs, in Istanboel....door pro-palestijse groepen verantwoordelijk worden gehouden voor een politiek dat Israel voert? Dat begreep jij als Nederlander toch ook waarom dat zo is? Ja ik begreep van jou de vorige keer dat je alleen over antisemitisme kunt spreken als er doden zijn gevallen.... nou die zijn er ook. En raad eens wie die ideeën allemaal goedkeuren?

Simon
03-12-03, 00:49
Geplaatst door Qwertyno
Het Europees Joods Congres roept Europese leiders op tot maatregelen.


Prima. Maar waarom roepen ze Israelische leiders niet op tot maatregelen? Als dit verband dan zo direct te leggen is waarom zoekt men dan ook niet mede een oplossing in het bieden van perspectief op vrede, gerechtigheid en humanitaire waarden. Ik wil nooit anti-semitisme goedpraten. Maar de conclusies die je kan trekken uit dit onderzoek zijn toch wel wat breder dan hier is aangegeven. Waarom richt men zich niet tot de eigen joodse achterban?

Simon

ronald
03-12-03, 00:56
Geplaatst door Simon
Prima. Maar waarom roepen ze Israelische leiders niet op tot maatregelen? Als dit verband dan zo direct te leggen is waarom zoekt men dan ook niet mede een oplossing in het bieden van perspectief op vrede, gerechtigheid en humanitaire waarden. Ik wil nooit anti-semitisme goedpraten. Maar de conclusies die je kan trekken uit dit onderzoek zijn toch wel wat breder dan hier is aangegeven. Waarom richt men zich niet tot de eigen joodse achterban?

Simon


Wat zouden moeten zeggen? "Jongens, zeg niet dat je Joods bent."?

Heb jij ooit een goede reden voor antisemitisme gelezen, gehoord of bedacht?

KaFkA
03-12-03, 02:35
In o.a. frankrijk worden joodse synagoges en scholen in de brand gestoken omdat gefrustreerde kansarme moslims tegen de israelische politiek zijn!

In veel europese hoofdsteden, waaronder ons eigen amsterdam, worden
herkenbare joden (dus met keppel) bedreigd, uitgescholden en aangevallen door moslims die tegen de israelische politiek zijn.

Daarmee zeggen ze dus: wij zijn solidair met de palestijnen dus
daar moeten de joden in europa maar voor boeten!

Ongeacht of die joden voor of tegen de israelische politiek zijn.

Dit is echt jodenhaat in z'n meest elementaire vorm en het
is ronduit stuitend dat de europese politiek doet alsof zijn neus bloedt.


mvg,

KaFkA

taouanza
03-12-03, 07:07
Geplaatst door KaFkA
In o.a. frankrijk worden joodse synagoges en scholen in de brand gestoken omdat gefrustreerde kansarme moslims tegen de israelische politiek zijn!

In veel europese hoofdsteden, waaronder ons eigen amsterdam, worden
herkenbare joden (dus met keppel) bedreigd, uitgescholden en aangevallen door moslims die tegen de israelische politiek zijn.

Daarmee zeggen ze dus: wij zijn solidair met de palestijnen dus
daar moeten de joden in europa maar voor boeten!

Ongeacht of die joden voor of tegen de israelische politiek zijn.

Dit is echt jodenhaat in z'n meest elementaire vorm en het
is ronduit stuitend dat de europese politiek doet alsof zijn neus bloedt.


mvg,

KaFkA


Zoals Andries het zou zeggen: Dan doe ze dat keppeltje toch af?

an3sdej
03-12-03, 08:24
In scholen, gerechtsgebouwen, en particuliere instellingen waar kledingvoorschriften tellen Taouanza, jij weet mijn stellingen al goed te verwoorden :fpimp:

Simon
03-12-03, 08:42
Geplaatst door ronald
Wat zouden moeten zeggen? "Jongens, zeg niet dat je Joods bent."?

Heb jij ooit een goede reden voor antisemitisme gelezen, gehoord of bedacht?

Ik dacht dat ik dat al aangegeven heb. N.l. zorgen dat er perspectief geboden wordt op een vreedzame oplossing van het al zo lang slepende midden oosten conflict. Sjaron die direct het akkoord van Genève afkeurt zonder daar een behoorlijke toelichting bij te geven is bijvoorbeeld geen stimulans. Sjaron die zelfs Powell kwalijk neemt dat hij de stap neemt om de ontwerpers van dat plan te ontvangen is geen stimulans.

Verder geeft het rapport toch juist aan dat het anti-semitisme gekoppeld is aan de politieke situatie. En aan een politieke situatie kan je wat doen. Ik vind het daarom heel vreemd dat alleen de conclusie getrokken wordt dat de Europese leiders wat moeten doen.

Simon

Simon
03-12-03, 08:47
Geplaatst door KaFkA
Dit is echt jodenhaat in z'n meest elementaire vorm en het
is ronduit stuitend dat de europese politiek doet alsof zijn neus bloedt.

mvg,

KaFkA

Als een apartheidsregime agressie oproept dan is dit ook het gevolg van het immorele beleid van dat apartheidsregime. Dat regime kan dan niet alleen maar zeggen ... doe wat aan die agressie. Dat is echt te simpel.

Mouzie
03-12-03, 08:53
Geplaatst door ronald
Wat zouden moeten zeggen? "Jongens, zeg niet dat je Joods bent."?

Heb jij ooit een goede reden voor antisemitisme gelezen, gehoord of bedacht?

Ik ben het volledig met Simon eens daar je uit het onderzoek duidelijk kunt halen dat antisemitisme is toegenomen sinds het conflict tussen de joden en Palestina is geescaleerd tot een 2e Intifadah.

Dit is niet mijn mening maar dit haal ik uit het onderzoek:

De onderzoekers constateren in het rapport een duidelijke toename van antisemitische uitingen in Europa sinds de escalatie van het Israëlisch-Palestijnse conflict in 2000, met een hoogtepunt in het vroege voorjaar van 2002. Volgens hen bestaat er een duidelijk verband tussen beide en neemt het Europese antisemitisme toe als Israël met zijn optreden kritiek over zijn beleid afroept.

Ik keur alle vormen van haat en ook antisemitisme ten strengste af! Ik heb zelf wel altijd geleerd dat "voorkomen is beter dan genezen".

Daar waar uit het onderzoek is gebleken dat de politieke weg die Sharon en consorten is ingeslagen bij de mensen antisemtische gevoelens naar voren haalt, kun je zeker ook die mensen beschuldigen aan het bijdragen van deze toenemende antisemitische gevoelens in Europa.

Wellicht kun je je ook nog het onderzoek, van de EU of EC over gevaarlijke landen, herinneren wat onlangs is gehouden in de gehele EU. Daar kwam Israel niet echt "ongeschonden uit de strijd", als je begrijpt wat ik bedoel.

Problemen moet je bij de roots aanpakken EN bij de "bladeren".

an3sdej
03-12-03, 09:46
Wat veel Marokkanen/moslims witte Nederlanders kwalijk nemen na de diverse aanslagen in deze wereld door Moslims, het hen met de terroristen gelijkstellen, doen zij ook met joden.
Omdat Sharon en co een politiek bedrijven die hen niet aanstaat, kijken zij joden in de rest van de wereld daar op aan, en vertonen zij anti-joodse uitingen.
Als witte Nederlanders de relMarokkanen/criminele Marokkanen als standaard zien voor de rest van de Marokkanen, nemen zij dat die witte Nederlanders erg kwalijk.

Nu luidt het spreekwoord: 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Het is dus hoogs kwalijk en hypocriet om joden buiten Israel kwalijk te nemen dat wat de Israelische regering doet.

freya
03-12-03, 10:12
Geplaatst door ronald
Ja ik begreep van jou de vorige keer dat je alleen over antisemitisme kunt spreken als er doden zijn gevallen....

En waar heb ik dat gezegd?

Als je niet met een duidelijke tekst van mij komt, dan eis ik excuses voor deze valse beschuldiging :moe:

jaja
03-12-03, 10:54
Voor wie ECHT over het rapport wil discussieren ... lees het "even" op
http://www.crif.org/index.php?menu=5&dossier=33

.... veel later ...

NB: niet bang zijn. Het is weliswaar een franse site, maar de tekst van het raport is toch echt in het engels.

an3sdej
03-12-03, 10:58
Wat veel Marokkanen/moslims witte Nederlanders kwalijk nemen na de diverse aanslagen in deze wereld door Moslims, het hen met de terroristen gelijkstellen, doen zij ook met joden.
Omdat Sharon en co een politiek bedrijven die hen niet aanstaat, kijken zij joden in de rest van de wereld daar op aan, en vertonen zij anti-joodse uitingen.
Als witte Nederlanders de relMarokkanen/criminele Marokkanen als standaard zien voor de rest van de Marokkanen, nemen zij dat die witte Nederlanders erg kwalijk.

Nu luidt het spreekwoord: 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Het is dus hoogs kwalijk en hypocriet om joden buiten Israel kwalijk te nemen dat wat de Israelische regering doet.

Mouzie
03-12-03, 11:03
Geplaatst door an3sdej
Wat veel Marokkanen/moslims witte Nederlanders kwalijk nemen na de diverse aanslagen in deze wereld door Moslims, het hen met de terroristen gelijkstellen, doen zij ook met joden.
Omdat Sharon en co een politiek bedrijven die hen niet aanstaat, kijken zij joden in de rest van de wereld daar op aan, en vertonen zij anti-joodse uitingen.
Als witte Nederlanders de relMarokkanen/criminele Marokkanen als standaard zien voor de rest van de Marokkanen, nemen zij dat die witte Nederlanders erg kwalijk.

Nu luidt het spreekwoord: 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Het is dus hoogs kwalijk en hypocriet om joden buiten Israel kwalijk te nemen dat wat de Israelische regering doet.

