PDA

Bekijk Volledige Versie : Commando's NL worden al naar Irak gestuurd



Mark
04-12-03, 08:12
Commando's NL worden al naar Irak gestuurd

- Bron: RTL nieuws

Tot grote woede van de PvdA is minister Kamp van Defensie van plan om deze week nog zeventig commando's naar Irak te sturen. Dit, omdat terroristen aanslagen aan het plannen zouden zijn.

In Irak krijgen de commando's de taak om terroristen in het zuiden op te sporen. Kamp zegt dat de situatie in Irak zo gevaarlijk is geworden, dat langer uitstel van het vertrek van de militairen niet verantwoord is.

Volgens Kamp heeft het kabinet aanwijzingen gekregen dat terreurorganisaties bezig zijn met het voorbereiden van aanslagen in de provincie Al Muthanna. Hier zijn ruim 1100 Nederlandse mariniers gelegerd.

De PvdA heeft woedend op het besluit van Kamp gereageerd, omdat het debat over de mogelijke zending nog moet plaatsvinden. Desondanks vindt een meerderheid in de Kamer dat de versnelde uitzending noodzakelijk is. Zo spreekt het CDA al van een acute dreiging in het zuiden van Irak.

Waterval
04-12-03, 08:16
Fuck de democratie! Alles voor de veiligheid van onze jongens...!




ps: Waren het niet juist die speciale gasten, die elke keer werden aangepakt? (Spanjaarden).

Mark
04-12-03, 08:19
Een vriend van me zit daar :verrassin

Waterval
04-12-03, 08:26
Geplaatst door Mark
Een vriend van me zit daar :verrassin


Waarom?

Simon
04-12-03, 08:27
Ik vind het wel goed dat ze die gasten goed beschermen en ondersteunen. Dat is toch wel een belangrijke les na Sbrenica. Dat je niet mag afgaan op ondersteuning van andere landen bij een dergelijke missie.

liefste
04-12-03, 08:28
Geplaatst door Mark
Een vriend van me zit daar :verrassin

Ik vind het erg van je vriend, maar het is en blijft zijn keuze... niet?

Mark
04-12-03, 08:48
Geplaatst door Waterval
Waarom?

Om Irak te veroveren in de naam van de kruisridders :ego:


en om wat te sleutelen aan die neerstort-helicopters