PDA

Bekijk Volledige Versie : Man ontslagen wegens beledigen Osama bin Laden



Mark
03-12-03, 13:16
Bewaker ontslagen na grap over Osama bin Laden

Bron: Nu.nl

The Daily Telegraph meldt dat een Britse gevangenisbewaker is ontslagen na een grap over Osama bin Laden. De 53-jarige Colin Rose maakte de grap op het moment dat drie moslims op bezoek waren in de Blundeston gevangenis in Suffolk.

De gevangenisdirecteur ontsloeg Rose meteen na de "ongevoelige" opmerking. Het 21-jarige arbeidsverleden van de cipier was overigens smetteloos. Het incident had plaats twee maanden na de aanslagen van 11 september 2001

Rose liet het hier echter niet bij zitten. Hij vocht zijn ontslag aan bij de rechter. Volgens hem hebben de gevangenisautoriteiten nooit uitgezocht of de moslims de opmerking van Rose hebben gehoord. De directie had de medewerkers na de aanslagen in de Verenigde Staten uitdrukkelijk gevraagd rekening te houden met de gevoelens van de gevangenen, waaronder veel moslims.

Mark
03-12-03, 13:17
Geplaatst door Mark
De directie had de medewerkers na de aanslagen in de Verenigde Staten uitdrukkelijk gevraagd rekening te houden met de gevoelens van de gevangenen, waaronder veel moslims.

Dit bericht deugt niet. Ze hadden hun research moeten doen. Moslims plegen geen misdaden, daarom kunnen deze mensen geen moslims zijn, hoogstens ex-moslims.

Goodnight
03-12-03, 13:24
Geplaatst door Mark
Dit bericht deugt niet. Ze hadden hun research moeten doen. Moslims plegen geen misdaden, daarom kunnen deze mensen geen moslims zijn, hoogstens ex-moslims.

Wat een onzin, tuurlijk plegen ook moslims misdaden.Een misdaad wist je moslim zijn niet uit.Je maakt je weegschaal alleen maar zwaarder met iedere misdaad die je pleegt.
En op de dag des oordeels wordt je daarvoor berecht.
Je krijgt een straf die past bij de misdaad die je hebt begaan en daarna na die straf mag je als moslim zijnde uiteindelijk naar het paradijs. :roken:

liefste
03-12-03, 13:26
Geplaatst door Mark
Bewaker ontslagen na grap over Osama bin Laden

Bron: Nu.nl

The Daily Telegraph meldt dat een Britse gevangenisbewaker is ontslagen na een grap over Osama bin Laden. De 53-jarige Colin Rose maakte de grap op het moment dat drie moslims op bezoek waren in de Blundeston gevangenis in Suffolk.

De gevangenisdirecteur ontsloeg Rose meteen na de "ongevoelige" opmerking. Het 21-jarige arbeidsverleden van de cipier was overigens smetteloos. Het incident had plaats twee maanden na de aanslagen van 11 september 2001

Rose liet het hier echter niet bij zitten. Hij vocht zijn ontslag aan bij de rechter. Volgens hem hebben de gevangenisautoriteiten nooit uitgezocht of de moslims de opmerking van Rose hebben gehoord. De directie had de medewerkers na de aanslagen in de Verenigde Staten uitdrukkelijk gevraagd rekening te houden met de gevoelens van de gevangenen,
waaronder veel moslims.


weet je...... wat moet je hierover zeggen, het gebeurd nou eenmall en je kan het niet tegen houden begrijp?

Mark
03-12-03, 13:49
Geplaatst door Goodnight
Wat een onzin, tuurlijk plegen ook moslims misdaden.Een misdaad wist je moslim zijn niet uit.Je maakt je weegschaal alleen maar zwaarder met iedere misdaad die je pleegt.
En op de dag des oordeels wordt je daarvoor berecht.
Je krijgt een straf die past bij de misdaad die je hebt begaan en daarna na die straf mag je als moslim zijnde uiteindelijk naar het paradijs. :roken:

Als je je niet aan de regels houdt ben je geen moslim.