Het kwalijk nemen van mensen omdat hun soortgenoten iets fout doen is ten allen tijde in strijd met de omgang van je medemens.

De constatering die belangrijk is, is dat na de escalaties in Palestina de joden in Europa er slechter van af zijn door de antisemtische uitingen van bepaalde individuen.

MAW wil je dat men de joden in Europa niks wordt kwalijk genomen dan zul je toch eerlijker met het conflict in Palestina om moeten gaan.

Simon
03-12-03, 11:06
Geplaatst door an3sdej

Nu luidt het spreekwoord: 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Het is dus hoogs kwalijk en hypocriet om joden buiten Israel kwalijk te nemen dat wat de Israelische regering doet.

Ja dat ben ik met je eens. Maar de terroristische aanslagen elders in de wereld hebben wel overal in de wereld tot anti-terrorisme maatregelen geleid. Het apartheidsregime van Israel heeft nog niet tot vergaande anti-Israel maatregelen geleid. Ik vind het daarom ook hypocriet van de Europese Joodse Raad om alleen naar europese leiders te wijzen die maatregelen zouden moeten nemen.

BiL@L
03-12-03, 11:08
Even voor alle duidelijkheid, de betekenis van de term 'jood' is en blijft religieus. Toevallig weet ik dat veel inwoners die de apartheidsstaat van Israel ook steunen helemaal niet religieus zijn verbonden aan het jodendom.

So let's put of the glasses...

an3sdej
03-12-03, 11:10
Nee dat conflict MAG NIETS te maken hebben met joden in de rest van de wereld.

Dat mag je alleen de betreffende politici kwalijk nemen. En verder mag iedereen een mening en politieke visie hebben zoals hij/zij dat wenst.

Als Marokkanen in A'dam en R'dam en andere steden straatcriminaliteit plegen, mogen anderen de Marokkanen als geheel daar niet op aangesproken worden, zo ook joden niet op het beleid van Israel.

Ook mogen wij moslims niet aanspreken op laffe aanslagen gepleegd op onschuldige mensen in naam van Allah en de islam. Als dat wel zo zou zijn dan krijgen de moslims in het westen het hard te verduren.

BiL@L
03-12-03, 11:13
Geplaatst door an3sdej
Nee dat conflict MAG NIETS te maken hebben met joden in de rest van de wereld.

Dat mag je alleen de betreffende politici kwalijk nemen. En verder mag iedereen een mening en politieke visie hebben zoals hij/zij dat wenst.

Als Marokkanen in A'dam en R'dam en andere steden straatcriminaliteit plegen, mogen anderen de Marokkanen als geheel daar niet op aangesproken worden, zo ook joden niet op het beleid van Israel.

Ook mogen wij moslims niet aanspreken op laffe aanslagen gepleegd op onschuldige mensen in naam van Allah en de islam. Als dat wel zo zou zijn dan krijgen de moslims in het westen het hard te verduren.

Iedereen die terreur op wat voor manier dan ook steunt is wat mij betreft vogelvrij hoor, daarvoor hoef IK niet naar iemands religie of afkomst te kijken...

Simon
03-12-03, 11:21
Geplaatst door an3sdej
Nee dat conflict MAG NIETS te maken hebben met joden in de rest van de wereld.

Dat mag je alleen de betreffende politici kwalijk nemen. En verder mag iedereen een mening en politieke visie hebben zoals hij/zij dat wenst.

Als Marokkanen in A'dam en R'dam en andere steden straatcriminaliteit plegen, mogen anderen de Marokkanen als geheel daar niet op aangesproken worden, zo ook joden niet op het beleid van Israel.

Ook mogen wij moslims niet aanspreken op laffe aanslagen gepleegd op onschuldige mensen in naam van Allah en de islam. Als dat wel zo zou zijn dan krijgen de moslims in het westen het hard te verduren.

Het gaat er hier om dat de Europese Joodse Raad op basis van onderzoek vindt dat de europese leiders aangesproken moeten worden. Maar zij vinden niet op basis van het onderzoek dat zij de Israelische regering aan moeten spreken. Dit terwijl het onderzoek aantoont dat er een verband is tussen momenten van grotere spanningen in het midden oosten en uitingen van anti-semitisme. Ik heb er niks op tegen dat zij europese leiders op hun verantwoordelijkheden aanspreken maar wel dat zij het nalaten Israel aan te spreken op de verantwoordelijkheid van dat land.

freya
03-12-03, 11:22
Geplaatst door jaja
Voor wie ECHT over het rapport wil discussieren ... lees het "even" op
http://www.crif.org/index.php?menu=5&dossier=33

.... veel later ...

NB: niet bang zijn. Het is weliswaar een franse site, maar de tekst van het raport is toch echt in het engels.

heb alleen even het hoofdstuk dat over Nederland gaat gelezen.

Meest opvallend daarin is dat het feit dat Gretta een Palestijnse vlag heeft buitengehangen ook wordt genoemd.




Media
On 26 April 2002 an article by Hayo Meyer appeared in the daily Volkskrant under the title “Israel misbruikt antisemitisme taboe” (Israel abuses the anti-Semitism taboo). In the article the author used the classical anti-Semitic stereotype that the Jews themselves are to blame for anti-Semitism. Ronny Naftaniel, director of the CIDI, was given the opportunity on 2 May to reply to the accusation and criticise Meyer.
Gretta Duisenberg, wife of European Central Bank President Wim Duisenberg, has hung a Palestinian flag from her balcony and was accused by some people to have made anti-Semitic statements. This initiated a broad public debate.

Zoals het hier staat lijkt het erop dat solidariteit met de Palestijnen ook al anti-semitisch is, dus neem ik dat hele raport niet meer serieus.

Mouzie
03-12-03, 11:46
Geplaatst door an3sdej
Ook mogen wij moslims niet aanspreken op laffe aanslagen gepleegd op onschuldige mensen in naam van Allah en de islam. Als dat wel zo zou zijn dan krijgen de moslims in het westen het hard te verduren.

Dan KRIJGEN moslims het hard te verduren? Wat dacht je van "dan HEBBEN moslims het zwaar te verduren"!! Geloof mij dat je er echt wel op wordt afgerekend en als moslim zijnde, wonende in E'hoven en regelmatige bezoeker van de moskee El-Fourqaan dan weet ik wel hoe zwaar wij het te verduren hebben.

Maar dit is een hele andere discussie en het laatste wat ik wel wil doen is aangeven hoe zwaar ik het wel allemaal niet heb. Doet me denken aan een bepaald volkje dat constant het verleden oprakelt om aan te geven hoe zwaar zij het wel niet hebben......

Eer wie eer toekomt en in dit geval is dat Simon die mijn gedachten perfect verwoord. Mijn dank hiervoor Simon.

An3sdej,

Ga eens in op de argumenten van Simon zoals "wel anti-terrorsime maatregelen maar nog geen anti-Israel maatregelen" en vooral "aanspreken van de Europese leiders is goed maar het onderzoek wijst ook duidelijk aan dat de politiek van Sharon niet buiten schot zou moeten blijven als er kritiek geleverd moet worden".

an3sdej
03-12-03, 12:04
Ik wil best ingaan op de mening van Simon.

Maar eerst nogmaals, het is duidelijk dat het verband tussen het conflict en het anti-joodse sentiment er is. Echter DAT het er is, vind ik belachelijk en oneigenlijk.

Ik vind ook dat Europa Sharon en co onder druk moeten zetten, samen met de VS om de bezette gebieden te verlaten, en de nederzettingen politiek stop te zetten.

Maar anti-joodse uitingen vind ik uit den boze, dus ook als link met het genoemde conflict.

Mouzie
03-12-03, 12:32
Geplaatst door an3sdej
Ik wil best ingaan op de mening van Simon.

Maar eerst nogmaals, het is duidelijk dat het verband tussen het conflict en het anti-joodse sentiment er is. Echter DAT het er is, vind ik belachelijk en oneigenlijk.

Ik vind ook dat Europa Sharon en co onder druk moeten zetten, samen met de VS om de bezette gebieden te verlaten, en de nederzettingen politiek stop te zetten.

Maar anti-joodse uitingen vind ik uit den boze, dus ook als link met het genoemde conflict.

Ik heb volledig met je eens als je zegt dat onschuldige mensen niet de dupe moeten zijn als anderen problemen veroorzaken.

Ik ben het verder vooral eens over je mening dat de VS en EU samen druk moeten zetten op Sharon dat ze de nederzettingen moeten opruimen en stoppen.

Verder zijn iedere uitingen van haat uit d'n boze dus antisemitistische, anti-islamitische of wat dan ook. Haat is gewoon fout!

KaFkA
03-12-03, 13:13
Geplaatst door Mouzie
Het kwalijk nemen van mensen omdat hun soortgenoten iets fout doen is ten allen tijde in strijd met de omgang van je medemens.

De constatering die belangrijk is, is dat na de escalaties in Palestina de joden in Europa er slechter van af zijn door de antisemtische uitingen van bepaalde individuen.

MAW wil je dat men de joden in Europa niks wordt kwalijk genomen dan zul je toch eerlijker met het conflict in Palestina om moeten gaan.


???? Daarmee neem je dus blijkbaar europese joden kwalijk dat het in Israel uit de hand loopt?????

?????of joden uit europa iets kwalijk wordt genomen hangt af van de situatie in israel?????


Het is toch waanzin om europese joden het slachtoffer te laten worden van het wel en wee in Israel?


mvg,

KaFkA

freya
03-12-03, 14:21
Geplaatst door an3sdej
Ik wil best ingaan op de mening van Simon.

Maar eerst nogmaals, het is duidelijk dat het verband tussen het conflict en het anti-joodse sentiment er is. Echter DAT het er is, vind ik belachelijk en oneigenlijk.

Ik vind ook dat Europa Sharon en co onder druk moeten zetten, samen met de VS om de bezette gebieden te verlaten, en de nederzettingen politiek stop te zetten.

Maar anti-joodse uitingen vind ik uit den boze, dus ook als link met het genoemde conflict.

Het zou natuurlijk ook een stuk helpen als allerlei joodse organisaties hier niet steeds weer het Israelisch beleid zouden verdedigen.

Waarom moeten joodse tegenstanders van dat beleid zich Een ANDER Joods Geluid noemen?

Zolang bv het CIDI zich opwerpt als belangenbehartiger voor alle joden en tegelijkertijd vierkant Israel steunt is het voor een gemiddelde VMBOer erg moeilijk het verschil te zien tussen een zionist en een jood.


De vergelijking met islamitische organisatie gaat hierbij niet op, want deze nemen stuk voor stuk afstand van Al Qaida terreur.
Net zoals Marokkaanse organisaties het gedrag van K*tjongeren veroordelen.

an3sdej
03-12-03, 14:27
Het zou natuurlijk ook een stuk helpen als allerlei joodse organisaties hier niet steeds weer het Israelisch beleid zouden verdedigen.

Als alle westerlingen het oneens zijn met het repressieve bewind in Iran, SA en andere islamitische landen, moeten ze dan de moslims in Nederland vervolgen met anti-islam uitingen?

Iemand mag toch pro-Israel zijn zonder hier lastig gevallen te worden door moslims?

Zo niet moeten deze moslims ook niet zeuren als ze hier niet juist behandeld worden.

freya
03-12-03, 14:34
Geplaatst door an3sdej
Als alle westerlingen het oneens zijn met het repressieve bewind in Iran, SA en andere islamitische landen, moeten ze dan de moslims in Nederland vervolgen met anti-islam uitingen?

Dit volg ik ff niet


Iemand mag toch pro-Israel zijn zonder hier lastig gevallen te worden door moslims?

Politieke tegenstanders vallen elkaar nu eenmaal lastig, zolang dat verbaal gebeurd is dat heel normaal. Wie de bal kaatst , kan de bal terugverwachten.


Zo niet moeten deze moslims ook niet zeuren als ze hier niet juist behandeld worden.

Wat heeft het lastigvallen van moslims hiermee te maken?
Zijn de meeste moslims pro Bin laden volgens jou?

Heb ik niet net al gesteld dat er een groot verschil is tussen joodse organisaties en islamitische organisaties als het gaat om het afstand nemen van misdaden. :moe:

Al Sawt
03-12-03, 14:39
Geplaatst door an3sdej
Wat veel Marokkanen/moslims witte Nederlanders kwalijk nemen na de diverse aanslagen in deze wereld door Moslims, het hen met de terroristen gelijkstellen, doen zij ook met joden.
Omdat Sharon en co een politiek bedrijven die hen niet aanstaat, kijken zij joden in de rest van de wereld daar op aan, en vertonen zij anti-joodse uitingen.
Als witte Nederlanders de relMarokkanen/criminele Marokkanen als standaard zien voor de rest van de Marokkanen, nemen zij dat die witte Nederlanders erg kwalijk.

Andries, je hebt het voor de eerste keer bijna juist.

Het gaat om emoties. De aanslagen van 11-Sept, zorgden voor emotionele reacties bij de Nederlandse bevolking. En aangezien het gepleegd is door mensen die de Islam beleden, richten ze hun verontwaardiging en woede op de in Nederland aanwezige moslims.

De misdadige misdragingen van Israel in de Palestijnse gebieden, staan gelijk aan wat 11-Sept voor de Nederlanders was, alleen met het verschil dat het dagelijks 11-Sept voor ons is. Hierdoor zijn er lieden, die denken dat ze hun frustraties en woede over het Palestijnse lijden kunnen richten op hun Joodse medelanders.

an3sdej
03-12-03, 14:39
Terwijl hier steeds mensen beweren dat die organisaties de echte moslims niet vertegenwoordigen. Hier wordt door meerderen de strijd tegen de westerse waarden, democratie en de samenleving als geheel aangemoedigd. Tevens worden hier joden als groep vaak zwartgemaakt.

Al Sawt
03-12-03, 14:48
Geplaatst door KaFkA
???? Daarmee neem je dus blijkbaar europese joden kwalijk dat het in Israel uit de hand loopt?????


KaFkA Het zou de Europese Joden sieren om afstand te nemen van de misdadige beleid van Medina Ysrael.

Maar nee, bij elke kritiek op Israel reageren ze op zeer verontwaardige schokkende en vooral psychopatische manier. En om vervolgens de gene die de lef had om Israel te bekritiseren de mond te snoeren door ze te beschuldigen van onvervalste anti-semitisme. Alsof zij zelf echte semieten zijn!

Dat je achteraf als Joodse organisatie, op je achterste poten gaan staan om aan de bel te hangen wegens de explosieve groei van 'anti-semitisme', duidt niet echt van een gezonde dosis realiteit besef.

Al Sawt
03-12-03, 14:50
Geplaatst door an3sdej
Terwijl hier steeds mensen beweren dat die organisaties de echte moslims niet vertegenwoordigen. Hier wordt door meerderen de strijd tegen de westerse waarden, democratie en de samenleving als geheel aangemoedigd. Tevens worden hier joden als groep vaak zwartgemaakt. Jouw ondertekening: blind faith, religious shit, is echt op jezelf van toepassing.

freya
03-12-03, 14:53
Geplaatst door an3sdej
Terwijl hier steeds mensen beweren dat die organisaties de echte moslims niet vertegenwoordigen. Hier wordt door meerderen de strijd tegen de westerse waarden, democratie en de samenleving als geheel aangemoedigd. Tevens worden hier joden als groep vaak zwartgemaakt.

En hier is gemiddeld moslim-Nederland?

Simon
03-12-03, 15:17
Geplaatst door freya
Zolang bv het CIDI zich opwerpt als belangenbehartiger voor alle joden en tegelijkertijd vierkant Israel steunt is het voor een gemiddelde VMBOer erg moeilijk het verschil te zien tussen een zionist en een jood.


Je moet in ieder geval altijd goed blijven luisteren naar wat de ander zegt. Zo gaf Ronny Naftaniël van het CIDI aan - na de uitslag van het europese onderzoek waaruit bleek dat 75% van de nederlanders Israel het grootste gevaar voor de wereldvrede vindt - dat er te weinig perspectief op vrede geboden wordt vanuit Israel.

an3sdej
03-12-03, 15:22
Jouw ondertekening: blind faith, religious shit, is echt op jezelf van toepassing.

:engel: :wink:

Allemaal vluchtwegen. :lekpuh:

Mouzie
03-12-03, 15:27
Geplaatst door KaFkA
???? Daarmee neem je dus blijkbaar europese joden kwalijk dat het in Israel uit de hand loopt?????

?????of joden uit europa iets kwalijk wordt genomen hangt af van de situatie in israel?????


Het is toch waanzin om europese joden het slachtoffer te laten worden van het wel en wee in Israel?


mvg,

KaFkA

Nee ik concludeer dat jij alles kunt behalve begrijpend lezen.

De groeten boyo

Al Sawt
03-12-03, 15:30
Geplaatst door an3sdej
:engel: :wink:

Allemaal vluchtwegen. :lekpuh: Tja misschien of misschien niet.

Al Sawt
03-12-03, 15:33
Geplaatst door Simon
Je moet in ieder geval altijd goed blijven luisteren naar wat de ander zegt. Zo gaf Ronny Naftaniël van het CIDI aan - na de uitslag van het europese onderzoek waaruit bleek dat 75% van de nederlanders Israel het grootste gevaar voor de wereldvrede vindt - dat er te weinig perspectief op vrede geboden wordt vanuit Israel. Naftaniel was ook de gene die in de openbaar zei; wij staan achter Israel, achter haar beleid, achter haar strijd tegen de 'terrorisme'.

Als een Moslim voorman in Nederland in dergelijke bewoordingen zich uitlaat over Hamas, dan zou de wereld te klein zijn.

Hay Jouhara
03-12-03, 15:49
Geplaatst door an3sdej
Wat veel Marokkanen/moslims witte Nederlanders kwalijk nemen na de diverse aanslagen in deze wereld door Moslims, het hen met de terroristen gelijkstellen, doen zij ook met joden.
Omdat Sharon en co een politiek bedrijven die hen niet aanstaat, kijken zij joden in de rest van de wereld daar op aan, en vertonen zij anti-joodse uitingen.
Als witte Nederlanders de relMarokkanen/criminele Marokkanen als standaard zien voor de rest van de Marokkanen, nemen zij dat die witte Nederlanders erg kwalijk.

Nu luidt het spreekwoord: 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Het is dus hoogs kwalijk en hypocriet om joden buiten Israel kwalijk te nemen dat wat de Israelische regering doet.

de daden van moslim terroristen zijn niet de verantwoordelijkheid van de moslimse gemeenschap
maar dan zul jij zeggen dat geldt ook voor de joden
en daar ligt het verschil de Israelische regerig is een democratische gekozen regering met anderen woorden het joodse volk heeft voor deze beleid gekozen niet iedereen maar toch wel de meerderheid
dan kom ik tot de conclusie dat je het de joodse volk in Israel meer verantwoordelijk kunt houden voor het beleid van joodse regering
dan de moslims wereldwijd voor aanslagen die door terroristische groeperingen worden uitgevoerd aangesproken worden

freya
03-12-03, 15:55
Geplaatst door Simon
Je moet in ieder geval altijd goed blijven luisteren naar wat de ander zegt. Zo gaf Ronny Naftaniël van het CIDI aan - na de uitslag van het europese onderzoek waaruit bleek dat 75% van de nederlanders Israel het grootste gevaar voor de wereldvrede vindt - dat er te weinig perspectief op vrede geboden wordt vanuit Israel.