KB75, kom me ff helpen hier!

an3sdej
03-12-03, 13:53
Als je je niet aan de regels houdt ben je geen moslim.

klopt, tenminste dat wordt ons hier altijd verteld :haha:

Puk
03-12-03, 13:56
Geplaatst door Mark
Dit bericht deugt niet. Ze hadden hun research moeten doen. Moslims plegen geen misdaden, daarom kunnen deze mensen geen moslims zijn, hoogstens ex-moslims.

Ben vooral benieuwd naar de grap...

Waterval
03-12-03, 14:02
Geplaatst door Puk
Ben vooral benieuwd naar de grap...



:D

Waterval
03-12-03, 14:09
en nou niet zeggen dat ik je niet mag, Puk....



The Norwich hearing was told that on Nov 15, 2001, he threw some keys into a metal chute at the prison gatehouse. When someone said it sounded as if he had thrown them so hard that they were going through the tray at the bottom of the chute, Mr Rose said: "There's a photo of Osama bin Laden there."

Peter McKinnon, another prison officer, told him to be quiet because two Asian women wearing headscarves and an Asian man were at the window of the gatehouse.

The investigation never discovered whether the visitors heard the comment.

Andrew Rogers, the assistant governor, told the tribunal: "I am not sure whether Mr Rose saw the visitors.

"I took offence at the comment. If the visitors had heard the comment, they might have taken offence, too." When Mr Rose was carpeted the next day, he said it was only a throwaway remark. But a few days later, while he was off with a recurrence of a back injury he suffered when suppressing a violent inmate, the investigation was ordered.


bron: The Daily Telegraph

Puk
03-12-03, 14:19
Geplaatst door Waterval
en nou niet zeggen dat ik je niet mag, Puk....





bron: The Daily Telegraph

:zegniets:

Many thnx Waterval!! :wink:

Maar zo erg was die grap nou ook weer niet? Toch?
En triest is het wel dat die man een paar dagen later weer aan het werk moet met pijn aan z'n rug vanwege gedoe met een inmate. En dan gezeik krijgt over die (niet eens zo leuke) grap.

Ik bedoel... ik kan me er wel wat bij voorstellen... werken in een gevangenis. Zonder humor is het niet te harden natuurlijk.

Puk
03-12-03, 14:19
Geplaatst door Waterval
en nou niet zeggen dat ik je niet mag, Puk....





bron: The Daily Telegraph

Oops! Maar maroc.nl is ook zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

Waterval
03-12-03, 14:28
Geplaatst door Puk
:zegniets:

Many thnx Waterval!! :wink:

Maar zo erg was die grap nou ook weer niet? Toch?
En triest is het wel dat die man een paar dagen later weer aan het werk moet met pijn aan z'n rug vanwege gedoe met een inmate. En dan gezeik krijgt over die (niet eens zo leuke) grap.

Ik bedoel... ik kan me er wel wat bij voorstellen... werken in een gevangenis. Zonder humor is het niet te harden natuurlijk.


Ik vind het ook allemaal erg triest voor die bewaarder... Je ziet het wel vaker dat mensen te bang zijn om bepaalde dingen te zeggen of om bepaalde grappen te maken.. Bang om er iemand mee te kwetsen... Dat vind ik erg dom van deze man zijn superieuren... Zo kweken juist zij misschien een haat bij deze bewaarder jegens bijvoorbeeld moslims ( als daar al niet sprake van was, maar dat laat ik even in het midden).

Puk
03-12-03, 14:36
Geplaatst door Waterval
Ik vind het ook allemaal erg triest voor die bewaarder... Je ziet het wel vaker dat mensen te bang zijn om bepaalde dingen te zeggen of om bepaalde grappen te maken.. Bang om er iemand mee te kwetsen... Dat vind ik erg dom van deze man zijn superieuren... Zo kweken juist zij misschien een haat bij deze bewaarder jegens bijvoorbeeld moslims ( als daar al niet sprake van was, maar dat laat ik even in het midden).

Haat... haat... weet je dat ik dat woord nog nooit zoveel tegen gekomen ben als op maroc.nl?

Maar je hebt gelijk natuurlijk. Frustratie kan je het beste oplossen met humor. Dat werkt relativerend en het lucht op.