Een zo'n opmerking weegt echt niet op tegen al zijn andere beweringen :moe:

jaja
03-12-03, 16:11
Geplaatst door Al Sawt
Het zou de Europese Joden sieren om afstand te nemen van de misdadige beleid van Medina Ysrael.

Maar nee, bij elke kritiek op Israel reageren ze op zeer verontwaardige schokkende en vooral psychopatische manier. En om vervolgens de gene die de lef had om Israel te bekritiseren de mond te snoeren door ze te beschuldigen van onvervalste anti-semitisme. Alsof zij zelf echte semieten zijn!

Dat je achteraf als Joodse organisatie, op je achterste poten gaan staan om aan de bel te hangen wegens de explosieve groei van 'anti-semitisme', duidt niet echt van een gezonde dosis realiteit besef. Sorry, maar dit is een verkeerde weergave van wat "joden" in Europa over Israel, het beleid van de regering Sharon en nog een heleboel andere zaken denken.
Bij jou zijn er twee opties: of je bent voor of je bent tegen. De weereld zit ook voor joden wat ingewikkelder in elkaar. De meeste joden zijn het met sommige dingen eens en met andere niet. Als je ook echt luistert hoor je dat ook.
zie bijvoorbeeld
http://ww.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1076709#post1076709

Echter, wanneer je ze aggressief benadert dan zullen ze reageren volgens het egeltjes principe. Als je ze dwingt tot een keuze voor Israel of tegen Israel zal de overgrote meerderheid voor kiezen.

Zeg tegen een moslim dat hij voor of tegen de Islam moet kiezen en hij kiest (waarschijnlijk :)) voor. Dat wil echter niet zeggen dat hij alles wat in naam van de Islam gebeurt goedkeurt. Kortom, ook voor een moslim is er veel ruimte tussen totaal voor en tegen.

Wellicht wil jij de totale afwijzing van het bestaan van Israel en een terugkeer naar 1850 ... tja ... daar zul je weinig joden voor vinden. En ik denk ook niet dat je één volk op de wereld zult vinden die aan zo'n eis zou willen voldoen - zelfs al verafschuwen ze nog zoveel van wat hun regering doet.
Wil je de steun van veel joden (en daarmee hun massieve druk op de Israelische regering) dan zul je bereid moeten zijn hen ook een reeel alternatief te bieden. Vind je dat je geen alternatief hoeft te bieden, dan moet je niet klagen dat ze niet (helemaal) jouw kant kiezen. Als je vervolgens ook op die lieden die weldegelijk kritiek hebben op de Israelische regering je woede gaat afreageren over die voornoemde regering, bestaat de kans dat een deel van die lieden vervolgens denkt dat ze bij die regering beter af zijn dan bij jou.
Als jouw "afreageren" de wetten en gebruiken van "het land" (Europa) overschrijdt dan dient daar tegen te worden opgetreden. Gebeurt dat niet, dan hebben de groepen die daar onder lijden zeer wel het recht daarover te klagen.

Ook protesters met een legitiem doel hebben zich weldegelijk aan de wetten te houden. Laat een regering toe dat men die wetten negeert krijg je alleen maar meer overtreding en wordt de samenleving als geheel daarvan het slachtoffer.

Het zou slecht met Europa gesteld zijn als het van realiteitsbesef zou getuigen als een groep zich maar moet vinden in beledigingen oplopend tot fysiek geweld ... maakt niet uit of dat nu moslims zijn of joden. Telkens wanneer dat gebeurt moet de staat ingrijpen en de daders aanpakken.


NB: Ook in Israel zijn er veel mensen die problemen hebben met het huidige beleid. Niet voor niets dat een meerderheid in de laatste opiniepeiling in principe voor de Geneve-accoorden was.

KaFkA
03-12-03, 16:17
Geplaatst door Al Sawt
Het zou de Europese Joden sieren om afstand te nemen van de misdadige beleid van Medina Ysrael.

Maar nee, bij elke kritiek op Israel reageren ze op zeer verontwaardige schokkende en vooral psychopatische manier. En om vervolgens de gene die de lef had om Israel te bekritiseren de mond te snoeren door ze te beschuldigen van onvervalste anti-semitisme. Alsof zij zelf echte semieten zijn!

Dat je achteraf als Joodse organisatie, op je achterste poten gaan staan om aan de bel te hangen wegens de explosieve groei van 'anti-semitisme', duidt niet echt van een gezonde dosis realiteit besef.


Het CIDI signaleert slechts dat het anti-semitisme toeneemt.
Doen doen ze allerminst op een psychopatische manier wat jij ervan maakt.

Dat het anti-semitisme vooral toeneemt onder moslims in europa laat zien dat ze het israelische beleid t.o.v. de palestijnen in de schoenen schuiven van de joden die in europa wonen.

Dat is toch belachelijk?

Moslims beweren vaak dat europeanen een hetze voeren tegen de islam maar in feite doen ze met de joden in europa hetzelfde.

En dat is dus hypociet.


groeten,

KaFKa

freya
03-12-03, 16:19
Geplaatst door jaja
Sorry, maar dit is een verkeerde weergave van wat "joden" in Europa over Israel, het beleid van de regering Sharon en nog een heleboel andere zaken denken.
Bij jou zijn er twee opties: of je bent voor of je bent tegen. De weereld zit ook voor joden wat ingewikkelder in elkaar. De meeste joden zijn het met sommige dingen eens en met andere niet. Als je ook echt luistert hoor je dat ook.
zie bijvoorbeeld
http://ww.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1076709#post1076709

Echter, wanneer je ze aggressief benadert dan zullen ze reageren volgens het egeltjes principe. Als je ze dwingt tot een keuze voor Israel of tegen Israel zal de overgrote meerderheid voor kiezen.

Zeg tegen een moslim dat hij voor of tegen de Islam moet kiezen en hij kiest (waarschijnlijk :)) voor. Dat wil echter niet zeggen dat hij alles wat in naam van de Islam gebeurt goedkeurt. Kortom, ook voor een moslim is er veel ruimte tussen totaal voor en tegen.

Wellicht wil jij de totale afwijzing van het bestaan van Israel en een terugkeer naar 1850 ... tja ... daar zul je weinig joden voor vinden. En ik denk ook niet dat je één volk op de wereld zult vinden die aan zo'n eis zou willen voldoen - zelfs al verafschuwen ze nog zoveel van wat hun regering doet.
Wil je de steun van veel joden (en daarmee hun massieve druk op de Israelische regering) dan zul je bereid moeten zijn hen ook een reeel alternatief te bieden. Vind je dat je geen alternatief hoeft te bieden, dan moet je niet klagen dat ze niet (helemaal) jouw kant kiezen. Als je vervolgens ook op die lieden die weldegelijk kritiek hebben op de Israelische regering je woede gaat afreageren over die voornoemde regering, bestaat de kans dat een deel van die lieden vervolgens denkt dat ze bij die regering beter af zijn dan bij jou.
Als jouw "afreageren" de wetten en gebruiken van "het land" (Europa) overschrijdt dan dient daar tegen te worden opgetreden. Gebeurt dat niet, dan hebben de groepen die daar onder lijden zeer wel het recht daarover te klagen.

Ook protesters met een legitiem doel hebben zich weldegelijk aan de wetten te houden. Laat een regering toe dat men die wetten negeert krijg je alleen maar meer overtreding en wordt de samenleving als geheel daarvan het slachtoffer.

Het zou slecht met Europa gesteld zijn als het van realiteitsbesef zou getuigen als een groep zich maar moet vinden in beledigingen oplopend tot fysiek geweld ... maakt niet uit of dat nu moslims zijn of joden. Telkens wanneer dat gebeurt moet de staat ingrijpen en de daders aanpakken.


NB: Ook in Israel zijn er veel mensen die problemen hebben met het huidige beleid. Niet voor niets dat een meerderheid in de laatste opiniepeiling in principe voor de Geneve-accoorden was.

Er is bijna niemand die terug wil naar de situatie van 1850

Tegen een exclusief joodse staat zijn wil niet zeggen dat je vindt dat alle joden weer uit het gebied moeten vertrekken.
Zelfs de meest radicale anti-zionistische groep in Nederland, de AEL, vindt dat niet.

Maar hoeveel joden zijn er denk jij in Nederland te vinden die tegen het exclusief joodse karakter van Israel zijn?

an3sdej
03-12-03, 16:24
en daar ligt het verschil de Israelische regerig is een democratische gekozen regering met anderen woorden het joodse volk heeft voor deze beleid gekozen niet iedereen maar toch wel de meerderheid

Hé Hay,

Hebben de west Europese joden gekozen voor Sharon? :lekpuh:

KaFkA
03-12-03, 16:24
Geplaatst door Mouzie
Nee ik concludeer dat jij alles kunt behalve begrijpend lezen.

De groeten boyo


Ik begrijp doorgaans heel goed wat ik lees.

Maar begrijp ik het dan goed dat jij het met me eens bent dat
joden die wonen in europa niet de dupe mogen worden van het beleid
wat israel voert in haar land?

Ik dacht nl. dat je wat anders suggereerde.

Mijn excuses als ik je verkeerd begrepen heb dan.


mvg.

KaFkA

Hay Jouhara
03-12-03, 16:33
Geplaatst door an3sdej
Hé Hay,

Hebben de west Europese joden gekozen voor Sharon? :lekpuh:

neeee hebben de Europese moslims die terroristen op pad gestuurd

jaja
03-12-03, 18:11
Geplaatst door freya
Er is bijna niemand die terug wil naar de situatie van 1850

Tegen een exclusief joodse staat zijn wil niet zeggen dat je vindt dat alle joden weer uit het gebied moeten vertrekken.
Zelfs de meest radicale anti-zionistische groep in Nederland, de AEL, vindt dat niet.

Maar hoeveel joden zijn er denk jij in Nederland te vinden die tegen het exclusief joodse karakter van Israel zijn? hangt er van af wat jij "exclusief joods" noemt.
De huidige toestand - met weldeglijk ook niet-joden in Israel wordt door iedereen denk ik wel geaccepteerd. Toename met een deel - zoals afgesproken in de Geneve-accoorden ... vast ook wel een meerderheid ... grenzen open en zeker weten dat de staat in meerderheid niet-joods wordt ... waarschijnlijk de overgrote meerderheid tegen.... en ik verwijt het de joden niet ... gegeven hun geschiedenis .. slechte ervaringen als minderheid samen met een andere meerderheid, waar dan ook ....

jaja
03-12-03, 18:11
Geplaatst door freya
Er is bijna niemand die terug wil naar de situatie van 1850

Tegen een exclusief joodse staat zijn wil niet zeggen dat je vindt dat alle joden weer uit het gebied moeten vertrekken.
Zelfs de meest radicale anti-zionistische groep in Nederland, de AEL, vindt dat niet.

Maar hoeveel joden zijn er denk jij in Nederland te vinden die tegen het exclusief joodse karakter van Israel zijn? ik zie alles dubbel ...?????

taouanza
03-12-03, 18:16
Geplaatst door an3sdej
Wat veel Marokkanen/moslims witte Nederlanders kwalijk nemen na de diverse aanslagen in deze wereld door Moslims, het hen met de terroristen gelijkstellen, doen zij ook met joden.
Omdat Sharon en co een politiek bedrijven die hen niet aanstaat, kijken zij joden in de rest van de wereld daar op aan, en vertonen zij anti-joodse uitingen.
Als witte Nederlanders de relMarokkanen/criminele Marokkanen als standaard zien voor de rest van de Marokkanen, nemen zij dat die witte Nederlanders erg kwalijk.

Nu luidt het spreekwoord: 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Het is dus hoogs kwalijk en hypocriet om joden buiten Israel kwalijk te nemen dat wat de Israelische regering doet.


Lees maar nog een keer wat je schrijft.

an3sdej
03-12-03, 18:20
Lees maar nog een keer wat je schrijft.

Ja en? :confused:

KaFkA
03-12-03, 18:23
Geplaatst door taouanza
Lees maar nog een keer wat je schrijft.


Begreep jij het niet na 1 X dan?

Ik heb het gelezen en hij heeft gelijk.


mvg,

KaFkA

freya
03-12-03, 18:33
Geplaatst door jaja
hangt er van af wat jij "exclusief joods" noemt.
De huidige toestand - met weldeglijk ook niet-joden in Israel wordt door iedereen denk ik wel geaccepteerd. Toename met een deel - zoals afgesproken in de Geneve-accoorden ... vast ook wel een meerderheid ... grenzen open en zeker weten dat de staat in meerderheid niet-joods wordt ... waarschijnlijk de overgrote meerderheid tegen.... en ik verwijt het de joden niet ... gegeven hun geschiedenis .. slechte ervaringen als minderheid samen met een andere meerderheid, waar dan ook ....

Met exclusief joods bedoel ik idd met alle mogelijke middelen ervoor zorgen dat er een joodse meerderheid zal zijn.

Exclusief joods is ook de grensen openstellen voor iedereen ter wereld met joods bloed.

Welk percentage van de Nederlandse joden is daar tegen schat jij?

taouanza
03-12-03, 18:36
Geplaatst door an3sdej
Ja en? :confused:


Het slaat nergens op.:moe:

De vergelijking de verhouding maar ja als het om moslims gaat hoef je niet na te denken maar gewoon te blaten.:moe:

En je bent er zeker erg trots op dat je gelijk krijgt van kakka.:rolleyes:

Hay Jouhara
03-12-03, 18:36
Geplaatst door KaFkA
Begreep jij het niet na 1 X dan?

Ik heb het gelezen en hij heeft gelijk.


mvg,

KaFkA

nee hij heeft geen gelijk want die twee dingen kun je niet vergelijken met elkaar
want ik weet het toch wel zeker dat er meer joden zijn in vergelijking met moslims die deze bepaalde zaken steunen

en kom dan niet aanzetten met een paar ventje's die gaan lopen feesten als er weer iets gebeurt

an3sdej
03-12-03, 19:04
nee hij heeft geen gelijk want die twee dingen kun je niet vergelijken met elkaar

:vingers:

taouanza
03-12-03, 19:07
Geplaatst door an3sdej
:vingers:


Wat een scherpe argument zeg!

an3sdej
03-12-03, 19:29
Ik kon niet gelijkwaardiger reageren aan dat van hem :blowen:

ronald
03-12-03, 19:43
Geplaatst door Simon
Ik dacht dat ik dat al aangegeven heb. N.l. zorgen dat er perspectief geboden wordt op een vreedzame oplossing van het al zo lang slepende midden oosten conflict. Sjaron die direct het akkoord van Genève afkeurt zonder daar een behoorlijke toelichting bij te geven is bijvoorbeeld geen stimulans. Sjaron die zelfs Powell kwalijk neemt dat hij de stap neemt om de ontwerpers van dat plan te ontvangen is geen stimulans.

Verder geeft het rapport toch juist aan dat het anti-semitisme gekoppeld is aan de politieke situatie. En aan een politieke situatie kan je wat doen. Ik vind het daarom heel vreemd dat alleen de conclusie getrokken wordt dat de Europese leiders wat moeten doen.

Simon

Ik vind dat je op een heel verkeerde spoor zit.
Als jouw neef bij de bomaanslag op Bali gedood zou zijn, dan ga jij toch ook niet hier bij moskeeën bommen plaatsen?
Waar hebben anti-semitische uitingen in Europa met de politiek in Israël te maken? Daarom spreekt Israël zich tegen de Europese leiders uit. Het wordt zie ik je reactie maar al te snel een gemeengoed, te mogen denken dat de link Israël-Joden in Europa zo maar gelegd mag worden. Het is juist een verantwoordelijkheid van Europese leiders dat in toom te houden. Dit heeft niets met pro-Israëlhouding te maken.; want daar zijn de leiders te veel bang voor om maar niet geassocieerd te worden met "zionistische handlangers". Waar is hier het zuiver denken? Men laat zich haar politiek bepalen dor uiteindelijk terroristen. En dan bedoel ik niet de politiek t.a.v. Israël maar hun anti-semitisme politiek. Dáár spreekt Israël zich over uit. Het is moeilijk de zaken te scheiden want terroristen uiteindelijk scheppen een ontzettend grote wanorde die niets, totaal niets van doen heeft met een zekere anarchisme.

taouanza
03-12-03, 19:47
Geplaatst door ronald
Ik vind dat je op een heel verkeerde spoor zit.
Als jouw neef bij de bomaanslag op Bali gedood zou zijn, dan ga jij toch ook niet hier bij moskeeën bommen plaatsen?
Waar hebben anti-semitische uitingen in Europa met de politiek in Israël te maken? Daarom spreekt Israël zich tegen de Europese lleiders uit. Het wordt zie ik je reactie maar asl ter snel een gemeengoed te mogen denken dat de link Israël-Joden in Europa zo maar gelegd mag worden. Het is juist een verantwoordelijkheid van Europese leiders dat in toom te houden. Dit heeft niets met pro-Israëlhouding te maken.; want daar zijn de leiders te veel bang voor om maar niet geassocieerd te worden met "zionistische handlangers". Waar is hier het zuiver denken? Men laat zich haar poliutiek bepalen dor uiteindelijk terroristen. En dan bedoel ik niet de politiek t.a.v. Israël maar hunm anti-semitisme politiek. Dáár spreekt Israël zich over uit. Het is moeilijk de zaken te scheiden want terroristen uiteindelijk scheppen een ontzettend grote wanorde die niets, totaal niets van doen heeft met een zekere anarchisme.

blablablageloofjehetzelfbla

ronald
03-12-03, 19:51
Geplaatst door Mouzie
Ik ben het volledig met Simon eens daar je uit het onderzoek duidelijk kunt halen dat antisemitisme is toegenomen sinds het conflict tussen de joden en Palestina is geescaleerd tot een 2e Intifadah.

Dit is niet mijn mening maar dit haal ik uit het onderzoek:

De onderzoekers constateren in het rapport een duidelijke toename van antisemitische uitingen in Europa sinds de escalatie van het Israëlisch-Palestijnse conflict in 2000, met een hoogtepunt in het vroege voorjaar van 2002. Volgens hen bestaat er een duidelijk verband tussen beide en neemt het Europese antisemitisme toe als Israël met zijn optreden kritiek over zijn beleid afroept.

Ik keur alle vormen van haat en ook antisemitisme ten strengste af! Ik heb zelf wel altijd geleerd dat "voorkomen is beter dan genezen".

Daar waar uit het onderzoek is gebleken dat de politieke weg die Sharon en consorten is ingeslagen bij de mensen antisemtische gevoelens naar voren haalt, kun je zeker ook die mensen beschuldigen aan het bijdragen van deze toenemende antisemitische gevoelens in Europa.

Wellicht kun je je ook nog het onderzoek, van de EU of EC over gevaarlijke landen, herinneren wat onlangs is gehouden in de gehele EU. Daar kwam Israel niet echt "ongeschonden uit de strijd", als je begrijpt wat ik bedoel.

Problemen moet je bij de roots aanpakken EN bij de "bladeren".


Hoe bedoel je : "voorkomen is beter dan genezen."?
Moet Israël haar landspolitiek afstemmen over wat er eventuel met Joden in Europa mocht gebeuren?? Dit is toch 100% toegeven aan wat terroristen bepalen? Ook al zecht en concludeert het rapport het, dat wil nog niet zeggen dat je de politiek maar gaat aanpassen aan wat een stelletje geweldadigers willen zoals het moet geschieden. Ik denk dat een heel groot aantal mensen Israel als groot gevaar zien omdat hier heel veel mensen bang zijn voor terroristische aanslagen dicht bij huis. Dus niet Israël, maar de reacties op Israels politie dáár is men bang voor. Dus alweer geeft een groot deel van de bevolking hier toe aan terroristen: laten we ze alsjeblieft zoet houden. Alsof je een vervelend kind overlaadt met cadeautjes.

ronald
03-12-03, 19:55
Geplaatst door freya
En waar heb ik dat gezegd?

Als je niet met een duidelijke tekst van mij komt, dan eis ik excuses voor deze valse beschuldiging :moe:

Je bent zeker je antwooorden op het speeltuingebeuren allang vergeten? Het was allemaal niet zo erg....die (weinige) Joden moeten niet zo overdrijven....stenen gooien en pesten was ook niet erg...jouw zoon wordt ook gepest so what?...Toen ik concludeerde dat dat allemaal wél erg was vroeg ik je of het misschien zo moet zijn dat er eerst doden zouden moeten vallen. Synisch net voor alle aanslagen in Istanboel en Parijs. Opeens zweeg je......Wie zwijgt stemt toe.

ronald
03-12-03, 20:00
Geplaatst door freya
heb alleen even het hoofdstuk dat over Nederland gaat gelezen.

Meest opvallend daarin is dat het feit dat Gretta een Palestijnse vlag heeft buitengehangen ook wordt genoemd.





Zoals het hier staat lijkt het erop dat solidariteit met de Palestijnen ook al anti-semitisch is, dus neem ik dat hele raport niet meer serieus.


Nee, ben je allang weer vergeten wat Gretta tegen haar buren heeft gezegd? Waarschijnlijk weer halve berichten gelezen.

taouanza
03-12-03, 20:00
Geplaatst door ronald
Hoe bedoel je : "voorkomen is beter dan genezen."?
Moet Israël haar landspolitiek afstemmen over wat er eventuel met Joden in Europa mocht gebeuren?? Dit is toch 100% toegeven aan wat terroristen bepalen? Ook al zecht en concludeert het rapport het, dat wil nog niet zeggen dat je de politiek maar gaat aanpassen aan wat een stelletje geweldadigers willen zoals het moet geschieden. Ik denk dat een heel groot aantal mensen Israel als groot gevaar zien omdat hier heel veel mensen bang zijn voor terroristische aanslagen dicht bij huis. Dus niet Israël, maar de reacties op Israels politie dáár is men bang voor. Dus alweer geeft een groot deel van de bevolking hier toe aan terroristen: laten we ze alsjeblieft zoet houden. Alsof je een vervelend kind overlaadt met cadeautjes.



Nee je moet Israel zijn zin geven, al weten ze zelf niet wat ze willen.
Kijk discussieren met jou heeft geen zin.Jij hebt voor jezelf bepaald dat Israel niks verkeerds doet en alles gerechtvaard is.Palestijns verzet zijn terroristen en zijn bijvoorbaat slecht. Dit is geen Disneyfilm maar de werkelijkheid en dan kloppen jouw zwart-wit bekrompen gedachtenkronkels niet. Als jij nou gewoon begint met Palestijnen geen terroristen te noemen he.Je moet ophouden met te denken dat jij mag bepalen wie recht heeft op leven en wie niet.

an3sdej
03-12-03, 20:02
Als jouw neef bij de bomaanslag op Bali gedood zou zijn, dan ga jij toch ook niet hier bij moskeeën bommen plaatsen?
Waar hebben anti-semitische uitingen in Europa met de politiek in Israël te maken? Daarom spreekt Israël zich tegen de Europese lleiders uit. Het wordt zie ik je reactie maar asl ter snel een gemeengoed te mogen denken dat de link Israël-Joden in Europa zo maar gelegd mag worden.

Taouanza, waarom is dit blahblah? Hoe langer hoe meer merk ik hoe dominant men vanuit islamitische kant hier wil akteren in west Europa.
Met mijn hele zijn zal ik me blijven verzetten tegen een dominante religie, in dit geval de islam, de 'iman gedachte', en het steeds erger wordende groepsdenken.

ronald
03-12-03, 20:38
Geplaatst door taouanza
Nee je moet Israel zijn zin geven, al weten ze zelf niet wat ze willen.
Kijk discussieren met jou heeft geen zin.Jij hebt voor jezelf bepaald dat Israel niks verkeerds doet en alles gerechtvaard is.Palestijns verzet zijn terroristen en zijn bijvoorbaat slecht. Dit is geen Disneyfilm maar de werkelijkheid en dan kloppen jouw zwart-wit bekrompen gedachtenkronkels niet. Als jij nou gewoon begint met Palestijnen geen terroristen te noemen he.Je moet ophouden met te denken dat jij mag bepalen wie recht heeft op leven en wie niet.


Israël is een zelfstandig land en bepaalt zelf wat haar politiek is. Haar regering en er een gekozen door het volk en dat blijft voor buitenlanders onaantastbaar. Als jet het niet mee eens bent dan moet je daar maar tegen protesteren. Het zal echter weinig uithalen opdat de bevolking wel zelf uit maakt wat goed voor ze is.
Dat Israël niet schijn te weten wat het wil meen ik ook al te hebben uitgelegd. Terrorisme schept wanorden. Het beleid wordt op vele fronten dan natuurlijk wel á la moment aangepast, verscherpt, gerekt, .....
Ik hewb nergens gezegd dat Palestijnen terroristen zijn. Ik spreek wel over terroristische Palestijnen; of mag dat ook al niet. Er bestaan vele soorten van verzet en we moeten nu eindelijk eens af om terrorisme "verzet" te noemen maar gewoon terrorisme in de juiste betekenis van het woord: stelselmatig schrikaanjagend angst veroorzaken en met geweld beheersen. Wil je werkelijk de relatie van Arabieren en Joden en Christenen in Israël bestuderen, dan moet je dat doen van begin jaren '60. Pas met díe conclusies kun je met Israël hun minderhedenbeleid bekijken. Vanaf '67 heerst er een oorlogssituatie.

Simon
03-12-03, 20:44
Geplaatst door ronald
Israël is een zelfstandig land

Laten de Israeliers daar dan eens gaan wonen. Zou een hoop oplossen.

taouanza
03-12-03, 20:58
Geplaatst door ronald
Israël is een zelfstandig land en bepaalt zelf wat haar politiek is. Haar regering en er een gekozen door het volk en dat blijft voor buitenlanders onaantastbaar. Als jet het niet mee eens bent dan moet je daar maar tegen protesteren. Het zal echter weinig uithalen opdat de bevolking wel zelf uit maakt wat goed voor ze is.
Dat Israël niet schijn te weten wat het wil meen ik ook al te hebben uitgelegd. Terrorisme schept wanorden. Het beleid wordt op vele fronten dan natuurlijk wel á la moment aangepast, verscherpt, gerekt, .....
Ik hewb nergens gezegd dat Palestijnen terroristen zijn. Ik spreek wel over terroristische Palestijnen; of mag dat ook al niet. Er bestaan vele soorten van verzet en we moeten nu eindelijk eens af om terrorisme "verzet" te noemen maar gewoon terrorisme in de juiste betekenis van het woord: stelselmatig schrikaanjagend angst veroorzaken en met geweld beheersen. Wil je werkelijk de relatie van Arabieren en Joden en Christenen in Israël bestuderen, dan moet je dat doen van begin jaren '60. Pas met díe conclusies kun je met Israël hun minderhedenbeleid bekijken. Vanaf '67 heerst er een oorlogssituatie.


Aha dus als je een zelfstandig staat ben mag je terroriseren.Ja heel logisch.:moe:
Ik ben nu helemaal overtuigd. :fpetaf:

ronald
03-12-03, 21:03
Geplaatst door taouanza
Aha dus als je een zelfstandig staat ben mag je terroriseren.Ja heel logisch.:moe:
Ik ben nu helemaal overtuigd. :fpetaf:


Fout. Israël is geen terroristische staat. Het is een door de bevolking gekozen staat dat reageert op wanorde scheppende terroristische organisaties. Je draat het één en ander om.Ik weet waar je naar toe wilt.
Dat ze daarbij geweld toe gebruiken met hun reacties daarop, in heel goed te begrijpen. Dit zijn geen terroristische daden. Zíj, de terroristen zijn allang uitgesproken.

Hay Jouhara
03-12-03, 21:07
Geplaatst door an3sdej
:vingers:

ja ik weet het de waarheid doet pijn :fuckit2: je weet wel waar deze thuis hoort

taouanza
03-12-03, 21:33
Geplaatst door ronald
Fout. Israël is geen terroristische staat. Het is een door de bevolking gekozen staat dat reageert op wanorde scheppende terroristische organisaties. Je draat het één en ander om.Ik weet waar je naar toe wilt.
Dat ze daarbij geweld toe gebruiken met hun reacties daarop, in heel goed te begrijpen. Dit zijn geen terroristische daden. Zíj, de terroristen zijn allang uitgesproken.


Voor wie is het te begrijpen?
Dus democratisch terreur is goed terreur.
Goh je hebt van die rare mensen die vinden dat alle vormen van geweld verkeerd zijn.:moe:

freya
03-12-03, 22:10
Geplaatst door ronald
Je bent zeker je antwooorden op het speeltuingebeuren allang vergeten? Het was allemaal niet zo erg....die (weinige) Joden moeten niet zo overdrijven....stenen gooien en pesten was ook niet erg...jouw zoon wordt ook gepest so what?...Toen ik concludeerde dat dat allemaal wél erg was vroeg ik je of het misschien zo moet zijn dat er eerst doden zouden moeten vallen. Synisch net voor alle aanslagen in Istanboel en Parijs. Opeens zweeg je......Wie zwijgt stemt toe.

Ach ach dat prachtige steeds verder aangedikte speelplein-vehaaltje van jou.
Daar heb ik niet meer op gereageerd omdat het te kinderachtig voor woorden was hoe je daar het verhaal steeds mooier maakte naarmate mijn vragen kritischer werden.

En dan presenteer je je eigen conclussie hier als feit

Zegt veel over jouw integriteit :moe:

freya
03-12-03, 22:14
Geplaatst door ronald

terrorisme in de juiste betekenis van het woord: stelselmatig schrikaanjagend angst veroorzaken en met geweld beheersen.

Prachtige omschrijving van waar Israel in de bezette gebieden mee bezig is


Wil je werkelijk de relatie van Arabieren en Joden en Christenen in Israël bestuderen, dan moet je dat doen van begin jaren '60. Pas met díe conclusies kun je met Israël hun minderhedenbeleid bekijken. Vanaf '67 heerst er een oorlogssituatie.

Bullshit!

Niks oorlog, ordinaire bezetting met als uiteindelijk doel annexatie.
En niemand die een vinger uitsteekt om dat te voorkomen :moe:

freya
03-12-03, 22:21
Geplaatst door ronald
Fout. Israël is geen terroristische staat. Het is een door de bevolking gekozen staat dat reageert op wanorde scheppende terroristische organisaties. Je draat het één en ander om.Ik weet waar je naar toe wilt.
Dat ze daarbij geweld toe gebruiken met hun reacties daarop, in heel goed te begrijpen. Dit zijn geen terroristische daden. Zíj, de terroristen zijn allang uitgesproken.

Ja natuurlijk, de Palestijnen hebben Israel bezet sinds 1967, dat ik dat nou nooit begrepen heb. :kotsen2:


Elke Palestijnse aanslag heeft een directe aanleiding door Israel verzorgd.

Stop de bezetting, stop de onderdrukking, stop de discriminatie, onmantel de nederzettingen, erken de rechten van de vluchtelingen en help de Palestijnen met de opbouw van een levensvatbare staat, liefst met de joden samen in 1 staat waar iedereen gelijk is.

De oplossing van het probleem is in handen van de staat met het machtigste leger van de hele regio en wijde omgeving.

ronald
03-12-03, 22:31
Geplaatst door freya
Prachtige omschrijving van waar Israel in de bezette gebieden mee bezig is



Bullshit!

Niks oorlog, ordinaire bezetting met als uiteindelijk doel annexatie.
En niemand die een vinger uitsteekt om dat te voorkomen :moe:

Alweer moet ik je wijzen op je een tekort aan kennis van de historie van het MO.
De gehele geweldspiraal is gaan lopen na de oorlog van 1967. Sindsdien ia er geen vrede gesloten dus spreken we over een oorlogssituatie. Jij kunt Israëls aanwezigheid in de Westbank niet appart zien van de oorlog gestart door diverse arabische staten. Achteraf kun je in ieder geval stellen dat Israël niet om deze oorlog zou hebben gevraagd om maar allleen in die gebieden te zitten en met allerlei problemen te zitten. De situatie is na verloop van tijd in ieder geval zo ingewikkeld geworden, door het maar af te doen dat Israël alles "zo maar" moet afstaan en dan zouden alle wereldproblemen opgelost zijn.

Je conclussie is juist. Dat, bezetting, dat voorkomt niemand. Je kunt het hoog uit die arabische staten kwalijk nemen dat zij hun macht in 1967 hebben overschat en dat daardoor juist Israël in het vacuüm is komen te zitten. Een oplossing daarvoor vinden is wat moeilijker dan dat jij je voorstelt.

ronald
03-12-03, 22:34
Geplaatst door freya
Ach ach dat prachtige steeds verder aangedikte speelplein-vehaaltje van jou.
Daar heb ik niet meer op gereageerd omdat het te kinderachtig voor woorden was hoe je daar het verhaal steeds mooier maakte naarmate mijn vragen kritischer werden.

En dan presenteer je je eigen conclussie hier als feit

Zegt veel over jouw integriteit :moe:


...en over jouw mate van waardering wat kinderachtig is.

ronald
03-12-03, 22:41
Geplaatst door taouanza
Voor wie is het te begrijpen?
Dus democratisch terreur is goed terreur.
Goh je hebt van die rare mensen die vinden dat alle vormen van geweld verkeerd zijn.:moe:


Je begrip van het woord terreur is twijfelachtig.

Ja, zonder democratisch terreur zou er nu nog b.v. afslachtingen plaats vinden in voormalig Yougoslavië, massamoorden en zuiveringen door een Sadam of .... in Afganistan.

freya
03-12-03, 22:44
Geplaatst door ronald
Alweer moet ik je wijzen op je een tekort aan kennis van de historie van het MO.
De gehele geweldspiraal is gaan lopen na de oorlog van 1967. Sindsdien ia er geen vrede gesloten dus spreken we over een oorlogssituatie.

Volgens mij is Israel alleen nog in oorlog met Syrie.
En dat is al jarenlang een wapenstilstand.

Ondertussen heeft zelfs de PLO het bestaansrecht van Israel erkend.

De geweldsspiraal is begonnen in de jaren 20 van de vorige eeuw.


Achteraf kun je in ieder geval stellen dat Israël niet om deze oorlog zou hebben gevraagd om maar allleen in die gebieden te zitten en met allerlei problemen te zitten. De situatie is na verloop van tijd in ieder geval zo ingewikkeld geworden, door het maar af te doen dat Israël alles "zo maar" moet afstaan en dan zouden alle wereldproblemen opgelost zijn.

Als Israel van de problemen af zou willen dan hadden ze zich al lang teruggetrokken en niet al die illegale nederzettingen gebouwd.
Maar het is nog steeds bon ton daar om niet van bezette gebieden te spreken maar over omstreden gebieden, wat wel aangeeft wat de eigenlijke plannen zijn.

ronald
03-12-03, 23:00
Geplaatst door freya
Volgens mij is Israel alleen nog in oorlog met Syrie.
En dat is al jarenlang een wapenstilstand.

Ondertussen heeft zelfs de PLO het bestaansrecht van Israel erkend.

De geweldsspiraal is begonnen in de jaren 20 van de vorige eeuw.



Als Israel van de problemen af zou willen dan hadden ze zich al lang teruggetrokken en niet al die illegale nederzettingen gebouwd.
Maar het is nog steeds bon ton daar om niet van bezette gebieden te spreken maar over omstreden gebieden, wat wel aangeeft wat de eigenlijke plannen zijn.


Israël heeft alleen een vredesverdag, wat dat dan ook moge inhouden, gesloten met Egypte en Jordanië. Alle andere landen niet. Sterker nog, als Israëlische burger mag je er niet eens komen.
Arafat onder druk van Amerika sprak met Israël. Andersom ook. Het bezwaar vanuit Israël was gebaseerd op het Handvest van de PLO dat het bestaansrecht van Israël niet accepteert maar over een Palestina spreekt dat een integrerend deel van het grote Arabische geboorteland is.
Inmiddels is de PLO de meest gematigde militante tegenstanders waar Israël mee heeft te maken.
De geweldspiraal vanaf de jaren '20 was in principe in '48 door de VN opgelost. Na '49 tot '67 was er een betrekkelijke rust.

Nogmaals jouw Nederlandse of Mederlands-Marokkaanse oplossingen van het conflict is te simpel en te smal gedacht.

freya
03-12-03, 23:16
Geplaatst door ronald
Israël heeft alleen een vredesverdag, wat dat dan ook moge inhouden, gesloten met Egypte en Jordanië. Alle andere landen niet.

En met welke alle andere landen was Israel dan nog meer in oorlog?

Met Irak oficieel, maar daar hadden ze vooral hun handen vol met hun directe buren.

En verder?


Na '49 tot '67 was er een betrekkelijke rust.

tuurlijk, laten we de hele suezcrisis maar even vergeten :)


Nogmaals jouw Nederlandse of Mederlands-Marokkaanse oplossingen van het conflict is te simpel en te smal gedacht.

Jouw hele opvatting over het probleem is te simpel en te eenzijdig gedacht :moe:

Al Sawt
03-12-03, 23:25
Geplaatst door ronald
Fout. Israël is geen terroristische staat. Het is een door de bevolking gekozen staat dat reageert op wanorde scheppende terroristische organisaties. Je draat het één en ander om.Ik weet waar je naar toe wilt.
Dat ze daarbij geweld toe gebruiken met hun reacties daarop, in heel goed te begrijpen. Dit zijn geen terroristische daden. Zíj, de terroristen zijn allang uitgesproken. Israel is een misdadige natie die iemand anders land gestolen heeft en daar op basis van mythes van 2000jaar terug een racistische bezettingsbeleid voert.

De bevrijdingsorganisaties reageren onder de druk van de Palestijnse bevolking op een onderdrukking scheppende entiteit.

kortom een schurkenstaat.


Een vraagje Ronald. Je brengt constant in je replieks de democratische gehalte van Israel naar voren. Daarom vraag ik me af, of je geen voorstander was de van voormalige apartheids staat Z-Afrika?

Al Sawt
03-12-03, 23:32
Ronald, de geweldspiraal begon al tijdens de aankomst van de eerste migratie stromen van de Joden naar de beloo.. ik bedoel de beroofde land.

De Zionisten begonnen toen op een geweldadige manier hun lebensraumte te creeeren aan de hand van etnische schoonmaak.

Als we de Joodse claim op bijbelse gronden gaan nemen, dan kunnen we stellen dat ze al 2000 jaar in een oorlogsituatie verkeren.
Wat wel kan kloppen, als je kijkt wat ze allemaal in Europa te verduren hebben gehad.

Trouwens leer geschiedenis. Israel was de oorlog van 1967 begonnen!

ronald
03-12-03, 23:37
Geplaatst door freya
En met welke alle andere landen was Israel dan nog meer in oorlog?

Met Irak oficieel, maar daar hadden ze vooral hun handen vol met hun directe buren.

En verder?


tuurlijk, laten we de hele suezcrisis maar even vergeten :)



Jouw hele opvatting over het probleem is te simpel en te eenzijdig gedacht :moe:

Hoezo? Weet je niet wie er allemaal de oorlog heeft verklaard en gesteund? Zat jeook op zo'n school waar geen geschiedenisles gegeven kon worden?

ronald
03-12-03, 23:43
Geplaatst door Al Sawt
Israel is een misdadige natie die iemand anders land gestolen heeft en daar op basis van mythes van 2000jaar terug een racistische bezettingsbeleid voert.

De bevrijdingsorganisaties reageren onder de druk van de Palestijnse bevolking op een onderdrukking scheppende entiteit.

kortom een schurkenstaat.


Een vraagje Ronald. Je brengt constant in je replieks de democratische gehalte van Israel naar voren. Daarom vraag ik me af, of je geen voorstander was de van voormalige apartheids staat Z-Afrika?



Pas op. Als je over Mythes spreek, dan is de door jou de hele Islam ook zo een mythe.

Israël is een straat als elk ander alleen met een speciaal probleem: het MO probleem. Haar gedeeltelijke "gesprekspartners" zij terroristische organisaties die het terrorisme over hun eigen mensen niet schuwen. In zoverre kun dje dus wel spreken over een schurken"staat" want zij terroriseren ook hun eigen mensen.

Ik adviseer je je meer te verdiepen in de geschiedenis en structuur van Zuid-Afrika en te kort door de bochte opmerkingen beter af te wegen.

freya
03-12-03, 23:43
Geplaatst door ronald
Hoezo? Weet je niet wie er allemaal de oorlog heeft verklaard en gesteund? Zat jeook op zo'n school waar geen geschiedenisles gegeven kon worden?

Zit toch niet zo te draaien

ronald
03-12-03, 23:50
Geplaatst door Al Sawt
Ronald, de geweldspiraal begon al tijdens de aankomst van de eerste migratie stromen van de Joden naar de beloo.. ik bedoel de beroofde land.

De Zionisten begonnen toen op een geweldadige manier hun lebensraumte te creeeren aan de hand van etnische schoonmaak.

Als we de Joodse claim op bijbelse gronden gaan nemen, dan kunnen we stellen dat ze al 2000 jaar in een oorlogsituatie verkeren.
Wat wel kan kloppen, als je kijkt wat ze allemaal in Europa te verduren hebben gehad.

Trouwens leer geschiedenis. Israel was de oorlog van 1967 begonnen!


In Israël hebben altijd Joden gewoond. Immigratie van Joden was er 2000 jaar lang. Als je bedoelt dat er in de 19de eeuw grotere groepen kwamen dan was dat in instantie in overleg. Of dacht je dat die Turkse heersers zo achterlijk waren? Ik zou het niet 2000 jaar oorlogssituatie willen noemen maar zoals het is, 2000 jaar ballingschap.

Als je spreekt over ethnische zuiveringen dan kan ik je alleen verwijten van populair taalgebruik. Een schande aan de doden in Ruanda, Koerden in Irak, Palestijnen in Jordanië en b.v. Christenen in Libanon.

Wat betreft 1967: Sla eens Westerse bronnen erop na. Die Arabische heb ik al gedaan. Nu jij.

ronald
03-12-03, 23:56
Geplaatst door freya
Zit toch niet zo te draaien

Nee, helemaal niet. Ik vind dit dus te erg voor woorden. Heb je zo'n grote hiaten in je kennis, en dan zeg jij even wat er gedaan moet worden.
Ik hoop niet dat jij later je medisch specialist gaat zeggen wat hij moet doen. Nogmaals: laat je emoties niet je interlect vertroebelen. En wees zeker niet zo hautain dat je jezelf in staat acht dé oplossing te kunnen aangeven.

freya
04-12-03, 00:04
Geplaatst door ronald
Nee, helemaal niet. Ik vind dit dus te erg voor woorden. Heb je zo'n grote hiaten in je kennis, en dan zeg jij even wat er gedaan moet worden.
Ik hoop niet dat jij later je medisch specialist gaat zeggen wat hij moet doen. Nogmaals: laat je emoties niet je interlect vertroebelen. En wees zeker niet zo hautain dat je jezelf in staat acht dé oplossing te kunnen aangeven.

Over hiaten in kennis gesproken :moe: hoor wie het zegt!

Wat weet jij toch een hoog nivo in discussies te bewaren :)



Zodra je klem zit ga je op de persoon spelen of zitten dramatiseren.

En als ik dan geen zin meer heb om zo verder te discussieren, dan meen je ook nog te kunnen concluderen dat ik je gelijk geef :mad:

Al Sawt
04-12-03, 00:46
Geplaatst door ronald
In Israël hebben altijd Joden gewoond. Immigratie van Joden was er 2000 jaar lang. Als je bedoelt dat er in de 19de eeuw grotere groepen kwamen dan was dat in instantie in overleg. Of dacht je dat die Turkse heersers zo achterlijk waren? Ik zou het niet 2000 jaar oorlogssituatie willen noemen maar zoals het is, 2000 jaar ballingschap. Inderdaad hebben in Palestina altijd Joden gewoond. Dat waren Sefaridische joden en geen joden uit Europa, Rusland, Ethiopie, Z-Amerika of uit welke uithoek. Dus de sefarieden, hadden net als Arabische moslims en Christenen net zo veel recht om zich daar te vestigen. Trouwens ik doel op de grote migratie stromingen ten tijde van de Britse bezetting.

Ronald, kun jij mij een goeie reden geven waarom een afstammeling van Joodse Filistijn na 2000 jaar het historische recht heeft om naar Palestina te gaan? Klinkt net zo belachelijk als de troep in Mein Kampf.



Geplaatst door ronald
Als je spreekt over ethnische zuiveringen dan kan ik je alleen verwijten van populair taalgebruik. Ik kan jou verwijten van geschiedenis vervalsing.


Geplaatst door ronald
Een schande aan de doden in Ruanda, Koerden in Irak, Palestijnen in Jordanië en b.v. Christenen in Libanon. Wat betreft de doden van Ruanda daar zat je wel dicht bij. Maar de Koerden in Irak, vormden altijd een integrale onderdeel van de Arabische wereld. Alleen omdat ze in opstand waren gekomen tegen de tiranieke regime van SH, betekent niet dat ze ook slachtoffer waren van etnische zuiveringen. De Jordaanse Palestijnen zijn integenstelling tot hun broeders in Palestina
beter af. O ja wat betreft de Christenen in Lebanon, ze leven in hegemonie met hun moslimbroeders, ondanks Israelische pogingen om daar een Christelijke staat te creeeren.


Geplaatst door ronald
Wat betreft 1967: Sla eens Westerse bronnen erop na. Die Arabische heb ik al gedaan. Nu jij. Ronald, Israel is de oorlog van 1967 begonnen. Als jou WESTERSE bronnen iets anders beweren, is het niet verwondelijk. Aangezien je in terugkeer van Joden gelooft. En dat nog uit macabre redenen.

freya
04-12-03, 09:18
Geplaatst door freya
:moe:

Dat geeft wel weer aan hoe ruim de term antisemitisme is toegepast.

ik wordt zo moe van dat gezeik

Zelfs Ronnie is het met me eens :maf:


'Geheim' rapport toch op internet
Van onze verslaggeefster Janny Groen


AMSTERDAM - Het Europees Joods Congres (EJC) heeft maandag een rapport over antisemitisme in de Europese Unie, dat het Europese antiracismebureau (EUMC) in Wenen weigerde vrij te geven, op internet gezet. Het rapport was al ruim tien maanden gereed, maar het bestuur wilde het niet publiceren omdat het vooroordelen tegen Arabieren zou aanwakkeren en de onderzoekers geen heldere definitie van antisemitisme hanteren.


De onderzoekers zouden ook anti-Israël acties tot antisemitisme hebben gerekend. Het rapport, dat het antisemitisme over de eerste helft van het jaar 2002 in kaart brengt, registreert een sterke toename van het aantal incidenten.


Als voornaamste zondebokken worden tweedegeneratie moslims aangewezen. EJC-voorzitter Cobi Benatoff noemt het besluit het rapport geheim te houden 'pure censuur'. 'Het was een politiek besluit. Nu kunnen de mensen zelf oordelen over de inhoud.'

Alle dochterorganisaties van de EJC, waaronder het Nederlandse Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), hebben het rapport op hun website gezet. Het bevat ook een paragraaf over Nederland, waarvoor het CIDI gegevens aanleverde.

CIDI-directeur Ronny Naftaniel steunt de actie van de EJC. 'Vrees voor islamofobie mag nooit een reden zijn zaken geheim te houden', reageert Naftaniel. 'De waarheid moet onder alle omstandigheden onder ogen worden gezien.'

Overigens hekelt hij de kwaliteit van het rapport. Ook zijn polemiek met Hayo Meyer van Een Ander Joods Geluid op de Forumpagina van de Volkskrant wordt - onterecht, aldus Naftaniel - aangemerkt als een antisemitisch incident. In zijn bijdrage van 26 april 2002 noemt Meyer het oplevend antisemitisme een spook dat door joden van stal wordt gehaald om kritiek op Israël te smoren.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1070432090774.html


:duivels:

taouanza
04-12-03, 11:05
Geplaatst door ronald
Je begrip van het woord terreur is twijfelachtig.

Ja, zonder democratisch terreur zou er nu nog b.v. afslachtingen plaats vinden in voormalig Yougoslavië, massamoorden en zuiveringen door een Sadam of .... in Afganistan.


Heeft Israel Bosnie bevrijdt dan?:verward: